Vind jij dit een afknapper of niet?

15-01-2021 15:26 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je komt een leuke man/vrouw tegen, 30+ Maar je komt erachter dat hij/zij nog nooit heeft samengewoond, nog nooit op zichzelf heeft gewoond en dus nog thuis bij ouders woont.
vind je dit dan een afknapper?en waarom wel/ niet?

ik heb dit onlangs meegemaakt en had er in eerste instantie geen problemen mee, maar ik dacht dat hij WEER thuis woonde na een verbroken relatie ipv nog steeds thuis woont..ik woon zelf al vanaf mijn 19e zelfstandig dus kan me niet voorstellen hoe dit is en waarom je dit zou willen. Aan de andere kant snap ik wel dat het tegenwoordig moeilijk is om aan een woning te komen.
Zouden jullie hierom een contact afkappen of er geen problemen mee hebben?
Shoot:d

Jaa mensen, verveel me🤣
Ja best wel
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ik het contact meteen zou afkappen als hij verder wel heel leuk is. (Maar goed, hoe vaak kom je nou een 30+-er tegen die nog bij zijn ouders woont maar verder wel heel leuk is?)
Alle reacties Link kopieren
niet sexy.....dus ja ook
Alle reacties Link kopieren
En waarom vind je dat een afknapper?
Nooit op zichzelf hebben gewoond: grote afknapper.
Nooit hebben samengewoond: geen afknapper.
Alle reacties Link kopieren
Ligt helemaal aan de reden dat hij nog thuis woont!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou daar denk ik op afknappen.
Ligt een beetje aan de situatie ook, denk ik.
Omdat ik al vanaf mijn 18e op mezelf woon.

Het gaat er ook om: hoe is hij opgevoed? Weet hij hoe hij met geld omgaat? Heeft hij überhaupt gespaard, en waarom niet? Hoe gaat hij met vrouwen om/hoe ziet hij de toekomst etc.
Alle reacties Link kopieren
Alleen als er een goede reden voor is, zoals bijvoorbeeld mantelzorg. Anders vind ik het een enorme afknapper. "Moeilijk een woning kunnen krijgen" is voor mij bij 30+ geen geldige reden.
Rosalind schreef:
15-01-2021 15:34
Nooit op zichzelf hebben gewoond: grote afknapper.
Nooit hebben samengewoond: geen afknapper.
Sluit me hier bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Nooit hebben samengewoond hoeft geen probleem te zijn, maar nog nooit een langere relatie gehad hebben is vaak wel een teken aan de wand. Nog thuis wonen is een no go met 30. 25 vind ik dan toch wel de uiterste leeftijd om uit huis te gaan. Zijn vaak verwende kereltjes die zo lang thuis wonen, die zich te goed voelen om genoegen te nemen met woonruimte die bij hun budget past en het dus wel lekker makkelijk vinden onder moeders vleugels.
Alle reacties Link kopieren
FransjeG schreef:
15-01-2021 15:34
Alleen als er een goede reden voor is, zoals bijvoorbeeld mantelzorg. Anders vind ik het een enorme afknapper. "Moeilijk een woning kunnen krijgen" is voor mij bij 30+ geen geldige reden.
Nee mee eens!ik vind m’n ouders hartstikke lief, maar zou het oprecht niet meer kunnen 😅
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
15-01-2021 15:34
Nooit op zichzelf hebben gewoond: grote afknapper.
Nooit hebben samengewoond: geen afknapper.

Dit. Alhoewel ik me wel situaties kan voorstellen dat ik het niet zo'n grote afknapper kan vinden. Bijvoorbeeld als hij mantelzorger is voor een ouder en eigenlijk het huishouden runt. Dan zou ik het opvallend vinden, maar geen dealbreaker. Iemand die nog thuis woont en mama nog de onderbroeken wast en hij om 17.45 aanschuift voor een bordje AVG zou voor mij echt een dealbreaker zijn namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ontzettende afknapper. Ik begrijp niet dat iemand zo passief en afhankelijk kan zijn/blijven. Na de adolescentie willen de meeste mensen op eigen benen staan en hebben behoefte aan zelfstandigheid. Die fase (nog) niet hebben meegemaakt, maakt dat ik denk dat we niet in dezelfde levensfase verkeren.
Denk overigens ook even na over de toekomst en de implicaties van de passiviteit op je latere leven samen. Heb jij zin om de rol van moeder over te pakken?
Ik vind t ook een afknapper als een man boven de 25 nog bij zijn ouders woont.
Want of er zijn issues waardoor ouders een grote invloed op je relatie en tijd met elkaar gaan hebben, of je hebt te maken met een verwend prinsje dat hotel mamma prima vind en geen behoefte heeft aan zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Beide zijn geen match voor mij.

Nooit hebben samengewoond vind ik dan weer geen afknapper.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
15-01-2021 15:37
Nooit hebben samengewoond hoeft geen probleem te zijn, maar nog nooit een langere relatie gehad hebben is vaak wel een teken aan de wand. Nog thuis wonen is een no go met 30. 25 vind ik dan toch wel de uiterste leeftijd om uit huis te gaan. Zijn vaak verwende kereltjes die zo lang thuis wonen, die zich te goed voelen om genoegen te nemen met woonruimte die bij hun budget past en het dus wel lekker makkelijk vinden onder moeders vleugels.
Vooral dat, eten staat klaar, wasjes worden gedaan!ik hoop toch echt dat mijn kinderen eerder uit huis gaan dan op hun 30e🙈😅
Alle reacties Link kopieren
FransjeG schreef:
15-01-2021 15:34
Alleen als er een goede reden voor is, zoals bijvoorbeeld mantelzorg. Anders vind ik het een enorme afknapper. "Moeilijk een woning kunnen krijgen" is voor mij bij 30+ geen geldige reden.
Eens.

Niet hebben samengewoond vind ik verder niet boeiend.
Ik denk niet dat een gelijkwaardige relatie mogelijk zou zijn, dus wel een afknapper.

Niet alle 30-jarige thuiswonende mensen zijn hetzelfde, er zijn vast meer zelfstandige types tussen te vinden, maar qua levenservaring sta je toch anders in het leven.
Alle reacties Link kopieren
dat vond ik, begin 20, al een afknapper
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is dat een afknapper, ja. Het zou dan nog wel uitmaken wat het verhaal er achter is. Zelf wel verschillende voorbeelden meegemaakt namelijk die ook verschillende indrukken achterlieten.

Een man was bij zijn ouders gebleven omdat hij geen zin had om zelf iets in het huishouden te doen. Hij wilde pas uit huis als hij ging samenwonen met een vrouw die dan ook in haar eentje het huishouden zou oppakken. Vond ik niks.

Een man was thuis blijven wonen omdat zijn moeder niet zonder hem wilde. Er was nog geeneen vrouw voorbijgekomen die moeders goed genoeg vond en hij luisterde daar blijkbaar naar. Vond ik ook niks.

Een man woonde nog thuis omdat hij gewoonweg nooit een relatie had gehad en vanuit zijn cultuur was het gebruikelijk om thuis te blijven tot er getrouwd werd. Vond ik dan minder erg.

Zelf vind ik het over het algemeen onaantrekkelijk dat iemand dan dus blijkbaar niet de sterke behoefte heeft aan een eigen plek met een eigen huishouden. Ik voelde die drang op een bepaald moment gewoon en toen ben ik op een kamer gaan wonen. Geen perfect huis, maar voor mijn ontwikkeling erg goed. In de regio waar ik woon zijn ook echt wel binnen een jaar mogelijkheden om een huisje/kamer/appartement te vinden als je dat echt wilt, ook met een klein budget. Dus "niet te vinden" is hier geen excuus en daarom vind ik het in mijn omgeving misschien ook eerder een afknapper dan in een gebied waar nauwelijks huizen zijn.
Alle reacties Link kopieren
moizer schreef:
15-01-2021 15:34
Ligt helemaal aan de reden dat hij nog thuis woont!
Welke redenen zou je acceptabel vinden?

ik denk overigens ook dat mannen vaak langer thuis wonen dan vrouwen..
Alle reacties Link kopieren
Nooit hebben samengewoond of nooit een (lange) relatie hebben gehad zou me niet veel kunnen schelen. Maar zonder duidelijke reden nog thuis wonen, mja daar zou ik wel mijn vraagtekens bij hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen kijken hoe de dynamiek is. Ik had vroeger een vriend met een fantastische moeder, die amper thuis was en ze hadden een heel leuke band. Hij deed eigenlijk alles zelfnen die vrouw had het altijd druk met haar eigen dingen.
Maar ik heb ook ooit een relatie gehad waarbij de hele dynamiek leek alsof dat stel ouders wat grote en harig uitgevallen peuters in huis hadden.
Als je daar te lang was ging je helemaal in regressie, die moeder sneed bepaald vlees voor haar zoons, 'drie hapjes is de afspraak' bij bepaald eten.
Moeder huilde ook snel, dus als zo'n jongen zijn meegegeven brood niet op had gegeten was moeder overstuur, of als hij geen chips lustte ofzo.
Hele lieve mensen hoor maar nee. Daar kon ik niet tegen. Die mensen waren ook zo aanwezig de hele tijd, zich overal mee bemoeien, de hele tijd erbij komen zitten en je moest minimaal een half uur met ze praten voordat je naar de kamer mocht.
Alle reacties Link kopieren
Enorme afknapper. Op die leeftijd heb je toch ook geen zin om langs te gaan bij de ouders en op iemands slaapkamer een beetje lopen vozen?
Alle reacties Link kopieren
Helpt wel tegen het enorme woningtekort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven