Verschillende denkniveau's

25-01-2021 19:46 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
80juut80 wijzigde dit bericht op 19-05-2021 19:30
Reden: Achterhaald
99.87% gewijzigd
Als je hem “ dommig” vind zou ik er maar mee stoppen. Niet echt respectvol
Alle reacties Link kopieren
Tsja. Niet iedere laaggeschoolde man is lief en niet iedere hoogopgeleide een naarling. Er zijn meer smaken dan dat hoor.

Deze relatie gaat hem in ieder geval niet worden.
Dat hij lief is, is fijn uiteraard, maar is dat werkelijk genoeg? Ik vind het niet vreemd dat je je stoort aan zijn onnozelheid.
Alle reacties Link kopieren
Dat iemand een ander opleidingsniveau heeft zou toch geen probleem hoeven zijn. Maar een complotdenker is de grote afknapper in dit verhaal. Gaat niet goed komen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Val jezelf niet te hard aan. Kan toch dat jullie teveel verschillen? Ik heb zelf een HBO studie gedaan en een tijdje terug een relatie achter de rug gehad met een man die in zijn werkveld opgeklommen was vanaf een praktijkschool. Hij was goed in wat hij deed maar ik kon geen goede gesprekken met hem voeren of te moeilijke woorden gebruiken. Dat kan best opbreken, dit was overigens niet de rede dat ik de relatie heb verbroken. Denk gewoon voor jezelf goed na of je hiermee kunt leven, evt de rest van je leven?
Mijn vriend is ook minder hoog opgeleid dan ik en eerder streetsmart dan booksmart zeg maar. Maar hij geloof niet in complottheorieën en begrijpt ook hoe fake news werkt. Dat heeft m.i. ook niet zoveel te maken met intelligentie, want er zijn genoeg slimme mensen die hier ook in willen geloven.

Voor mij is een verschil in opleidingsniveau/intelligentie geen probleem. Maar een andere denkwijze wat betreft dit onderwerp zou voor mij een reden zijn om er mee te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie matchen niet.

Wees blij dat je daar na een paar maanden op uitkomt en niet pas na een paar jaar.

Wees Corona maar dankbaar dus :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Dit gaat hem niet worden. Als je zo slim bent zou je dat moeten inzien.
Alle reacties Link kopieren
Jullie lijken niet bij elkaar te passen.
Alle reacties Link kopieren
Het aanhangen van complottheorieën is niet voorbehouden aan laaggeschoolden. Kun je net zo goed hebben met iemand met een hoge opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Een man die geen naar, liegend, vreemdgaand persoon is, kan ook gewoon iemand zijn die niet goed bij je past. Het is niet zo dat je nu maar eindeloos dankbaar moet zijn dat hij niet de nare trekjes van je ex heeft. Soms heb je twee keer na elkaar een partner die niet goed bij je past. Om verschillende redenen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dat heeft toch niets te maken met opleiding?
Sommige hoogopgeleiden zijn spiritueel en geloven in complot theorieën, jullie passen gewoon niet bij elkaar.
Het enige wat je kan doen is dat aanvaarden en je conclusies uit trekken, zeker niet proberen hem te veranderen.
Weinig kans op slagen vrees is, ik zou het alleszins op een lopen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat altijd zo'n raar taboe. Je mag afknappen op overgewicht, roken, je mag er een punt achter zetten als je vent niet naar de sportschool gaat of niet vaak genoeg afwast, maar als je iets durft te vinden van een verschil in denkniveau ho maar. Nou, ik ben een intellectuele snob en intelligentie is voor mij aandachtspunt nummer één. Dommigheid, complotdenken, niet kunnen spellen of nooit een boek lezen: exit. Ik ben dan weer totaal niet veeleisend qua uiterlijk of sociale status. Zo hebben we allemaal onze eigen wensen. Prima toch? Zoek gewoon een intelligente man die bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Corona maakt of kraakt de relatie. Weg met deze vent. Er zijn echt veel leukere mannen op de wereld.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
25-01-2021 19:49
Tsja. Niet iedere laaggeschoolde man is lief en niet iedere hoogopgeleide een naarling. Er zijn meer smaken dan dat hoor.

Deze relatie gaat hem in ieder geval niet worden.
Dit. In bepaalde zaken wil je echt wel enigszins op 1 lijn liggen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie matchen niet, en mensen die in complot theorieën geloven is niet mijn ding zou er op afknappen.
Het klinkt alsof niet zozeer zijn intellect het grote probleem is, maar de manier waarop hij naar zaken kijkt en de oogkleppen die hij heeft opgedaan. Iemand die zich bezighoudt met complottheorieën en spiritualiteit hoeft niet oliedom te zijn, maar zulke personen staan vaak niet open voor een goede discussie en/of goed onderbouwde argumenten. Het lijkt vaak alsof ze niet (meer) helder kunnen nadenken.

Ik denk dat het geen goede match is.
Alle reacties Link kopieren
Woordenaar schreef:
25-01-2021 19:59
Ik vind dat altijd zo'n raar taboe. Je mag afknappen op overgewicht, roken, je mag er een punt achter zetten als je vent niet naar de sportschool gaat of niet vaak genoeg afwast, maar als je iets durft te vinden van een verschil in denkniveau ho maar. Nou, ik ben een intellectuele snob en intelligentie is voor mij aandachtspunt nummer één. Dommigheid, complotdenken, niet kunnen spellen of nooit een boek lezen: exit. Ik ben dan weer totaal niet veeleisend qua uiterlijk of sociale status. Zo hebben we allemaal onze eigen wensen. Prima toch? Zoek gewoon een intelligente man die bij je past.
Precies dit. Met vrienden heb ik dit ook, maar in mindere mate.
Alle reacties Link kopieren
To, maak het uit. Jullie zijn te verschillend. Dat is niemands schuldaar dit gaat niks worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tante.
Superlief mens maar ze is soms zo fel over iets waar ze niks vanaf weet.

Daar stoor ik me ook weleens aan.
Maar ik vind haar nog steeds lief.

Nu laat ik haar maar gewoon kletsen want met feiten komen of andere visies daar kan ze toch niets mee.

Ooit hoorde ik dat sommige mensen alleen over dingen kunnen praten, sommige mensen over dingen en andere mensen, en sommige mensen over dingen, mensen en abstracte ideeën.

Ik denk dat als je over bepaalde onderwerpen anders denkt dat geen dealbreaker hoeft te zijn, als je over de écht belangrijke zaken het maar eens bent.

Corona is wel vervelend, maar gaat als het goed is wel voorbij...
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
25-01-2021 19:55
Het aanhangen van complottheorieën is niet voorbehouden aan laaggeschoolden. Kun je net zo goed hebben met iemand met een hoge opleiding.
Dit. Maar hij is heel aardig en begrijpt haar. Dat het een wappie is neemt ze maar voor lief. Want ja, hij is de enige op aarde..
Lief en dommig. Leuk als hij koning is, anders niet!
Alle reacties Link kopieren
Lief alleen zou voor mij niet genoeg zijn. Ik vind het in een relatie ook erg belangrijk dat je elkaar begrijpt en gesprekken kunt voeren op je eigen niveau. Of dat eigen niveau nou WO, HBO, MBO of lager is. Heb zelf 2 keer iets kort gehad met een zwakbegaafde jongen/man (heb zelf MBO 4). Die vond ik in het begin wel aardig, maar al snel stoorde ik me aan hun domme opmerkingen.
Zoals: "Mijn vakantie in Disneyland was echter dan de jouwe, want ik heb in het dure Disneylandhotel gelogeerd en jij niet."
Toen een van de twee gedetacheerd werd van de Sociale Werkplaats naar een kantoorbaan zei hij: "Van mij komt nog iets terecht, van jou niet."
Ik heb het om die reden uitgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
25-01-2021 19:50
Dat iemand een ander opleidingsniveau heeft zou toch geen probleem hoeven zijn. Maar een complotdenker is de grote afknapper in dit verhaal. Gaat niet goed komen hoor.
Dit.
Mijn man heeft gewoon een vak geleerd en ik gestudeerd. Zielsveel hou ik van hem. En we vullen elkaar uitstekend aan.
Zodra hij complotten gaat bedenken knap ik af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven