Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.

zondag 23 december 2018 om 16:39
Het geeft zeker een oppepper om te weten dat het mogelijk is. Het is sowieso belangrijk, voor iedereen en met allerhande problemen, om mogelijkheden of oplossingen te blijven zien, of dat in ieder geval te proberen, anders kan je net zo goed vast in je graf gaan liggen. Al is er maar een heel klein lichtpunt, of wat dan ook, toch altijd proberen daaraan vast te houden.Eslarealidad schreef: ↑23-12-2018 12:52Die innerlijke kracht die houdt dan zeg maar "het monster van anorexia" tegen of in bedwang. Mooi om te lezen. Geeft misschien voor jou ook een handvat. Of oppepper.
zondag 23 december 2018 om 17:57
Ik denk dat het toch niet voordelig is dat het bij elkaar zit. Gevoelens hoeven niet direct weg en oordelen ook niet maar ik denk dat helderheid belangrijk is. Observeren wat er van binnen gebeurd. Gevoel -> oordeel -> gevoel -> oordeel. ....enz
Ik denk dat veel mensen niet echt durven observeren en voelen omdat er angst is.
maandag 24 december 2018 om 00:37
Ja, dat is ook zo, gelukkig hebben we wel de gave om uit een probleem te kunnen komen. Al denk je soms op zo een moment van niet toen het probleem de kop opstak. Het lichaam zoekt toch een uitweg, naar het positieve toe.Dina80 schreef: ↑23-12-2018 16:39Het geeft zeker een oppepper om te weten dat het mogelijk is. Het is sowieso belangrijk, voor iedereen en met allerhande problemen, om mogelijkheden of oplossingen te blijven zien, of dat in ieder geval te proberen, anders kan je net zo goed vast in je graf gaan liggen. Al is er maar een heel klein lichtpunt, of wat dan ook, toch altijd proberen daaraan vast te houden.
Of zijn het de gedachten?

Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
maandag 24 december 2018 om 16:32
Er hoeft helemaal niets weg.
En ik heb vertrouwen in het zelf-genezend vermogen van het lichaam. Het lichaam is het liefst gezond. En Dina80, bij jou leeft dat verlangen ook om gezond te zijn.
Alleen nog een tijdje rustig uitzieken.

maandag 24 december 2018 om 16:35
maandag 24 december 2018 om 18:16
Hoi, ik heb iets minder fijn nieuws. Ik ben dus bij de kapper geweest en zij vond het moeilijk om een passend kapsel te adviseren. Ze gaf mij als advies om misschien iets te laten doen aan mijn prominente vooruitstekende kin ik noem het zelf een heksen kin en dat zij vrienden had die een soortgelijk probleem hadden en er iets aan hebben laten doen. En voor nu om mijn haar langer te laten.
Diezelfde dag heb ik een afspraak gemaakt bij de orthodontist bij mij in de buurt en de beste man meldde tijdens de consult dat het traject zeker 6! jaar gaat duren. Ik heb een onderbeet wat volgens hem de meest lastige klus is om te verhelpen bij volwassenen en dat de kans ook zeer aanwezig is dat alles weer in oude positie gaat herstellen na een beugelbehandeling. Hij vond ook dat mijn kin inderdaad erg groot was in verhouding en dat dit wel vaker bij mannen voor komt.
Ik voel dat ik weinig keuze heb dus ik ga dit traject toch in gang zetten.
Het is dus een combinatie van factoren dat ik niet interessant ben bij de vrouwen.
Ik doel dus op een pestverleden , onzeker overkomen, geen sociale vaardigheden en een uiterlijk met een lichte afwijking en onverzorgd oogt.
Diezelfde dag heb ik een afspraak gemaakt bij de orthodontist bij mij in de buurt en de beste man meldde tijdens de consult dat het traject zeker 6! jaar gaat duren. Ik heb een onderbeet wat volgens hem de meest lastige klus is om te verhelpen bij volwassenen en dat de kans ook zeer aanwezig is dat alles weer in oude positie gaat herstellen na een beugelbehandeling. Hij vond ook dat mijn kin inderdaad erg groot was in verhouding en dat dit wel vaker bij mannen voor komt.
Ik voel dat ik weinig keuze heb dus ik ga dit traject toch in gang zetten.
Het is dus een combinatie van factoren dat ik niet interessant ben bij de vrouwen.
Ik doel dus op een pestverleden , onzeker overkomen, geen sociale vaardigheden en een uiterlijk met een lichte afwijking en onverzorgd oogt.
maandag 24 december 2018 om 18:58
dinsdag 25 december 2018 om 14:25
Thanxxx!ooitverlegen schreef: ↑25-12-2018 13:26Ja, ook van mij allemaal fijne kerstdagen gewenst en een mooi 2019!

Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
woensdag 26 december 2018 om 12:23
Dankjewel voor de reactie.
Dat lage zelfbeeld heeft je vroeger veiligheid gegeven. De wereld was vijandig naar jou toe. Je was nog klein en dus koos je voor jezelf terugtrekken. De meest veilige keus, want op die manier heb je die tijd overleefd.
Je komt nu langzaam in een bewustwordingsproces dat het lage zelfbeeld er is. Het lage zelfbeeld is nu niet meer nodig voor survival, maar tegelijkertijd geeft het nog steeds een gevoel van veiligheid.
In je dromen droom je al over meisjes en de liefde, maar in de echte buitenwereld zoek je nog vaak de veiligheid van een laag zelfbeeld. Toch maak je kleine stapjes en ben je dingen opnieuw aan het ontdekken.
woensdag 26 december 2018 om 12:50
woensdag 26 december 2018 om 13:41
Probeer anders 2 maaltijden.
Anders word je slap.
Je moet daarbij ook nog goed na kunnen denken. Liefde, gelukkig zijn zit ook in het horen van mooie muziek. Dat zit er vast al bij jou.
Gewoon voor jezelf zonder emoties over anderen erbij te betrekken. Gewoon voor jezelf. Het heerlijke gevoel als je midden in de muziek zit.