Verliefd op man zonder relatie-ervaring

28-01-2019 20:21 293 berichten
Dag allemaal,

Ik lees al een tijd mee en nu loop ik zelf tegen het volgende aan: ik heb een groep vrienden met wie ik al jaren omga. Tot één van de mannen uit deze groep heb ik me altijd al aangetrokken gevoeld, maar gezien een wezenlijk leeftijdsverschil heb ik daar toen ik jonger was nooit iets mee gedaan. Inmiddels ben ik wat ouder en lijkt het leeftijdsverschil niet zo veel meer uit te maken. Inmiddels ben ik een paar relaties verder en ik voel me nog altijd tot hem aangetrokken. Af en toe voel ik ook echt vlinders als ik hem zie. Toch lijkt echt één op één contact niet van de grond te komen. Er zijn verschillende redenen waarom het naar mijn idee niet lukt:
- Hij is halverwege de 30 en heeft nog nooit een relatie gehad. Misschien weet hij gewoon niet hoe hij zich een houding moet geven en/of heeft hij de hoop op een relatie al lang opgegeven.
- Wellicht bevalt dit single bestaan hem wel heel goed en heeft hij totaal geen behoefte aan een relatie.
- Ik ben niet 100% zeker van zijn geaardheid: misschien valt hij wel helemaal niet op vrouwen.
- Misschien ziet hij mij gewoon totaal niet zitten.
- We zijn allebei sociaal een beetje onhandig en verlegen. Ik durf niet echt een duidelijke move te maken, hoewel ik wel regelmatig subtiel wat flirt. Ik weet echter niet of hij het simpelweg niet ziet of misschien niet wil zien.
- Waar ik met vrienden regelmatig app of via Facebook berichten over en weer stuur, is deze man zo goed als offline. In dit digitale tijdperk toch wel een hindernis om iets van je te laten horen. Ik stuur hem regelmatig een smsje, maar gesprekken voeren zoals dat via WhatsApp gebeurt, doe je via sms niet zo makkelijk.

Ik loop een beetje vast, ik wil hem graag vaker spreken, maar weet niet goed hoe ik een eerste stap kan zetten. Ik heb wel eens overwogen om het via mijn beste vriend te spelen, ook een van zijn vrienden, maar dat vind ik toch ook wel weer een beetje tienermeisjesachtig :$ Ik zie hem ongeveer wekelijks, waar we leuk kletsen samen, maar altijd binnen de vriendengroep.

Hopelijk kunnen jullie me wat handvatten geven om er achter te komen of er wat meer in kan zitten.
marilene26 schreef:
28-01-2019 21:34
Oh want spannend dit, ik houd van dit soort topics.
TO ik zou denk ik inderdaad hem naar je huis lokken met een smoesje;
Computer vastgelopen; nou jaaaa, net deed hij niks meer; nou ja biertje dan maar? ;)
Boormachine lenen voor een schilderijtje aan de muur,
Helpen kast in elkaar zetten.
Televisie doet helemaal niks meer, (zelfde als optie 1)
Kraan lekt.

Of wat ook nog kan; je hebt kaartjes voor film, theater, feest maar vriendin heeft afgezegd. Wil hij niet gezellig mee?

Wel ons op de hoogte houden hè!
Oh ja, ik denk dat ik het in zo'n hoek ga zoeken. Ik ga er eens over nadenken...
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
28-01-2019 20:38
Dat niet alleen, ik zit ook op LARPen.
Sploosh.
Alle reacties Link kopieren
Anyway, wat maakt hem zo aantrekkelijk voor je? Als je 'm echt de moeite waard vindt, zou je 'm de volgende keer dat je 'm ziet kunnen vragen of hij zin heeft om samen een af te spreken.

Jullie zullen vast wel wat dingen met elkaar gemeen hebben, dus een uitje lijkt me zo bedacht.
Gewoon doen! Straks heeft hij een ander en heb je spijt.
Alle reacties Link kopieren
Verreweg de meeste mensen zijn op zijn minst een klein beetje vereerd dat iemand belangstelling voor hem of haar heeft. Dus ook al heeft hij geen interesse in daten, je relatie met hem wordt echt niet ongemakkelijk hoor. Zolang jij ook maar luchtig reageert als hij 'nee' zegt.
Beter een half motto....
Binnenkort is de verjaardag van één van de dames uit de vriendengroep. Ik heb hem een berichtje gestuurd of we een gezamenlijk cadeautje gaan regelen. It's something :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeej Goedzo TO, dat is in ieder geval een stap :) Hou ons op de hoogte!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
ja en dan samen de stad in ervoor... daarna drankje en een hapje doen

als je erna nog moeite hebt dan zou ik een ikea kastje kopen en hem om hulp vragen
trek een leuk jurkje aan, prijs zijn ruimtelijk inzicht en stel voor dat je kookt voor jullie die avond

(dit is weinig gender-neutraal advies voor mijn doen maar fuck it)
als er dan echt echt nog niks uit hemzelf komt dan moet je hem niet eens willen hoor
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
29-01-2019 16:36
ja en dan samen de stad in ervoor... daarna drankje en een hapje doen

als je erna nog moeite hebt dan zou ik een ikea kastje kopen en hem om hulp vragen
trek een leuk jurkje aan, prijs zijn ruimtelijk inzicht en stel voor dat je kookt voor jullie die avond

(dit is weinig gender-neutraal advies voor mijn doen maar fuck it)
als er dan echt echt nog niks uit hemzelf komt dan moet je hem niet eens willen hoor
Haha op dit vlak ben ik niet zo gendertypisch, ik heb een fantastisch ruimtelijk inzicht, dus een ikea-kastje is geen enkel probleem. Koken daarentegen is écht mijn sterkste punt niet :')

Overigens weet ik niet hoe zijn ruimtelijk inzicht is, maar hij kan fantastisch koken ;-D
Hij laat me niet echt ruimte om een move te maken. De jarige dame in kwestie is een buitenmens, dus we kwamen op het idee om een cadeaubon van een outdoorzaak te geven. Zegt ie: daar moet ik zaterdag toch al heen, dus dan neem ik er wel een mee. Euh ja... Ik ben zaterdag al onder de pannen, dus samen een cadeautje shoppen is alweer van de baan. Morgen zie ik hem sowieso, dan is alleen die vriendin er ook, dus het wordt lastig om nog over een cadeau te vergaderen.. Alleen zaterdag dus een excuus om hem te bellen of het gelukt is.
Alle reacties Link kopieren
misschien moet je dan het over een andere boeg gooien, zeggen dat je graag een etentje zou geven (voor de hele groep) maar dat je niet zo goed weet hoe... dat iets als canard a 'l orange je een leuk idee lijkt maar het recept was wel wat ingewikkeld met die sinaasappelschil en de cointreau enzo

hopelijk word hij er enthousiast van en doen jullie een privé proefsessie
dan kun je hem als hij toezegt je te helpen in ieder geval dagelijks bestoken met vragen over hand of perssinaasappelen en welke wijn er het beste bij kan of wat zijn favoriete slager is en oh toe ga mee...
Lorem Ipsum
Niet te ingewikkeld doen. Hulp vragen bij hand- of spandiensten prima, maar ik zou hem juist niet teveel reden geven om te denken dat je hem enkel om zijn kookkunsten oid waardeert. Ga ervanuit dat hij een bord voor zijn kop heeft en de gewone signalen niet oppikt, anders was het vast eerder tot een relatie gekomen. Als je iets met hem wilt zul je duidelijk moeten zijn en niet te snel opgeven (zeg ik als iemand met zo’n bord voor d’r kop en vlinders in d’r buik :loveys: ).
Klinkt als sommige IT-es die ik ken. :-)

Zoek je gezamenlijke hobby's uit, en verleid hem samen iets te gaan doen daarin.
bv. samen koken, of hem uitnodigen een bijzonder gerecht bij je te komen proberen. Samen kookcursus doen.
Kijk wat voor films er in de stad draaien en als er 1 draait waarvan je denkt dat dat mss iets voor hem is: terloops vragen of hij die al gezien heeft. Zo niet: uitleggen waar die film over gaat en voorstellen er samen heen te gaan.
Gisteravond, hele vriendengroep bij elkaar: ik vroeg of ik na de verjaardag bij iemand kan crashen, want mijn ouders zijn thuis aan het verbouwen, broer en vriendin slapen die nacht ook bij mijn ouders, long story short: geen plek voor mij in de herberg.
Zegt ie: als niemand anders iets heeft kun je wel bij mij. En dan niet op zo'n manier van 'liever niet, maar vooruit', maar meer dat het logischer zou zijn als ik bij een vriendin zou blijven slapen. Ik bedankte hem voor het aanbod en met dat ik dat zeg krijg ik van twee vriendinnen ook een aanbod. Heb het nog even open gelaten...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem appen; Het liefst crash ik bij jou ;)
Nou, feestje geweest, helft van de avond tegen hem aan op de bank gepropt gezeten. Even in stilte zitten genieten van zijn been tegen mijn been. Hij was na een paar biertjes aardig ad rem, hij heeft me dan ook flink voor de gek zitten houden. En ik hem. Zo plagen we altijd wat over een weer. Toen hij me halverwege de avond vroeg of ik even mee wilde helpen de cadeautjes te pakken heb ik even overwogen om hem in de gang gewoon te zoenen... Niet gedaan uiteraard 😅

Broer sliep uiteindelijk toch niet bij mijn ouders dus ik heb gewoon bij hen thuis kunnen slapen.

Ik heb hem uitgenodigd voor mijn eigen verjaardag binnenkort.
Just_me1991 schreef:
03-02-2019 13:53
Broer sliep uiteindelijk toch niet bij mijn ouders dus ik heb gewoon bij hen thuis kunnen slapen
Aaah TO, gemiste kans dit hoor!!
Eyeofthetiger schreef:
03-02-2019 14:01
Aaah TO, gemiste kans dit hoor!!
Ik weet het haha, maar zoals ik al zei, ik ben echt een watje op dit vlak :$

In eerdere relaties gaf de man altijd het voorzetje en dan durfde ik daar wel op in te gaan, maar zelf iets initiëren, niet wetende of hij mij ook zo ziet vind ik wel eng...
Dat hoefde toch niemand te weten dat je gewoon thuis kon slapen! Gemiste kans, joh. Zonde!
Kun je hem niet appen over een geintje of iets waar jullie het over gehad hebben? Iets waar je nu aan denkt of ziet En waardoor je terug moet denken aan waar jullie het over gehad hebben. Bijv.: "Ik ben begonnen aan de serie op Netflix waar je het over had, inderdaad goed!"
Alle reacties Link kopieren
Oww dit is best herkenbaar! Niet bang zijn voor een blauwtje hoor! Ik ben wel voor zo'n praktisch voorstel als samen koken of een computer vraag. Zo heb ik mijn vriend ook zijn nummer ontfutseld.

Oh en mijn vriend had ook geen relatie ervaring, een stalen bord voor zijn hoofd en hij wees me toen ik het eindelijk zei ook nog af! Onbedoeld, van schrik, maar toen heb ik mijn verlies genomen en mezelf gesust met dat een vriendschap erbij ook leuk was. Vier afspraken als vrienden later, na een godenmaal bij hem thuis nog voor zijn verjaardag maakte hij alsnog zijn move..

Het was in het begin niet altijd makkelijk door die missende ervaring maar nu zijn we al een hele tijd heel gelukkig samen.

Ik zou niet opeens je vriend torpederen met verzoeken maar bedenk een goede reden om elkaar weer te treffen en flirt eens wat duidelijker. Of vertel gewoon dat je hem graag een op een beter wil leren kennen. Heus je krijgt meer spijt als je het niet doet dan van een blauwtje. Ik lees mee <3
Thanks voor jullie reacties. Ik had hem vanmiddag geappt of ie inderdaad op mijn verjaardag komt, want zijn eerste reactie was enthousiast. Nu gaf ie helaas toch aan dat ie dan al iets gepland heeft... Jammer!
Ik zou het zeggen: ik vind je leuk. Heb ik ook gedaan bij m'n vriend, hij ving de signalen niet op.
Just_me1991 schreef:
05-02-2019 22:35
Thanks voor jullie reacties. Ik had hem vanmiddag geappt of ie inderdaad op mijn verjaardag komt, want zijn eerste reactie was enthousiast. Nu gaf ie helaas toch aan dat ie dan al iets gepland heeft... Jammer!
Jammer dat je niet kan. Zullen we ..., om .... samen proosten op Mn verjaardag?
Ik had me echt voorgenomen hem vanavond te vragen voor een drankje (donderdag zien we elkaar altijd bij de vereniging waar we beiden lid van zijn), maar mijn lef liet me wederom in de steek. Hebben nog wel even zitten praten, maar toen hij weg ging zei hij niet eens gedag. Beetje een bummer, ik denk dat ie me net zo ziet als de anderen uit de vriendengroep, anders had ie vast nog wel even omgekeken toen hij naar huis ging...
Alle reacties Link kopieren
Just_me1991 schreef:
08-02-2019 02:00
Ik had me echt voorgenomen hem vanavond te vragen voor een drankje (donderdag zien we elkaar altijd bij de vereniging waar we beiden lid van zijn), maar mijn lef liet me wederom in de steek. Hebben nog wel even zitten praten, maar toen hij weg ging zei hij niet eens gedag. Beetje een bummer, ik denk dat ie me net zo ziet als de anderen uit de vriendengroep, anders had ie vast nog wel even omgekeken toen hij naar huis ging...
Waarschijnlijk heeft hij het helemaal niet door of durft hij ook niet te vragen.
Neem je kans op 14 februari :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven