Verschillende denkniveau's

25-01-2021 19:46 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
80juut80 wijzigde dit bericht op 19-05-2021 19:30
Reden: Achterhaald
99.87% gewijzigd
Tja het gaat er uiteindelijk om hoe je in het leven staat allebei. Ik zou met hem praten en je zorgen delen. Je merkt het dan vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Babette2017 schreef:
26-01-2021 22:33
Mannen vinden (over het algemeen) het uiterlijk belangrijker dan de intelligentie. Zeker als hij zelf al genoeg in het laatje brengt. Liever een lekker wijf en kapster dan een draak met een phd.
Draken zijn fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
26-01-2021 21:30
Ik ken een stel waarvan de vrouw hoger opgeleid is, 4000 bruto meer verdient (dat weet ik omdat het collega’s zijn), en de man heeft geen rijbewijs. Heel onaardig dat ik me wel eens heb afgevraagd wat hij dan wel voor bijzonders heeft, heel ongeëmancipeerd van me om dat te denken ook. Bij een ander stel, waarvan hij een middenklasse baan heeft en zij directeur is en het dubbele verdient, vraag ik me dat niet af want die man is in alle opzichten de man in huis (stoere vent, motor, bomen omhakken etc).
Ik vind het eigenlijk wel erg dat ik zo denk.
Dat heet zelfreflectie. Ik vraag mij ook wel eens af wat iemand in hun partner ziet, maar ik weet dat anderen dat ook bij mij denken.

Ik had nog wel eens bij vriendinnen dat ik mij afvroeg, wat moet jij nu met zo'n saaie gast. Want die meiden (want toen zaten we nog op de middelbare school/hbo/wo) waren allemaal vlotte meiden met meerdere interessen (sport, bijbaan, allerlei leuke hobby's, sociaal) en hun vriendjes deden (in mijn ogen) niet meer dan opleiding, bijbaan, voetbal en bier drinken. Maar ja, ik kende die jongens ook niet. En er is natuurlijk ook altijd nog een stukje hormonen.
Geronimo2 schreef:
26-01-2021 23:05
Mijn ondergrens is toch wel dat, mijn grote liefde, wetenschappelijk bewijs niet afwijst omdat wetenschap niet bestaat maar zijn eigen rammelende theorie wel. Het is alsof iemand volhoudt dat een dictatuur ook voordelen heeft, ik zou iemand die Trump geweldig vindt dus ook liever niet zien als opvoeder. Dus een wappie is voor mij geen relatiemateriaal, en dat je eerst probeert om iemand te "educaten", snap ik wel, je hoopt dat het voortkomt uit naïviteit. Iemand schrijft hier ook dat je ook gezellig over de kinderen kan gaan kletsen want dat is belangrijker, eerlijk gezegd , zelfs dat snap ik niet. Hoe kun je nu proberen om een punt te snappen wat nergens op slaat en zelfs tegen de rechten van de mens in gaat? En dat noem je dan je dan "je partner de ruimte geven".
Dat eerste zou ik ook doen. En dat tweede, je kinderen worden wel opgevoed met die denkbeelden. Dat zal in de toekomst wel een basis zijn voor hoe ze naar de wereld kijken. Noem mij maar een schaap, maar ik heb liever dat mijn kinderen richting schaap gaan en gewoon een normaal leuk leven kunnen leiden, dan dat ze woke zijn en overal complotten zien en niemand vertrouwen en zich vreselijk onbegrepen voelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
27-01-2021 01:36
Oh nee niet dit weer

Ze denken bij mij nou nooit dat ik een man ben...
Dit ligt volledig aan jou.

Wel ben je van het wo+ soortje. Weleens een dommert als vriendje gehad waar je het waarempel mee uithield?
KamilleT schreef:
26-01-2021 14:58
Hoe gaat dat dan bij al die stellen waarvan de man hoger opgeleid is? Ik ken er zat, meestal oudere koppels maar ook van mijn generatie (ruim 35+ zeg maar), hij wo-opgeleid en zij is kapster of administratief medewerker o.i.d.
Waarom hebben mannen het nooit een probleem gevonden om met hun laag opgeleide vrouw alleen over het weer en de buren te praten (wat ik betwijfel, maar dat terzijde)? Ik denk eigenlijk dat dat het oude normaal was, en dat in de toekomst ook mannen een partner ‘op niveau’ willen.
Overigens tussen mijn man en mij ook een flink verschil in opleiding (wo-plus vs hbo), waarbij zijn stokpaardje/grootste hobby/plannen om in te promoveren iets wiskundigs is wat ik regelmatig aanhoor, instemmend hum als ik een stukje begrijp, maar waarvan je me niet moet vragen het uit te leggen. Gelukkig verschilt ons iq maar minimaal en zijn er ook onderwerpen waar ik meer vanaf weet.
Alsof een laag opgeleide vrouw alleen maar over t weer kan praten 🤦🏼‍♀️
Hoe krijg je t uit je toetsenbord
babbeleo schreef:
27-01-2021 22:34
Ze denken bij mij nou nooit dat ik een man ben...
Dit ligt volledig aan jou.

Wel ben je van het wo+ soortje. Weleens een dommert als vriendje gehad waar je het waarempel mee uithield?
Nee maar met slimmerds ook niet.

Ik hoop echt dat je een man bent. Kun je nog zo'n lekker wijf zijn, maar met jouw stem is dat toch schrikken.
stellar schreef:
27-01-2021 22:42
Alsof een laag opgeleide vrouw alleen maar over t weer kan praten 🤦🏼‍♀️
Hoe krijg je t uit je toetsenbord


Eens..
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
27-01-2021 22:48
Nee maar met slimmerds ook niet.

Ik hoop echt dat je een man bent. Kun je nog zo'n lekker wijf zijn, maar met jouw stem is dat toch schrikken.

Het is ook een kwestie van waar je aan went hè. Heb relaties gehad met wo+ dames terwijl ik dat zelf niet ben. En nu vraag ik me af of ik wel met een dommer exemplaar gelukkig kan zijn.

Hey ik realiseer me nu pas (dûh gèèn PhD materiaal he) dat ik dat voorbeeld ben van die man waarvan iedereen dan denkt: wàt kan die man nou voor trucje dat zo'n slimme vrouw bij hem blijft
babbeleo schreef:
27-01-2021 23:01
Hey ik realiseer me nu pas (dûh gèèn PhD materiaal he) dat ik dat voorbeeld ben van die man waarvan iedereen dan denkt: wàt kan die man nou voor trucje dat zo'n slimme vrouw bij hem blijft
En?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
27-01-2021 23:04
En?

Afbeelding

Ha! Één van hen heeft dat wel eens letterlijk verteld ja. Ik viel van m'n stoel af van verbazing.
Ook dacht ik dat ik toch wel iets meer ben dan dat. Maar nee.
Je kunt er dus wel langdurige relaties mee onderhouden.

Maar met die prachtige stem van jou, dan moet je toch de aandacht te pakken hebben lijkt me zo. Geen bindend element dan dus?
Nee ik bedoel ik wacht op dat truukje.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
27-01-2021 22:42
Alsof een laag opgeleide vrouw alleen maar over t weer kan praten 🤦🏼‍♀️
Hoe krijg je t uit je toetsenbord
Ik citeerde een post iets boven de mijne waar dit zo gesteld werd. Beter had ik het dan tussen aanhalingstekens gezet. Aan de andere kant, iets met zout en slakken.
Ik lees mijn stukje nu na en zeg zelfs ‘wat ik betwijfel’. Nogal misplaatst jouw verwijt dus.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
27-01-2021 23:38
Nee ik bedoel ik wacht op dat truukje.

De truc: is een fysiek dingetje, plusmateriaal als je bent begreep je dat al natuurlijk, maar al waren zij wel specifiek, ik ga het hier niet letterlijk neerpennen.
Maar misschien had ik in mijn gevallen net de uitzonderingen te pakken met mijn verbindend element.
Kan me het ook niet voorstellen eigenlijk, er zal vast meer zijn dat ze even over het hoofd zagen.
babbeleo schreef:
28-01-2021 04:14
De truc: is een fysiek dingetje, plusmateriaal als je bent begreep je dat al natuurlijk, maar al waren zij wel specifiek, ik ga het hier niet letterlijk neerpennen.
Maar misschien had ik in mijn gevallen net de uitzonderingen te pakken met mijn verbindend element.
Kan me het ook niet voorstellen eigenlijk, er zal vast meer zijn dat ze even over het hoofd zagen.


Sterk verhaal, klinkt een beetje als bla bla Leo!
Wat is jouw Verbindend Element, Tena?
Mumper schreef:
28-01-2021 04:50
Wat is jouw Verbindend Element, Tena?


Als samen beter is dan alleen omdat je elkaar weet te stimuleren en het beste bij elkaar naar boven haalt. Elkaar de ruimte geven om zichzelf te kunnen zijn. Daarnaast ook de bereidheid om voor elkaar te vechten als het even tegenzit in de relatie.

Dat kan volgens mij alleen als je goed met elkaar kan communiceren en bereid bent om daar tijd in te steken. Verder moet je op hoofdlijnen ook wel hetzelfde denken, bijvoorbeeld een kinderwens.
babbeleo schreef:
28-01-2021 04:14
De truc: is een fysiek dingetje, plusmateriaal als je bent begreep je dat al natuurlijk, maar al waren zij wel specifiek, ik ga het hier niet letterlijk neerpennen.
Wel een fotootje van dat fysieke dingetje dan? Of vallen die in een categorie die hier meteen verwijderd worden?
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
25-01-2021 19:55
Het aanhangen van complottheorieën is niet voorbehouden aan laaggeschoolden. Kun je net zo goed hebben met iemand met een hoge opleiding.
Ik ben het ook al een paar keer tegengekomen bij mensen met een academische achtergrond inderdaad. Daarbij vind ik het eerlijk gezegd des te dommer.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
26-01-2021 12:54
Het is eerder bah, al die laagopgeleide mannen.
Laagopgeleid is in de praktijk niet zo'n grote groep. Zodra je zelfstandig diverse vaardigheden beheerst die bij een bepaalde functie horen ben je al middelbaar opgeleid. En als dat gewoon haalbaar is maar je te beroerd bent een beetje in jezelf te investeren houdt het voor mij snel op hoor. Veel laagopgeleide mannen zijn bijv. te beroerd om in de zorg te gaan werken, omdat dat niet mannelijk genoeg voor ze is. Ik kan je het boek 'Man en macht' van Kate Mann aanraden voor een interessante analyse van dit soort structuren.

Man was op het moment dat ik hem leerde kennen overigens ook nog veel lager opgeleid dan ik zelf. Maar ik ervaar persoonlijk snel genoeg of ik met iemand op dezelfde golflengte zit of niet. En intelligentie is daar ook maar een aspect van, niet het geheel. En als ik niet iemand kan vinden met wie ik niet op dezelfde golflengte zit heb ik liever geen relatie.

Dat laagopgeleide mannen daar anders in staan en wel up zouden willen daten heb ik geen boodschap aan. Ben niemand iets verschuldigd, maar mannen hebben vaak last van een stukje entitlement waardoor ze dit als probleem ervaren, omdat ze onbewust zelf wel vinden recht te hebben op vrouwelijke interesse, een mannelijk beroep en kostwinner zijn.
KamilleT schreef:
27-01-2021 23:46
Ik citeerde een post iets boven de mijne waar dit zo gesteld werd. Beter had ik het dan tussen aanhalingstekens gezet. Aan de andere kant, iets met zout en slakken.
Ik lees mijn stukje nu na en zeg zelfs ‘wat ik betwijfel’. Nogal misplaatst jouw verwijt dus.
“Leuk” hoe je de bal denkt terug te kunnen kaarsen maar jouw opmerking is hetgeen wat er misplaatst is, niet mijn verwijt
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
28-01-2021 09:16
“Leuk” hoe je de bal denkt terug te kunnen kaarsen maar jouw opmerking is hetgeen wat er misplaatst is, niet mijn verwijt
Misschien moet je nog maar eens goed lezen.
KamilleT schreef:
28-01-2021 09:52
Misschien moet je nog maar eens goed lezen.
De tekst veranderd niet naarmate ik hem vaker lees en mijn mening ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
28-01-2021 08:46
Laagopgeleid is in de praktijk niet zo'n grote groep. Zodra je zelfstandig diverse vaardigheden beheerst die bij een bepaalde functie horen ben je al middelbaar opgeleid. En als dat gewoon haalbaar is maar je te beroerd bent een beetje in jezelf te investeren houdt het voor mij snel op hoor. Veel laagopgeleide mannen zijn bijv. te beroerd om in de zorg te gaan werken, omdat dat niet mannelijk genoeg voor ze is. Ik kan je het boek 'Man en macht' van Kate Mann aanraden voor een interessante analyse van dit soort structuren.

Man was op het moment dat ik hem leerde kennen overigens ook nog veel lager opgeleid dan ik zelf. Maar ik ervaar persoonlijk snel genoeg of ik met iemand op dezelfde golflengte zit of niet. En intelligentie is daar ook maar een aspect van, niet het geheel. En als ik niet iemand kan vinden met wie ik niet op dezelfde golflengte zit heb ik liever geen relatie.

Dat laagopgeleide mannen daar anders in staan en wel up zouden willen daten heb ik geen boodschap aan. Ben niemand iets verschuldigd, maar mannen hebben vaak last van een stukje entitlement waardoor ze dit als probleem ervaren, omdat ze onbewust zelf wel vinden recht te hebben op vrouwelijke interesse, een mannelijk beroep en kostwinner zijn.
Hmmm oké ik schaarde mijn vriend onder laagopgeleid omdat ie niet eens zijn middelbare school heeft afgemaakt. Maar hij is wel heel goed in wat hij doet. Hij heeft een goedlopend bedrijf en verdient echt een stuk meer dan ik met mijn hbo opleiding in loondienst kan verdienen (zeg maar een veelvoud daarvan). Verder is hij heel goed met zijn klanten en zijn klanten zijn erg van hem en zijn werk. Hij is niet zo goed in het financiële deel dus daar heeft hij een boekhouder voor.

Vind je dat dan ook middelbaar opgeleid? Want hij heeft echt grotendeels zichzelf opgevoed toen jeugdzorg hem op zijn 18e het begeleid kamerwonen project uitzette omdat ze vanaf je 18e niet meer verantwoordelijk voor je zijn. En kinderen die het grootste deel van hun jeugd in een gezonsvervangend tehuis doorbrengen, daar word niet zo veel aandacht aan besteed qua opleiding. Ten minste toen hij nog kind was zeker niet.

De overheid is in het leven van mijn vriend niet zo heel goed geweest voor hem. Mishandeling in zijn jeugd waren meer regel dan uitzondering. Ook in de tehuizen waar hij heeft gewoond.

Nu is mijn vriend geen jankerd. Zijn jeugd is zijn jeugd en heeft hem alleen maar sterker gemaakt en meer gemotiveerd om iets op te bouwen qua werk en financiën dat ze hem niet.meer kunnen afpakken. Hij zeurt nooit over zijn jeugd en je zou het niet verwachten als je hem zou kennen. Maar ik vind het echt niet gek dat hij de overheid niet blind vertrouwd en wat gevoeliger is voor complottheorieën. We maken er verser ook niet een heel groot punt van. Hij heeft zijn mening en ik de mijne en ik ben sowieso trots op mijn vriend om wie hij is. Ik kijk nooit op hem neer en heb niet de illusie dat ik hem nog wat zou moeten bijbrengen ofzo. In de 3 jaar dat we samenzijn heb ik juist heel veel van hem geleerd. Ik ben dan hoger opgeleid maar qua inzet, doorzettingsvermogen, trouw en mensen accepteren zoals ze zijn zonder ook maar iets te willen veranderen is hij 1000 keer verder dan ik.

Ik vind het maar sneu al die zogenaamd hoogopgeleiden die neerkijken op mensen met een lager opleidingsniveau. Een mens is zo veel meer dan dat. Je kan nog zoveel leren van mensen die geen of een veel lagere opleiding gehad.

Ik heb vroeger vrijwilligerswerk gedaan met daklozen. Die hadden vaak ook geen opleiding. Maar er zitten heek interessante en intelligente mensen tussen.

En zelfs als je niet intelligent bent... Dan ben je nog steeds mens. Een mens heeft zo veel meer kwaliteiten dan alleen zijn iq

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven