Verdrietig om omgang na relatiebreuk

24-03-2023 11:18 68 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik ben al lange tijd een meelezer op het forum, maar loop nu zelf ergens tegenaan wat ik graag van me af wil schrijven.

Ongeveer 2 maanden geleden is mijn relatie van een jaar verbroken, doordat hij teveel twijfelde (maar geen redenen verder gekregen). Er is toen een periode geweest dat het nog aan was en ik er graag over wilde praten, maar hij juist afstand wilde. Hij raakte in de war als we elkaar zagen, omdat het dan wel leuk was met elkaar. Uiteindelijk is het dus uitgegaan. We hebben daarna een goed gesprek gehad en we daar nog alles hebben kunnen zeggen wat we wilden zeggen. Een jaar klinkt niet lang, maar het was best een intensieve periode. Ergens voelt het ook weer stom van mezelf dat ik er dan zo mee zit..

Een paar dagen later hebben we elkaar gezien op een sociale gemeenschappelijke activiteit en gezoend. Hij heeft daarna direct aangegeven geen contact te willen en afstand. Een dag later zagen vriendinnen hem op datingapps voorbij komen. Dit heeft mij enorm gekwetst. Ik had nog hoop in de periode dat hij twijfelde, maar kreeg hierdoor het gevoel dat hij toen al bezig was met het afsluiten. Hij gaf juist aan dat dit hem afleiding gaf. Hij negeerde mijn vragen vervolgens hierover via app en ik werd hierop geblokkeerd. We kwamen elkaar later fysiek tegen en dit is ook in ruzie uitgelopen, waarbij o.a. is gezegd door hem dat mijn gevoelens hem niet uitmaken. Ik heb een paar weken daarna nog geprobeerd een gesprek te krijgen om het uit te praten, want ik vind het verschrikkelijk met ruzie uit elkaar gegaan te zijn. Hij gaf aan dat ik niet zoveel waarde aan dat gesprek moest hechten en hij afstand wilde. Ik ben toen op alle sociale media geblokkeerd.

Ik vind het oké dat het uit is, maar de manier waarop doet zoveel pijn. Ik voel me niet gezien als persoon en aan de kant geschoven. Ik heb hem veel tijd en ruimte gegeven om te twijfelen, maar voor mijn gevoel worden mijn gevoelens totaal niet erkend. Ik vind het al erg om met ruzie te gaan slapen en dit doet mij heel veel pijn. Alsof ik niet meer besta voor hem, terwijl ik voor mijn gevoel zoveel heb gegeven aan hem in deze relatie. Het lastige is dat we door een gemeenschappelijke werkplek we elkaar soms nog tegen het lijf lopen. Ik hoop dat dit van me afschrijven, meningen van anderen etc. helpen met het verwerken. Ik voel me echt elke dag verdrietig hierom en denk er veel aan.

Bedankt alvast voor het lezen!
appelenperensap wijzigde dit bericht op 24-03-2023 12:29
Reden: Het was even confronterend om de reacties te lezen, maar het topic verwijderen heeft ook geen nut
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry, maar het is uit. Uiteraard moet je door het liefdesverdriet heen en is dat niet makkelijk, maar hij is jou echt 0,0 verantwoording verschuldigd.
:hug:

Heel naar om mee te maken. Je moet even door de zure appel heen. Van hem krijg je niet meer de liefde. Houd de eer aan jezelf, en zoek geen contact meer. Hij wil duidelijk niet meer, heel lastig, maar je kan hem het snelst loslaten door hem ook te vergeten.
Geen contact. Geen vrienden. Geen ruzies meer uitpraten. Het is klaar.

Er zijn veel leukere jongens, die je wel zien
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou hij je nog moeten zien en niet aan de kant mogen schuiven?

Je schrijft dat je echt oké bent met de breuk maar zo lees ik het niet. Als je er echt oké mee zou zijn dan kon de vorm je imo niet zoveel meer schelen.

Ik denk dat het bij jou duwt op iets diepers.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
het enige advies wat ik je kan geven is: stop met contact zoeken.

Hij heeft nu al vaak aangegeven afstand en rust te willen, maar toch blijven jullie elkaar maar tegenkomen? Als ik een relatie verbreek en zeg geen contact te willen, dan zou ik er ook moe van worden als iemand toch weer met allerlei vragen aan komt zetten. Hij is jou inderdaad niet per se antwoorden verschuldigd en voelt zich nu waarschijnlijk onder druk gezet waardoor hij boos is geworden.
Je had toch een goed afsluitgesprek gehad? Dat had het einde moeten wezen.

Je kwelt jezelf echt door hem te vragen wat hij op datingapps doet en hem te gaan zoenen op een feestje etc etc. Probeer het los te laten en ga je eigen ding doen, je bent nog teveel met hem bezig.
Wat logisch is hoor want je hebt een gebroken hart, maar probeer jezelf daarvoor te behoeden, misschien met hulp van je vriendinnen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaak is er altijd wel één van beiden die na een breuk zich opstelt als een boze onredelijke hork. Maar wat een gedoe allemaal. Praten hier, praten daar... Je kunt imo beter met flinke ruzie uit elkaar gaan dan als vrienden. Dat heelt je gevoel een stuk sneller.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een break-up gaat gewoon niet altijd volgens het boekje. Je hebt nog lang hoop gehad, anders had je hem niet zoveel ruimte gegeven. Maar nu moet je accepteren dat het echt over is en dat je hem niet meer moet blijven opzoeken voor aandacht, vragen en antwoorden. Want dan wordt het messy. Hij wil afstand en geen contact, en dat is heel gezond na een break-up. Het zal even moeilijk zijn voor jou, maar het is wel het beste.

De manier waarop het nu gaat zegt niks over wat hij ooit voor jou gevoeld heeft, je bent nog steeds een leuk persoon en die bevestiging hoef je niet te zoeken in de manier hoe jullie nu met elkaar omgaan. Je hoeft niet te twijfelen aan wie je bent en of je nog wel leuk genoeg bent. Jullie waren gewoon niet de perfecte 'ever after' match.

Koester de leuke herinneringen, maar focus even op jezelf. Ga afleiding zoeken, doe dingen die jij leuk vindt, en focus op je eigen geluk. Even lekker egoistisch zijn. Ga leuke dingen doen met vriendinnen, stappen/shoppen/yoga/vakantie. Maak nieuwe herinneringen zonder hem, dan zul je zien dat het leven ook zonder hem heel leuk is en dat je hem helemaal niet nodig hebt voor die bevestiging. Als je elkaar tegenkomt is 'hoi' genoeg, verder hoef je niet in elkaars vaarwater te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat valt er nou nog te bepraten? Zo te lezen moet jij dat niet doen, want je krijgt toch ergens weer hoop. Bescherm jezelf. Het is uit, dat hoeft niet tot op het bot geanalyseerd en geëvolueerd te worden.

En de verklaring of reden zal waarschijnlijk ook niet bevredigend zijn, maar simpelweg; ik wil niet meer, ik voel het niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het oké dat het uit is, maar de manier waarop doet zoveel pijn. Ik voel me niet gezien als persoon en aan de kant geschoven. Ik heb hem veel tijd en ruimte gegeven om te twijfelen, maar voor mijn gevoel worden mijn gevoelens totaal niet erkend.
Richt je op de toekomst en zorg ervoor dat je je niet meer ten dienste stelt van andermans gevoelens en twijfels. Dat is je levensles.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie commentaar. Dat van sommige was helpend en dat van andere was net wat te hard voor wat ik aankan. Thanks in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
24-03-2023 11:43
Waarom zou hij je nog moeten zien en niet aan de kant mogen schuiven?

Je schrijft dat je echt oké bent met de breuk maar zo lees ik het niet. Als je er echt oké mee zou zijn dan kon de vorm je imo niet zoveel meer schelen.
Hij hoeft mij niet te zien. Het gaat mij meer op de manier waarop. Ik had het fijn gevonden, zeker met het oog op dat we elkaar wel tegen komen, als er iets meer in overleg was geweest hoe we met elkaar omgaan in het vervolg, in plaats van dat hij voor mijn gevoel alles bepaald. Dat heb ik deels aan mezelf te danken door hem zoveel tijd te geven in zijn twijfelperiode. Voor het goede afsluitende gesprek dat we gehad hebben moest ik ook al bijna smeken of dat in ieder geval face to face kon en niet telefonisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
24-03-2023 11:51
Wat valt er nou nog te bepraten?
Ik had het fijn gevonden als de ruzie was opgelost. Het doet mij pijn terug te denken aan hoe dat ging. Hij was echt woedend en zei dus dingen zoals dat mijn gevoelens hem niet uitmaken en dat ik gewoon weg moest gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
appelenperensap schreef:
24-03-2023 12:32
Dat heb ik deels aan mezelf te danken door hem zoveel tijd te geven in zijn twijfelperiode.
Of hij is eigenlijk gewoon veel minder leuk dan jij dacht/hoopte?
...
appelenperensap schreef:
24-03-2023 12:33
Ik had het fijn gevonden als de ruzie was opgelost. Het doet mij pijn terug te denken aan hoe dat ging. Hij was echt woedend en zei dus dingen zoals dat mijn gevoelens hem niet uitmaken en dat ik gewoon weg moest gaan.
Maar dat is toch een ruzie die je zelf bent begonnen door na de break-up verhaal te halen over zijn activiteiten? Ik kan me goed voorstellen dat dit super rot en onaf voelt nu. En gelijkertijd snap ik de reactie van je ex wel. Het is uit. Hij is je geen verantwoording schuldig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je moet loslaten. Dit is was liefdesverdriet is. Je hebt nu geen controle mee over hem, en hij hoeft je geen verklaringen te geven.
Dit is echt even iets waar je doorheen moet. Het einde van een relatie is nooit leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
kindrebel schreef:
24-03-2023 12:48
Maar dat is toch een ruzie die je zelf bent begonnen door na de break-up verhaal te halen over zijn activiteiten? Ik kan me goed voorstellen dat dit super rot en onaf voelt nu. En gelijkertijd snap ik de reactie van je ex wel. Het is uit. Hij is je geen verantwoording schuldig.
Klopt, die is begonnen omdat ik toen vragen ging stellen en hij me toen vrijwel direct blokkeerde. Ik denk dat het daarbij vooral is dat ik me dan heel erg gekwetst voelt wat pijn doet, en niet per se de breuk zelf. Ik snap wel dat hij het heeft uitgemaakt, maar niet dat je dan al binnen een week weer op datingapps moet zitten en met me moet omgaan alsof ik lucht ben. Maar ik ben daarin gewoon een heel gevoelig persoon dan denk ik..
Alle reacties Link kopieren Quote
appelenperensap schreef:
24-03-2023 12:33
Ik had het fijn gevonden als de ruzie was opgelost. Het doet mij pijn terug te denken aan hoe dat ging. Hij was echt woedend en zei dus dingen zoals dat mijn gevoelens hem niet uitmaken en dat ik gewoon weg moest gaan.
Maar wat verwacht je dan te bereiken met nog een gesprek, dat hij die woorden terugneemt? Het kan ook gewoon zo zijn dat hij je niet meer in de buurt wil hebben en het hem daadwerkelijk niks meer uitmaakt hoe jij je voelt.

Hij wil geen relatie meer, geen vragen meer, geen gesprekken meer en geen ruzie meer. Hij wil geen contact, respecteer dat.

Vast blijven houden aan hem of nog een gesprek willen is alleen maar uitstel van het verdriet.

Het is over. Laat het los. Het slijt vanzelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
appelenperensap schreef:
24-03-2023 12:57
Klopt, die is begonnen omdat ik toen vragen ging stellen en hij me toen vrijwel direct blokkeerde. Ik denk dat het daarbij vooral is dat ik me dan heel erg gekwetst voelt wat pijn doet, en niet per se de breuk zelf. Ik snap wel dat hij het heeft uitgemaakt, maar niet dat je dan al binnen een week weer op datingapps moet zitten en met me moet omgaan alsof ik lucht ben. Maar ik ben daarin gewoon een heel gevoelig persoon dan denk ik..
Je hoeft het ook niet te snappen. Hij is je geen verantwoording schuldig, iedereen heeft zijn eigen proces.
Even heel bot gezegd: als hij de relatie wil verbreken dan mag dat. Dat jij nog wel gevoelens voor hem hebt doet er niet toe.
Jullie waren uit elkaar dus hij was je geen verantwoording schuldig over dat hij aan het daten was.

Liefdesverdriet is gewoon ontzettend kut maar je moet daar nu eenmaal doorheen. Sterkte.
appelenperensap schreef:
24-03-2023 12:57
Klopt, die is begonnen omdat ik toen vragen ging stellen en hij me toen vrijwel direct blokkeerde. Ik denk dat het daarbij vooral is dat ik me dan heel erg gekwetst voelt wat pijn doet, en niet per se de breuk zelf. Ik snap wel dat hij het heeft uitgemaakt, maar niet dat je dan al binnen een week weer op datingapps moet zitten en met me moet omgaan alsof ik lucht ben. Maar ik ben daarin gewoon een heel gevoelig persoon dan denk ik..
Ik denk eerder dat je nog hoop had dat het goed zou komen. En dat je op dat moment pas besefte dat dat echt niet meer ging gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij is al eerder uitgecheckt terwijl jij nog de hoop had dat het nog wel iets zou worden. Dat maakt het voor jou nu vrij plotseling.
Ja het is pijnlijk nu, maar ook dat gaat wel weer over. Bemoei je niet meer met hem, verder ruzie maken of verantwoording vragen heeft echt geen zin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt allemaal voor de reacties. Het helpt me erg om het te relativeren. Voor mijn gevoel vinden jullie wel allemaal dat ik te veel heb geprobeerd nog een gesprek te krijgen/de ruzie uit te praten. Ik kan zelf niet zo goed inzien of ik hier inderdaad te ver in ben gegaan, of dat dit een normale reactie is van een 'gedumpte'. Zoals ik al eerder zei, had ik graag met wat meer overleg gehad over de verdere omgang met elkaar (omdat we elkaar blijven tegenkomen) en had ik het fijn gevonden als het wat minder bot en afstandelijk allemaal was afgekapt.
Alle reacties Link kopieren Quote
appelenperensap schreef:
24-03-2023 12:57
Ik snap wel dat hij het heeft uitgemaakt, maar niet dat je dan al binnen een week weer op datingapps moet zitten en met me moet omgaan alsof ik lucht ben. Maar ik ben daarin gewoon een heel gevoelig persoon dan denk ik..
Nee, je bent daarin niet extra gevoelig. Echt niemand vindt zoiets leuk. Dat doet zeer. “Hij is al op zoek naar een ander, terwijl ik nog huil om hem.”
Maar zoals iemand anders al zei; je hoeft het niet te snappen. Geef hem afstand. Hij behandeld je als lucht omdat hij dit zo wil. Hij wil afstand.

En dat doet pijn, maar er is niks aan te doen.
sjulia wijzigde dit bericht op 24-03-2023 13:31
1.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk is het fijn dat als je elkaar tegenkomen dit in relatieve harmonie kan. Besef alleen wel dat het gedoe is begonnen nadat jij verhaal was gaan halen over zijn activiteiten op datingsapps. Terwijl hij toen al had aangegeven geen contact meer te willen.

Soms kan een einde even niet anders dan bot en afstandelijk omdat de ander, jij in dit geval, nog hoop hebt of denkt dat je nog iets over hem te zeggen hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar is het dan onredelijk geweest om daar verhaal over te halen? Binnen een week voelde zo snel..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven