Verliefd op man zonder relatie-ervaring

28-01-2019 20:21 293 berichten
Dag allemaal,

Ik lees al een tijd mee en nu loop ik zelf tegen het volgende aan: ik heb een groep vrienden met wie ik al jaren omga. Tot één van de mannen uit deze groep heb ik me altijd al aangetrokken gevoeld, maar gezien een wezenlijk leeftijdsverschil heb ik daar toen ik jonger was nooit iets mee gedaan. Inmiddels ben ik wat ouder en lijkt het leeftijdsverschil niet zo veel meer uit te maken. Inmiddels ben ik een paar relaties verder en ik voel me nog altijd tot hem aangetrokken. Af en toe voel ik ook echt vlinders als ik hem zie. Toch lijkt echt één op één contact niet van de grond te komen. Er zijn verschillende redenen waarom het naar mijn idee niet lukt:
- Hij is halverwege de 30 en heeft nog nooit een relatie gehad. Misschien weet hij gewoon niet hoe hij zich een houding moet geven en/of heeft hij de hoop op een relatie al lang opgegeven.
- Wellicht bevalt dit single bestaan hem wel heel goed en heeft hij totaal geen behoefte aan een relatie.
- Ik ben niet 100% zeker van zijn geaardheid: misschien valt hij wel helemaal niet op vrouwen.
- Misschien ziet hij mij gewoon totaal niet zitten.
- We zijn allebei sociaal een beetje onhandig en verlegen. Ik durf niet echt een duidelijke move te maken, hoewel ik wel regelmatig subtiel wat flirt. Ik weet echter niet of hij het simpelweg niet ziet of misschien niet wil zien.
- Waar ik met vrienden regelmatig app of via Facebook berichten over en weer stuur, is deze man zo goed als offline. In dit digitale tijdperk toch wel een hindernis om iets van je te laten horen. Ik stuur hem regelmatig een smsje, maar gesprekken voeren zoals dat via WhatsApp gebeurt, doe je via sms niet zo makkelijk.

Ik loop een beetje vast, ik wil hem graag vaker spreken, maar weet niet goed hoe ik een eerste stap kan zetten. Ik heb wel eens overwogen om het via mijn beste vriend te spelen, ook een van zijn vrienden, maar dat vind ik toch ook wel weer een beetje tienermeisjesachtig :$ Ik zie hem ongeveer wekelijks, waar we leuk kletsen samen, maar altijd binnen de vriendengroep.

Hopelijk kunnen jullie me wat handvatten geven om er achter te komen of er wat meer in kan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een seriemoordenaar.
Damned if I don’t
Wat is er mis met bellen?
Alle reacties Link kopieren
Bel hem eens
vraag het hem
Alle reacties Link kopieren
Een sms met “*naam man*, ik zou graag eens met jou willen afspreken voor (insert korte activiteit). Lijkt jou het ook leuk, dan hoor ik graag van je. Liefs Just me 1991”.
Nee heb je, ja kun je krijgen
ViezeHond schreef:
28-01-2019 20:26
Dit is een seriemoordenaar.

Natuurlijk niet, die hebben altijd een vriendin als dekmantel
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
28-01-2019 20:26
Dit is een seriemoordenaar.
Jij bent echt van de boeken, films en series he?
Alle reacties Link kopieren
Sms hem gewoon of hij vrijdag wat wil gaan drinken.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
BellaCiao schreef:
28-01-2019 20:33
Jij bent echt van de boeken, films en series he?
Dat niet alleen, ik zit ook op LARPen.
viezehond wijzigde dit bericht op 28-01-2019 20:39
0.92% gewijzigd
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
missmisery schreef:
28-01-2019 20:33
Sms hem gewoon of hij vrijdag wat wil gaan drinken.
Zo weet je in ieder geval of hij ook geïnteresseerd in jou is! Anders blijf je het afvragen en gebeurd er ook niets. En mocht hij niet geïnteresseerd zijn, prima! Dan kun je het afsluiten en verder zoeken. :)
ViezeHond schreef:
28-01-2019 20:26
Dit is een seriemoordenaar.
Haha, ik verwacht nog altijd een uitspatting van deze mysterieuze man, maar dit is niet helemaal de richting waarin ik dacht.
missmisery schreef:
28-01-2019 20:33
Sms hem gewoon of hij vrijdag wat wil gaan drinken.
En dit is de move die ik zou moeten maken, maar niet durf.
Alle reacties Link kopieren
Waarom durf je dat niet?
Just_me1991 schreef:
28-01-2019 20:40
Haha, ik verwacht nog altijd een uitspatting van deze mysterieuze man, maar dit is niet helemaal de richting waarin ik dacht.



En dit is de move die ik zou moeten maken, maar niet durf.
Kom op joh! Haal diep adem, toets de tekst in en klik. Het is een kwestie van tien seconden.

Nee heb je, ja kan je krijgen, dus je hebt niets te verliezen.
Heb nooit spijt van de dingen die je wel hebt gedaan. Je kan beter spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan.
Framberry schreef:
28-01-2019 20:49
Waarom durf je dat niet?
Omdat ik een held op sokken ben :$
Daarbij hebben we een fijne, stabiele vriendengroep, ik zou het heel ongemakkelijk vinden als dit straks in de lucht blijft hangen, mocht hij me afwijzen.
Alle reacties Link kopieren
Just_me1991 schreef:
28-01-2019 20:58
Omdat ik een held op sokken ben :$
Daarbij hebben we een fijne, stabiele vriendengroep, ik zou het heel ongemakkelijk vinden als dit straks in de lucht blijft hangen, mocht hij me afwijzen.
Dan maakt zijn hele date-ervaring (of gebrek daaraan) niet uit, want dan kun je het beter naast je neerleggen...

Maar even serieus, stel dat hij zegt geen interesse te hebben, dan is er echt helemaal niets aan de hand. Je hoeft echt geen andere vrienden te gaan zoeken of je voortaan te verbergen als hij ergens is.
Het is een simpele uitnodiging voor een date, niet meer dan dat
Alle reacties Link kopieren
Framberry schreef:
28-01-2019 21:05
Dan maakt zijn hele date-ervaring (of gebrek daaraan) niet uit, want dan kun je het beter naast je neerleggen...

Maar even serieus, stel dat hij zegt geen interesse te hebben, dan is er echt helemaal niets aan de hand. Je hoeft echt geen andere vrienden te gaan zoeken of je voortaan te verbergen als hij ergens is.
Het is een simpele uitnodiging voor een date, niet meer dan dat
Inderdaad. niet geschoten is altijd mis! en een beetje uit je comfort zone stappen is ook goed voor je. Trust me, I jumped out of an airplane :)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niets te verliezen TO! En ja, het is inderdaad spannend, maar als je het niet vraagt gebeurt er sowieso niks. Go for it :-)
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Is hij niet toevallig ergens heel handig mee?
Dan kun je hem uitnodigen/vragen om bijv je computer te updaten of een ander klusje te helpen klaren
Alle reacties Link kopieren
is er niet één of ander evenement binnen de vriendengroep, of iets waar iedereen naar toe gaat?
Dan kun je voorstellen om samen daar naar toe te reizen.
Of je biedt an de BOB te zijn.

Of je zegt dat je dag X laat thuis zal zijn (van een afspraak elders) en dan geen zin hebt om te koken voordat feest Y vanuit de vriendengroep is...en 'omdat hij ook alleen is, vindt het misschien leuk om tevoren samen ergens een eenvoudig hapje te eten'?

Zolang je het niet rechtstreeks durft te zeggen, lijkt het regelen van extra ontmoetings-momenten en hints geven, de beste optie?
Alle reacties Link kopieren
Oh want spannend dit, ik houd van dit soort topics.
TO ik zou denk ik inderdaad hem naar je huis lokken met een smoesje;
Computer vastgelopen; nou jaaaa, net deed hij niks meer; nou ja biertje dan maar? ;)
Boormachine lenen voor een schilderijtje aan de muur,
Helpen kast in elkaar zetten.
Televisie doet helemaal niks meer, (zelfde als optie 1)
Kraan lekt.

Of wat ook nog kan; je hebt kaartjes voor film, theater, feest maar vriendin heeft afgezegd. Wil hij niet gezellig mee?

Wel ons op de hoogte houden hè!
To, uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het echt niet ongemakkelijk hoeft te worden als het niets zou worden tussen jullie.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
28-01-2019 20:38
Dat niet alleen, ik zit ook op LARPen.
"Ik zit op"! :D
Alle reacties Link kopieren
Subtiel flirten werkt niet bij mannen. Gewoon recht voor zn raap: zullen we samen wat gaan drinken?
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven