Verdraagzaamheid lhbtqia+

03-08-2024 12:07 977 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/ ... PQmfQf6M9g

Hoe kan dit toch? Het valt me de laatste tijd echt op dat de verdraagzaamheid minder lijkt te worden. Veel reacties op de Pride op pagina’s als NU.nl etc. zijn echt om te huilen.
Ik vind het verdrietig en zorgwekkend…
Dom rechts. Was te verwachten helaas.
Meer mensen, jongeren, komen in een conservatieve bubbel op social media.
Ik wordt er ook verdrietig van als ik een artikel zie lees ik bewust geen reacties meer. Kan er wel om janken af en toe wat mensen er uitkramen .
yildizlar2 wijzigde dit bericht op 03-08-2024 12:19
1.74% gewijzigd
dom rechts?
grenada schreef:
03-08-2024 12:18
dom rechts?
Je weet toch dat alles de schuld van rechts is?
Bizar ja. Verdrietig en ongelooflijk in deze tijd. Maar dat vind ik van het hele politieke klimaat. Ik dacht dat we met het klimaat de afgrond in gingen maar extreemrechts lijkt dat nog voor te gaan.
Ik ben midden, dus ook midden met mn gedachten.

Iedereen moet kunnen zijn wie hij is en iedere vorm van haat is onacceptabel.

Wat ik zonde vind is dat LTBTQ in uitingen bij demonstraties, of pride, altijd - in mijn ogen - zo ranzig is. Altijd besmet met seks, alsof dat het enige is waar het om draait.

Het heeft iets viezigs en goedkoops in mijn ogen en dat vind ik jammer en daar heb ik een mening over. Die mening uit ik wel en dat kan verkeerd opgevat worden.

Ik heb 1 trans dame in mijn kringen, dus relatief beperkt. Zij denkt er net zo over.
granny71 schreef:
03-08-2024 12:20
Je weet toch dat alles de schuld van rechts is?
Nee van dom rechts. Anders had ik wel alleen rechts getikt.
Wombat schreef:
03-08-2024 12:24
Bizar ja. Verdrietig en ongelooflijk in deze tijd. Maar dat vind ik van het hele politieke klimaat. Ik dacht dat we met het klimaat de afgrond in gingen maar extreemrechts lijkt dat nog voor te gaan.
En dan beledigd doen als je dit benoemt.
En alle discriminerende opmerkingen worden goedgepraat door het standaard zinnetje “het wordt door je strot geduwd”.
Hoezo dan? Je hoeft er zelf toch niks mee te doen. Laat iedereen gewoon zichzelf (kunnen) zijn en zijn eigen leven leiden.
En ook kan ik niet álles serieus nemen. Dom links bestaat zeker ook in grote groepen.

Maar dat heeft weinig te maken met een trans persoon, of wie dan ook die gewoon is zoals ie is.
Ava2024 schreef:
03-08-2024 12:25

Wat ik zonde vind is dat LTBTQ in uitingen bij demonstraties, of pride, altijd - in mijn ogen - zo ranzig is. Altijd besmet met seks, alsof dat het enige is waar het om draait.

Het heeft iets viezigs en goedkoops in mijn ogen en dat vind ik jammer en daar heb ik een mening over. Die mening uit ik wel en dat kan verkeerd opgevat worden.

Ik heb 1 trans dame in mijn kringen, dus relatief beperkt. Zij denkt er net zo over.
waarom vind je seks viezig en goedkoop?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Schaartje76 schreef:
03-08-2024 12:27
En alle discriminerende opmerkingen worden goedgepraat door het standaard zinnetje “het wordt door je strot geduwd”.
Hoezo dan? Je hoeft er zelf toch niks mee te doen. Laat iedereen gewoon zichzelf (kunnen) zijn en zijn eigen leven leiden.
Het wordt je wel een beetje door de strot geduwd hoor. Dat is gewoon zo.
Ava2024 schreef:

Dan kijk je niet goed er lopen echt prachtige Queens tussen en niet alles straalt seks uit .

En de laatste zin zie ik ook vaak aangehaald worden oh maar ik ken een homo/lesbienne/ transgender en die denkt er ook zo over . Ja en dan ? Dan moet de rest zich ook maar niet uiten zoals ze willen ?
rosanna08 schreef:
03-08-2024 12:30
waarom vind je seks viezig en goedkoop?
Seks is niet viezig en goedkoop an sich. Maar als ik tot de groep behoorde zou ik niet geassocieerd willen worden met de manier van uiten zoals meestal is. Over de top ranzig.
Ava2024 schreef:

Dit maakt echt maar een klein onderdeel uit van Pride, plus zoenende queer mensen is niet ranziger dan zoenende cis/hetero mensen. Seksualiteit is een heel normaal onderdeel van de menselijke ervaring, dus ook van queer zijn. Prides zijn vaak een van de weinige momenten dat queerkoppels veilig kunnen zijn en zoenen, logisch dus dat het ook op een Pride gebeurt.
Dubbel
blablabla97 wijzigde dit bericht op 03-08-2024 12:35
Reden: Dubbel
99.01% gewijzigd
Ava2024 schreef:
03-08-2024 12:31
Dat er decennia lang witte heteroseksuelen overal in beeld waren (films,reclames,olympische spelen daar hoorde je nooit wat over . Types zoals jij duwen mensen liever terug in hun hok .
Yildizlar2 schreef:
03-08-2024 12:32
Dan kijk je niet goed er lopen echt prachtige Queens tussen en niet alles straalt seks uit .

En de laatste zin zie ik ook vaak aangehaald worden oh maar ik ken een homo/lesbienne/ transgender en die denkt er ook zo over . Ja en dan ? Dan moet de rest zich ook maar niet uiten zoals ze willen ?
Ik heb het niet over de prachtige die er tussen lopen en ook heel veel andere mensen. De uitstraling al met al is wat mij betreft ranzig.

Daar zullen de meningen over verschillen en dat is niet erg lijkt me.
Yildizlar2 schreef:
03-08-2024 12:34
Dat er decennia lang witte heteroseksuelen overal in beeld waren (films,reclames,olympische spelen daar hoorde je nooit wat over . Types zoals jij duwen mensen liever terug in hun hok .
Nee, jij duwt mij nu in een hok. Ik heb namelijk enkel bezwaar tegen bepaalde dingen van uittingen. Als hetzelfde zou zijn bij hetero’s zou ik daar hetzelfde van vinden.

Dat gebeurd ook, maar wat minder publiekelijk
Lucifee2024 schreef:
03-08-2024 12:26
Nee van dom rechts. Anders had ik wel alleen rechts getikt.
hm. hier wordt over de daders gesproken en lees ik heel wat anders dan "dom rechts".

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/251350 ... j-justitie
Ava2024 schreef:
Ben ik het niet mee eens. Vanwege de Pride is het nu gewoon even actualiteit. Net als laatst het songfestival, het EK, nu de Olympische Spelen etc. Logisch dat er dan veel over geschreven wordt.
Als je het niks vindt, lees je het niet. Je hoeft er verder toch niks mee? Mensen doen net alsof ze ergens toe gedwongen worden door dat zinnetje te gebruiken.
Ik vind het irritant dat de gaypride elke keer gelinkt moet worden aan de gay community. Niet alle LGBTQ+ mensen hebben daar wat mee. Ik heb er anders nog nooit gestaan
Heanig an
Ava2024 schreef:
nee, dat vind jij zo, mening, geen feit.
Je ziet de hele dag door heteroseksuele mensen, op straat, in de winkels, op tv enz. Ook uitbundigere types en rustigere types.
Vind je uitbundigere heteromensen ook viezig en goedkoop? Wordt dat ook door de strot geduwd?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven