Verloofde liegt over schulden

07-06-2017 15:51 870 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.

Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.

Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc

Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.

Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!

Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......

Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.

Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
En jij wil gaan trouwen met dit pareltje, omdat..?


Wacht, wacht, wacht.
:fortune:
Verder is hij wel heel lief, natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Don't. Get. Married.
Alle reacties Link kopieren
oei, da`s wel link. Ik zou om eerlijk te zijn zeker niet gaan trouwen zolang hij zijn zaken niet op orde heeft. Ik zou zelfs de relatie verbreken, dit is voor mij echt een no-go. nog los van het feit dat hij erover liegt
Gelukkig kan ik lachen om je reactie ;) want wat je zegt is helemaal waar.

Onze relatie is verder heel goed, en ja hij is inderdaad een hele lieve man
Alle reacties Link kopieren
Niet trouwen dus, doe het echt niet. Laat hem eerst zorgen dat alle zaken op orde zijn. Hij liegt over zijn schulden. Ik zou boos worden, heel boos.

Wil je toch perse trouwen sluiten dan heel goede huwelijkse voorwaarden af.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zal hij zeggen dat het goedkomt, hij deelt alles straks met jou en dat scheelt hem ook weer de helft :facepalm: Ga weg nu het nog kan of stel de bruiloft uit tot hij stopt met liegen en de schulden zijn afbetaald.
Huwelijkse voorwaarden. Anders ben je echt de lul..
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan trouwen met zo iemand

Hoe duidelijk wil je het hebben, dit kan toch nooit goed aflopen. Over een paar jaar zit je tot je nek in de schulden als je gaat trouwen, dit is een gebed zonder eind
Weddingpresent schreef:
07-06-2017 15:53
Don't. Get. Married.
haha, dit i.c.m. je nick :-D
Alle reacties Link kopieren
Die bruiloft zou ik maar even uitstellen, straks zit jij ook in de schulden. Intussen maar eens proberen te achterhalen waardoor hij zoveel schulden heeft. Leeft hij consequent boven zijn stand of is er sprake van een verslaving (drugs, gokken), in dat geval moet hij daar eerst vanaf zijn voordat je met hem wilt trouwen lijkt mij. Maar ook daar zou ik dan enkele jaren mee wachten om zeker te zijn dat hij niet terug valt.
Alle reacties Link kopieren
Saz schreef:
07-06-2017 15:56
haha, dit i.c.m. je nick :-D
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Saz schreef:
07-06-2017 15:56
Huwelijkse voorwaarden. Anders ben je echt de lul..
Dan moet je alsnog oppassen en ieder jaar keurig alles verrekenen anders zegt de rechten over een x aantal jaar ja maar kijk jullie hebben wel geleefd alszijnde in gemeenstschap van goederen.
Alle reacties Link kopieren
Saz schreef:
07-06-2017 15:56
Huwelijkse voorwaarden. Anders ben je echt de lul..
Dit!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Anna2017 schreef:
07-06-2017 15:51
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Ik pik dit zinnetje er even uit.
Jij hebt alles op orde maar hoe komt het dan dat jij niet weet dat jullie tv en internet afgesloten gaat worden ivm achterstallige rekeningen? Regelt je vriend al jullie gezamelijke financiën?
Je hebt het over hypotheek-schuld, op wiens naam staat de hypotheek?

Ik zou niet trouwen voor alles duidelijk is. En hoe dan ook niet trouwen in gemeenschap van goederen.
Als je je partner meneer gaat noemen is het einde nabij....

Verder zou ik volledig inzage willen in de toekomstige financiële situatie. Wil hij dat niet geven dan weet je hoe laat het is. Verder zou ik niet trouwen in gemeenschap van goederen.
Schulden verzwijgen, er over liegen en jou er na trouwen mee opzadelen is niet lief.
Alle reacties Link kopieren
Anna2017 schreef:
07-06-2017 15:54
Gelukkig kan ik lachen om je reactie ;) want wat je zegt is helemaal waar.

Onze relatie is verder heel goed, en ja hij is inderdaad een hele lieve man
Supergrappig. Misschien moet je het even iets serieuzer nemen, want ze heeft helemaal gelijk.
Alle reacties Link kopieren
De beste tip wat ik de afgelopen jaren van het viva-forum heb geleerd:

Lees de OP zelf terug. Als je beste vriendin dit tegen je zegt, wat is de eerste reactie die er in je opkomt?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Zo had niet verwacht dat er zo snel reacties zouden komen, dankjewel.

Ik ben in het verleden twee keer erg boos geweest, een keer met gevolg dat ik uit mijn werk kwam en hij weg was gegaan, zijn telefoon thuis gelaten dus kon hem niet bereiken.
Hij dacht dat ik al bij hem weg was gegaan zeg maar en had een tasje gepakt en was richting Scandinavië betrokken met het plan niemand wat te laten weten en nooit meer terug te keren....
uiteindelijk is die wel weer terug gekomen, maar hier ben ik zo van geschrokken dat ik niet meer boos durf te worden.

En de bruiloft, alles is in gang gezet, kaarten al verstuurd, locatie geregeld etc. Hoe moet ik dit zeggen tegen alle gasten?

Ik zit nu thuis op de bank en over twee uurtjes is hij vrij van zijn werk,
Ik zou niet trouwen. Liegen en schulden zijn niet ok. Nu zijn dat nog zijn problemen maar als jullie getrouwd zijn zijn het ook jouw problemen. Persoonlijk zou ik ook niet willen samenwonen met een man die liegt en schulden heeft.
Hij manipuleert je en gaat dus weg als je kritiek op hem durft te hebben. Het werkt, want nu durf je niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat hij ontzettend lief is. Ik hoop dat je je beseft dat dat ontzettende manipulatie is?
Zanahoria schreef:
07-06-2017 16:01
Supergrappig. Misschien moet je het even iets serieuzer nemen, want ze heeft helemaal gelijk.
Ja je hebt gelijk..
Hij moet eerst maar eens met de billen bloot. Er zijn schulden, jij wilt Nu precies weten wat en hoeveel. Lijkt erop dat hij niet met geld kan omgaan. Dan samen een plan opstellen om alles af te lossen.
1 rekening waar jullie salarissen opkomen die jij gaat beheren. Hij krijgt dan per maand een x bedrag voor zakgeld, kleding, benzine etc.
Heel kinderachtig maar anders komen jullie in de toekomst in grote problemen.
Mijn man kon ook slecht met geld omgaan, had geen schulden hoor, maar toen we trouwden heeft hij zelf gezegd zorg jij maar voor de financieen. Hij heeft een vrij besteedbaar bedrag en als er bijv. een nieuwe laptop moet komen overleggen we dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven