Voor de vierde keer trouwen in 15 jaar

16-06-2020 09:55 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik heb een loyaliteitsconflict in mijn familie. Mijn zus heeft dit weekend verteld dat ze wilt gaan trouwen. Op het eerste gezicht is dit hartstikke leuk, maar het is wel haar vierde huwelijk in 15 jaar. Ik heb hier persoonlijk geen probleem mee, ik weet de redenen waarom ze is gescheiden van haar eerste drie mannen en het laat we maar ophouden dat het begrijpelijk is. De oorzaken verschillen van vreemdgaan tot te snel in het huwelijksbootje springen en daardoor de persoon niet zo goed kennen. Kortom Ik ben blij dat mijn zus weer de liefde heeft gevonden.

Maar mijn ouders niet zo. Ze vinden het belachelijk dat mijn zus weer gaat trouwen. Mijn ouders zijn best conservatief en vinden dat het huwelijk voor het leven is en dat men tegenwoordig te snel gaan scheiden. Mijn ouders willen daarom niet naar het vierde huwelijk van mijn zus en ze vinden dat ik ook niet moet gaan omdat ik haar dan aanmoedig.
Ik hou van mijn ouders, maar ik weet bijna zeker dat als ik niet kom ik de band met mijn zus permanent beschadigd. Aan de andere kant mijn ouders zouden het ook niet waarderen als ik wel zou gaan. Dus wat is wijsheid?
Alle reacties Link kopieren
Wel gaan, je ouders willen niet gaan en dat is prima, maar ze kunnen hun wil niet opleggen aan jou om te gaan of niet.
Levensgenieter ;)
Alle reacties Link kopieren
De mening van je ouders is begrijpelijk, maar ze kunnen jou niet verbieden te gaan of een andere mening te hebben. Dat moeten ze respecteren. Net als jij respecteert dat zij niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent een volwassen vrouw dus doe wat je hart je ingeeft.
Als je vindt dat je moet gaan dan doe je dat toch. Je ouders kunnen je niets meer verbieden.
Ze mogen het niet leuk vinden als je wel gaat, maar dat is dan hun probleem.
Alle reacties Link kopieren
wat wil jij?
dat doe je
Alle reacties Link kopieren
Wel gaan natuurlijk. Wat manipulatief van je ouders!
Beter een half motto....
Gewoon gaan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan. Je bent blij voor haar. Dat je ouders niet willen gaan, is hun goed recht. Maar jij hebt net zoveel recht om wel naar de bruiloft te gaan en je ouders hebben dat te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Wel gaan. Als zij niet willen gaan is dat hun keus, maar het is niet heel netjes en in mijn ogen zelfs een beetje stokerig om jou daarin mee te trekken. En al helemaal om je daarin voor het blok te zetten en je een loyaliteitsconflict aan te praten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat jij volwassen bent, dan mag jij dus zelf beslissen wat je wil. Of ben je financieel afhankelijk van je ouders? Als jij naar de bruiloft wil gaan, dan doe je dat. Je ouders kunnen daar van balen, maar wellicht kun je met ze bespreken dat jij en je zus volwassen zijn en dus jullie eigen keuzes maken? En dat jullie opvoeding dus goed gelukt is en ze daarvoor ook bedanken.
Alle reacties Link kopieren
wel gaan, weet je zus dit keer trouwens wel zeker dat ze niet te snel in het huwelijksbootje springt en er over 3 jaar een huwelijk 5 aankomt?
Jij kan prima zelf beslissen of je wil gaan of niet.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan. Ik schuif mijn principes altijd even opzij voor een gezellig feestje. Haar keuze, haar leven. Als je ouders je dit echt kwalijk nemen zijn ze te dominant aanwezig in je leven, jij mag (net als zus) je eigen keuzes maken.
Alle reacties Link kopieren
Zoals je ouders jou niet kunnen verplichten om niet te gaan, kan jij je ouders niet verplichten om wel te gaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
ik zou een leuk stukje gaan doen
Alle reacties Link kopieren
Wel gaan! Fijn voor je zus dat ze een leuke man tegen gekomen is. En mocht ze over 3 jaar nou weer scheiden... nou én!
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard ga je gewoon. Als ik jouw verhaal lees, is de enige reden om niet te gaan, om je ouders te gehoorzamen.. Je bent volwassen toch?
Ik zou wel gaan.
Of het werkelijk nodig is om weer te trouwen in plaats van een "onofficiële" relatie te hebben is de vraag maar dat is aan haar.
Alle reacties Link kopieren
Gaan maar hun niet proberen over te halen. Eigen keuze voor iedereen.
Karl_Marx schreef:
16-06-2020 09:59
wel gaan, weet je zus dit keer trouwens wel zeker dat ze niet te snel in het huwelijksbootje springt en er over 3 jaar een huwelijk 5 aankomt?
Lekker belangrijk
Alle reacties Link kopieren
Wel gaan natuurlijk.

Als iemand vier kinderen heeft ga je toch ook bij elk kind beschuit met muisjes eten? Je zegt na de eerste toch ook niet “ nou weten we het wel”
Verjaardagen vier je ook elk jaar( de meeste mensen dan, ik niet).
Zelf zou ik weigeren om te gaan.
vier keer in vijftien jaar is ook te veel van het goede.
dolfje schreef:
16-06-2020 10:04
Wel gaan natuurlijk.

Als iemand vier kinderen heeft ga je toch ook bij elk kind beschuit met muisjes eten? Je zegt na de eerste toch ook niet “ nou weten we het wel”
Verjaardagen vier je ook elk jaar( de meeste mensen dan, ik niet).
Dan hoop ik dat die vier kinderen wel van dezelfde vader zijn niet uit vier relaties.
*2020* schreef:
16-06-2020 10:06
Zelf zou ik weigeren om te gaan.
vier keer in vijftien jaar is ook te veel van het goede.
De vraag was ook niet of jij zou gaan.
-Darkside- schreef:
16-06-2020 10:08
De vraag was ook niet of jij zou gaan.
Joh..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven