Voel me vreselijk bedrogen en eenzaam...

19-02-2019 23:05 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal! Ik moet eventjes iets van me afschrijven. En graag jullie advies.

Ik ben een vrouw van 35 jaar, 8 jaar getrouwd, 3 kindjes. Mijn man en ik werken beiden als arts, ik wel minder uren om het huishouden en vooral de kindjes op te vangen. Ik vind mezelf een goede moeder, het huishoudelijke interesseert me minder. Maar ik doe er wel mijn uiterste best voor! Van smorgens vroeg tot savonds laat. Maar mijn man vindt het nooit goed genoeg. Hij zegt me dat en in probeer dan nog harder, maar ik ben geen geboren huisvrouw. In mijn werk ben ik gewoon veel beter.

Deze avond stak ik de kindjes in bed. Op de pc vind ik tussen de foto's van ons uitje van dit weekend een chat op whatsapp tussen mijn man en een vrouw die we recent leerden kennen via school vam de kids. De kusjes vliegen heen en weer. Smorgens vragen ze of ze goed hebbem geslapen en savonds een slaapwelzoentje. Hij maakte er dus blijkbaar ook een printscreen van.

Vorige week zag ik dat hij restaurantjes opzzocht! Ik dacht voor Valentijn voor ons 2. Maar we gingen nergens heen op Valentijn...

Dus ik confronteer hem daarmee. En voila. Hij is al een paar keer met haar gaan eten. Hij moet met haar gewoon praten over mij en haar man omdat wij ben blijkbaar ergeren door ons gebrekkig huishouden. Er zou niets zijn.

Mijn hart is gebroken. Ik voel me zo bedrogen. Al die kusjes? Praten over de partners die hem niet begrijpen? Tegen een mama die ik elke dag aan de schoolpoort onder ogen moet komen? Met haar op restaurant gaan terwijl ik in het ziekenhuis zit te werken?

Wat moet ik doen ? Ik durf er met niemand die ik ken over praten. Voel me misselijk van verdriet. Moet ik haar erop aanspreken? Mijn man ziet er geen probleem ib, hij vindt het mijn fout door dat huishouden.


Ik sterf vanbinnen. Ik vind dit even erg als met iemand slapen...

Ik ben zo zo zo triest...
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben jullie geen werkster?
Die kan de huishoudelijke taken overnemen.
Als jullie allebei echt als arts werken kan het financieel wel neem ik aan.
Buiten dat ik denk dat je niet hoog opgeleid bent: je schrijfstijl lijkt Vlaams, dus dan is de gang naar een huishoudelijk werkster echt heel erg klein en wordt naar mijn weten zelfs meegefinancierd door de belastingdienst met dienstencheques.
Alle reacties Link kopieren
Westmallert een arts is in de regel best hoog opgeleid...ook bij onze zuiderburen...alhoewel ik mijn twijfels ook heb bij de openingspost .
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zo te lezen veel mensen die het probleem opgelost zien met een huishoudster. Maar ik denk dat het een mentaliteitsprobleem van haar man is. Disrespect naar zijn vrouw toe. Dat los je niet met een huishoudster op.
Monchu69 schreef:
20-02-2019 07:36
Ik ken trouwens geen arts die geen huishoudelijke hulp heeft en die geen vaste oppas heeft. Waarom hebben jullie dat zo slecht geregeld?
In je andere post zeg je dat ze geen artsen zijn, vanwaar dan deze vraag?
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat jullie huishouden enorm zou opknappen als je hem bij het vuil zet
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat jullie twijfelen aan het feit dat ik arts ben. Heb net een pre-operatieve echografische markage voor een grote DCIS en invasief borstcarcinoma uitgevoerd.
En we hebben al poetshulp, met dienstencheques: een schat van een vrouw! Maar misschien komt ze nog onvoldoende. Een nanny niet, gezien ik probeer mijn kinderen zelf op te voeden.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben een poetsvrouw maar je man vindt dat jij het niet goed doet... oké. :sarcastic:
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Laat die vent van je maar het huishouden doen als hij dat zo belangrijk vindt!

Dan kan jij fijn, tijdens een etentje met een mooie man, af en toe bespreken hoe schoon het in huis is.

Is 'ie nou helemaal van de pot gerukt... Je moet dit echt niet pikken hoor!
For whom the bell tolls
Wat voor oplossing moet je nog zoeken?
Praat met je man.
Als die niet bereid is te kappen met die andere vrouw weet je genoeg, dan is het over tussen jullie.
Virtuele kusjes zijn doorgaans het gevolg van echte kusjes en nog veel meer. Jouw man probeert boven jou te staan met zijn gedrag en jou te kleineren. Jij gelooft toch zeker niet dat dit alleen vriendschap is? Ik zie mijn man al etentjes hebben met een vrouw om zich te beklagen over mijn gebrek aan huishoudelijk inzicht, zogezegd.
Je man is een arrogante hork. Hij zal hiermee door blijven gaan te koste van jouw en je zelfbeeld. Hij heeft duidelijk geen spijt. Ik had weggeweest.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Laurabal83 schreef:
20-02-2019 07:01
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Tja, ook als je professioneel een harde tant bent hoeft dat thuis niet zo te zijn. Ik weet dat ik me soms ondergeschikt gedraag maar in de liefde is de mens soms een dwaas... Ik ga nu zoeken naar de juiste oplossing en hopelijk kan ik mezelf dit verdriet in de toekomst besparen en ons huishouden weer op de rails krijgen , zonder dat ik daar de slaaf van ben... Echt, bedankt aan jullie, vreemden ver weg, die mijn hart hebben verwarmd...
Dame, jouw probleem is niet het huishouden.

Je hebt een lul van een vent die achter jouw rug jou loopt af te fikken tegenover een andere vrouw.

Dàt is jouw probleem.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Laurabal83 schreef:
20-02-2019 09:06
Grappig dat jullie twijfelen aan het feit dat ik arts ben. Heb net een pre-operatieve echografische markage voor een grote DCIS en invasief borstcarcinoma uitgevoerd.
En we hebben al poetshulp, met dienstencheques: een schat van een vrouw! Maar misschien komt ze nog onvoldoende. Een nanny niet, gezien ik probeer mijn kinderen zelf op te voeden.
Collega!
Ik gisteren een pylorusresectie !
anoniem_381282 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 09:39
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je man eens even uit logeren sturen. Laat hem maar eens een weekje bij zn ouders logeren of in een hotel om zn zonden te overdenken.
Dit gedrag hoef je niet te pikken.

Als je al wat hulp in de huishouding hebt last haar de komende weken wat vaker komen. Gewoon voor je eigen gemoedsrust dan kan jij je even lekker richten op je werk en de kindjes. En heb je misschien ook wat ruimte in je hoofd om eens na te denken over je huwelijk.
Als de week te kort is verleng je hem nadien gewoon met een week.
Laat jij jezelf eens niet zo vernederen. Flikker die vent de deur uit.
Je hoeft niet bij elkaar te blijven toch.

Sowieso wil hij jou niet meer.
Als je het huishouden wel perfect op de rit hebt dan verzint hij wel iets anders om je te kleineren. Dat huishouden is helemaal het probleem niet. Hij is het probleem.
Alle reacties Link kopieren
BellatrixVanDetta schreef:
20-02-2019 09:32
Dame, jouw probleem is niet het huishouden.

Je hebt een lul van een vent die achter jouw rug jou loopt af te fikken tegenover een andere vrouw.

Dàt is jouw probleem.
Precies dit!
Ik wou haast zeggen, ben ik de enige die ziet dat jouw man het probleem is en niet het huishouden?

Sorry om het te zeggen; maar denk je echt dat een huishoudster verschil gaat maken?
Van zijn kant is het gewoon een slap excuses, dat het aan het huishouden ligt.
Tuurlijk het zou wel een irritatie factor kunnen zijn, maar om daar voor "vreemd" te moeten gaan?

Laat hij zijn beste beentje maar eens voor zetten.
Laat hij jou maar eens helpen in het huishouden, voor doen hoe het wel moet.

Daarnaast zou ik het gedrag t.o.v. die andere vrouw onacceptabel vinden. Bij mij zouden er wel consequenties aan zitten, maar dat is verder aan jou.
JustcallmeTuT schreef:
20-02-2019 09:37
Laat jij jezelf eens niet zo vernederen. Flikker die vent de deur uit.

En dit. Met een andere vrouw afspreken omdat hij moet praten over jouw tekortkomingen. Doe even normaal zeg.
Wat leuk, hij ziet jou als de gratis oppas maar vooral schoonmaakster, eentje die ook nog geld toelegt ( want minder inkomen en pensioen) gaat je daar op afrekenen want niet goed genoeg. .. en dan met een moeder van school kloten.

Wat een fijne man.
En wat ben jij te lief. :hug:


Ik had vent eruit gemieterd ( al was het zodat jij even lucht krijgt) en haar inderdaad aangesproken. Al toen ik de chat vond.

En bel je familie en vrienden, daar zijn ze voor, heel vervelend dat hij dan ik kwaad daglicht staat, maar dat is zijn probleem, jij moet met iemand kunnen praten.
Laurabal83 schreef:
20-02-2019 09:06
Grappig dat jullie twijfelen aan het feit dat ik arts ben. Heb net een pre-operatieve echografische markage voor een grote DCIS en invasief borstcarcinoma uitgevoerd.
En we hebben al poetshulp, met dienstencheques: een schat van een vrouw! Maar misschien komt ze nog onvoldoende. Een nanny niet, gezien ik probeer mijn kinderen zelf op te voeden.
ja hoor, je hebt het bewijs geleverd, ik geloof nu helemaal dat je arts bent!
RikM schreef:
20-02-2019 09:47
En dit. Met een andere vrouw afspreken omdat hij moet praten over jouw tekortkomingen. Doe even normaal zeg.
Als gratis schoonmaakster.
Alle reacties Link kopieren
En je gelooft je man ? Is toch lulkoek wat hij vertelt? Ik denk dat je hem maar voor de keuze moet stellen: Jij of zij!
BellatrixVanDetta schreef:
20-02-2019 09:32
Dame, jouw probleem is niet het huishouden.

Je hebt een lul van een vent die achter jouw rug jou loopt af te fikken tegenover een andere vrouw.

Dàt is jouw probleem.
+ dat TO over zich heen laat lopen i.m.o en niet voor zichzelf opkomt.
TO als je ook een poetsvrouw hebt dan is het hele probleem volgens mij helemaal niet dat je huis niet schoon is.
Je man is denk ik gewoon een enorme eikel die zin heeft om te zeiken en een andere vrouw interessanter vindt en te laf is om zelf verantwoordelijkheid te nemen voor zijn leven.
En jij pikt dat en denkt dat het aan jou ligt.
Kom nou even, ieder volwassen mens is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar daden.

Wat ontzettend triest trouwens dat hier geoordeeld wordt over een persoon enkel om één stukje tekst.
Echt knap dat sommige forummers enkel aan een paar regels iemands persoonlijkheid kunnen weten.
En waarom wordt er toch altijd commentaar geleverd op vlaamse forummers?
(Offtopic)

:hug: voor TO
Trouwens, je hebt i.m.o vooral een relatie met iemand met wie je het leuk hebt.
Dat lijkt me toch de belangrijkste voorwaarde dus ik snap niet goed waarom er mensen zijn die bij iemand blijven met wie ze het niet leuk hebben.
(Pheebs-logica)
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 10:12
4.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is er dan precies in het huishouden niet goed volgens hem? Stofzuig je niet vaak genoeg? Kun je niet goed strijken?
En wat heeft ie er zelf aan gedaan om dit op te pakken?

Precies... lulsmoes
Heel rot, maar je man wil liever bij een ander zijn. Waarom wil jij dan nog bij hem zijn??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven