vasthouden aan mijn grenzen

20-09-2020 21:16 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
  • Ik heb een nieuwe gebruikersnaam aangemaakt omdat ik bang ben om herkend te worden.
    Maar om een heel lang verhaal kort te maken. Al 11 jaar ben ik samen met tevens de vader van mijn kind.
    We hebben ups & downs gehad zoals iedereen dat in een relatie heeft. Echter kan ik door het niet meer vertrouwen van mijn vriend, niet langer door gaan met de relatie. Maar omdat alles zo gewoon en normaal is geworden en het " gewone'' leven elke dag doorgaat. Zoals werken, social life, huishouden & de zorg van onze mooie peuter. Ga ik elke keer mijn grenzen over. Eigenlijk wil ik weggaan, omdat er niks veranderd. Maar het vasthouden aan mijn grens lukt gewoon niet. Ik ga het over en dat doet natuurlijk lichamelijk & geestelijk het ander met me. Maar zodra mijn partner emotie toont voel ik me te schuldig. En hoe hard ik in sommige dingen ook ben het lukt niet. Voordat jullie zeggen just do it, wat ik ook zo aanraden aan iedereen in zo'n paket. Zijn er nog andere tips hoe ik ervoor zorg om regie te nemen in deze situatie. Want als je er eenmaal instaat is het heel anders dan dat je het als buitenstaander zou bekijken. Het is gewoon lastig bij iemand weggaan waarvan je houd en waarmee je een huis & kind hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kun je wat concreter zijn, wat je bedoelt met je grenzen die hij dan kennelijk overschrijdt?
Alle reacties Link kopieren
Het is mij ook niet zo duidelijk wat er aan de hand is.

Spreekt hij voor jullie beiden af met zijn vader, en vergeet een keer te overleggen, of is er meer gaande?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie inderdaad dat ik niet zo concreet ben geweest met mijn uitleg. Maar hij heeft af en toe telefonisch contact met zijn ex vriendin. En ik ben niet iemand die tegen contact is. Maar omdat zij een ontzettende hekel aan mij heeft en dit ook kenbaar heeft gemaakt vind ik dit niet fijn. Hij heeft er soms over gelogen of zij nog gebelt heeft of niet.

Daarnaast is het grootste probleem dat hij een verslaving heeft. Niet aan drugs/middelen. Maar aan iets wat veel tijd inneemt. Er is dus weinig tijd voor het gezin & ik weet niet hoe ik hem moet overhalen dit niet meer te doen.

De tijd die we samen hebben als gezin. Die is wel gezellig & fijn. En dan heeft hij aandacht genoeg. Het is eigenlijk een te groot verhaal om te typen. Misschien dat het daarom ook wat warrig overkomt.
Maar de tweehoofd lijnen in het vertrouwensverhaal zijn misschien zo wat meer opgehelderd.
Alle reacties Link kopieren
Mirjam762 schreef:
21-09-2020 00:32
Kun je wat concreter zijn, wat je bedoelt met je grenzen die hij dan kennelijk overschrijdt?
Hiermee bedoel ik dat ik aangeef.
Als je nog 1x met je ex belt dan...
Of als je nog 1x hierheen gaat dan..
Omdat dit eigenlijk mijn grens is.
Maar vervolgens als het gebeurd dan onderneem ik, behalve kwaad te zijn.. niks. Omdat dit dus zo lastig is met een kind & een vaste woning. Je sleept niet alles maar even mee en weer terug.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd. Maar mijn schuld gevoel om het stuk te maken is zo groot.
Alle reacties Link kopieren
sassysincebirth schreef:
21-09-2020 08:54
Hiermee bedoel ik dat ik aangeef.
Als je nog 1x met je ex belt dan...
Of als je nog 1x hierheen gaat dan..
Omdat dit eigenlijk mijn grens is.
Maar vervolgens als het gebeurd dan onderneem ik, behalve kwaad te zijn.. niks. Omdat dit dus zo lastig is met een kind & een vaste woning. Je sleept niet alles maar even mee en weer terug.
Sowieso, net als bij een kind, alleen maar dreigen met consequenties die je waar kunt&wil maken. Anders verlies je alleen maar je geloofwaardigheid...
Alle reacties Link kopieren
De grens is blijkbaar toch nog niet bereikt.....
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
sassysincebirth schreef:
21-09-2020 08:47
Ik zie inderdaad dat ik niet zo concreet ben geweest met mijn uitleg. Maar hij heeft af en toe telefonisch contact met zijn ex vriendin. En ik ben niet iemand die tegen contact is. Maar omdat zij een ontzettende hekel aan mij heeft en dit ook kenbaar heeft gemaakt vind ik dit niet fijn. Hij heeft er soms over gelogen of zij nog gebelt heeft of niet.

Daarnaast is het grootste probleem dat hij een verslaving heeft. Niet aan drugs/middelen. Maar aan iets wat veel tijd inneemt. Er is dus weinig tijd voor het gezin & ik weet niet hoe ik hem moet overhalen dit niet meer te doen.

De tijd die we samen hebben als gezin. Die is wel gezellig & fijn. En dan heeft hij aandacht genoeg. Het is eigenlijk een te groot verhaal om te typen. Misschien dat het daarom ook wat warrig overkomt.
Maar de tweehoofd lijnen in het vertrouwensverhaal zijn misschien zo wat meer opgehelderd.

Er zijn dus 2 praktische dingen die goed op te lossen zijn, maar waar jij een relatie om wil beëindigen? Het schort aan communicatie en jij maakt hier de fundering van je relatie van?

Hij gaat graag vissen?
sassysincebirth schreef:
21-09-2020 08:54
Hiermee bedoel ik dat ik aangeef.
Als je nog 1x met je ex belt dan...
Of als je nog 1x hierheen gaat dan..
Omdat dit eigenlijk mijn grens is.
Maar vervolgens als het gebeurd dan onderneem ik, behalve kwaad te zijn.. niks. Omdat dit dus zo lastig is met een kind & een vaste woning. Je sleept niet alles maar even mee en weer terug.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd. Maar mijn schuld gevoel om het stuk te maken is zo groot.

Je benadert hem als een klein kind en jij verwacht wel dat hij jou dan serieus neemt? Hoe kom je er bij te denken dat dit een normale manier van praten is?
Rainbow91 schreef:
21-09-2020 10:03
Sowieso, net als bij een kind, alleen maar dreigen met consequenties die je waar kunt&wil maken. Anders verlies je alleen maar je geloofwaardigheid...

Vind jij het normaal om je partner als een kind te benaderen?
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
21-09-2020 11:37
Je benadert hem als een klein kind en jij verwacht wel dat hij jou dan serieus neemt? Hoe kom je er bij te denken dat dit een normale manier van praten is?
Waarom benader ik hem als een klein kind?
Omdat ik aangeef dat ik zulke dingen gezegd heb? Dat betekent toch niet dat ik/wij ook andere dingen hebben geprobeerd.
De communicatie is idd slecht. Omdat hij me blijft ontlopen.En niet inziet dat de situatie wel degelijk ongezond is.
Nee hij gaat niet vissen, daar zou ik wat minder moeite mee hebben.
Jij geeft aan dat het redelijk makkelijk op te lossen is beide issues, wat zie jij dan als oplossingen?
Als jij hem dingen aan het verbieden bent dan ben je toch niet meer gelijkwaardig als partners. Hoezo denk jij dat jij hem dingen te verbieden hebt? En dan ook nog 'en als je het nou nog 1 x doet .. ' ? Zo ga je toch niet met elkaar om. Ook niet als je al andere dingen hebt geprobeerd.

Natuurlijk is het niet leuk als hij contact houd met z'n ex die jou niet leuk vindt. Dan laat je dat verder aan hem over om daar iets mee te doen of niet, maar dan ga jij hem niet lopen verbieden haar te bellen. Nogal logisch dat hij daar niet open over is naar jou als jij daar geen ruimte voor biedt. Schijnbaar is er voor hem een goeie reden om ook na 11 jaar nog regelmatig contact te onderhouden met z'n ex. Dan is dat niet zomaar iets, dan is dat meer dan zomaar een ex. Als jij dat niet los kan laten dan praat je er over hoe jullie daar mee om gaan, en dat is dan niet in de vorm van 'ik verbied jou dit of dat'.

En als hij een uit de hand gelopen hobby heeft idem. Waarom kunnen jullie daar niet gewoon over praten? Waarom is het voor jou een 'verslaving'?

De communicatie leg je nu ook al weer helemaal bij hem neer. Hij ontloopt je, hij communiceert niet, hij ziet niet dat de situatie ongezond is. Hoezo ligt dat bij hem dan? Hoezo laat jij hem er dan mee weg komen?
Alle reacties Link kopieren
Wil je weggaan omdat het wat jou betreft echt op is, of omdat hij niet doet wat je wil?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
21-09-2020 18:17
Wil je weggaan omdat het wat jou betreft echt op is, of omdat hij niet doet wat je wil?
Als het voor mij op is, dan was ik denk ik al weg weg geweest. Maar ik wil niet dat we op deze manier met elkaar omgaan.
Het is voor ons allemaal geen fijne situatie. Alleen kan ik er gewoon lichamelijk & geestelijk niet meer goed door functioneren.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
21-09-2020 18:07
Als jij hem dingen aan het verbieden bent dan ben je toch niet meer gelijkwaardig als partners. Hoezo denk jij dat jij hem dingen te verbieden hebt? En dan ook nog 'en als je het nou nog 1 x doet .. ' ? Zo ga je toch niet met elkaar om. Ook niet als je al andere dingen hebt geprobeerd.

Natuurlijk is het niet leuk als hij contact houd met z'n ex die jou niet leuk vindt. Dan laat je dat verder aan hem over om daar iets mee te doen of niet, maar dan ga jij hem niet lopen verbieden haar te bellen. Nogal logisch dat hij daar niet open over is naar jou als jij daar geen ruimte voor biedt. Schijnbaar is er voor hem een goeie reden om ook na 11 jaar nog regelmatig contact te onderhouden met z'n ex. Dan is dat niet zomaar iets, dan is dat meer dan zomaar een ex. Als jij dat niet los kan laten dan praat je er over hoe jullie daar mee om gaan, en dat is dan niet in de vorm van 'ik verbied jou dit of dat'.

En als hij een uit de hand gelopen hobby heeft idem. Waarom kunnen jullie daar niet gewoon over praten? Waarom is het voor jou een 'verslaving'?

De communicatie leg je nu ook al weer helemaal bij hem neer. Hij ontloopt je, hij communiceert niet, hij ziet niet dat de situatie ongezond is. Hoezo ligt dat bij hem dan? Hoezo laat jij hem er dan mee weg komen?
Ik begrijp je reactie. En jou kijk heldert voor mij ook wel wat dingen op. Maar vind jij dan dat als een ex vriendin je belachelijk heeft gemaakt, je vriend er contact mee kan behouden. Dit sterkt zo'n vrouw toch? En het toont voor mijn gevoel geen respect naar mij toe.
Een uit de hand gelopen hobby, dat is het voor mij niet meer. En dit is het voor hem evenmin. Hij is aan het gokken. En daar is hij niet eerlijk over. De vraag van hoezo laat ik hem ermee weg komen. Omdat ik voor mijn gevoel alles heb geprobeerd, maar ik wil hem in de slechte tijd niet verlaten echter niet sterken. Het is zo ingewikkeld om met deze situaties om te gaan omdat ik zelf niet meer weet wat wel of niet normaal is. Wat ik moet accepteren of wat niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in ieder geval de administratie en het eigendom scheiden ook juridisch.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij laat jou toch ook in de steek. Het is geen kind meer hoor.

Ik snap echt niets van dit soort deurmatrelaties. Wat is dit ook voor voorbeeld aan je kind?
11 jaar kiest hij al voor jou en niet voor die ex. Wordt het niet eens tijd om je gevoelens daarover geen ruimte meer te geven?!? Wat een tijd joh, het zou je echt al even niet meer moeten boeien...
Ik vind gokken wel een vrij serieuze verslaving inderdaad. Maar ook dat is niet alleen aan hem om op te lossen, daar ga je dan toch ook samen voor? Dan ga je samen hulp zoeken?

En die ex, natuurlijk is die situatie niet 'gezond' voor jullie, maar ook daar ga je dan toch samen een oplossing voor zoeken? Hij heeft geen 'recht' op contact met z'n ex net zo min als jij het 'recht' hebt om dat te verbieden. Dan is dat toch gewoon een best serieuze situatie waar je samen uit moet komen?

Ik snap best als dit 2 voorbeelden zijn van een heel scala aan problemen dat je er de brui aan geeft, maar de manier waarop je er mee om gaat is niet alleen zijn probleem maar ook jouw tekortkoming in het normaal omgaan met een conflictsituatie. Dat kan je oplossen door uit deze relatie te stappen maar dat principe zal je dan vanzelf ook weer in een volgende relatie tegenkomen.

Dus ik vraag me eigenlijk af of je op basis van de juiste redenen de relatie wil beëindigen?
Stap 1 is om je schaamte over je keuze om weg te willen los te laten. Zolang jij je schaamt voor je grenzen blijf jij er overheen gaan of laat je er overheen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook een serieuze verslaving. En het wordt elke keer erger omdat hij kleine leugens verzint om ermee bezig te zijn. Hij geeft steeds aan hulp te gaan zoeken. Maar ik vind dus dat als hij de situatie zelf inschat, hij ook daad aan het woord moet voegen. En als ik hem ertoe dwing dan zit ik weer in de rol dat ik hem constant 'bevelen' geef.

Dat met zijn ex vind ik echt lastig op te lossen. Wat is jou visie hierop om samen tot een oplossing te komen? Want het klinkt misschien streng maar ik vind best dat ik mag verwachten dat hij dit contact een halt toeroept.

Het is inderdaad een heel scala aan problemen. En daarom is mijn titel ook vasthouden aan mijn grenzen. Want hij gaat de grens over door toch door te gaan met beide kwesties en meer kleine bijzaken. Inplaats dat ik het gevoel krijg dat hij er iets mee wilt doen. Hij is zo slecht in zijn gevoelens naar mij uiten. Dit doet hij weer met kleine dingen en hopen dat het overwaait. Alleen werkt dit niet voor mij, omdat het in mijn hoofd blijft malen. Maar zodra ik dan aangeef het misschien maar tot een einde te brengen. Dan zie ik de emotie bij hem en dan voel ik me schuldig onder de situatie.
Het is natuurlijk niet allemaal alleen zijn aandeel dat we op dit punt beland zijn. Dit zijn de hoofdproblemen voor mij. Ik wil gewoon tijd besteden met wie ik lief heb.En andersom verwacht ik dit ook.
Alle reacties Link kopieren
Dit kunnen jullie gewoon niet met z'n tweëen oplossen. Zoek hulp van buitenaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat mijn man leuk contact zou hebben met een ex die slecht over mij praat. En andersom ook absoluut niet. Ik vind dat ook zeker niet normaal. "die 11 jaar is hij bij jou en niet bij haar" wat is dat nou voor reden..... Ik vind het respectloos.
To ik zou relatietherapie voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom neemt hij dan contact op met zijn ex? hebben ze een kind samen, of ene hond ofzo?
Ik vind echt dat je er heel vreemd mee om gaat. Je partner heeft een gokverslaving en jij vraagt je af hoe je met z'n ex om moet gaan? Je vindt dat hij zelf maar hulp moet zoeken want het alternatief is dat jij hem bevelen gaat geven? Daar zit een wereld aan mogelijkheden tussenin!

Hoe komt het toch dat jullie niet praten en niet proberen samen iets op te lossen?

Ik denk dat je er op deze manier echt nooit goed uit gaat komen. Dan kan je net zo goed de handdoek in de ring gooien of serieus hulp gaan zoeken om er wel uit te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven