Verwarrende niet-wederzijdse gevoelens voor collega/vriend

16-11-2018 11:49 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve viva-ers,
Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven. Sorry alvast voor het lange verhaal, ik zal beginnen met een samenvatting, en voor wie tijd en zin heeft daaronder het volledige verhaal;
----
Sinds half jaar veel contact met collega. Beiden verbroken dramarelatie (ik heb gedumpt, hij is gedumpt), relaties hebben veel overeenkomsten, vandaar ook de vele gesprekken, want herkenning. Zijn ex is nog in zijn leven, de mijne niet. Geprobeerd hem te helpen over zijn liefdesverdriet heen te komen door een luisterend oor te zijn. Zijn ex duikt nog steeds op en geeft hem hoop en laat hem weer vallen. Tot een maand terug platonisch contact/gevoelens tussen ons, tot hij opeens aanbood friends with benefits te worden, wat ik afgewezen heb omdat ik bang was voor eventuele opkomende gevoelens (eerlijk tegen hem gezegd). Ik kijk opeens heel anders naar hem sindsdien en realiseer me dat ik verliefd op hem ben. Sindsdien crisis; ex is weer opgedoken en hij is afstandelijk. Denk dat hij geschrokken is van mijn gevoelens-uitspraak. Gevoel mijn maatje kwijt te zijn en heb neiging contact met hem te zoeken, wat ik niet moet doen. Geen idee wat te doen; eerlijk zijn over gevoelens en daarna contact verbreken/ net doen of er niks is en laten doodbloeden? Relatie tussen ons is uitgesloten en zoals het was wordt het nooit weer.
-------------------
Volledige verhaal;
Een jaar geleden heb ik mijn relatie verbroken. Er zijn gedurende de jaren heel veel nare dingen voorgevallen, na de breakup voelde ik me heel krachtig, ik had het eindelijk gedaan! De 6 maanden daarna heb ik me gefocused op mijzelf, mijn nieuwe huisje ingericht, leuke dingen ondernomen en ben uit de buurt gebleven van mannen, haha! Ik heb eigenlijk amper liefdesverdriet gehad, meer een overwinningsgevoel zeg maar.

Een half jaar geleden raakte ik aan de praat met een collega ('Mark'), typische einzelganger en machotype, daardoor eerder niet veel contact. De gesprekken waren geheel platonisch.Hij was op dat moment net gedumpt door zijn ex, en hun relatie was bijna exact dezelfde als de mijne, met Mark in mijn rol en zijn ex in de rol van mijn ex. Toen we deze overeenkomsten ontdekten zochten we elkaar steeds vaker op. Zijn ex bleef contact zoeken en hij was nog steeds gek op haar, dus hij ging er steeds op in. Een patroon van aantrekken en afstoten wat ook veel in mijn relatie voorkwam, en Mark die (net als ik eerder) de stekker er niet geheel uit durfde te trekken. Zogauw hij haar negeerde zocht ze hem juist weer op, om vervolgens hem weer af te stoten. Om gek van te worden dus, en precies wat mijn ex ook deed. Om haar te vergeten ging hij domme dingen doen, constant het uitgaansleven induiken, vrouwen versieren, om vervolgens zich weer kut te voelen. Ik gaf hem tips en probeerde hem een beetje te 'begeleiden'.

Onze gesprekken werden steeds dieper en we vertelden elkaar dingen die we anderen nooit zouden vertellen. Er was geen seksuele spanning oid, ik had echt het gevoel dat hij mij als one of the guys zag, maar dan stiekem toch vrouw incl bijbehorende vrouwenlogica + ervaring met een soortgelijke relatie. Hij vertelde ook dingen die je normaal alleen aan mannelijke vrienden zou vertellen, over vrouwen die hij versierd had, zijn tactieken en sexblunders, waar we nog dom om hebben lopen lachen. Ik keek ook niet naar hem op een sexuele of romantische manier, ik zag hem meer als een broer. De laatste maanden probeert hij dingen wat constructiever op te pakken ipv destructief, probeert zijn leven op orde te krijgen etc.

Een maand geleden vertelde ik hem dat ik sjans had gehad met een knappe man, daar hadden we lol om. Toen zei hij opeens dat ik hem altijd kon bellen als ik behoeftes had :@@: . Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte maar hij was bloedserieus en stond echt op het punt om me te zoenen. Ik weet niet hoe ik er opeens opkwam, maar ik vertelde hem dat we inmiddels zo close waren dat seks voor mij gevoelens zou opwekken waar we niet op zitten te wachten; hij niet over zijn ex heen en ik nog niet aan een relatie toe. Het werd toen heel awkward. Hij was het eens dat er maar niks moest gebeuren als er daardoor gevoelens boven zouden komen. We spraken af er niet meer over te praten.

En sindsdien is het allemaal heel raar.. De dag erna belde hij een paar keer op met onzinnige redenen, kreeg het idee of hij wou testen of ik boos was/raar deed oid. Ik deed heel normaal, op het werk net zo. Het is nog even goed gegaan, alsof er niks was. 3 weken terug, als klap op de vuurpijl, is zijn ex weer volop bezig geweest om zijn aandacht te zoeken en hij trekt zich weer terug, net als voor hij mij kende. Het contact is 'anders'. Hij is afstandelijker en ik merk dat dat mij veel doet. Net of ik mijn maatje kwijt ben. Als ik sommige gesprekken tussen ons teruglees met de blik die ik nu heb zie ik pas hoe ik overkom; verliefd. Afhankelijk. En dan ben ik zo boos op mezelf, weg zelfstandigheid. Ik kijk nu op heel andere manier naar hem en denk dat ik veel meer gevoelens voor hem heb dan alleen vriendschap.

De laatste week is een drama, ik heb liefdesverdriet over iemand waar ik nooit wat mee gehad heb. De gevoelens die ik na mijn ex niet had heb ik nu wel, in 50voud+ mijn gevoel van independent zijn is compleet weg. Voel me zo dom en slinger heen en weer tussen boosheid en verdriet. Ik was als maatje heel belangrijk voor hem, en nu dit alles gebeurd is en hij opeens zo afstandelijk doet vraag ik mij af of ik wel echt zo belangrijk voor hem geweest ben. Hij praat niet veel met anderen, ik was zijn uitlaatklep. Dat hij dat zo makkelijk weggooit vind ik heel erg.

Ik weet ook niet wat er in hem omgaat. Hij zegt zich kut te voelen omdat zijn ex weer opgedoken is en dat hij daarom afstandelijk doet. Dat hij veel aan zijn hoofd heeft en behoefte heeft aan rust. Ook trekt hij zich opeens heel veel aan van grapjes van collega's over ons constante samenzijn (want dat is de laatste maanden veel mensen gaan opvallen, waar hij zich eerder niks van aantrok). Hij wil geen roddels en geruchten. Ik denk dat hij geschrokken is van mijn uitspraak over eventuele gevoelens + eventuele schaamte over zijn aanbieding tot seks en mijn afwijzing daarvan en dat niet durft toe te geven. Verliefd op mij is hij niet, anders was het niet zo gelopen. Ik heb nu het gevoel alsof ik op hem overkom als een of andere stalker, dat hij door mijn uitspraak mijn hulp aan hem is gaan uitleggen als verliefdheid/poging hem binnen te halen en dat hem gigantisch afschrikt.. Ik moet mezelf steeds bedwingen om niet te appen etc. (vandaag nog niks gestuurd, hoera).

Ik weet op dit moment niet wat ik moet doen. Ergens denk ik dat ik gewoon het gesprek met hem moet aangaan en eerlijk moet zijn over mijn gevoelens en daarna het contact verbreken zover dat mogelijk is (aangezien we samenwerken, handig). Anderzijds denk ik 'move on, let it go'. Gewoon normaal doen op het werk, niets van me laten horen buiten werktijd en het laten doodbloeden. Een relatie tussen ons is uitgesloten en zoals het was wordt het nooit meer..

Alle tips zijn welkom :rose:
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt drama in je leven omdat jij er steeds weer voor kiest.

Het is een collega die nog steeds een relatie heeft met zijn ex. Wat begrijp je daar niet aan? Mark is nogal slap en karakterloos maar klets jou wel het bed in bijna. Mark is geen man die zijn ex niet kan stoppen. Hij is iemand die graag van meerdere walletjes eet en hij kan jou alleen daarin meenemen door zijn vriendin weg te zetten als kwade genius aan wie hij geen weerstand kan bieden. Hij maakt jou wijs dat hij jouw hulp nodig heeft om uit zijn relatie te komen maar je weet zelf ook wel dat dat onzin is.
Een sterke vrouw gaat niet voor een man die zij eerst nog van zijn ex moet los weken.

Ik zou dit soort dingen op het werk niet opzoeken want voor je het weet heb je overal problemen. Ga daten buiten je werk met iemand die over zijn ex heen is want dit leidt helemaal nergens toe.
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-11-2018 12:22
41.54% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Drama, move on.
Ik zal wel te dom zijn maar hoezo zo bang voor 'gevoelens bij sex'?
Het wordt zo ingewikkeld zo, ik snap niet waarom je niet meer wat in het moment leeft.
Nu heb je helemaal niks, dan had je in ieder geval een opening/kans te ontdekken wat de afgelopen maanden nou precies waren. Je bent niet van suiker, hij was willing and able en je zult inderdaad of met de billen bloot of het blijft raar en je hebt sowieso niks meer.
TO, je maakt je te druk om dingen die er helemaal niet toe doen.
Jij wil geen seks met hem vanwege gevoelens/gedoe etc.
Hij wil alleen maar seks op afroep, en je hebt de deur dichtgedaan wat dat betreft, en dat is prima, zelfs heel verstandig,
Dan maak je je toch verder niet meer druk om wat hij allemaal nog denkt? het is klaar, laat het gaan, hou je nu alleen met jezelf bezig, wat hem verder bezighoudt weet je al, komt niet overeen met wat jij wil.
En ik zou er zeker geen gesprek meer over hebben, dat maakt het alleen maar weer gecompliceerder.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-11-2018 12:14
Jij hebt drama in je leven omdat jij er steeds weer voor kiest.

Het is een collega die nog steeds een relatie heeft met zijn ex. Wat begrijp je daar niet aan? Mark is nogal slap en karakterloos maar klets jou wel het bed in bijna. Mark is geen man die zijn ex niet kan stoppen. Hij is iemand die graag van meerdere walletjes eet en hij kan jou alleen daarin meenemen door zijn vriendin weg te zetten als kwade genius aan wie hij geen weerstand kan bieden. Hij maakt jou wijs dat hij jouw hulp nodig heeft om uit zijn relatie te komen maar je weet zelf ook wel dat dat onzin is.
Een sterke vrouw gaat niet voor een man die zij eerst nog van zijn ex moet los weken.

Ik zou dit soort dingen op het werk niet opzoeken want voor je het weet heb je overal problemen. Ga daten buiten je werk met iemand die over zijn ex heen is want dit leidt helemaal nergens toe.
Daarom plaats ik hier dus ook; dit wordt niks en was ook nooit de bedoeling iets te worden. Juist omdat hij zo met zn ex bezig is heb ik vaak gedacht 'ohh vent, wat doe je nou dom, je vergooit jaren van je leven met dit gedoe'. Ook tegen hem gezegd dat ie niet zo dom moest zijn en zelf de knoop moest doorhakken. Tot een maand geleden waren we gewoon vrienden, keek niet eens op seksuele wijze naar hem. En opeens blijkt ie wel wat in me te zien (naja zn pik dan alleen) en mn hoofd slaat op hol. Dom. Daarom wil ik hier ook vanaf, ga m ontzettend missen als maatje maar dit wordt niks en ik wil hier ook niks mee. Ga niet eens de moeite doen om hem voor me te winnen, want prioriteit 1 zou ik nooit worden. Als gewone vriendin is dat prima te accepteren, maar niet als je een romantische relatie hebt.
Nu alleen nog dat stomme liefdesverdriet uitschakelen en zorgen dat we op het werk normaal tegen elkaar kunnen doen. Vandaar dus de vraag of ik met hem in gesprek moet of het moet laten doodbloeden.
Ik zie een heel nieuwe aantrekken-afstotenrelatie ontstaan hier.

Liefdesverdriet gaat vanzelf over, het heeft tijd nodig en afleiding.
Alle reacties Link kopieren
Jij vergooit ook een hoop tijd door met een collega steeds over je ex te lullen en over zijn ex en om dan vol te gaan voor het oplossen van zijn problemen.

Ik zou zeggen begin bij jezelf want blijkbaar ben er niet zo over heen want anders zou je dit niet doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
16-11-2018 12:23
Ik zal wel te dom zijn maar hoezo zo bang voor 'gevoelens bij sex'?
Het wordt zo ingewikkeld zo, ik snap niet waarom je niet meer wat in het moment leeft.
Nu heb je helemaal niks, dan had je in ieder geval een opening/kans te ontdekken wat de afgelopen maanden nou precies waren. Je bent niet van suiker, hij was willing and able en je zult inderdaad of met de billen bloot of het blijft raar en je hebt sowieso niks meer.
Geen idee hoe ik dit moet uitleggen, maar een poging; ik voelde me altijd door hem gerespecteerd, we hadden ontzettend goede gesprekken, ik was niet een van zijn 'chickies' zeg maar. Hij vertelde weleens over vrouwen waar hij wat mee gedaan had en dat dat vooral rebound was voor zijn ex.
En dan biedt ie seks aan.. aka; 'hoi, ik wil me aan je lijst van neukertjes toevoegen, waar ik je al vaak over verteld, vrouwen waar ik verder niks mee wil maar gewoon beetje afleiding zijn voor mn dagelijkse sores'. Als hij anders had gereageerd op mijn antwoord daarop ('dan ontwikkel je al snel een verliefdheid vanwege onze hechte band') dan had t misschien nog anders gelegen, want uit zijn reactie was het duidelijk dat hij niet zat te wachten op verliefdheid/relatie/iets serieus maar gewoon friends with benefits wou zijn.

Dan zou ik dus een vent neuken die me belt als ie wil huilen of neuken en niks laat horen als zn ex weer ten tonele komt. Daar heb ik iets teveel zelfrespect voor. Ik geloof namelijk echt niet dat hij van 1 x neuken opeens verliefd op me wordt ofzo.

Seks zonder liefde etc kan prima hoor, maar is gewoon een slecht idee met iemand waar je close mee bent. Als een van de twee verliefd wordt en de ander niet wordt t drama. Godzijdank heb ik dus niks met hem gedaan, anders had ik me nu nog verrotter gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
16-11-2018 12:36
Ik zie een heel nieuwe aantrekken-afstotenrelatie ontstaan hier.

Liefdesverdriet gaat vanzelf over, het heeft tijd nodig en afleiding.
EXACT dus! En dat wil ik dus absoluut niet. *gaat bedenken hoe t komt waarom ze altijd op kerels valt waar je nou net niks mee kan*
Alle reacties Link kopieren
lineola schreef:
16-11-2018 12:27
TO, je maakt je te druk om dingen die er helemaal niet toe doen.
Jij wil geen seks met hem vanwege gevoelens/gedoe etc.
Hij wil alleen maar seks op afroep, en je hebt de deur dichtgedaan wat dat betreft, en dat is prima, zelfs heel verstandig,
Dan maak je je toch verder niet meer druk om wat hij allemaal nog denkt? het is klaar, laat het gaan, hou je nu alleen met jezelf bezig, wat hem verder bezighoudt weet je al, komt niet overeen met wat jij wil.
En ik zou er zeker geen gesprek meer over hebben, dat maakt het alleen maar weer gecompliceerder.
Dankje <3 Dit soort dingen moet ik dus even horen van een ander. Ben zo'n lullo die alles nog even wil uitpraten maar moet ik dus gewoon niet doen. Denk dus maar maandag verstand op nul en aan het werk gaan en hem op afstand houden. Gaat lastig worden de komende tijd, maar idd energie op mezelf richten. Was zo goed bezig na mn breakup en dat wil ik weer oppakken.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-11-2018 12:38
Jij vergooit ook een hoop tijd door met een collega steeds over je ex te lullen en over zijn ex en om dan vol te gaan voor het oplossen van zijn problemen.

Ik zou zeggen begin bij jezelf want blijkbaar ben er niet zo over heen want anders zou je dit niet doen.
Dat is heel goed mogelijk hoor. Ik denk ook juist omdat ik zoveel van zijn relatie in de mijne herken dat ik me zo met hem bemoeit heb.. Klinkt heel dramatisch; maar ik wou dat iemand dat voor mij gedaan had destijds, dan was ik jaren terug al single geweest en had ik een hoop ellende kunnen vermijden. Dus weg met dat Florence Nightingale syndroom. Denk dat ik teveel gefocused ben op hem 'redden' omdat ik in dezelfde situatie zat. Making peace with the past zeg maar. Goed leermoment dit.
Zo'n lullo was ik ook altijd hoor ;-)
Maar heb gemerkt dat t zoveel rustiger is geworden voor me mezelf, om dat niet meer te doen, geldt bij mij ook voor andere situaties, conflicten, onzekerheden, etc.
gewoon zo'n "laat maar" gevoel hebben, en er tevreden mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
De problemen komen op ons pad zodat we er zelf iets van kunnen leren. Je leert niets wanneer een andere je problemen voor je oplost en je ontneemt de andere een kans om het zelf te doen. Daarbij wat heb jij nou echt geleerd wanneer je dezelfde problemen blijft opzoeken bij een ander? Zo kom je er toch nooit los van.
Ga je de hele wereld reden van alle exen? Wanneer laat je het nou eens echt los?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-11-2018 12:53
De problemen komen op ons pad zodat we er zelf iets van kunnen leren. Je leert niets wanneer een andere je problemen voor je oplost en je ontneemt de andere een kans om het zelf te doen. Daarbij wat heb jij nou echt geleerd wanneer je dezelfde problemen blijft opzoeken bij een ander? Zo kom je er toch nooit los van.
Ga je de hele wereld reden van alle exen? Wanneer laat je het nou eens echt los?
En nu jank ik. Dit moest ik echt ff horen, bedankt :rose:
Alle reacties Link kopieren
lineola schreef:
16-11-2018 12:53
Zo'n lullo was ik ook altijd hoor ;-)
Maar heb gemerkt dat t zoveel rustiger is geworden voor me mezelf, om dat niet meer te doen, geldt bij mij ook voor andere situaties, conflicten, onzekerheden, etc.
gewoon zo'n "laat maar" gevoel hebben, en er tevreden mee zijn.
Ben zo blij met dit forum he.. van janken op de bank en me kut voelen naar goed leermoment. Danku :rose:
Alle reacties Link kopieren
Bibi1234 schreef:
16-11-2018 12:54
En nu jank ik. Dit moest ik echt ff horen, bedankt :rose:

:hug: Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Laten doodbloeden.

Je zegt al: zoals het was wordt het nooit meer. Dus waarom dan nog energie stoppen in een gesprek? Dat is te veel eer. Een gesprek voer je met een goede vriend en een goede vriend doet niet zomaar ineens afstandelijk. Als hij een gesprek zou voorstellen: prima. Maar hij stelt het niet voor, hij gaat het uit de weg.

Jij hoeft niet alles te doen he? Het is niet zo, dat als jij nou maar goed genoeg je best doet, dat er dan eindelijk iemand naar jou gaat luisteren.

Je hoeft niks te doen. Jij hebt niks fout gedaan, je hoeft niks te herstellen. Het is zoals het is. Stop de energie lekker in jezelf, maak het leuk voor jezelf, kijk een paar jankfilms, koop nieuwe kleren, trakteer jezelf op veel lekkers, & laat hem in zijn sop gaarkoken.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
16-11-2018 13:18
Laten doodbloeden.

Je zegt al: zoals het was wordt het nooit meer. Dus waarom dan nog energie stoppen in een gesprek? Dat is te veel eer. Een gesprek voer je met een goede vriend en een goede vriend doet niet zomaar ineens afstandelijk. Als hij een gesprek zou voorstellen: prima. Maar hij stelt het niet voor, hij gaat het uit de weg.

Jij hoeft niet alles te doen he? Het is niet zo, dat als jij nou maar goed genoeg je best doet, dat er dan eindelijk iemand naar jou gaat luisteren.

Je hoeft niks te doen. Jij hebt niks fout gedaan, je hoeft niks te herstellen. Het is zoals het is. Stop de energie lekker in jezelf, maak het leuk voor jezelf, kijk een paar jankfilms, koop nieuwe kleren, trakteer jezelf op veel lekkers, & laat hem in zijn sop gaarkoken.
En wederom hou ik van dit forum :heart: thanks! En dan te bedenken dat ik vanochtend nog dacht, 'ik moet m maar appen om ff te praten'. Maar appen doe ik niet meer :thumbsup: :hyper:
:rose: ;-)
Waarom ga je niet lekker met mannen buiten je werk om daten?
Bibi1234 schreef:
16-11-2018 12:41
Geen idee hoe ik dit moet uitleggen, maar een poging; ik voelde me altijd door hem gerespecteerd, we hadden ontzettend goede gesprekken, ik was niet een van zijn 'chickies' zeg maar. Hij vertelde weleens over vrouwen waar hij wat mee gedaan had en dat dat vooral rebound was voor zijn ex.
En dan biedt ie seks aan.. aka; 'hoi, ik wil me aan je lijst van neukertjes toevoegen, waar ik je al vaak over verteld, vrouwen waar ik verder niks mee wil maar gewoon beetje afleiding zijn voor mn dagelijkse sores'. Als hij anders had gereageerd op mijn antwoord daarop ('dan ontwikkel je al snel een verliefdheid vanwege onze hechte band') dan had t misschien nog anders gelegen, want uit zijn reactie was het duidelijk dat hij niet zat te wachten op verliefdheid/relatie/iets serieus maar gewoon friends with benefits wou zijn.

Dan zou ik dus een vent neuken die me belt als ie wil huilen of neuken en niks laat horen als zn ex weer ten tonele komt. Daar heb ik iets teveel zelfrespect voor. Ik geloof namelijk echt niet dat hij van 1 x neuken opeens verliefd op me wordt ofzo.

Seks zonder liefde etc kan prima hoor, maar is gewoon een slecht idee met iemand waar je close mee bent. Als een van de twee verliefd wordt en de ander niet wordt t drama. Godzijdank heb ik dus niks met hem gedaan, anders had ik me nu nog verrotter gevoeld.
Je gevoel is dus heel duidelijk, nu nog even de teleurstelling verwerken. Als je het zo vertelt dan klinkt het alsof je het juiste gedaan hebt en je terecht teleurgesteld in hem bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven