Verschil in wat je in een relatie wilt hebben

30-08-2018 19:48 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dacht wil toch mijn verhaal kwijt.

Ik heb een vriend waar ik bijna 10 jaar samen mee ben. En een gelukkig en fijne relatie mee heb. Op 1 ding na

Nou is het alleen dat ons libido compleet van elkaar verschillen. Hij houd niet van knuffelen zoenen en sex hoeft ook niet vaak voor hem.

Eerst dacht ik dat ik hier wel mee kon leven. Maar de laatste 2 jaar vindt ik het steeds moeilijker, vooral dat hij mij 99% van mijn poging (ook al gaat het om een gewone kus) mij afwijst. Eigenlijk is het "weg gaan" alleen standaart bij ons. Hier komt nog bij dat hij doordeweeks van huis is voor zijn werk. Ook appen we erg weinig en vooral de zakelijke dingen worden alleen besproken via de app.

Ik moet nu zeggen dat ik dit vaak heb aangekaart dat ik het steeds erger ga missen. En ook als we wel sex hebben heb ik niet het gevoel dat hij er moeite voor doet we zijn vaak binnen 10 min klaar en dat zonder voorspel, en ook vaak kom ik niet klaar. (Al doe ik wel dat ik wel ben gekomen anders zegt hij dat sex ook niet hoeft. Want ik kom toch niet)

Heb ook al verschillende dingen geprobeerd, zoals sex spelletjes (dobbelstenen, sexy kaarten met vragen of standjes sexy lingerie etc )

Maand geleden heb ik uit boosheid gezegd dat ik een sex partner er bij ga zoeken.

Ik weet nou niet meer goed wat ik moet doen. Want ik vindt sexy knuffelen belangrijk. En bang dat als dit nog langer gaat duren het echt buiten de deur ga doen. Terwijl ik dit absoluut mijzelf en hem niet aan wil doen. Maar wil zo graag dat dat hij ook gaat inzien dat dit voor mij belangrijk is en bij een relatie hoort. En ik hoeftl ook niet elke dag maar gewoon af en toe fijne "avonden" waar ik me sexy, gewadeert, geliefd etc voel.

Wie weet raad?
Alle reacties Link kopieren
Oeh, dit zou ik ook heel lastig vinden. Intimiteit in een relatie vind ik belangrijk en dat is er bij jullie niet veel als ik het zo lees.

Volgens mij gaat het niet alleen om seks, maar ook om knuffelen, kussen, vertrouwelijkheden uitwisselen (in plaats van zakelijk appen).

Wat zegt je vriend als je dit allemaal aan hem vertelt? Vindt hij dat jullie een probleem hebben?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
#makreel nee hij vindt het niet echt een probleem. Hij zegt doodleuk dat hij toch van mij houd. En ik weet ook wel dat hij dat doet. Maar toch. Soms doet het me al pijn als ik onze vrienden (als bijvoorbeeld de mannen weg gaan en de man van mijn vriendin haar een kus doet en mijn kerel gewoon al weg loopt) ik denk zelf dat het gewoon niet in zijn systeem zit. Mijn vriendin vraagt ook wel eens of onze relatie wel goed zit omdat ze in al die jaren ons nog nooit een kus zien geven bijvoorbeeld met verjaardagen of met oud en nieuw. Slaat hij mij rustig over. Of heeft hij mij 3 kussen op mijn wang.
Alle reacties Link kopieren
Doordeweeks is hij niet thuis?
En in het weekend heeft hij liever geen intimiteit. Dat klinkt voor mij ook niet fijn. Begrijp dat je het mist.

Raad: voor mij zou een heel goed gesprek hierover het minste zijn. Waarbij ik zou doorvragen naar zijn behoeftes. Als het echt blanco blijkt qua interesse in seks in het algemeen, dan kun je kiezen tussen accepteren of andere opties onderzoeken.
Ik zou het niet accepteren dat er a. niet gesekst/geknuffeld wordt en b. dat er niet over gesproken kan worden.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
#merlot klopt door deweeks hij hij niet thuis

gesprekken hebben wij, maar oppervlakkig. Hij zegt dat hij altijd blij ja dat hij thuis is en dat hij rustig wil tv kijken, computeren of gewoon op de bank wil liggen "zonder gezeur" en hij zegt dan ook. Je weet hoe ik ben en je hebt het altijd geaccepteerd.

En kan moeilijk hem dwingen tot knuffelen of sex, hij wordt dan of boos of negeert me. Of zegt gewoon dat ik al een kus heb gehad (zo'n kus van hier heb je er 1 en ophouden met zeuren)
Ik kan dit met de beste wil van de wereld geen 'gelukkige en fijne relatie' noemen hoor. Niet zo zeer omdat je een verschillende sex behoefte hebt, maar vanwege het feit dat je vriend jouw behoefte totaal niet serieus neemt en je er blijkbaar niet normaal over kunt communiceren.

En iemand die denkt dat sex alleen maar telt als je klaar.... Serieus??
Alle reacties Link kopieren
Millamilla schreef:
30-08-2018 20:25
#merlot klopt door deweeks hij hij niet thuis

gesprekken hebben wij, maar oppervlakkig. Hij zegt dat hij altijd blij ja dat hij thuis is en dat hij rustig wil tv kijken, computeren of gewoon op de bank wil liggen "zonder gezeur" en hij zegt dan ook. Je weet hoe ik ben en je hebt het altijd geaccepteerd.

En kan moeilijk hem dwingen tot knuffelen of sex, hij wordt dan of boos of negeert me. Of zegt gewoon dat ik al een kus heb gehad (zo'n kus van hier heb je er 1 en ophouden met zeuren)
In het weekend heb je dus een huisgenoot. Die niet met je wil praten, die knuffelen gezeur vindt en die seks alleen wil om zelf snel klaar te komen.

Hoe komt het joh, dat je dit goed vindt? Dat klinkt toch helemaal niet gezellig?
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
#merlot ik denk dat het er in is geslopen. Ik snap ook niet zo goed waarom ik dit zolang kon accepteren. En snap ook niet waarom hij zich er niet kan toe zetten om soms iets te doen voor mij qua knuffelen of zo iets.

Verder hebben we wel dezelfde hobbies en doen we die ook wel. Maar ook dan mis ik soms gewoon een aanraking of iets

#kastanjez dit is het enige waar we niet over kunnen praten. Verder hebben we ook wel lol en doen we dingen samen die we leuk vinden. Alleen het intieme gedeelte hebben we gewoon compleet andere interesses
Alle reacties Link kopieren
Je woont samen met je broer. Is dat genoeg voor de komende 40/50 jaar?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Mij klinkt dit als een goede vriend met wie je leuke dingen in het weekend doet in plaats van je partner met wie je de rest van je leven wil doorbrengen! En dat kan er insluipen, maar als er dan ook niet over gepraat kan worden en hij het probleem totaal niet ziet... Dan zou ik weinig hoop hebben op verbetering.
Hoe reageerde hij op jouw aankondiging het buiten de deur te gaan zoeken?
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
#madeliefjess. Zo voelt het soms ook. En probeer dit juist te voorkomen. Door er altijd met hem op. Maandag ochtend er uit te gaan om met hem een kop koffie te drinken al is het midden in de nacht. Dingen voor hem te doen zodat hij in het weekend niks hoef te doen. Zodat we alle tijd samen hebben.

#Fullmoon heel erg boos. Als ik dat deed stelde de relatie vanuit mij niks voor. En als kwade reactie van hem er achter aan. Als ik denk dat ik het beter kan krijgen moest ik maar gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ook niet goed voor je kinderen later.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
#Retrostar die hebben we niet.
Alle reacties Link kopieren
Die zullen er ook nooit komen op deze manier.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat verbindt jullie nu samen?
Hebben jullie een koophuis?
Wat zijn jouw wensen voor de toekomst? Misschien een kinderwens of ben je gelukkig zonder?
Zijn jullie toekomstdromen hetzelfde?

Het lijkt me namelijk niet alleen te gaan om seks. Er mist verbinding tussen jullie.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Millamilla schreef:
30-08-2018 21:14
#madeliefjess. Zo voelt het soms ook. En probeer dit juist te voorkomen. Door er altijd met hem op. Maandag ochtend er uit te gaan om met hem een kop koffie te drinken al is het midden in de nacht. Dingen voor hem te doen zodat hij in het weekend niks hoef te doen. Zodat we alle tijd samen hebben.

#Fullmoon heel erg boos. Als ik dat deed stelde de relatie vanuit mij niks voor. En als kwade reactie van hem er achter aan. Als ik denk dat ik het beter kan krijgen moest ik maar gaan.
En toen vroeg jij wat de relatie vanuit hem voorstelt? Aangezien hij geen enkele behoefte heeft aan intimiteit? Hij wil niet eens praten over natuurlijke behoeftes die jij hebt!
Weet je, goede gesprekken hebben en leuke dingen in het weekend doen, daar hoef je geen relatie voor te hebben. Als hij niet wil praten over een oplossing, geef elkaar dan de ruimte om wel aan je wensen tegemoet te komen.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Millamilla schreef:
30-08-2018 21:14

#Fullmoon heel erg boos. Als ik dat deed stelde de relatie vanuit mij niks voor. En als kwade reactie van hem er achter aan. Als ik denk dat ik het beter kan krijgen moest ik maar gaan.
Hij wil geen seks met jou. Betekent dat volgens bovenstaande redenatie niet automatisch dat jullie relatie volgens hem niks voorstelt?

Je kan zeker beter krijgen. Met je vriend kan je gewoon vrienden blijven, er verandert dan niets tussen jullie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet kunnen zo. Niet alleen de seks maar ook de intimiteit is iets wat ik niet kan missen. Het is aan jou om te bepalen hoe erg je dit mist en wat de gevolgen zullen zijn.
koekies zijn lekker
Waarom zou je doen alsof je komt zodat hij in ieder geval nog sex wil? :?:

Verder... heb je geen kinderen? Wegwezen dan. Echt hoor, waarom wil je per se ongelukkig zijn en blijven?
Alle reacties Link kopieren
Beste TO,

Je partner is door de weeks weg voor zijn werk zeg je. Mag ik vragen wat voor beroep hij heeft? Kan het zijn dat hij vreemdgaat en dat hij daarom geen behoefte heeft aan seks en of intimiteit?

Zelfs mannen waarbij het lijkt alsof ze niks moeten hebben van seks, knuffelen etc, kunnen juist bij andere vrouwen heel anders zijn ( dat weet ik inmiddels uit eigen gedeeltelijke ervaring)

Mijn heeft ook altijd een ( in mijn ogen) lastige relatie gehad wat seks betreft. Dit was ook in onze relatie, tot ik achter een aantal belangrijke dingen kwam.
sannedeb wijzigde dit bericht op 22-03-2019 20:14
17.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
# merlot ja ik heb een kinderwens. Hij weet nog niet of hij dit wil en wanneer hij dit eventueel wil. Dit respecteer ik. Ik vindt namelijk dat je hier samen achter moet staan.
Wat ons samen verbind is een koophuis, vrienden, vakantiehuis. Zelfde interesses

#fullmoon hij vindt vertrouwenbelangrijk , geen jaloezie (dit zegt hij en laat ook nooit blijken dat hij jaloers is). Respect in keuzes naar elkaar dit uit zich in dat als 1 van ons wil omscholen of ander werk moet dit kunnen. Maar ook uit kunnen gaan zonder elkaar en elkaar hier in vrij laten.

Dus eigenlijk vindt ik onze relatie best heel stevig, en goed. Alleen het intieme wil ik meer dan hij. En hij vindt dat sex en intiemiteit geen hele hoge prioriteit heeft in een relatie. Of ja hij is tevreden met wat hij nu "krijgt" en wat hij geeft.
Alle reacties Link kopieren
en de reden om bij hem te blijven is???
Alle reacties Link kopieren
Millamilla schreef:
30-08-2018 20:18
#makreel nee hij vindt het niet echt een probleem. Hij zegt doodleuk dat hij toch van mij houd. En ik weet ook wel dat hij dat doet. Maar toch. Soms doet het me al pijn als ik onze vrienden (als bijvoorbeeld de mannen weg gaan en de man van mijn vriendin haar een kus doet en mijn kerel gewoon al weg loopt) ik denk zelf dat het gewoon niet in zijn systeem zit. Mijn vriendin vraagt ook wel eens of onze relatie wel goed zit omdat ze in al die jaren ons nog nooit een kus zien geven bijvoorbeeld met verjaardagen of met oud en nieuw. Slaat hij mij rustig over. Of heeft hij mij 3 kussen op mijn wang.
Ik vind dit echt heel erg voor je. Oke, misschien zit het niet in zijn systeem. Maar hallo! Kleine moeite groot plezier!
Was dit aan het begin van je relatie ook al zo? Of is de sleur er in gekomen?
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
#sanndeb
Hij zit in de bouw(metselaar), ik denk persoonlijk niet dat hij vreemdgaat. Hij altijd open. Laat ook geregeld In mobiel slingeren en als ik wil kan altijd kijken. Verder hebben we ook geen geheimen we weten elkaar wachtwoorden etc. Ook maakt hij lange dagen dat ik van zoon 15 uur per dag. En ons sex leven Is eigenlijk altijd zo geweest. Maar ik ben de gene die de laatste tijd hier geen voldoening meer uit haal. En niet meer het standaart standje wil doen als we het doen. En dat hij keer het initiatief neemt en mij uitdaagt. Maar ik weet ook dat er bij hun thuis vroeger ook weinig liefde werd geuit. Eigenlijk (denk ik) hebben zijn ouders een soort gelijke relatie. Tenminste wat ik dan zie.

#Lucifer2018. Omdat ik hem niet voor zijn hoofd wil stoten als we dan sex hebben en hij wel geniet dat ik dan zeg dat ik niet klaar ben gekomen. Eerder deed ik dit wel maar hij werd hierdoor onzeker en leiden tot nog minder sex en gedroeg hij zich van klim naar boven op zodat je zelf kan doen. Zodat ik niks van kan doen. Dit wil ik dan voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
#lilalinda omdat ik toch echt wel van hem hou😬

#marianne nee de sleur is er niet echt ingekomen. Dit is altijd al zo geweest. Maar heb het altijd geaccepteerd. Hoopte dat dit gedurende onze relatie beter zou worden.

(Sorry voor alle typ fouten. Dit komt waarschijnlijk door mijn mobiel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven