Verliefd op een ander (Lege OP)

08-01-2019 15:06 102 berichten
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2020 21:08
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.75% gewijzigd
Vertellen...alles!
Pas dan kan zij een eerlijke keuze maken.
Nu weet ze natuurlijk niet dat ze met een egoïst samenleeft.
Als ze eerlijk weet dat jij zo'n sneu typje bent, pas dan kan ze beslissen of ze met je verder wilt.

Ik zou het wel weten als ik haar was.

Vergeet niet een baby te maken trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon aan je vrouw uitleggen dat je meteen al meer liefde en genegenheid voelde voor die ander. Dat begrijpt ze best.
Alle reacties Link kopieren
Ga scheiden, je loopt al jaren je lul achterna. Ik hoop dat je vrouw je helemaal kaalplukt.
Alle reacties Link kopieren
Voordat je aan relatietherapie of wat dan ook gaat beginnen zou ik toch maar even gaan opbiechten dat je nu (en al eerder) bent vreemdgegaan en dat je hoofd bij nu bij iemand anders is..... Anders loopt je vrouw haar best maar te doen terwijl jij eigenlijk niet meer wilt en zadel je haar met een enorm schuldcomplex op omdat ze denkt dat het aan haar ligt dat die therapie of wat dan ook niet werkt en dat het haar schuld is dat jullie relatie op de klippen loopt....
Zo aan de (harde) reacties gezien wordt mij geadviseerd om het affaire op te biechten. Dit zal ik niet doen, want dit zal haar breken en het huwelijk zal eindigen in een vechtscheiding. Juist dat probeer ik te vermijden, ook omwillen van de kinderen.

Klopt, er zit een patroon in mijn vreemdgaan maar dit verwijt ik aan het feit dat ik niet echt gelukkig was in mijn relatie en de spanning buiten hebt opgezocht. Moet er ook bij vermelden dat ik tijdens mijn 2 jarig affaire niet nogeens vreemd ben gegaan. Omdat ik simpel weg de behoefde hier niet aan hebt gehad.

En dames ik weet dat ik enorm fout zit en voor sommige ook een enorme kloothommel ben.

Maar toch is er nog blijkbaar liefde om door te gaan. Ben alleen bang dat dit een rationele beslissing is van mij om voor me gezin te kiezen.
Wow. Je bent er serieus mee bezig dat de manier waarop je je neukertje de deur hebt gewezen niet zo netjes is?
Alle reacties Link kopieren
Die liefde van jou stelt niet veel voor. Ik zou er gemakkelijk zonder kunnen. Misschien heeft je vrouw er ook weinog aan. Wat heb je eigenlijk te bieden?
Alle reacties Link kopieren
En je had niet kunnen beseffen dat het haar zou breken en zou kunnen zorgen voor een vechtscheiding voordat je hem erin hing?

Ik hoop dat ze er op een andere manier achterkomt. Dit gun je toch niemand?
Triest hoor.
Als ik alle reacties lees, dan hebben jullie allemaal blijkbaar een heel gemakkelijk leven. Wat je niet wil, doe je niet en je hebt alles in de hand.

Als iemand om een constructieve reactie vraagt, dan moet dat mogen, in mijn ogen. Wat er allemaal 'fout' is, weet hij zelf ook wel. Of denken jullie echt dat een vreemdganger toch niet momenten van twijfel, schuld, … kent. Maar toch lees ik hier meer reacties om TO eens goed de les te spellen, dan op een respectvolle manier eventueel een mogelijkheid op papier te zetten. En, aan de zelfverzekerdheid en mij-overkomende-als-ervaringsdeskundigheid, leid ik af dat het bij jullie ook niet allemaal van een leien dakje is gelopen. Of zijn jullie allemaal zulke mensenkenners?
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 11-03-2019 21:28
4.21% gewijzigd
Man010 schreef:
08-01-2019 16:31
Zo aan de (harde) reacties gezien wordt mij geadviseerd om het affaire op te biechten. Dit zal ik niet doen, want dit zal haar breken en het huwelijk zal eindigen in een vechtscheiding. Juist dat probeer ik te vermijden, ook omwillen van de kinderen.

Klopt, er zit een patroon in mijn vreemdgaan maar dit verwijt ik aan het feit dat ik niet echt gelukkig was in mijn relatie en de spanning buiten hebt opgezocht. Moet er ook bij vermelden dat ik tijdens mijn 2 jarig affaire niet nogeens vreemd ben gegaan. Omdat ik simpel weg de behoefde hier niet aan hebt gehad.

En dames ik weet dat ik enorm fout zit en voor sommige ook een enorme kloothommel ben.

Maar toch is er nog blijkbaar liefde om door te gaan. Ben alleen bang dat dit een rationele beslissing is van mij om voor me gezin te kiezen.
Wat goed van jou, nu krijg je een sticker.

Goed man!
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
08-01-2019 16:34
Als ik alle reacties lees, dan hebben jullie allemaal blijkbaar een heel gemakkelijk leven. Wat je niet wil, doe je niet en je hebt alles in de hand.

Als iemand om een constructieve reactie vraagt, dan moet dat mogen, in mijn ogen. Wat er allemaal 'fout' is, weet hij zelf ook wel. Of denken jullie echt dat een vreemdganger toch niet momenten van twijfel, schuld, … kent. Maar toch lees ik hier meer reacties om TO eens goed de les te spellen, dan op een respectvolle manier eventueel een mogelijkheid op papier te zetten. En, aan de zelfverzekerdheid en mij-overkomende-als-ervaringsdeskundigheid, leid ik af dat het bij jullie ook niet allemaal van een leien dakje is gelopen. Of zijn jullie allemaal zulke mensenkenners?

Ik stel me nederig op, want ik ben ook ooit in de fout gegaan.
Bijna iedereen vond 'bekennen, daarna aan je huwelijk werken, als dat nog nodig is'

Dat is toch advies? Ik vind dat er nog best veel reacties tussen zit waar hij wat mee zou kunnen doen.

En nee, ik ben nog nooit vreemd gegaan en ik zal het ook nooit doen. En dat is zeker wel een keuze.
Alle reacties Link kopieren
Man010 schreef:
08-01-2019 16:31
Zo aan de (harde) reacties gezien wordt mij geadviseerd om het affaire op te biechten. Dit zal ik niet doen, want dit zal haar breken en het huwelijk zal eindigen in een vechtscheiding. Juist dat probeer ik te vermijden, ook omwillen van de kinderen.
Nee je laat haar liever werken aan jullie relatie op basis van een leugen :facepalm:
Zij heeft recht op de waarheid en ik hoop dat ze jou dan de deur wijst :bye:
Eat glitter for breakfast and shine all day
Man010 schreef:
08-01-2019 16:31
Zo aan de (harde) reacties gezien wordt mij geadviseerd om het affaire op te biechten. Dit zal ik niet doen, want dit zal haar breken en het huwelijk zal eindigen in een vechtscheiding. Juist dat probeer ik te vermijden, ook omwillen van de kinderen.

Klopt, er zit een patroon in mijn vreemdgaan maar dit verwijt ik aan het feit dat ik niet echt gelukkig was in mijn relatie en de spanning buiten hebt opgezocht. Moet er ook bij vermelden dat ik tijdens mijn 2 jarig affaire niet nogeens vreemd ben gegaan. Omdat ik simpel weg de behoefde hier niet aan hebt gehad.

En dames ik weet dat ik enorm fout zit en voor sommige ook een enorme kloothommel ben.

Maar toch is er nog blijkbaar liefde om door te gaan. Ben alleen bang dat dit een rationele beslissing is van mij om voor me gezin te kiezen.
Maar wat heb je dan gedaan om je relatie te verbeteren? Ik hoop trouwens dat je snapt dat vreemdgaan altijd een keuze is, ook al loopt je relatie slecht. Het is geen onvermijdelijke consequentie.

En wat wil je zeggen met het feit dat je binnen die 2jarige affaire niet bent vreemdgegaan?
Alle reacties Link kopieren
Dan biecht je het niet op. Heb dan in ieder geval het lef om te zeggen dat er iemand anders is, anders loopt je vrouw tegen een spook te vechten. Loopt ze haar best te doen in de overtuiging dat jij er ook voor wilt gaan terwijl je haar niet vertelt wat er aan de hand is. En dat is gewoon een kutstreek.
Alle reacties Link kopieren
Man010 schreef:
08-01-2019 16:31
Zo aan de (harde) reacties gezien wordt mij geadviseerd om het affaire op te biechten. Dit zal ik niet doen, want dit zal haar breken en het huwelijk zal eindigen in een vechtscheiding. Juist dat probeer ik te vermijden, ook omwillen van de kinderen.

Klopt, er zit een patroon in mijn vreemdgaan maar dit verwijt ik aan het feit dat ik niet echt gelukkig was in mijn relatie en de spanning buiten hebt opgezocht. Moet er ook bij vermelden dat ik tijdens mijn 2 jarig affaire niet nogeens vreemd ben gegaan. Omdat ik simpel weg de behoefde hier niet aan hebt gehad.

En dames ik weet dat ik enorm fout zit en voor sommige ook een enorme kloothommel ben.

Maar toch is er nog blijkbaar liefde om door te gaan. Ben alleen bang dat dit een rationele beslissing is van mij om voor me gezin te kiezen.
Lafbek. Vooral weg blijven duiken. Misschien komt het op een dag wel uit, gewoon omdat iemand je gezien heeft, of omdat een van je liefjes verhaal komt halen. Die dingen gebeuren soms. Maar gelukkig zal je vrouw dan niet breken en zal er geen vechtscheiding komen, zoals wanneer je het haar zelf zou vertellen. Toch? O_o
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
mammezel schreef:
08-01-2019 16:34
Als ik alle reacties lees, dan hebben jullie allemaal blijkbaar een heel gemakkelijk leven. Wat je niet wil, doe je niet en je hebt alles in de hand.

Als iemand om een constructieve reactie vraagt, dan moet dat mogen, in mijn ogen. Wat er allemaal 'fout' is, weet hij zelf ook wel. Of denken jullie echt dat een vreemdganger toch niet momenten van twijfel, schuld, … kent. Maar toch lees ik hier meer reacties om TO eens goed de les te spellen, dan op een respectvolle manier eventueel een mogelijkheid op papier te zetten. En, aan de zelfverzekerdheid en mij-overkomende-als-ervaringsdeskundigheid, leid ik af dat het bij jullie ook niet allemaal van een leien dakje is gelopen. Of zijn jullie allemaal zulke mensenkenners?

Ik stel me nederig op, want ik ben ook ooit in de fout gegaan.
Ik ben ook een keer vreemdgegaan dus zal de laatste zijn om te zeggen dat ik 'perfect' ben. Maar dit gaat om een affaire van 2 jaar waarin TS dus enorm veel keuzemomenten heeft gehad. Daar komt nog bij dat hij weinig blijk van zelfreflectie geeft. Er klinkt ook weinig van spijt door in dit verhaal.
vivautrecht85 schreef:
08-01-2019 16:37
Maar wat heb je dan gedaan om je relatie te verbeteren? Ik hoop trouwens dat je snapt dat vreemdgaan altijd een keuze is, ook al loopt je relatie slecht. Het is geen onvermijdelijke consequentie.

En wat wil je zeggen met het feit dat je binnen die 2jarige affaire niet bent vreemdgegaan?
Ik denk dat hij nu een sticker wilt.

On topic: ga gewoon weg bij je vrouw.
Je hebt haar nu wel lang genoeg belazerd.
Want in je hart wil je dit huwelijk toch niet meer?
Zo, nu ben ik er wel weer klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Man010 schreef:
08-01-2019 16:31
Moet er ook bij vermelden dat ik tijdens mijn 2 jarig affaire niet nogeens vreemd ben gegaan.
:kneel:
Man010 schreef:
08-01-2019 16:31
Zo aan de (harde) reacties gezien wordt mij geadviseerd om het affaire op te biechten. Dit zal ik niet doen, want dit zal haar breken en het huwelijk zal eindigen in een vechtscheiding. Juist dat probeer ik te vermijden, ook omwillen van de kinderen.

Klopt, er zit een patroon in mijn vreemdgaan maar dit verwijt ik aan het feit dat ik niet echt gelukkig was in mijn relatie en de spanning buiten hebt opgezocht. Moet er ook bij vermelden dat ik tijdens mijn 2 jarig affaire niet nogeens vreemd ben gegaan. Omdat ik simpel weg de behoefde hier niet aan hebt gehad.

En dames ik weet dat ik enorm fout zit en voor sommige ook een enorme kloothommel ben.

Maar toch is er nog blijkbaar liefde om door te gaan. Ben alleen bang dat dit een rationele beslissing is van mij om voor me gezin te kiezen.

Zou ik niet doen hoor, je verstand gebruiken. Als je gelukkig wil zijn kun je beter de rest van je leven je lul achterna lopen.
TS, er zijn hier wel eens topics geweest van de andere kant, die van jouw vrouw dus.
Dames die hun man van hen zagen wegdrijven maar er de vinger niet precies op konden leggen. De betreffende mannen deden alsof ze er voor zouden vechten, soms met behulp van (relatie)therapie. Maar ze waren al uitgecheckt en zaten al met minstens 1 1 been in hun nieuwe relatie zonder dat de vrouw dat wist. Die dacht dat ze samen oprecht aan het werken waren een de relatie.
Ik vind dat vernederend en schrijnend. Het getuigt van zo weinig respect.
Alle reacties Link kopieren
Serieus, je wil het haar niet vertellen omdat je haar niet wilt breken?! Wat een kutsmoes :rofl:

Je bent gewoon bang dat ze dan ineens geen zin meer in jullie huwelijk heeft.
En dat wil jij voorkomen, want je hebt het thuis prima voor elkaar. Dus de beslissing dat je het maar beter niet kan vertellen, neem je uit puur egoïsme

Wees een vent en vraag haar zelf eens of ze het zou willen weten. Gewoon als hypothetische vraagje.
Alle reacties Link kopieren
Man010 schreef:
08-01-2019 16:31
Zo aan de (harde) reacties gezien wordt mij geadviseerd om het affaire op te biechten. Dit zal ik niet doen, want dit zal haar breken en het huwelijk zal eindigen in een vechtscheiding. Juist dat probeer ik te vermijden, ook omwillen van de kinderen.

Welnee joh, je zegt niks, omdat de kans groot is, dat je vrouw pislink wordt (en terecht!) en je het op alle mogelijke manieren moeilijk zal maken.
Alle reacties Link kopieren
Ga weg bij je vrouw en geef haar een kans op een normaal huwelijk met een niet vreemdgaande vent.
Dit is geen huwelijk.
Het lijkt er nog niet op, zij is een huishoudster die de boel draaiende houdt, meer is ze niet voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Man010 schreef:
08-01-2019 16:31
Zo aan de (harde) reacties gezien wordt mij geadviseerd om het affaire op te biechten. Dit zal ik niet doen, want dit zal haar breken en het huwelijk zal eindigen in een vechtscheiding. Juist dat probeer ik te vermijden, ook omwillen van de kinderen.

Klopt, er zit een patroon in mijn vreemdgaan maar dit verwijt ik aan het feit dat ik niet echt gelukkig was in mijn relatie en de spanning buiten hebt opgezocht. Moet er ook bij vermelden dat ik tijdens mijn 2 jarig affaire niet nogeens vreemd ben gegaan. Omdat ik simpel weg de behoefde hier niet aan hebt gehad.

En dames ik weet dat ik enorm fout zit en voor sommige ook een enorme kloothommel ben.

Maar toch is er nog blijkbaar liefde om door te gaan. Ben alleen bang dat dit een rationele beslissing is van mij om voor me gezin te kiezen.
Is het niet eerder dat je gewoon ouderwetsch in je broek schijt?
Wat ik vooral lees zijn uitvluchten over waarom je die affaires wel móest hebben, dat je eigenlijk nooit echt gek genoeg op je vrouw bent geweest en nu nog steeds niet eerlijk wil zijn en je vrouw dus alsnog belazerd. En vervolgens ben je ook nog te bescheten om je vriendinnetje in de ogen te kijken en face to face te zeggen dat je uit lafheid de boel toch maar afkapt.

Weet je, ik ben de laatste die zal zeggen dat vreemdgaan in een relatie dus ook meteen scheiding moet betekenen, maar jij maakt er echt een puinzooi van.

En dit: 'Moet er ook bij vermelden dat ik tijdens mijn 2 jarig affaire niet nog eens vreemd ben gegaan. Omdat ik simpel weg de behoefdte hier niet aan hebt gehad'...... nou, applaus joh! :applause:

maar dit verwijt ik aan het feit dat ik niet echt gelukkig was in mijn relatie en de spanning buiten hebt opgezocht
Was het gebrek aan spanning die zorgde dat je "niet echt gelukkig" was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven