Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

23-07-2017 11:00 3089 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Nog uit het vorige deel:
ooitverlegen schreef:
23-07-2017 09:55
Ik vind het niet meer dan logisch dat je niet meer eenzijdig verliefd wilt worden maar wederzijds toch wel?
Want de twee keer in mijn leven dat ik wederzijds verliefd was liepen zo goed af?
Nee, ik wil echt nooit meer verliefd worden, ook niet wederzijds.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
23-07-2017 11:45
Nog uit het vorige deel:


Want de twee keer in mijn leven dat ik wederzijds verliefd was liepen zo goed af?
Nee, ik wil echt nooit meer verliefd worden, ook niet wederzijds.
Hierop kan ik alleen maar met een dooddoener antwoorden en dat wil ik niet. Maar misschien is verliefdheid niet per definitie het hoogste goed.
Uiteindelijk is dat een tijdelijke fase van heftige emoties die geleidelijk overgaan in houden van. Het vertrouwen en rust zijn misschien de dingen waar je wel naar verlangt?
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
23-07-2017 12:11
Hierop kan ik alleen maar met een dooddoener antwoorden en dat wil ik niet. Maar misschien is verliefdheid niet per definitie het hoogste goed.
Uiteindelijk is dat een tijdelijke fase van heftige emoties die geleidelijk overgaan in houden van. Het vertrouwen en rust zijn misschien de dingen waar je wel naar verlangt?
Ik heb zelfs een paar boeken gelezen waarin men liefde als gevaarlijke ziekte zag die daarom maar beter voorkomen kon worden! Fictie hoor, maar er zit wat in als je nagaat hoe mensen zich voelen en wat ze doen bij een verliefdheid.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
23-07-2017 12:25
Ik heb zelfs een paar boeken gelezen waarin men liefde als gevaarlijke ziekte zag die daarom maar beter voorkomen kon worden! Fictie hoor, maar er zit wat in als je nagaat hoe mensen zich voelen en wat ze doen bij een verliefdheid.
Het is wel een fase van verstandsverbijstering, alle kranen met geluksstofjes staan volledig opengedraaid. Het inspireert sommigen tot het leveren van haast bovennatuurlijke prestaties en aan de andere kant zijn er mensen die zelfmoord plegen door een onbereikbare liefde of een afwijzing. Op een ander forum heb ik in een PB twee van zulke verhalen gehoord, beide als gevolg van uitmaken door de vriendin...
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 23-07-2017 14:32
4.22% gewijzigd
ooitverlegen schreef:
23-07-2017 12:11
Het vertrouwen en rust zijn misschien de dingen waar je wel naar verlangt?
In theorie wel, wanneer het leven een sprookje zou zijn.
In het echte leven blijf ik echter bij mijn stelling: Ik wil nooit meer verliefd worden.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
23-07-2017 13:49
In theorie wel, wanneer het leven een sprookje zou zijn.
In het echte leven blijf ik echter bij mijn stelling: Ik wil nooit meer verliefd worden.
Op korte momenten kan het heel even een sprookje zijn maar het levenspad erlangs is wel heel hobbelig.

Ik hoop dat je het op een rustige manier kunt vinden :hug: .
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
23-07-2017 11:45
Nog uit het vorige deel:


Want de twee keer in mijn leven dat ik wederzijds verliefd was liepen zo goed af?
Nee, ik wil echt nooit meer verliefd worden, ook niet wederzijds.
Tsja, het is altijd een risico met een kans dat het niet goed gaat aflopen.
Dus dan is het de vraag of je dan voor rustige eenzaamheid kiest (relatiewijs) of toch weer een poging gaat doen met een kans op pijn of wie weet een relatie.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
23-07-2017 12:36
Het is wel een fase van verstandsverbijstering, alle kranen met geluksstofjes staan volledig opengedraaid. Het inspireert sommigen tot het leveren van haast bovennatuurlijke prestaties en aan de andere kant zijn er mensen die zelfmoord plegen door een onbereikbare liefde of een afwijzing. Op een ander forum heb ik in een PB twee van zulke verhalen gehoord, beide als gevolg van uitmaken door de vriendin...
Hmm, ik ben meerdere keren zeer verliefd geweest, maar zelfmoord in het geval van geen succes of een afwijzing is wel erg extreem, tenzij er nog veel meer aan de hand is.
smilie schreef:
23-07-2017 15:23
Tsja, het is altijd een risico met een kans dat het niet goed gaat aflopen.
Dus dan is het de vraag of je dan voor rustige eenzaamheid kiest (relatiewijs) of toch weer een poging gaat doen met een kans op pijn of wie weet een relatie.
Ik kies voor de rustige eenzaamheid.
Maar ik mag toch wel hier blijven praten?
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
23-07-2017 15:34
Ik kies voor de rustige eenzaamheid.
Maar ik mag toch wel hier blijven praten?
Natuurlijk, dat levert sowieso weer een ander inzicht op, plus wie weet kies je ervoor om ooit toch nog weer een poging te doen, meningen veranderen.
Alle reacties Link kopieren
smilie schreef:
23-07-2017 15:25
Hmm, ik ben meerdere keren zeer verliefd geweest, maar zelfmoord in het geval van geen succes of een afwijzing is wel erg extreem, tenzij er nog veel meer aan de hand is.
En dat waren dan onbeantwoorde verliefdheden? Ik kan het natuurlijk niet opzoeken maar het is wel aan te nemen dat er meer aan de hand was. In het eerste topic heeft eenmalige_vraag ook iets geschreven in relatie tot dit topic maar eveneens met andere aanleidingen.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
23-07-2017 15:34
Ik kies voor de rustige eenzaamheid.
Maar ik mag toch wel hier blijven praten?
Ik was al bang dat je topic deel 2 niet door zou gaan. Samen met tonkje, daar heb je in die zin wel overeenkomst mee.
ooitverlegen schreef:
23-07-2017 15:54
Ik was al bang dat je topic deel 2 niet door zou gaan. Samen met tonkje, daar heb je in die zin wel overeenkomst mee.
Waarom zou die niet door gaan?
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
23-07-2017 15:58
Waarom zou die niet door gaan?
Omdat je er geen heil meer in ziet? Was gewoon een ingeving.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
23-07-2017 15:52
En dat waren dan onbeantwoorde verliefdheden? Ik kan het natuurlijk niet opzoeken maar het is wel aan te nemen dat er meer aan de hand was. In het eerste topic heeft eenmalige_vraag ook iets geschreven in relatie tot dit topic maar eveneens met andere aanleidingen.
Ja, dat waren onbeantwoorde verliefdheden en hoewel ze alles behalve plezierig waren, zou dat alleen me nooit zover krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef er juist over en dan lees ik dit, wat een heftig verhaal:
relaties/ex-van-vriend-heeft-zelfmoord- ... ges/387042
ooitverlegen schreef:
23-07-2017 16:02
Omdat je er geen heil meer in ziet? Was gewoon een ingeving.
Natuurlijk zie ik er wel heil in. :-)
Toen ik dit topic opende, dacht ik: Zouden er hier over zes jaar ook 3000 berichten zijn, net als in het oorspronkelijke topic van Justme?
En nu zijn we al binnen twee maanden (!) door de 3000 heen!
Dat hebben we samen gedaan, ik ben alleen maar toevallig de TO.
Blijkbaar is er veel behoefte aan praten over dit onderwerp, en ik persoonlijk heb echt heel veel aan het vorige deel gehad.
En ik denk dat veel anderen er ook steun hebben gevonden.
Dus natuurlijk zie ik nog heil in dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Dat is een positief geluid! Ja, ik ben ook enorm onder de indruk van de intensiteit van het topic. Je bent natuurlijk wel een heel goede TO, onderschat dat niet. Een topic zonder sturing en aandacht draait echt niet zo goed. Maar ontzettend fijn dat je het voortzet, ik ben er ook blij mee!
Alle reacties Link kopieren
smilie schreef:
23-07-2017 16:04
Ja, dat waren onbeantwoorde verliefdheden en hoewel ze alles behalve plezierig waren, zou dat alleen me nooit zover krijgen.
Rond welke leeftijd speelde dat zo? En hoe lang was je langste onbeantwoorde verliefdheid? Zoals nu blijkt gaat het vooral om aan de kant gezet te zijn maar in iets lichtere vorm is het dezelfde pijn. Ik ben daar allemaal niet zo gezond mee omgegaan en weet wel zeker dat het vermijden hiervan bij het leggen van contact ook meespeelde.
Alle reacties Link kopieren
Tvp.
Alle reacties Link kopieren
Wat ging het vorige deel hard! Niet bij te houden haha. Ik heb het ook heel druk de laatste tijd, maar ik ga er nog eens voor zitten om jullie berichten te lezen, en hopelijk hier en daar wat input of support te geven. To be continued! :)
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
23-07-2017 19:13
Tvp.
+1
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
23-07-2017 13:49
In theorie wel, wanneer het leven een sprookje zou zijn.
In het echte leven blijf ik echter bij mijn stelling: Ik wil nooit meer verliefd worden.
Dit komt mij heel bekend voor.

Verliefd worden is vervelend. Punt. Althans, dat is hoe ik het eigenlijk altijd heb ervaren. Godzijdank word ik niet gemakkelijk verliefd, daar ben ik heel content mee. De paar keren dat ik het was (op 1 hand te tellen), waren vreselijk. Ik vond er in ieder geval niets leuk aan. Ook niet toen ik wel beet had die ene keer. Eerst ga je door die frustrerende fase van die persoon steeds weer te willen zien, en de meest suffe acties uithalen om dat voor elkaar te krijgen. In mijn geval betekende dat ook dat ik uren voor het raam zat om te zien wanneer hij thuis zou komen of van huis ging. Leuk was anders. Dan proberen aandacht te trekken... uiteindelijk leer je elkaar dan soort van kennen. Dan ga je je weer druk maken om andere zaken. Ik heb er geen zin in om verder uit te weiden.
Ik ben wel van mening dat sprookjes alleen in films en boeken voorkomen. Ik bedoel, zo'n sprookje wil ik wel. Maar dat bestaat niet. Denk ik.
Totdat ik onverhoopt weer eens verliefd word, geniet ik lekker van het niet verliefd zijn. :mrgreen:
Heel herkenbaar. De hemel zij dank zijn de keren dat ik verliefd ben geworden ook op één hand te tellen. Tweemaal was het wederzijds, maar niet bepaald een sprookje. Vanzelf zoals het films en boeken gaat, ging het geenszins. Eerst die onzekere fase van alle signalen zijn er, maar is het wel echt wederzijds? Opeens lijkt dan mijn volledige welzijn daarvan af te hangen, terwijl ik daarvoor tientallen jaren heb geleefd zonder die persoon te kennen. En dan is het wederzijds, maar dan begint de onzekerheid eigenlijk pas echt. Wachten naast de telefoon, zenuwslopende dates. De eerste zoen. Was ik wel goed genoeg? Beide romances hebben maar enkele weken geduurd, het waren niet eens relaties te noemen. Voor ik me goed en wel een beetje op mijn gemak voelde, was het alweer voorbij. En bleef ik achter met een net zo hard gebroken hart als bij een afwijzing.
Ik kan niet wachten tot ik van mijn huidige verliefdheid af ben, en hoop daarna te kunnen genieten van mijn welverdiende rust. God beware me dat dit daadwerkelijk de laatste keer is, en ik me nooit meer door zoiets heen hoef te worstelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven