Verschillen

23-05-2018 21:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verschil nog wel op een aantal punten met mijn vriend. Ik vind dat lastig en ik ben aan het malen over of dit het einde van onze relatie kan betekenen. Ik hou wel heel veel van hem.

* Hij doet alles pas op laatste moment/rustig tempo, ik regel mijn zaken direct
* Hij neemt soms geen verantwoordelijkheid bijv bij het betalen van rekeningen
* Hij is rechts ik links (politiek) ik ben heel erg van zorgen voor mensen dus bijvoorbeeld ook donor, hij niet. Hij vind bijv DNA onderzoek om achter dader te komen zoals ze toen hebben gedaan om twee moordzaken op te lossen maar niks. Ik vind dit juist belangrijk.
* Ik ben heel erg van afspraken nakomen. Hij belooft wel eens wat en komt dit niet na (ja zeggen nee doen)

En kleinere verschillen zoals vroeg opstaan en uitslapen etc. Maar dat vind ik nog niet de grootste problemen en kan ik wel mee dealen.

Wat zijn jullie ideeën?
Alleen het laatste punt zou voor mij al genoeg zijn om de relatie te verbreken als ik eerlijk ben. Heel irritant als mensen niet doen wat ze beloven/afspreken.

Als je deze post leest lijkt het niet of jullie erg bij elkaar passen.
Alle reacties Link kopieren
Doet hij dat laatste ook bij jou?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-05-2018 21:54
Doet hij dat laatste ook bij jou?
Ja wel eens als hij zegt dit ga ik binnen een week regelen bijv en dat dan niet doen. Maar het gaat dan wel om zaken waar hij verantwoordelijk voor is en mij eigenlijk niet aangaan.

Ik heb door deze eigenschappen de neiging gekregen om moeder te gaan spelen en controle te pakken
Jullie verschillen teveel. Je ergert je nu al en wil eigenlijk dat hij volgens jouw normen leeft. Dat gaat niet werken. En een verschillend dagritme hebben is ook vervelend als jij er in 't weekend graag vroeg op uit trekt en hij een gat in de dag slaapt.
Alle reacties Link kopieren
ik zou relatie afkappen en ander human vinden,
moeder gaan spelen en controle pakken is zo onaantrekkelijk,
mamsvan wijzigde dit bericht op 23-05-2018 22:02
4.15% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Gaat niet werken, dit is een recept voor problemen.
Ga je deze OP ook verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet gelukt hem af te richten?
Damned if I don’t
Xxhumanxxx schreef:
23-05-2018 21:57
Ja wel eens als hij zegt dit ga ik binnen een week regelen bijv en dat dan niet doen. Maar het gaat dan wel om zaken waar hij verantwoordelijk voor is en mij eigenlijk niet aangaan.

Ik heb door deze eigenschappen de neiging gekregen om moeder te gaan spelen en controle te pakken
Ik zou geen behoefte hebben aan een vriendin die gaat lopen moederen over mij, en dan nog ochtend/avondmensen... lijkt me geen goede match.
Wat vind je zelf? Wie moet zich aanpassen aan de ander als het om wel/niet uitslapen of vroeg naar bed gaan gaat?
ViezeHond schreef:
23-05-2018 22:06
Het is niet gelukt hem af te richten?
Flauw hoor. Ze heeft het niet eens over hem veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Xxhumanxxx schreef:
23-05-2018 21:57
Ja wel eens als hij zegt dit ga ik binnen een week regelen bijv en dat dan niet doen. Maar het gaat dan wel om zaken waar hij verantwoordelijk voor is en mij eigenlijk niet aangaan.

Ik heb door deze eigenschappen de neiging gekregen om moeder te gaan spelen en controle te pakken
Ik bedoel meer afspraken met jou bijv over een date of om iets voor je te doen (bijv de huppeldepup repareren in je huis).

Dat hij zijn eigen leven in soep draait is zijn eigen verantwoordelijkheid...je bent niet zijn moeder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat niet werken, teveel verschillen. En beloftes niet nakomen? Dan had hij aan mij een kwaaie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
23-05-2018 22:10
Flauw hoor. Ze heeft het niet eens over hem veranderen.
Hij doet de dingen niet naar haar zin. Hij moet veranderen voor haar, zogenaamd voor zijn eigen bestwil.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
23-05-2018 22:14
Hij doet de dingen niet naar haar zin. Hij moet veranderen voor haar, zogenaamd voor zijn eigen bestwil.
Hebben wij het over dezelfde OP?

Dat ze het gevoel heeft de controle te moeten pakken is misschien niet zo vreemd, als partner zelf geen afspraken kan maken, rekeningen kan betalen etc.
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
23-05-2018 22:17
Hebben wij het over dezelfde OP?

Dat ze het gevoel heeft de controle te moeten pakken is misschien niet zo vreemd, als partner zelf geen afspraken kan maken, rekeningen kan betalen etc.
Openingspost aangevuld met een tweede reactie van TO.
Ik vind de controle willen overnemen wel vreemd.
Damned if I don’t
Madeliefjees schreef:
23-05-2018 22:13
Dit gaat niet werken, teveel verschillen. En beloftes niet nakomen? Dan had hij aan mij een kwaaie.
Och, dat ligt er een beetje aan om wat voor beloftes het gaat. Wie weet loopt TO hem avonden lang aan zijn kop te zeuren dat hij een of ander klusje moet opknappen, wat hij uiteindelijk toezegt en vervolgens toch niet doet.
Alle reacties Link kopieren
Die man doet het op zijn manier.
Damned if I don’t
Je zet jezelf neer als een perfect persoontje tov je vriend. Volgens mij ben jij degene met een issue.
Anyway. Deze verschillen zijn bijzonder groot. Wat jij belangrijk vind, en zijn meningen, die liggen ontzettend ver uiteen.
Uiteindelijk gaan die verschillen steeds groter worden in een relatie, en worden die issues echt grote problemen. Bijv; samen een kind opvoeden.

Ik denk niet dat dit kans van slagen heeft, al helemaal niet op de lange termijn.
De vraag is of je met de verschillen kunt leven. Je kunt jezelf niet op alle punten aan hem aanpassen want dan verlochen je jezelf. Hij kan geen tweede jij worden, dus accepteren of stoppen.

Er zullen best punten zijn waarop je elkaar in het midden kunt vinden. Politiek vind ik een lastige daarvoor een ochtend- en avondmens ook. Alles op het laatste moment doen is iets wat je kunt accepteren, gewoon stoppen met je te ergeren. Een het niet als hoe falen zien als het eens echt te laat is.

Financiële zaken niet op orde vind ik altijd heel onaantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn jullie al samen? Als dit ergernissen na 3 maanden zijn zou ik er mee stoppen. Zijn jullie al 30 jaar samen, dan is het een ander verhaal. Maar het klinkt alsof jullie niet echt bij elkaar passen.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het toch niet overal mee eens te zijn of overal hetzelfde over te denken? Laat elkaar in je waarde.
Als je er niet mee kan dealen weet je dat het tijd is om op zoek te gaan naar een ander.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje:
Heb je een minstens even lang lijstje waarin je de zaken benoemt waar jullie wel een hele goede match zijn?
Zeg maar: op grond waarvan denk je dat jullie het samen minstens 40 jaar met elkaar gaan uithouden?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
23-05-2018 22:03
Ga je deze OP ook verwijderen?
o bah dan neemt men ook nog de moeite om te reageren erop
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven