Relaties
alle pijlers
Vervoer naar vriend
zaterdag 18 januari 2025 om 01:04
Ik heb al bijna 1 jaar een hele leuke vriend en fijne relatie. Alleen woont hij 20 km bij mij vandaan, helemaal buitenaf en nauwelijks te bereiken met het ov.
Mede door mijn lichamelijke beperking is het lastiger om mobiel te zijn. Daarom ben ik een tijdje geleden begonnen met brommobiel lessen zodat ik makkelijker bij mijn vriend kan komen. Het is voor mij belangrijk om ook mobiel te zijn, zodat ik gewoon mijn dagelijkse bezigheden kan uitvoeren, en niet afhankelijk ben van andere mensen.
Helaas heb ik deze week te horen gekregen dat het wellicht niet mogelijk is om een rijbewijs te halen vanwege mijn reactievermogen. Hier ben ik best wel kapot van, want mijn vriend was de grote motivatie om voor een rijbewijs te gaan. Daardoor weet ik nu niet goed hoe ik in de toekomst bij mijn vriend kan komen.
We hebben het er gisteravond over gehad, hij vind het ook erg lastig en maakt zich zorgen over de toekomst, want hij wil graag samenwonen in de toekomst. Ik wil hem absoluut niet kwijt (en hij mij ook niet zegt hij.) Dus hoop ik een gepaste oplossing te vinden.
Het lastige is dat het dichtstbijzijnde treinstation vanaf zijn huis 6 km fietsen is, maar door mijn handicap is fietsen lastiger. Dus ik hoop dat ik dit redt.
Ik ben opzoek naar een vervoersmiddel/hulpmiddel zodat ik bij mijn vriend kan komen. Zijn hier mensen ideeën of soortgelijke situaties?
Ik maak liever geen gebruik van taxivervoer, omdat ik graag zelfredzaam ben.
Aanvulling: verhuizen is de komende paar jaar niet mogelijk, omdat hij vorig jaar een huis heeft gekocht, en daar nog een aantal jaar moet blijven wonen.
Mede door mijn lichamelijke beperking is het lastiger om mobiel te zijn. Daarom ben ik een tijdje geleden begonnen met brommobiel lessen zodat ik makkelijker bij mijn vriend kan komen. Het is voor mij belangrijk om ook mobiel te zijn, zodat ik gewoon mijn dagelijkse bezigheden kan uitvoeren, en niet afhankelijk ben van andere mensen.
Helaas heb ik deze week te horen gekregen dat het wellicht niet mogelijk is om een rijbewijs te halen vanwege mijn reactievermogen. Hier ben ik best wel kapot van, want mijn vriend was de grote motivatie om voor een rijbewijs te gaan. Daardoor weet ik nu niet goed hoe ik in de toekomst bij mijn vriend kan komen.
We hebben het er gisteravond over gehad, hij vind het ook erg lastig en maakt zich zorgen over de toekomst, want hij wil graag samenwonen in de toekomst. Ik wil hem absoluut niet kwijt (en hij mij ook niet zegt hij.) Dus hoop ik een gepaste oplossing te vinden.
Het lastige is dat het dichtstbijzijnde treinstation vanaf zijn huis 6 km fietsen is, maar door mijn handicap is fietsen lastiger. Dus ik hoop dat ik dit redt.
Ik ben opzoek naar een vervoersmiddel/hulpmiddel zodat ik bij mijn vriend kan komen. Zijn hier mensen ideeën of soortgelijke situaties?
Ik maak liever geen gebruik van taxivervoer, omdat ik graag zelfredzaam ben.
Aanvulling: verhuizen is de komende paar jaar niet mogelijk, omdat hij vorig jaar een huis heeft gekocht, en daar nog een aantal jaar moet blijven wonen.
juul02 wijzigde dit bericht op 18-01-2025 12:16
7.30% gewijzigd
zaterdag 18 januari 2025 om 01:43
Doet hij dan ook zijn best om mee te denken aan een oplossing? Het leest nu een beetje alsof je er alleen voor staat. Nou zeg je niks over zijn situatie maar is er niks mogelijk waarin hij jou (letterlijk en figuurlijk) een beetje tegemoet komt?hij vind het ook erg lastig en maakt zich zorgen over de toekomst, want hij wil graag samenwonen in de toekomst
zaterdag 18 januari 2025 om 05:46
Een overdekte scootmobiel!
Ik ken iemand die deze heeft, zij kan inderdaad geen rijbewijs halen vanwege beperkingen, en is hierdoor zelfstandig mobiel.
Ze rijdt op 1 lading heen en terug naar de stad in de buurt, dat is 46 kilometer, dus 20 naar jouw vriend zou makkelijk moeten kunnen.
En je zit lekker droog!
Ik ken iemand die deze heeft, zij kan inderdaad geen rijbewijs halen vanwege beperkingen, en is hierdoor zelfstandig mobiel.
Ze rijdt op 1 lading heen en terug naar de stad in de buurt, dat is 46 kilometer, dus 20 naar jouw vriend zou makkelijk moeten kunnen.
En je zit lekker droog!
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
zaterdag 18 januari 2025 om 06:44
En hij? Hij kan niet naar jou komen? Hij kan jou niet ophalen van het station?
Voor de toekomst, er is geen mogelijkheid dat jullie tussen jullie woonplaatsen in gaan wonen?
Ik lees vooral dat jij naar oplossingen zoekt om bij hem te komen.
Andersom zie ik vrij weinig.
Ik zou me vooral om dat stukje zorgen maken.
Voor de toekomst, er is geen mogelijkheid dat jullie tussen jullie woonplaatsen in gaan wonen?
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
zaterdag 18 januari 2025 om 07:12
zaterdag 18 januari 2025 om 07:21
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... envoertuig
Voor een gehandicapten voertuig heb je geen rijbewijs nodig. Al zou ik dus wel voor een optie kiezen met een beperkte maximum snelheid als je je rijbewijs voor brommobielen niet kunt halen vanwege je reactiesnelheid.
Voor een gehandicapten voertuig heb je geen rijbewijs nodig. Al zou ik dus wel voor een optie kiezen met een beperkte maximum snelheid als je je rijbewijs voor brommobielen niet kunt halen vanwege je reactiesnelheid.
zaterdag 18 januari 2025 om 07:24
Ik denk dat de belangrijkste vraag al een paar keer gesteld is. Hoe mobiel is je vriend?
Als jullie willen gaan samenwonen kan hij dan niet tot dan de verplaatsing regelen?
Vind het erg jammer voor jou dat dat rijbewijs er niet komt.
Ik ben er hier al over aangesproken dat ik soms met Belgische oplossingen kom en sommige mensen vinden dat niet kunnen maar ik ga het toch weer doen: zijn er geen vrijwilligers in je omgeving die wekelijks op een vast tijdstip kunnen zorgen voor het vervoer van het station naar je vriend en terug?
Als jullie willen gaan samenwonen kan hij dan niet tot dan de verplaatsing regelen?
Vind het erg jammer voor jou dat dat rijbewijs er niet komt.
Ik ben er hier al over aangesproken dat ik soms met Belgische oplossingen kom en sommige mensen vinden dat niet kunnen maar ik ga het toch weer doen: zijn er geen vrijwilligers in je omgeving die wekelijks op een vast tijdstip kunnen zorgen voor het vervoer van het station naar je vriend en terug?
zaterdag 18 januari 2025 om 07:31
Waar lees jij dat vriend niet naar haar wil komen? Dat TO het niet benoemt wil toch niet zeggen dat het niet gebeurt? Ik lees vooral dat ze een oplossing zoekt om zelf bij hem te kunnen komen, dus ook niet door ophalen. Al de rest is invulling.Ladylola2022 schreef: ↑18-01-2025 06:44En hij? Hij kan niet naar jou komen? Hij kan jou niet ophalen van het station?
zaterdag 18 januari 2025 om 07:45
zaterdag 18 januari 2025 om 07:45
zaterdag 18 januari 2025 om 08:17
Waarom vind je taxivervoer niet zelfredzaam? Het is iets wat je zelf regelt en (tot op zekere hoogte) zelf in de hand hebt. Je hoeft niet te wachten tot je vriend tijd heeft om jou te brengen/halen.
Ik reis veel met OV en maak voor de laatste kilometers best wel eens gebruik van een taxi (of OV-taxi).
NS biedt vanaf veel stations OV-taxi aan, misschien is dat een overweging waard? Je hebt niet heel veel andere opties volgens mij, behalve je vriend vragen om jou te halen en brengen. Dan lijkt me een taxi meer 'zelfredzaam'.
https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-taxi.html
Ik reis veel met OV en maak voor de laatste kilometers best wel eens gebruik van een taxi (of OV-taxi).
NS biedt vanaf veel stations OV-taxi aan, misschien is dat een overweging waard? Je hebt niet heel veel andere opties volgens mij, behalve je vriend vragen om jou te halen en brengen. Dan lijkt me een taxi meer 'zelfredzaam'.
https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-taxi.html
zaterdag 18 januari 2025 om 08:25
zaterdag 18 januari 2025 om 08:37
Dat dacht ik ook. Maar een Canta mag op het fietspad en voetpad en zal mede daardoor niet zo hard rijden en een 45-km auto mag dat niet, die moet op de rijbaan.stippensokken schreef: ↑18-01-2025 08:25Maar is het verstandig om iemand die vanwege reactievermogen geen bromcertificaat haalt, de weg op te sturen in een Canta die net zo goed 45 km/h haalt?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 18 januari 2025 om 08:42
Ook ooit gehad met een ex vriend lang geleden toen ik nog geen rijbewijs had. Die woonde 25 km verderop en die haalde mij op en bracht mij weer naar huis. Evt kun je dan de benzinekosten delen. Straks bij mooi weer kun je misschien alleen naar hem toe met een e-bike (geen rijbewijs nodig), want zo ver weg is 20 km nou ook weer niet. Dan ben je er binnen een uurtje.
Groetjes!
zaterdag 18 januari 2025 om 08:46
Geen idee. Maar het feit dat er geen rijbewijs voor nodig is, is niet voor niets denk ik.stippensokken schreef: ↑18-01-2025 08:25Maar is het verstandig om iemand die vanwege reactievermogen geen bromcertificaat haalt, de weg op te sturen in een Canta die net zo goed 45 km/h haalt?
zaterdag 18 januari 2025 om 08:47
Lees de OP nog eens rustig.libe schreef: ↑18-01-2025 08:42Ook ooit gehad met een ex vriend lang geleden toen ik nog geen rijbewijs had. Die woonde 25 km verderop en die haalde mij op en bracht mij weer naar huis. Evt kun je dan de benzinekosten delen. Straks bij mooi weer kun je misschien alleen naar hem toe met een e-bike (geen rijbewijs nodig), want zo ver weg is 20 km nou ook weer niet. Dan ben je er binnen een uurtje.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in