Relaties
alle pijlers
Verdraagzaamheid lhbtqia+
zaterdag 3 augustus 2024 12:07
https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/ ... PQmfQf6M9g
Hoe kan dit toch? Het valt me de laatste tijd echt op dat de verdraagzaamheid minder lijkt te worden. Veel reacties op de Pride op pagina’s als NU.nl etc. zijn echt om te huilen.
Ik vind het verdrietig en zorgwekkend…
Hoe kan dit toch? Het valt me de laatste tijd echt op dat de verdraagzaamheid minder lijkt te worden. Veel reacties op de Pride op pagina’s als NU.nl etc. zijn echt om te huilen.
Ik vind het verdrietig en zorgwekkend…
zaterdag 3 augustus 2024 12:25
Ik ben midden, dus ook midden met mn gedachten.
Iedereen moet kunnen zijn wie hij is en iedere vorm van haat is onacceptabel.
Wat ik zonde vind is dat LTBTQ in uitingen bij demonstraties, of pride, altijd - in mijn ogen - zo ranzig is. Altijd besmet met seks, alsof dat het enige is waar het om draait.
Het heeft iets viezigs en goedkoops in mijn ogen en dat vind ik jammer en daar heb ik een mening over. Die mening uit ik wel en dat kan verkeerd opgevat worden.
Ik heb 1 trans dame in mijn kringen, dus relatief beperkt. Zij denkt er net zo over.
Wat ik zonde vind is dat LTBTQ in uitingen bij demonstraties, of pride, altijd - in mijn ogen - zo ranzig is. Altijd besmet met seks, alsof dat het enige is waar het om draait.
Het heeft iets viezigs en goedkoops in mijn ogen en dat vind ik jammer en daar heb ik een mening over. Die mening uit ik wel en dat kan verkeerd opgevat worden.
Ik heb 1 trans dame in mijn kringen, dus relatief beperkt. Zij denkt er net zo over.
zaterdag 3 augustus 2024 12:27
zaterdag 3 augustus 2024 12:27
zaterdag 3 augustus 2024 12:30
waarom vind je seks viezig en goedkoop?Ava2024 schreef: ↑03-08-2024 12:25Ik ben midden, dus ook midden met mn gedachten.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 3 augustus 2024 12:31
Het wordt je wel een beetje door de strot geduwd hoor. Dat is gewoon zo.Schaartje76 schreef: ↑03-08-2024 12:27En alle discriminerende opmerkingen worden goedgepraat door het standaard zinnetje “het wordt door je strot geduwd”.
Hoezo dan? Je hoeft er zelf toch niks mee te doen. Laat iedereen gewoon zichzelf (kunnen) zijn en zijn eigen leven leiden.
zaterdag 3 augustus 2024 12:32
Dan kijk je niet goed er lopen echt prachtige Queens tussen en niet alles straalt seks uit .Ava2024 schreef: ↑03-08-2024 12:25Ik ben midden, dus ook midden met mn gedachten.
En de laatste zin zie ik ook vaak aangehaald worden oh maar ik ken een homo/lesbienne/ transgender en die denkt er ook zo over . Ja en dan ? Dan moet de rest zich ook maar niet uiten zoals ze willen ?
zaterdag 3 augustus 2024 12:33
zaterdag 3 augustus 2024 12:34
Dit maakt echt maar een klein onderdeel uit van Pride, plus zoenende queer mensen is niet ranziger dan zoenende cis/hetero mensen. Seksualiteit is een heel normaal onderdeel van de menselijke ervaring, dus ook van queer zijn. Prides zijn vaak een van de weinige momenten dat queerkoppels veilig kunnen zijn en zoenen, logisch dus dat het ook op een Pride gebeurt.Ava2024 schreef: ↑03-08-2024 12:25Ik ben midden, dus ook midden met mn gedachten.
zaterdag 3 augustus 2024 12:34
zaterdag 3 augustus 2024 12:35
Ik heb het niet over de prachtige die er tussen lopen en ook heel veel andere mensen. De uitstraling al met al is wat mij betreft ranzig.Yildizlar2 schreef: ↑03-08-2024 12:32Dan kijk je niet goed er lopen echt prachtige Queens tussen en niet alles straalt seks uit .
En de laatste zin zie ik ook vaak aangehaald worden oh maar ik ken een homo/lesbienne/ transgender en die denkt er ook zo over . Ja en dan ? Dan moet de rest zich ook maar niet uiten zoals ze willen ?
Daar zullen de meningen over verschillen en dat is niet erg lijkt me.
zaterdag 3 augustus 2024 12:36
Nee, jij duwt mij nu in een hok. Ik heb namelijk enkel bezwaar tegen bepaalde dingen van uittingen. Als hetzelfde zou zijn bij hetero’s zou ik daar hetzelfde van vinden.Yildizlar2 schreef: ↑03-08-2024 12:34Dat er decennia lang witte heteroseksuelen overal in beeld waren (films,reclames,olympische spelen daar hoorde je nooit wat over . Types zoals jij duwen mensen liever terug in hun hok .
Dat gebeurd ook, maar wat minder publiekelijk
zaterdag 3 augustus 2024 12:37
hm. hier wordt over de daders gesproken en lees ik heel wat anders dan "dom rechts".
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/251350 ... j-justitie
zaterdag 3 augustus 2024 12:37
Ben ik het niet mee eens. Vanwege de Pride is het nu gewoon even actualiteit. Net als laatst het songfestival, het EK, nu de Olympische Spelen etc. Logisch dat er dan veel over geschreven wordt.
Als je het niks vindt, lees je het niet. Je hoeft er verder toch niks mee? Mensen doen net alsof ze ergens toe gedwongen worden door dat zinnetje te gebruiken.
zaterdag 3 augustus 2024 12:38
nee, dat vind jij zo, mening, geen feit.
Je ziet de hele dag door heteroseksuele mensen, op straat, in de winkels, op tv enz. Ook uitbundigere types en rustigere types.
Vind je uitbundigere heteromensen ook viezig en goedkoop? Wordt dat ook door de strot geduwd?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in