Verlieft. Wat moet ik er mee aan?

23-07-2019 16:57 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben Dennis 30 jaar. Ik zit al langere tijd met een twijfelend gevoel en aangezien hier veel dames zitten die waarschijnlijk het beste antwoord kunnen geven stel ik de vraag hier. Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.. Ik heb zo'n 12 jaar terug een meisje leren kennen ( 1 van de 2 echte jeugdliefdes) We vonden elkaar destijds erg leuk maar ik was toen nog niet toe aan het vaste waarna ik zonder bericht van de radar bij haar ben verdwenen (heel veel spijt). 2 jaar later hebben we elkaar nog kort gesproken maar waren inmiddels beide bezet en ze nam het me ook wel kwalijk dat ik was verdwenen, ik heb toen haar nummer verwijderd en ben verder gegaan met mijn leven. Toch heb ik de 9 jaar die erop volgde regelmatig aan haar gedacht en haar online proberen op te sporen omdat ik gewoon graag wilde weten hoe het met haar zou gaan, ik was tenslotte super gelukkig met mijn huidige vriendin. Tot September vorig jaar, onze relatie ging niet lekker meer en eindigde na 10 jaar. Kort daarop kreeg ik ineens een vriendschapverzoek en daarop een messenger bericht met" Hey, hoe is het met jou?" Ik was blij maar ook geschrokken, ik had een paar uur nodig voordat ik kon reageren. Ahfijn, uiteindelijk leuk gepraat en begrepen dat ze vrijgezel was. 2 dagen later hebben we samen koffie gedronken, het voelde ongemakkelijk (bij haar duidelijk minder ) maar vertrouwd en beter dan ooit. Nu bijna een jaar later kom ik wekelijks meerdere malen over de vloer, doen we af en toe wat buiten de deur, hebben we soms seks, belt ze me elke dag, appen we veel en heeft ze me laatst voorgesteld aan haar familie. Toch zegt ze wel eens geen vriend te willen en heeft ze het er ook nooit over dat ik het misschien in de toekomst wel word, zo stoer/stom dat ik ben zeg ik er ook niet aan toe te zijn, bang om op mijn bek te gaan. We hebben beide ook afgelopen jaar nog andere zoen of bedpartners gehad maar op de 1 of andere manier heb ik daar echt geen behoefte meer aan en wil ik alleen haar nog maar. Het liefste zou ik er vandaag een stempel "relatie" op drukken want ik ben echt mega verliefd op dat meisje, hoe graag ik ook zou willen dat ik dat niet zou zijn want het is gewoon niet fijn op deze manier. Ik ben alleen zo bang dat ze het echt niet wil en af word gewezen. Of onze band veranderd en misschien dat ik haar zelfs wel verlies dan. Of dat ik over kom als een hopeloze kneus. Anderzijds heb ik haar ook nooit verteld dat ik dit voel.

Ik heb het bijna een jaar vol kunnen houden op deze manier maar ik heb nu toch het gevoel dat ik er wat mee moet. Moet ik het haar vertellen en kans hebben dat ik word afgewezen en haar verlies? Moet ik zo doorgaan en hopen dat het wat word? Of moet ik stoppen met het intensieve contact en hopen dat ik het vergeet en verder kan met mijn leven?

Het maakt me echt niet uit als het tijd nodig heeft maar ik wil het niet nog eens verprutsen of te laat zijn als er ook maar een kans bestaat dat we samen komen, ik zou me dat mijn hele leven af vragen of ik misschien toch een kans had gehad.

Ik hoop hier het juiste advies te vinden over wat ik moet doen en hoe ik het aan moet pakken.

Sorry voor het lange en misschien wat warrige verhaal.

Groeten
Ik zou het wel vertellen. Misschien voelt zij wel precies hetzelfde. Zij is immers degene die contact heeft gezocht. En als dat niet zo is, dan is dat heel rot, maar dan kun je dat maar beter weten. Nu maak je jezelf ook maar druk met speculeren en hopen en vrezen.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel simpel en daardoor heel pijnlijk. Namelijk: Je 'hebt' haar of je 'hebt' haar niet. Nu zit jij voor jezelf in een limbo, waarin jij het antwoord niet weet. Maar zodra jij dit aan haar te kennen geeft dat jij serieus exclusief een relatie met haar zou willen, dan kunnen er twee dingen gebeuren, of ze stemt daar mee in, en jullie gaan vrolijk samen verder, of zij staat daar niet achter en deze vage situatie eindigd tussen jullie.

De term hiervoor is dat jullie in een "Schrodingers-relatie" zitten, Net als die kat in de doos uit schrodingers gedachte experiment waarvan je niet weet of die dood is of levend, totdat je daadwerkelijk gaat kijken, waarop door meting de waarschijnlijkheids-toestand ineenklapt en er of het ene of het andere resultaat uitkomt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Met een 'd' schrijven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zeker geen appje sturen dat je verlieft bent. Staat een beetje sullig. Schrijf verliefd. Met een 'd'.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
23-07-2019 17:13
Met een 'd' schrijven.
ga je ook nog iets inhoudelijks toevoegen?

en TO: vertel het! Dan heb je duidelijkheid
Alle reacties Link kopieren
Stom, excuses voor de 't'. Ik krijg het helaas niet meer aangepast.

Bedankt voor de reacties, vertellen dus.. Wat ik me af vraag en waarvoor ik dan nog bang ben, kom ik niet over als een enorme sukkel als ik met zo'n liefdesverklaring kom en knapt de gemiddelde vrouw daar niet op af?

Ik ben nooit onzeker geweest op dit gebied maar nu.. Ik wil het zo graag goed doen!
Alle reacties Link kopieren
Le mieux est l’ennemi du bien.
Dennis1234 schreef:
23-07-2019 17:40
Stom, excuses voor de 't'. Ik krijg het helaas niet meer aangepast.

Bedankt voor de reacties, vertellen dus.. Wat ik me af vraag en waarvoor ik dan nog bang ben, kom ik niet over als een enorme sukkel als ik met zo'n liefdesverklaring kom en knapt de gemiddelde vrouw daar niet op af?

Ik ben nooit onzeker geweest op dit gebied maar nu.. Ik wil het zo graag goed doen!
Waarom zou je overkomen als een sukkel? Je bent dan toch gewoon eerlijk over jezelf en je gevoelens?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, dat gevoel heb ik. Vandaar mijn vraag. Maar dat is dus niet zo begrijp ik.

Zoals ik al zei, ik wil het zo graag goed doen zodat ik het meeste kans maak of als het niet lukt ik me later nooit af hoef te vragen, wat als ik dit of dat had gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Marie-Antoinettexx schreef:
23-07-2019 17:28
ga je ook nog iets inhoudelijks toevoegen?

Neuh, daar ben jij veel beter in.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
als je niet op je bek durft te gaan kom je nergens
Dennis1234 schreef:
23-07-2019 17:40
Stom, excuses voor de 't'. Ik krijg het helaas niet meer aangepast.

Bedankt voor de reacties, vertellen dus.. Wat ik me af vraag en waarvoor ik dan nog bang ben, kom ik niet over als een enorme sukkel als ik met zo'n liefdesverklaring kom en knapt de gemiddelde vrouw daar niet op af?

Ik ben nooit onzeker geweest op dit gebied maar nu.. Ik wil het zo graag goed doen!
er is geen fout hierin echt niet
Alle reacties Link kopieren
Wat is 'erger', niets doen of vragen en een blauwtje lopen?

Wat is 'beter', niets doen of vragen en zo een relatie opbouwen?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee inmiddels vandaar mijn vraag hier. Bedankt voor alle reacties allen, ik ga er over nadenken hoe ik het ga brengen en ik ga ervoor deze week!
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet zegt en zij wil echt geen relatie en vindt dit flierefluiterige wel lekker dan kan dit nog maanden/jaren zo verder gaan. Totdat ze iemand tegen komt waar ze wel een relatie mee wil of iemand anders waar ze liever mee flierefluit. Ik zou daar geen zin in hebben, waarschijnlijk worden je gevoelens voor haar alleen maar sterker en wordt de klap nog harder. Hoe klote het nu dan ook zou zijn, daar kom je ook wel weer overheen en dan kan je in ieder geval verder met je leven.

Als zij ook iets voor jou voelt en niets durft te zeggen dan is het alleen maar mooi en kan je er ook echt samen voor gaan, zonder dat je continu deze onzekerheid hebt.
Ik zou het haar dus gewoon vertellen. En het niet te zwaar maken, maar aangeven dat je gevoelens voor haar hebt en dat je graag een serieuzere relatie met haar zou willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Dennis1234 schreef:
23-07-2019 18:11
Geen idee, dat gevoel heb ik. Vandaar mijn vraag. Maar dat is dus niet zo begrijp ik.

Zoals ik al zei, ik wil het zo graag goed doen zodat ik het meeste kans maak of als het niet lukt ik me later nooit af hoef te vragen, wat als ik dit of dat had gezegd.
denk niet dat ze jou wilt op dit moment. je bent meer haar valnet. ze heeft iemand (of meerdere) anders op het oog die haar (nog) niet voor een relatie wil. daar wacht ze op.

je kan het forceren of afwachten totdat ze de andere(n) niet meer haalbaar vindt.
Alle reacties Link kopieren
Dennis1234 schreef:
23-07-2019 18:11
Geen idee, dat gevoel heb ik. Vandaar mijn vraag. Maar dat is dus niet zo begrijp ik.

Zoals ik al zei, ik wil het zo graag goed doen zodat ik het meeste kans maak of als het niet lukt ik me later nooit af hoef te vragen, wat als ik dit of dat had gezegd.
denk niet dat ze jou wilt op dit moment. je bent meer haar valnet. ze heeft iemand (of meerdere) anders op het oog die haar (nog) niet voor een relatie wil. daar wacht ze op.

je kan het forceren of afwachten totdat ze de andere(n) niet meer haalbaar vindt.
Alle reacties Link kopieren
.dubbel
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Na n jaar.... ga voor rozen en zeg t in haar gezicht. Niet appen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Skip de rozen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen. Er is geen manier om 'de meeste kans te maken'. Als ze je leuk vind maakt het niet uit hoe je het zegt. En anders heb je voor jezelf in ieder geval duidelijkheid.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hey TO,

Ik denk dat er best een goede kans is dat zij ook gevoelens voor jou heeft. Ze neemt immers contact met je op zodra jouw relatie over is. Tuurlijk zou het kunnen dat dit alleen een fysieke reden had maar met de situatieschets die je geeft zou het mij niks verbazen als zij de afgelooen 10 jaar ook veel aan jou heeft gedacht, dit doe je meestal niet aan iemand die je alleen fysiek aantrekkelijk vind.

Ik snap dat je het lastig vind om hierover te praten met haar, maar ik zou het je wel willen aanraden. Ik zou (in ieder geval niet meteen) niet zeggen dat je al 10 jaar lang met haar in je hoofd zit, maar zeggen dat jullie recente contact wel gevoelens bij je heeft losgemaakt, en dat je benieuwd bent hoe zij hier tegenaan kijkt. Succes in ieder geval!
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven