Verschillende denkniveau's

25-01-2021 19:46 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
80juut80 wijzigde dit bericht op 19-05-2021 19:30
Reden: Achterhaald
99.87% gewijzigd
Mumper schreef:
25-01-2021 22:18
Ik heb een beetje een crush op zo iemand, geweldige ideeen en denkvermogen maar stuurde net nog een d/t-fout over de mail. Wordt mijn intellektjuwele ladyboner echt niet minder van.
Dat zijn de leuksten
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
25-01-2021 22:19
@TO en nog een vraag. Waarom wil je zo ontzettend graag dat dit werkt?
Is dat echt omdat hij ook leuke kanten heeft of zit er binnen jou nog een andere motivatie los van hem?
Ik denk deels ook heel eerlijk dat meespeelt dat ik de 40 nader, gewoon geen zin meer om weeeeer helemaal opnieuw te beginnen, hij wel echt een goede, trouwe man waarvan ik al mn hele leven roep dat ik zo iemand wil maar ik ging steeds met de bad guys. Misschien een beetje mezelf ook dwingen om het vol te houden met een good guy.

Misschien saboteer ik de boel ook wel gewoon een beetje onbewust, omdat ik het ook ingewikkeld vind als iemand zo lief en betrouwbaar is. Klinkt idioot natuurlijk maar ik ben drama, list, bedrog, soapserie verhalen gewend.

Wat een inzichten weer op de maandagavond! 😄
Gelukkig is het allemaal erg zwart/wit, dat maakt het overzichtelijk
Wat voor kleur is z'n cowboyhoed eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
80Juut80 schreef:
25-01-2021 22:31
Ik denk deels ook heel eerlijk dat meespeelt dat ik de 40 nader, gewoon geen zin meer om weeeeer helemaal opnieuw te beginnen, hij wel echt een goede, trouwe man waarvan ik al mn hele leven roep dat ik zo iemand wil maar ik ging steeds met de bad guys. Misschien een beetje mezelf ook dwingen om het vol te houden met een good guy.

Misschien saboteer ik de boel ook wel gewoon een beetje onbewust, omdat ik het ook ingewikkeld vind als iemand zo lief en betrouwbaar is. Klinkt idioot natuurlijk maar ik ben drama, list, bedrog, soapserie verhalen gewend.

Wat een inzichten weer op de maandagavond! 😄
Dat zijn hele slechte redenen om met iemand te daten die niet matcht.

En hoezo sabotteren, het zijn niet bepaald kleine verschillen. Ik was al niet eens met hem op een eerste date gegaan.

Ik wil je niet van hem wegduwen, maar probeer wel kritisch te kijken. Zie jij jezelf 40 jaar met hem, terwijl jullie op die gebieden zo verschillen?
De oplossing mag nooit zijn "als hij veranderd", dus wat zou jij nodig hebben om dit te laten werken terwijl jullie op die punten hetzelfde blijven?
Is die mogelijkheid er wel?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
25-01-2021 22:34
Wat voor kleur is z'n cowboyhoed eigenlijk?
Deze begrijp ik niet?
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
25-01-2021 22:41
Dat zijn hele slechte redenen om met iemand te daten die niet matcht.

En hoezo sabotteren, het zijn niet bepaald kleine verschillen. Ik was al niet eens met hem op een eerste date gegaan.

Ik wil je niet van hem wegduwen, maar probeer wel kritisch te kijken. Zie jij jezelf 40 jaar met hem, terwijl jullie op die gebieden zo verschillen?
De oplossing mag nooit zijn "als hij veranderd", dus wat zou jij nodig hebben om dit te laten werken terwijl jullie op die punten hetzelfde blijven?
Is die mogelijkheid er wel?
Eens, hele slechte redenen. Zoals het nu gaat zie ik het niet goedkomen nee.

Ik ga er eens goed over nadenken allemaal en dan het gesprek aan met hem.
Alle reacties Link kopieren
80Juut80 schreef:
25-01-2021 22:42
Deze begrijp ik niet?
Ja, als we een grap uit moeten gaan leggen is hij niet leuk meer.
Mumper is berucht.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
docotrandus schreef:
25-01-2021 23:07
Ja, als we een grap uit moeten gaan leggen is hij niet leuk meer.
Mumper is berucht.
Wacht, er zijn mensen die haar grappen wél begrijpen?
is vrij spiritueel en komt steeds vaker met complot verhalen over corona etc. Ik merk dat ik me daar heel erg aan stoor. Vooral omdat hij facebook/youtube bronnen aanhaalt en roeptoeters citeert die totaal geen kaas van de materie hebben gegeten.


Dat is toch al genoeg afknappers? Daar kan je echt niets mee, toch? :wtf:
Doggo schreef:
25-01-2021 23:17
Wacht, er zijn mensen die haar grappen wél begrijpen?
Dat is de echte intelligentietest
Dit wordt niks TO. Ik zou me ook ergeren aan die zweverige blabla en complottheorieën. Laat deze man lekker gaan want dit zal steeds een groter issue worden.
Alle reacties Link kopieren
80Juut80 schreef:
25-01-2021 22:31
Ik denk deels ook heel eerlijk dat meespeelt dat ik de 40 nader, gewoon geen zin meer om weeeeer helemaal opnieuw te beginnen, hij wel echt een goede, trouwe man waarvan ik al mn hele leven roep dat ik zo iemand wil maar ik ging steeds met de bad guys. Misschien een beetje mezelf ook dwingen om het vol te houden met een good guy.

Misschien saboteer ik de boel ook wel gewoon een beetje onbewust, omdat ik het ook ingewikkeld vind als iemand zo lief en betrouwbaar is. Klinkt idioot natuurlijk maar ik ben drama, list, bedrog, soapserie verhalen gewend.

Wat een inzichten weer op de maandagavond! 😄
Ik vind in complotverhaaltjes geloven ook een hoog drama gehalte hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hoe erg vind je het dat hij open staat voor complottheorieën?

Als ik kijk naar mijn eigen relatie denken mijn partner en ik niet hetzelfde over bepaalde onderwerpen, maar ik accepteer dat iedereen een eigen visie mag hebben en dan is het ook weer oké.

En mogelijk zijn er wel onderwerpen die ik wel echt een deal breaker zou vinden, en dat is wat jij nu dus ook moet bepalen. Vind jij dit een deal breaker of kan je wel accepteren en hem vrij laten in dat hij over bepaalde dingen anders denkt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel erg de neiging om hem te educaten....en je vindt jezelf slim?

Het probleem met de wappies is dat zij bang zijn en zich beperkt voelen. Hun probleem zit op gevoelsniveau en niet op kennisniveau. Met op kennisniveau tegen ze aanpraten en veroordelen bereik je helemaal niets.

De gevolgen van deze crisis zijn voor mensen op het lager en midden opleidingsniveau veel meer voelbaar, omdat die banen veel harder worden geraakt. Het is mogelijk dat hij veel meer angst en ongemak ervaart dan jij.

Corona is tijdelijk, over 1,5 - 2 jaar zijn we er mogelijk vanaf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
25-01-2021 19:55
Een man die geen naar, liegend, vreemdgaand persoon is, kan ook gewoon iemand zijn die niet goed bij je past. Het is niet zo dat je nu maar eindeloos dankbaar moet zijn dat hij niet de nare trekjes van je ex heeft. Soms heb je twee keer na elkaar een partner die niet goed bij je past. Om verschillende redenen.
Dit dus!

Ik zat in precies dezelfde situatie, niet dat ik mij slimmer voelde dan mijn ex-partner maar onze interesses lagen te ver uitelkaar. En echt goede gesprekken hadden we niet.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-01-2021 07:01
Ik heb heel erg de neiging om hem te educaten....en je vindt jezelf slim?

Het probleem met de wappies is dat zij bang zijn en zich beperkt voelen. Hun probleem zit op gevoelsniveau en niet op kennisniveau. Met op kennisniveau tegen ze aanpraten en veroordelen bereik je helemaal niets.

De gevolgen van deze crisis zijn voor mensen op het lager en midden opleidingsniveau veel meer voelbaar, omdat die banen veel harder worden geraakt. Het is mogelijk dat hij veel meer angst en ongemak ervaart dan jij.

Corona is tijdelijk, over 1,5 - 2 jaar zijn we er mogelijk vanaf.
Echter beperkt het zich bij vrijwel alle complotdenkers zelden tot één onderwerp. Het kan zijn dat corona het beginpunt is, maar als ze er eenmaal in zitten komt er vaak vooral meer bij in plaats van dat er iets af gaat.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
26-01-2021 07:35
Echter beperkt het zich bij vrijwel alle complotdenkers zelden tot één onderwerp. Het kan zijn dat corona het beginpunt is, maar als ze er eenmaal in zitten komt er vaak vooral meer bij in plaats van dat er iets af gaat.
Zou kunnen, maar iemand educaten is vooral belerend en daar wordt de relatie ook niet beter van. Indien ze niet wil begrijpen waarom hij deze gedachten heeft, dan passen zij gewoon niet bij elkaar. Niet iedereen blijft reeël wanneer zij angsten en beperkingen ervaren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-01-2021 07:43
Zou kunnen, maar iemand educaten is vooral belerend en daar wordt de relatie ook niet beter van. Indien ze niet wil begrijpen waarom hij deze gedachten heeft, dan passen zij gewoon niet bij elkaar. Niet iedereen blijft reeël wanneer zij angsten en beperkingen ervaren.
Ik ben het eens dat als eerst iemand moet veranderen voordat je hem leuk genoeg vind, je er überhaupt geen relatie mee aan moet gaan. Dat schreef ik al eerder.

Ik reageerde puur op je opmerking dat corona straks weer voorbij is. Ik zou er namelijk niet vanuit gaan dat het complotdenken daarmee ook stopt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit heeft niet zo heel erg veel met opleidingsniveau te maken, maar met de wijze waarop mensen met (persoonlijke) crises omgaan. Complotdenkers zijn heel vermoeiend en inderdaad, hun logica is ver te zoeken (ik ken genoeg mensen die niet kunnen beredeneren, maar wel hoogopgeleid zijn). Als je je angsten, onzekerheid of onvrede gaat voeden door het op te zoeken, bevestigen en je situatie volledig buiten jezelf te plaatsen door een schuldige aan te wijzen (want Rutte en de almachtige pedofiele schaduwmacht) dan is het voordeel natuurlijk dat je verder helemaal geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor je welzijn en je leven, toch? Dit soort mensen vergeet echter dat ondanks je slachtoffer bent van een situatie of personen, jijzelf de enige bent die moet werken om er beter uit te komen.
Het is geen gezonde manier om met tegenslag om te gaan en ik denk dat dat je grootste afknapper is.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
25-01-2021 19:50
Dat iemand een ander opleidingsniveau heeft zou toch geen probleem hoeven zijn. Maar een complotdenker is de grote afknapper in dit verhaal. Gaat niet goed komen hoor.
Dit. Dat je uberhaupt twijfelt..
En waar ga je het over hebben dan? Wat valt er te bespreken met een complotdenker, je denkt dat hij dan ineens geen complotdenker is?

Of mag die het wel denken maar niet zeggen tegen je?
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
26-01-2021 07:48
Ik ben het eens dat als eerst iemand moet veranderen voordat je hem leuk genoeg vind, je er überhaupt geen relatie mee aan moet gaan. Dat schreef ik al eerder.

Ik reageerde puur op je opmerking dat corona straks weer voorbij is. Ik zou er namelijk niet vanuit gaan dat het complotdenken daarmee ook stopt.
Meestal daalt de interesse in complotdenken wanneer iemand meer stabiliteit en minder angst en onzekerheid ervaart. Complot denken is geen kwestie van objectief denken en info vergaren, het is een psychisch probleem. Het is aan to om dat probleem wel of niet te accepteren. Wanneer het wel accepteert, dan zal de huidige superieure aanpak niet werken.

Jullie hebben niet alleen een verschillend denkniveau maar ook een verschillend gevoelsniveau.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
25-01-2021 19:50
Dat iemand een ander opleidingsniveau heeft zou toch geen probleem hoeven zijn. Maar een complotdenker is de grote afknapper in dit verhaal. Gaat niet goed komen hoor.
precies dit.

opleidingsniveau zegt niets, maar jullie passen gewoon niet bij elkaar.
En doooooor!
Mumper schreef:
26-01-2021 00:05
Dat is de echte intelligentietest


:-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven