Verliefd op collega

06-04-2019 11:23 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga gelijk met de deur in huis vallen...
Ik ben een jonge vrouw van 33 en ik ben verliefd op mijn collega.
We gaan veel met elkaar om vanwege onze werkzaamheden maar daarnaast nemen we ook altijd pauzes samen, of in de kantine of we lopen een rondje buiten. Soms eten we lunch buiten de deur.
We praten heel veel met elkaar over privé zaken zoals de thuissituaties van hem. Hij is getrouwd maar het gaat slecht tussen hem en zijn vrouw. Buiten het werk om spreken we soms ook af op de sportschool om te trainen. Ik kan niet precies pijlen of hij ook iets voor mij voelt of dat hij gewoon zo open is. We hebben trouwens nog nooit iets ongepast gedaan oid. Af en toe voel ik een beetje geflirt maar ik weet niet of het tussen me oren zit omdat ik gevoelens voor hem heb?
Ik weet dat dit een gevaarlijke situatie is en dat het niet goed te praten valt, maar ik kan niets doen aan mijn gevoelens. Het is zo gegroeid. Ik heb dit niet opgezocht.
Wat het nog moeilijker maakt is dat we met elkaar moeten omgaan vanwege onze werkzaamheden. Ik kan dus niet zomaar afstand van hem nemen. :'-(

Wat voor adviezen kunnen jullie mij geven?
Aub niet beledigen. Ik weet dat het niet goed is. als het aan mij lag zou ik dit echt niet voelen
:-$
Alle reacties Link kopieren
Gun jezelf een leukere man. Hij is getrouwd en praat blijkbaar slecht over zijn partner achter haar rug om. Met een vrouwelijke collega nog wel. Geen leuk relatiemateriaal lijkt me, maar ieder z'n ding. In ieder geval een afknapper lijkt me.

Los daarvan snap ik niet dat jij gesprekken met hem over zijn vrouw gaat zitten voeren. Of dat je daar trek in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ga er voor. Het is niet aan jou zijn huwelijk te redden, het is aan jou voor jouw geluk te gaan
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Hou het professioneel en je komt al een heel eind.
Dus eten in de kantine en niet buiten de deur lunchen. En zeker niet afspreken in de sportschool. Recept voor grote ellende dit.

En het is niet waar dat je dit niet opzoekt, met bovenstaande doe je dat wél.

Je kunt als reden opgeven dat het de grens van louter collega's overstijgt en dat je je daar uiteindelijk onprettig bij voelt.
Hatsjikideee...
"maar ik kan niets doen aan mijn gevoelens" :facepalm:
Jawel, maar dat wil je blijkbaar niet.

Je weet denk ik wel wat je moet doen. Afstand nemen en alleen nog zakelijk met hem omgaan als het werkgerelateerd is en dat zo houden.

Je zegt dat je het niet opgezocht hebt maar in feite heb je dat wél.
Alles wat je aandacht geeft groeit, ook gevoelens. Je koos ervoor met hem je pauze te houden, een rondje te gaan lopen of buiten de deur te gaan lunchen. Je koos ervoor om samen naar de sportschool te gaan ect.
Dus dan moet je nu ook geen "slachtoffer van je gevoelens of situatie" spelen.
Waarom ga je zo met een getrouwde man om? En wat een slapjanus is die man zeg! :whip:

Klinkt misschien hard, maar zo is het wel. En afstand nemen kan ook.
JollyRider schreef:
06-04-2019 12:55
Ga er voor. Het is niet aan jou zijn huwelijk te redden, het is aan jou voor jouw geluk te gaan

Zo hoe je eraan komt, zo kom je er ook weer vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
06-04-2019 12:49
Gun jezelf een leukere man. Hij is getrouwd en praat blijkbaar slecht over zijn partner achter haar rug om. Met een vrouwelijke collega nog wel. Geen leuk relatiemateriaal lijkt me, maar ieder z'n ding. In ieder geval een afknapper lijkt me.

Los daarvan snap ik niet dat jij gesprekken met hem over zijn vrouw gaat zitten voeren. Of dat je daar trek in hebt.
Hij zegt dat hij zijn hart aan het luchten is. Dit doen vriendinnen ook soms als ze relatieproblemen hebben.
Ik ben verliefd op hem geworden maar hij weet dit niet. Misschien ziet hij mij gewoon als een maatje met wie hij af en toe kan praten zonder bijbedoelingen. Maar dat weet ik dus niet zeker...
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-04-2019 12:55
Ga er voor. Het is niet aan jou zijn huwelijk te redden, het is aan jou voor jouw geluk te gaan
Probleem is dat ik niet weet hoe hij over mij denkt en of die gevoelens wederzijds zijn. Ik probeer ook niet om zijn huwelijk kapot te krijgen ofzo.
Soms geef ik hem advies, bijv. om in therapie te gaan met zijn vrouw. Of om eerlijk met haar te praten zoals hij dat bij mij doet.
Alle reacties Link kopieren
das iemand die op zoek is naar een minares en geen tweede vrouw, dat hij slecht over zijn vrouw praat is om andere vrouwen te doen geloven dat hij ooit misschien wel eens zou scheiden,...mannen die kiezen voor hun minares is zeldzaam.. waarom zoek je die problemen toch op,.. Zie je u zelf oud worden met hem of wil je een gezin kapot maken gewoon voor een scharrel ?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
06-04-2019 12:57
"maar ik kan niets doen aan mijn gevoelens" :facepalm:
Jawel, maar dat wil je blijkbaar niet.

Je weet denk ik wel wat je moet doen. Afstand nemen en alleen nog zakelijk met hem omgaan als het werkgerelateerd is en dat zo houden.

Je zegt dat je het niet opgezocht hebt maar in feite heb je dat wél.
Alles wat je aandacht geeft groeit, ook gevoelens. Je koos ervoor met hem je pauze te houden, een rondje te gaan lopen of buiten de deur te gaan lunchen. Je koos ervoor om samen naar de sportschool te gaan ect.
Dus dan moet je nu ook geen "slachtoffer van je gevoelens of situatie" spelen.
Waarom ga je zo met een getrouwde man om? En wat een slapjanus is die man zeg! :whip:

Klinkt misschien hard, maar zo is het wel. En afstand nemen kan ook.
Je hebt ergens gelijk. Maar nogmaals, ik weet niet of hij iets voor mij voelt. Door afstand te nemen zal ik waarschijnlijk moeten toegeven dat ik verliefd op hem ben ? Dat lijkt me nog ongemakkelijker want stel het is niet wederzijds. Moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
06-04-2019 13:08
Je hebt ergens gelijk. Maar nogmaals, ik weet niet of hij iets voor mij voelt. Door afstand te nemen zal ik waarschijnlijk moeten toegeven dat ik verliefd op hem ben ? Dat lijkt me nog ongemakkelijker want stel het is niet wederzijds. Moeilijk.
Daar hoef je toch geen reden voor te geven, afstand nemen? Of in ieder geval niet de echte reden. Klinkt alsof je een excuus zoekt om geen afstand te nemen...
FlowerBomb19 schreef:
06-04-2019 13:08
Je hebt ergens gelijk. Maar nogmaals, ik weet niet of hij iets voor mij voelt. Door afstand te nemen zal ik waarschijnlijk moeten toegeven dat ik verliefd op hem ben ? Dat lijkt me nog ongemakkelijker want stel het is niet wederzijds. Moeilijk.

Je zegt gewoon dat je de relatie puur professioneel wil houden en dat je dit niet goed lijkt.
Niet met hem praten over je gevoelens want het is een getrouwde man. Je bent al te ver gegaan!
Alle reacties Link kopieren
jujuken schreef:
06-04-2019 13:08
das iemand die op zoek is naar een minares en geen tweede vrouw, dat hij slecht over zijn vrouw praat is om andere vrouwen te doen geloven dat hij ooit misschien wel eens zou scheiden,...mannen die kiezen voor hun minares is zeldzaam.. waarom zoek je die problemen toch op,.. Zie je u zelf oud worden met hem of wil je een gezin kapot maken gewoon voor een scharrel ?
Of hij een minnares zoekt weet ik niet. Maar hij heeft weleens gezegd dat hij waarschijnlijk niet of niet in de nabije toekomst van zijn vrouw gaat scheiden omdat ze jonge kinderen hebben. Hij denkt dat ze het niet alleen aankan en het zal hem financieel ook kapot maken. Daar is hij wel heel eerlijk in.
prettycassis schreef:
06-04-2019 13:10
Klinkt alsof je een excuus zoekt om geen afstand te nemen...

Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
06-04-2019 12:59
Zo hoe je eraan komt, zo kom je er ook weer vanaf.
Tegeltjeswijsheden zonder sterkere basis dan wensdenken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
06-04-2019 13:05
Probleem is dat ik niet weet hoe hij over mij denkt en of die gevoelens wederzijds zijn. Ik probeer ook niet om zijn huwelijk kapot te krijgen ofzo.
Soms geef ik hem advies, bijv. om in therapie te gaan met zijn vrouw. Of om eerlijk met haar te praten zoals hij dat bij mij doet.
Zijn huwelijk hoef je niet kapot te maken. Als jij hem wil moet je aan de bak voor hem. Wil hij jou ook, moet hij scheiden. Niet jij, hij
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dit een gevaarlijke situatie is en dat het niet goed te praten valt, maar ik kan niets doen aan mijn gevoelens. Het is zo gegroeid. Ik heb dit niet opgezocht.

Natuurlijk wel, hou even een ander voor de gek.
Alle reacties Link kopieren
prettycassis schreef:
06-04-2019 13:10
Daar hoef je toch geen reden voor te geven, afstand nemen? Of in ieder geval niet de echte reden. Klinkt alsof je een excuus zoekt om geen afstand te nemen...
Ik vind het eerlijk gezegd wel fijn om met hem te zijn en te praten. We lachen veel samen en met hem durf ik open en eerlijk te zijn over heel veel dingen waar ik niet eens met mijn vriendinnen over praat.
Dus ja, het zal waarschijnlijk een beethe eigen belang zijn waarom ik deze “relatie” voortzet.
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
06-04-2019 13:11
Of hij een minnares zoekt weet ik niet. Maar hij heeft weleens gezegd dat hij waarschijnlijk niet of niet in de nabije toekomst van zijn vrouw gaat scheiden omdat ze jonge kinderen hebben. Hij denkt dat ze het niet alleen aankan en het zal hem financieel ook kapot maken. Daar is hij wel heel eerlijk in.
Dan us de vraag of je zijn minnares wil zijn. Zo ja, ga er voor.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
06-04-2019 11:23

Ik weet dat dit een gevaarlijke situatie is en dat het niet goed te praten valt, maar ik kan niets doen aan mijn gevoelens. Het is zo gegroeid. Ik heb dit niet opgezocht. Ik kan dus niet zomaar afstand van hem nemen. Wat voor adviezen kunnen jullie mij geven?
Je houdt jezelf voor de gek, jij bent de enige die WEL iets aan jouw gevoelens kan doen, door eerst een wilsbesluit te nemen dat je geen liefdesrelatie met hem wilt en daarbij te blijven. Je voedt het nu door met hem te wandelen en te sporten en hem de gelegenheid te geven bij jou over zijn vrouw te jeremiëren. Heb het zelf ook meegemaakt en heb de boot afgehouden. Vind hem nog steeds een leuke vent, maar ik wil en hoef niets met hem.
Love is the meaning of life
JollyRider schreef:
06-04-2019 13:15
Dan us de vraag of je zijn minnares wil zijn. Zo ja, ga er voor.

Euh, nee! Van een getrouwde man blijf je af! Dan is ze net zo slecht als hij.
Waar is de integriteit heen? O_O
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-04-2019 13:14
Zijn huwelijk hoef je niet kapot te maken. Als jij hem wil moet je aan de bak voor hem. Wil hij jou ook, moet hij scheiden. Niet jij, hij
Van mij hoeft hij niet te scheiden.
Nu ga ik iets zeggen wat misschien heel egoïstich overkomt...
ik heb vooral veel lust voor deze man dus ik weet zelf niet of het echt verliefdheid is?? Ik zou zelf nooit met hem trouwen denk ik. Ik heb nog geen kids, hij heeft er 3. Daarnaast verdien ik een stuk meer dan hem. Qua cultuur zou het ook kunnen clashen.
anoniem_384751 wijzigde dit bericht op 06-04-2019 13:21
1.41% gewijzigd
En TO houdt zichzelf voor de gek, dus ja, dan houd het op he.
Alle reacties Link kopieren
en wat als het fout loopt die relatie??? ga je dan nog samen kunnen werken? zie het eens op langer termijn?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
06-04-2019 13:18
Euh, nee! Van een getrouwde man blijf je af! Dan is ze net zo slecht als hij.
Waar is de integriteit heen? O_O
Standaard reactie van mensen die hun eigen relatie niet kunnen beschermen. Je probeert TO niet te helpen maar te manipuleren ten faveure van de vrouw van haar collega
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven