Verloofde liegt over schulden

07-06-2017 15:51 870 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.

Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.

Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc

Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.

Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!

Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......

Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.

Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Anna2017 schreef:
12-06-2017 10:05
Ik ga ne vandaag inschrijven bij de woningbouw, gemiddeld duurd het hier 2 tot 3 jaar denk ik.... dus zal het eerst iets particulier worden denk ik.. wat vaak duurder is maar goed.

Ik heb een gedeelte van ons spaargeld overgeboekt naar mijn rekening,
Ik zit ook in het noorden, werd vorig jaar door mijn ex gedumpt en een paar weken later uit huis gezet. Het duurde bij mij totaal 7 weken vanaf de breuk (en dus inschrijving woningstichting) tot ik in mijn eigen huis zat.... ik hoop dat jij net zo veel geluk hebt, ook in het verdere verloop (ik ben nu namelijk gelukkiger dan ik lange tijd daarvoor was).
Heel veel sterkte!
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2017 22:29
Reden: trollhinten
99.44% gewijzigd
safrat schreef:
12-06-2017 15:25

En TO, waarom heb je niet aan die meiden gevraagd wat voor contact het was? Zo'n meisje verteld jou dat jouw vriend zich voordoet als een 14-jarige en je vraagt niet even verder?
Gelukkig dat jij zoiets ook niet wegwuift als 'normaal gedrag'... Dat vind ik de meest griezelige reacties; of Anna nou uit het hoge noorden komt of niet: om je schouders op te halen over zulk gedrag of erger nog het goedpraten en er vanuitgaan dat er niets achter hoeft te zitten, dat zo'n man daar gewoon van bijkomt na een drukke dag.. :bonk:
Bestaardigopzich schreef:
12-06-2017 20:32
Gelukkig dat jij zoiets ook niet wegwuift als 'normaal gedrag'... Dat vind ik de meest griezelige reacties; of Anna nou uit het hoge noorden komt of niet: om je schouders op te halen over zulk gedrag of erger nog het goedpraten en er vanuitgaan dat er niets achter hoeft te zitten, dat zo'n man daar gewoon van bijkomt na een drukke dag.. :bonk:
Misschien is dergelijk gedrag in het høge nøørden heel normaal. :winkie:
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2017 22:28
Reden: trollhinten
97.76% gewijzigd
Doe eens niet zo flauw. Jullie zijn aan het trolhunten. Ik haat staffen dus doe dat niet.
Als jullie je twijfels hebben dan negeer het topic. Is dat nu zo moeilijk?
Bestaardigopzich schreef:
12-06-2017 20:12
Ik hoop zó dat jij geen dochter(s), nee een kind, of kinderen hebt... Vertel eens wat meer over de mensen die jij kent die zich voordoen als 14-jarige op het www zonder dat er iets seksueels achter zit? Daar heb ik nog NOOIT van gehoord.
Ben ik serieus nieuwsgierig naar, vind het nogal creepy om maar eens een understatement te maken...

Geen zorgen om TO, die is lekker aan het wakvissen om bij te komen. Denk ik. Eerst nog even de andere reacties lezen; wie weet vinden wel meer mensen het héél normaal, jezelf voordoen als pubermeisje terwijl je een volwassen man bent :-?
Ik denk dat jij beter moet leren lezen. Ik heb kinderen en geef les aan kwetsbare kinderen.

En door veel ervaring met deze kinderen en hun internet gedrag en veel verplichte cursussen weet ik dat er volwassen zijn die zich jonger voor doen op het internet.

Deze mensen missen vaak iets in hun sociaal emotionele ontwikkeling en voelen zich op hun gemak bij jongere mensen.

Is dat verkeerd ja, zijn er pedo's die zich op internet voor doen als kinderen? Ja.

Daarom gaf ik bij To aan dat ze melding moest doen bij de politie. Maar zoals ik al zei heb ik er weinig vertrouwen in dat ze er wat mee doen.
Helaas.

Dus als gewoon gelezen had, had je kunnen zien dat zover ik weet mijn vrienden of familie geen pedo's zijn die zich jonger voor doen op het internet. En dat ik helaas weet dat dit gedrag op internet vaker voor komt, en dat ik het niet normaal vind.

Maar fijn dat jij na het slecht lezen van een stuk tekst denkt dat ik pedofilie goed praat.
Ik praat ook helemaal niks goed. Waar lees je dat in godsnaam? Ook al is iets 'geen normaal gedrag', of ook al zit er 'iets seksueels' achter de intentie om je als 14-jarige voor te doen (wat je absoluut niet weet), dan heb je alsnog geen reet in handen als politie zijnde.
Verder veroordelen jullie iemand al tot kindermoordenaar en kinderverkrachter, terwijl je daar geen enkel bewijs voor hebt. Dutroux wordt er zelfs bijgehaald. Gelukkig zijn jullie geen rechters, dan was elke leugenaar al zonder bewijs veroordeeld tot levenslang.
Maar ja, de wereld is zoveel makkelijker in goed en fout, zwart en wit.
orleander schreef:
12-06-2017 21:56
Ik denk dat jij beter moet leren lezen. Ik heb kinderen en geef les aan kwetsbare kinderen.

En door veel ervaring met deze kinderen en hun internet gedrag en veel verplichte cursussen weet ik dat er volwassen zijn die zich jonger voor doen op het internet.

Deze mensen missen vaak iets in hun sociaal emotionele ontwikkeling en voelen zich op hun gemak bij jongere mensen.

Is dat verkeerd ja, zijn er pedo's die zich op internet voor doen als kinderen? Ja.

Daarom gaf ik bij To aan dat ze melding moest doen bij de politie. Maar zoals ik al zei heb ik er weinig vertrouwen in dat ze er wat mee doen.
Helaas.

Dus als gewoon gelezen had, had je kunnen zien dat zover ik weet mijn vrienden of familie geen pedo's zijn die zich jonger voor doen op het internet. En dat ik helaas weet dat dit gedrag op internet vaker voor komt, en dat ik het niet normaal vind.

Maar fijn dat jij na het slecht lezen van een stuk tekst denkt dat ik pedofilie goed praat.
Precies! Er kunnen meerdere verklaringen zijn voor hetzelfde gedrag. En je weet bij de vriend van TO zijn beweegredenen niet. Is hij fout bezig door te liegen? Ja. Is hij een pedofiel? Dat weet je niet. Is hij een pedofiel die strafbare feiten heeft gepleegd? Daar heb je al helemaal geen aanwijzingen voor.

Ik denk dat het niet slecht lezen van jouw stuk is, maar gebrek aan intelligentie. Zwart-wit denken en snelle conclusies trekken zie je wel vaker bij minder begaafde mensen. Dit, omdat de wereld dan overzichtelijker en makkelijker te begrijpen is.
appelientjex schreef:
12-06-2017 23:06
Precies! Er kunnen meerdere verklaringen zijn voor hetzelfde gedrag. En je weet bij de vriend van TO zijn beweegredenen niet. Is hij fout bezig door te liegen? Ja. Is hij een pedofiel? Dat weet je niet. Is hij een pedofiel die strafbare feiten heeft gepleegd? Daar heb je al helemaal geen aanwijzingen voor.

Ik denk dat het niet slecht lezen van jouw stuk is, maar gebrek aan intelligentie. Zwart-wit denken en snelle conclusies trekken zie je wel vaker bij minder begaafde mensen. Dit, omdat de wereld dan overzichtelijker en makkelijker te begrijpen is.
Geen idee wat de oorzaak is maar Het schoot me even verkeerd.
Omdat zij zich niet kan voorstellen dat er nog andere idioten (grof gezegd) dan pedo's bestaan meteen ervan uit gaan dat ik dit soort gedrag goedkeur.

En inderdaad de politie zal er waarschijnlijk weinig mee kunnen. Hoe frustrerend ook als hij wel verkeerde bedoelingen heeft.
appelientjex schreef:
12-06-2017 23:06
Deze opmerking in combinatie met de post ervoor is echt heel grappig. :)

Ik denk dat je de opmerkingen over Dutroux of kindermoordenaar los moet zien van de melding. Het gedrag van die man is verdacht genoeg om het te melden. Ongeacht wat de politie er mee doet of wat er uiteindelijk van waar is.

Het is heel goed mogelijk dat er een andere verklaring is. Ik heb al iets gezegd over games en een andere identiteit. Desalniettemin is grooming of een poging tot wel een mogelijkheid en alleen al omdat die mogelijkheid er is zou to het moeten melden.

Zo moeilijk is dat niet.
Moeilijke dag gehad vandaag, ik heb vanochtend twee tassen ingepakt en ben opgehaald door mijn vader. Was zelf niet in staag om te rijden, te emotioneel..
Gepraat met Mn vader en stiefmoeder en Mn stiefzus die nog even langs kwam.
Ben daar tot ongeveer 19:00 geweest en toen naar mijn moeder gegaan.
Ik heb tot ongeveer 20:30 niks gehoord van hem, pas toen ik hem een bericht heb gestuurd dat ik rust wou, kreeg ik een bericht dat hij dag begrijpt en dat het hem echt spijt wat die mij heeft aangedaan, dat die niet goed weet wat die moet zeggen dan heel goed na zal denken.
De hele avond met Mn moeder gepraat en telefonisch contact gehad met zijn broertje.
Vanuit hun... ongeloof... ze begrijpen het niet, zagen het niet aankomen en komt als een klap... mijn keuze vinden ze dapper en staan ze ook achter, voelt fijn dat er mensen zijn die me hier in steunen... al die tijd heb ik al die vermoedens en leugens van hem stil gehouden en mee rond gelopen, eindelijk kunnen delen... voelt ook fijn dat zijn broertje achter me staat, zijn broertje gaat morgenavond bij hem langs..

Ik voel me emotioneel kapot, gebroken.. belazerd. Maar aan de andere kant wil ik me niet laten pakken door zo iemand, wil ik niet toe laten dat iemand mijn leven op deze manier kapot maakt, ik wil sterker zijn dan dat.. op dit moment probeer ik heel erg mijn verstand te laten spreken en denk ik dat de echte klap nog gaat komen...
Lig nu op het logeerbed bij Mn moeder, voel me gesteund, maar voel me ook alleen, hoe heeft dit kunnen gebeuren? Hoe heb ik of eigenlijk hij het zover kunnen laten komen?
Allemaal dingen ga ik bijlangs en heb ook nagedacht over zijn vader, verhalen die daar over verteld zijn door zijn moeder aan mij... ik link nu puzzel stukjes aan elkaar en er gaan vragen door me heen waar ik eigenlijk niet eens aan wil denken, mijn hoofd draait overuren, zoveel vragen, ineens zoveel dingen waar ik nu over na denk... vragen over andere dinggen van mijn ouders waar ik zelf nog niet eens over na had gedacht. Een rollecoaster is het nu... er gaan nog meer antwoorden komen denk ik, beetje bij beetje vallen er dingen op zn plaats.
Het vetrouwen is weg, mijn toekomstbeeld en plannen zijn stuk gemaakt. Maar ik wil het niet toe laten dat hij mij de afgrond in duwd, dat is een ding wat zeker is.
:hug: voor jou dappere Anna
Heel goed gedaan, Anna.
Je kunt trots op jezelf zijn!

Fijn dat de mensen in je omgeving je steunen en dat je bij hen terecht kunt.

Logisch dat er nu allerlei vragen opborrelen: het is pas sinds kort dat je "hardop" voor jezelf durft te erkennen dat er iets/veel niet "klopte". Nu je eenmaal zover bent dat je op je intuïtie vertrouwt, zullen er de komende tjd nog wel meer kwartjes gaan vallen.
Praat met anderen, of schrijf alles van je af in een soort dagboek c.q. verslag.

Het zal de komende tijd veel energie kosten (de verwerking en de praktische zaken regelen) maar daarna zal de toekomst je weer tegemoet lachen. Heus, komt goed met jou!
Anna2017 schreef:
13-06-2017 00:25
Maar ik wil het niet toe laten dat hij mij de afgrond in duwd, dat is een ding wat zeker is.
Heel verstandig dat je dit gewoon direct aanpakt, en niet midden in een huwelijk tot de conclusie komt dat er iets niet klopt. Jammer om te lezen dat hij (nog) niet in staat is om toe te geven dat hij professionele hulp nodig heeft. Sterkte.
Anna, heel veel sterkte! Je hebt een wijs besluit genomen!

Is jouw financiële situatie nu veilig gesteld? Heb je al het geld dat van jou is terug geboekt van gezamenlijke rekeningen? Heb je de gezamenlijke rekeningen opgezegd bij de bank? Snel doen hoor, want als hij op die rekeningen roodstaat ben jij ook verantwoordelijk, tot 100% van de schulden. Hebben jullie nog een gezamenlijke creditcard? Ook meteen opzeggen! Bij creditcards kunnen schulden heel snel oplopen.

Jij laat je niet de afgrond induwen. Je vriend heeft je op verschillende vlakken bedrogen maar jij bent sterk genoeg om je niet te laten meeslepen. Natuurlijk doet de breuk veel pijn, maar dat is beter dan 30 jaar elke dag pijn met een man die liegt en bedriegt.

Dat pedofiele gedrag op internet vind ik ook zorgwekkend.
Dapper besluit, goed gedaan. Maar wel heel erg naar. Sterkte :hug:
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Knuffel voor jou, dappere Anna!
Als ik zie dat hij goed wil nadenken kan ik alleen maar denken dat hij niet weet met welke leugen hij denkt alles beter te gaan maken. Dat hij daarom maar niks of ik weet het niet zegt.
Zimi, dat denk ik ook. De leugens zijn op, want je hebt hem nu door.

Anna, je hebt echt het juiste gedaan. Ik wens je veel sterkte toe. Want dit is iets wat je een tijd moet gaan verwerken.

Ik denk dat je de echte antwoorden nooit zult vinden. Hij zal nooit met de volledige waarheid komen, vermoed ik. Probeer los te laten dat je overal een antwoord op moet.

En onthoud: het is niet jouw schuld he! Jij hebt dit echt niet op je afgeroepen. Het is je overkomen en je kan er alleen maar voor zorgen dat je zelf juiste beslissingen maakt. En dat heb je nu gedaan. Over een tijdje voel je je beter en je zult de rest van je leven dankbaar zijn dat je nog net op tijd hiermee hebt kunnen kappen.
pocas schreef:
13-06-2017 07:41
Zimi, dat denk ik ook. De leugens zijn op, want je hebt hem nu door.

Anna, je hebt echt het juiste gedaan. Ik wens je veel sterkte toe. Want dit is iets wat je een tijd moet gaan verwerken.

Ik denk dat je de echte antwoorden nooit zult vinden. Hij zal nooit met de volledige waarheid komen, vermoed ik. Probeer los te laten dat je overal een antwoord op moet.

En onthoud: het is niet jouw schuld he! Jij hebt dit echt niet op je afgeroepen. Het is je overkomen en je kan er alleen maar voor zorgen dat je zelf juiste beslissingen maakt. En dat heb je nu gedaan. Over een tijdje voel je je beter en je zult de rest van je leven dankbaar zijn dat je nog net op tijd hiermee hebt kunnen kappen.
Dankjewel, ik weet dat het niet mijn schuld is... maar toch voelt ik ne sommige momenten behoorlijk dom...
Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan gedaan en heb ingelogd in zijn Google account, daar kan ik zien in zijn geschiedenis (dat word dan opgeslagen) dat hij op Google heeft ingetypt: tieners in ondergoed.
En zo heeft hij foto's bekeken via webshops met kleding enzo.
Ja ik weet het er komt steeds meer en ik moet stoppen.... maar ik wou vragen als iemand hier weet in hoeverre dit strafbaar is? Ik kan er niet veel over vinden, kon alleen vinden dat het verspreiden van zoiets strafbaar is maar het hebben niet(in dit geval was het zoeken)
Ik heb ook in zijn kik account gezeten, ik heb naar twee meiden een bericht gestuurd dat ik met hun zou willen praten. Ik baal er van dat hij toen die profielfoto op kik heeft veranderd.. ik heb wel een screenshot kunnen maken van de foto die er nu op staat als profielfoto, die foto heb ik gegoogled, en dat blijkt een foto te zijn van een stukje natuur/strand op Texel... waar wij vorig jaar hebben gezeten en foto's hebben genaakt. Weet alleen niet als dit van onze foto's is of dat die van internet geplukt is want bijna de exact zelfde foto staat ook op internetsites over Texel.

Hoe dan ook, op Google intypen: teens selfie underwear en tieners in ondergoed.
Moet ik daar aangifte van doen? Is dat strafbaar of word zoiets gedoogd?

Nu stop ik ook met dat zoeken, ik weet wel genoeg immers, ik maak mezelf helemaal gek zo
BWitched schreef:
13-06-2017 07:17
Dapper besluit, goed gedaan. Maar wel heel erg naar. Sterkte :hug:

Dankjewel :hug:
zimi schreef:
13-06-2017 07:25
Als ik zie dat hij goed wil nadenken kan ik alleen maar denken dat hij niet weet met welke leugen hij denkt alles beter te gaan maken. Dat hij daarom maar niks of ik weet het niet zegt.
Ja precies dat denk ik ook
Hij weet nu dat die klem zit denk ik
elske1975 schreef:
13-06-2017 06:44
Anna, heel veel sterkte! Je hebt een wijs besluit genomen!

Is jouw financiële situatie nu veilig gesteld? Heb je al het geld dat van jou is terug geboekt van gezamenlijke rekeningen? Heb je de gezamenlijke rekeningen opgezegd bij de bank? Snel doen hoor, want als hij op die rekeningen roodstaat ben jij ook verantwoordelijk, tot 100% van de schulden. Hebben jullie nog een gezamenlijke creditcard? Ook meteen opzeggen! Bij creditcards kunnen schulden heel snel oplopen.

Jij laat je niet de afgrond induwen. Je vriend heeft je op verschillende vlakken bedrogen maar jij bent sterk genoeg om je niet te laten meeslepen. Natuurlijk doet de breuk veel pijn, maar dat is beter dan 30 jaar elke dag pijn met een man die liegt en bedriegt.

Dat pedofiele gedrag op internet vind ik ook zorgwekkend.

Ja het geld staat op mijn rekening, het hele bedrag...
Creditcard hebben we gelijk nooit gehad( misschien dat die een heeft zonder dat ik het weet natuurlijk) is het mogelijk een gezamenlijke bankrekening op te zeggen in je uppie? Moet hij toch ook handtekening ofzo voor zetten lijkt mij?
Anna2017 schreef:
13-06-2017 08:04
Dankjewel, ik weet dat het niet mijn schuld is... maar toch voelt ik ne sommige momenten behoorlijk dom...
Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan gedaan en heb ingelogd in zijn Google account, daar kan ik zien in zijn geschiedenis (dat word dan opgeslagen) dat hij op Google heeft ingetypt: tieners in ondergoed.
En zo heeft hij foto's bekeken via webshops met kleding enzo.
Ja ik weet het er komt steeds meer en ik moet stoppen.... maar ik wou vragen als iemand hier weet in hoeverre dit strafbaar is? Ik kan er niet veel over vinden, kon alleen vinden dat het verspreiden van zoiets strafbaar is maar het hebben niet(in dit geval was het zoeken)
Ik heb ook in zijn kik account gezeten, ik heb naar twee meiden een bericht gestuurd dat ik met hun zou willen praten. Ik baal er van dat hij toen die profielfoto op kik heeft veranderd.. ik heb wel een screenshot kunnen maken van de foto die er nu op staat als profielfoto, die foto heb ik gegoogled, en dat blijkt een foto te zijn van een stukje natuur/strand op Texel... waar wij vorig jaar hebben gezeten en foto's hebben genaakt. Weet alleen niet als dit van onze foto's is of dat die van internet geplukt is want bijna de exact zelfde foto staat ook op internetsites over Texel.

Hoe dan ook, op Google intypen: teens selfie underwear en tieners in ondergoed.
Moet ik daar aangifte van doen? Is dat strafbaar of word zoiets gedoogd?

Nu stop ik ook met dat zoeken, ik weet wel genoeg immers, ik maak mezelf helemaal gek zo

Gewoon ook vertellen bij de politie als je een melding doet.
Alle info is welkom.
Nogmaals ik weet niet of ze er wat mee kunnen.
Maar zwijgen is ook geen optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven