Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
zaterdag 19 mei 2018 om 15:53
Oh ik dacht dat ik het zelf had bedacht maar misschien ook ergens onbewust opgepikt. Het was gewoon hoe ik de verhoudingen zag. Ze is wel Nederlandse en het motief was gewoon snel moeder willen worden. Zo ken ik nog twee verhalen van mannen die als donor werden gebruikt, naiviteit met een flink prijskaartje. Over buitenlandse vrouwen die hier komen ken ik dan weer geen verhalen maar wel een Incel die zelf naar het buitenland ging en daar inderdaad wel een relatie kreeg.safrat schreef: ↑18-05-2018 17:40Ingepakt en meegenomen zijn termen die ik ook hoor. Ik krijg het idee dat veelal buitenlandse vrouwen het inpakwerk doen. Russisch, Pools en Aziatisch. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Het is eigenlijk jammer dat sommigen mannen zo verlegen zijn. Ze zijn vaak ook onduidelijk in signalen afgeven. Dan blijf je in een kringetje om elkaar heen dralen. Via een ander lukt soms nog wel, maar dat vind ik zelf toch een redelijke afknapper.
Ik vind het enorm jammer dat verlegenheid je geluk zo in de weg kan staan. Onduidelijke signalen horen daar inderdaad bij en ook de combinatie verlegen en verlegen. Heb het meegemaakt hoe awkward dat voelt, één bonk gedachten en een boel stiltes. Ik denk achteraf dat ze mij wel had kunnen inpakken maar zij durfde dat ook niet.
Niet iedereen vind het een afknapper om via een ander in contact te komen toch?
zaterdag 19 mei 2018 om 16:40
Hij kon daar niet doorheen kijken? Als jij het verklaarde?safrat schreef: ↑19-05-2018 15:11Volgens mij ben ik nooit zo verliefd geweest. Of althans mijn gevoel vertaalde zich niet in dat gedrag. Ik ben sowieso over het algemeen heel rustig. Ik trek me alleen terug.
Dat verdriet duurde 7 jaar, maar daarna was het ook over. Ik wilde hem ook niet terug. Dat was gewoon een principieel iets. Nooit getwijfeld.
Na die ene scharrel kwam ik een andere scharrel tegen. Leuker, slimmer. Dat was niet moeilijk. Ik heb bij de eerste wel aangetrokken en afgestoten. Dat was de man met kinderen. Daar had ik al iets over geschreven. Ook geen domme man, maar hij vatte mijn gedrag anders op dan ik bedoelde.
Ik heb ook lang over die verwerking gedaan.
Ik trok me ook snel terug.
Ik heb dat ook wel.
We kwamen na jaren weer in contact, zijn gaan daten. Hij zei nog van mij te houden. Na die date. Heeft ook liefdeverdriet gehad. Wat ik niet wist.
Na weer aantrekken en afstoten van zijn kant ben ik me ook weer gaan terugtrekken. Ik heb zijn telefoonnummer gewist en gelijk ook weg op whatssapp.
Ik kon dat niet langer aanzien die foto.
Dit gaf mij een rust. Het kan nou eenmaal niet gaan zoals hij dat wenst.
Beter op afstand dan.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

zondag 20 mei 2018 om 13:08
In contact komen is wat anders. Ik bedoelde dat via een derde gepolst wordt of je belangstelling hebt.ooitverlegen schreef: ↑19-05-2018 15:53Oh ik dacht dat ik het zelf had bedacht maar misschien ook ergens onbewust opgepikt. Het was gewoon hoe ik de verhoudingen zag. Ze is wel Nederlandse en het motief was gewoon snel moeder willen worden. Zo ken ik nog twee verhalen van mannen die als donor werden gebruikt, naiviteit met een flink prijskaartje. Over buitenlandse vrouwen die hier komen ken ik dan weer geen verhalen maar wel een Incel die zelf naar het buitenland ging en daar inderdaad wel een relatie kreeg.
Ik vind het enorm jammer dat verlegenheid je geluk zo in de weg kan staan. Onduidelijke signalen horen daar inderdaad bij en ook de combinatie verlegen en verlegen. Heb het meegemaakt hoe awkward dat voelt, één bonk gedachten en een boel stiltes. Ik denk achteraf dat ze mij wel had kunnen inpakken maar zij durfde dat ook niet.
Niet iedereen vind het een afknapper om via een ander in contact te komen toch?
Hebben die gebruikte mannen wel een omgangsregeling? En hoe weet je dat zo zeker? Waren het niet gewoon onsuccesvolle relaties? Ik ken een vrouw met kinderwens, die haar relatie verbrak om die reden en binnen een half jaar zwanger was van een ander. Je hebt dan wel een kind, maar je zit voor altijd aan die man vast.

zondag 20 mei 2018 om 13:15
Ik heb geen poging gedaan. Het was op zich niet belangrijk of hij was niet belangrijk genoeg.Eslarealidad schreef: ↑19-05-2018 16:40Hij kon daar niet doorheen kijken? Als jij het verklaarde?
Ik heb ook lang over die verwerking gedaan.
Ik trok me ook snel terug.
Ik heb dat ook wel.
We kwamen na jaren weer in contact, zijn gaan daten. Hij zei nog van mij te houden. Na die date. Heeft ook liefdeverdriet gehad. Wat ik niet wist.
Na weer aantrekken en afstoten van zijn kant ben ik me ook weer gaan terugtrekken. Ik heb zijn telefoonnummer gewist en gelijk ook weg op whatssapp.
Ik kon dat niet langer aanzien die foto.
Dit gaf mij een rust. Het kan nou eenmaal niet gaan zoals hij dat wenst.
Beter op afstand dan.
Na verloop van tijd worden de negatieve herinneringen gewist. Dat geeft een vertekend beeld. Soms is het alleen fysieke aantrekkingskracht wat je bij elkaar hield en als je elkaar dan weer ontmoet voel je dat weer. Ik zou nooit een relatie met een ex opstarten tenzij er niemand tussen zit.
zondag 20 mei 2018 om 13:58
Ja, door een actieve rol van die derde.. Daarvan kan ik één verhaal maar wat ik ervan weet was het ook niet simpel. Ik kan het hier niet precies navertellen.safrat schreef: ↑20-05-2018 13:08In contact komen is wat anders. Ik bedoelde dat via een derde gepolst wordt of je belangstelling hebt.
Hebben die gebruikte mannen wel een omgangsregeling? En hoe weet je dat zo zeker? Waren het niet gewoon onsuccesvolle relaties? Ik ken een vrouw met kinderwens, die haar relatie verbrak om die reden en binnen een half jaar zwanger was van een ander. Je hebt dan wel een kind, maar je zit voor altijd aan die man vast.
De man met de vrouw en kind in het buitenland hadden een korte relatie, al dan niet met als enige opzet zwanger te worden. Ze heeft contact en een omgangsregeling absoluut gefrustreerd, hij moest zijn rechten afdwingen. De andere man heeft geen contact; Het was één keer en ze heeft hem "verrast" met het nieuws en zijn alimentatieplicht.
Aan hem vast zitten maar zonder (goede) relatie?
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 20-05-2018 14:09
0.05% gewijzigd
zondag 20 mei 2018 om 14:05
Moedergevoelens zijn dan prioriteit nummer 1.safrat schreef: ↑20-05-2018 13:08In contact komen is wat anders. Ik bedoelde dat via een derde gepolst wordt of je belangstelling hebt.
En misschien was of is ze ook gek op die man.
eslarealidad wijzigde dit bericht op 20-05-2018 15:05
0.60% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zondag 20 mei 2018 om 14:11
Ik ook niet, als er niemand tussenzit dan zou het inderdaad nog kunnen.safrat schreef: ↑20-05-2018 13:15Ik heb geen poging gedaan. Het was op zich niet belangrijk of hij was niet belangrijk genoeg.
Na verloop van tijd worden de negatieve herinneringen gewist. Dat geeft een vertekend beeld. Soms is het alleen fysieke aantrekkingskracht wat je bij elkaar hield en als je elkaar dan weer ontmoet voel je dat weer. Ik zou nooit een relatie met een ex opstarten tenzij er niemand tussen zit.
Als je iemand weer terugziet zou het vonkje weer kunnen opladen en wat ik ook heb ervaren was dat het liefdesverdriet weg was toen ik naast hem zat met daten.
Alleen thuis kwam dat weer terug.
Zo leer je je brein ook kennen.

zondag 20 mei 2018 om 14:23
Ik vind polsen bij een derde een afknapper. Alsof ze bevestiging nodig hebben om je uit te vragen. Ze doen dat dan alleen als ze weten dat je wel wil. Dat heeft op zich niet zo veel met verlegenheid te maken. Meer met geen risico willen lopen.ooitverlegen schreef: ↑20-05-2018 13:58Ja, door een actieve rol van die derde.. Daarvan kan ik één verhaal maar wat ik ervan weet was het ook niet simpel. Ik kan het hier niet precies navertellen.
De man met de vrouw en kind in het buitenland hadden een korte relatie, al dan niet met als enige opzet zwanger te worden. Ze heeft contact en een omgangsregeling absoluut gefrustreerd, hij moest zijn rechten afdwingen. De andere man heeft geen contact; Het was één keer en ze heeft hem "verrast" met het nieuws en zijn alimentatieplicht.
Aan hem vast zitten maar zonder (goede) relatie?
In 1 keer raak schieten. Soms wil je dat niet. Was dat wel een Nederlandse? En waarom heeft hij geen contact af gedwongen?
Je hebt samen een kind toch? En dus moet je contact blijven houden met de vader.

zondag 20 mei 2018 om 14:39
Met mijn eerste ex heb ik na jaren nog eens afgesproken. Ergens wat eten en bijkletsen. Hij wilde wel. Het is soms beter elkaar nooit meer te zien. Bij mijn laatste scharrel merkte ik dat ook.Eslarealidad schreef: ↑20-05-2018 14:11Ik ook niet, als er niemand tussenzit dan zou het inderdaad nog kunnen.
Als je iemand weer terugziet zou het vonkje weer kunnen opladen en wat ik ook heb ervaren was dat het liefdesverdriet weg was toen ik naast hem zat met daten.
Alleen thuis kwam dat weer terug.
Zo leer je je brein ook kennen.![]()
zondag 20 mei 2018 om 14:43
Sorry ik las je verkeerd met polsen via iemand. Op tiener leeftijd kan dat nog wel maar bij volwassen getuigt dat niet van een stevig karakter. Ik bedoelde een koppelingsactie door een derde van twee die elkaar niet of nauwelijks kenden.safrat schreef: ↑20-05-2018 14:23Ik vind polsen bij een derde een afknapper. Alsof ze bevestiging nodig hebben om je uit te vragen. Ze doen dat dan alleen als ze weten dat je wel wil. Dat heeft op zich niet zo veel met verlegenheid te maken. Meer met geen risico willen lopen.
In 1 keer raak schieten. Soms wil je dat niet. Was dat wel een Nederlandse? En waarom heeft hij geen contact af gedwongen?
Je hebt samen een kind toch? En dus moet je contact blijven houden met de vader.
Hij had niet op haar moeten vertrouwen. Met deze kennis ben ik blij dat ik jaren eerder zo'n "kans" heb verprutst ook al was het de eerste en enige kans. Ze is Nederlands en de verhoudingen waren daarna allesbehalve geschikt dit te willen. Hij blijft uiteraard de vader en het kind zal t.z.t. contact kunnen zoeken afhankelijk van het verhaal dat moeder erover vertelt.

zondag 20 mei 2018 om 15:08
Met een koppelingsactie is niets mis. Ik bedoel echt dingen zoals: "Hij zou best met jou koffie willen drinken. Wat vind je daarvan?" Ik heb inmiddels alle variaties wel gehad.ooitverlegen schreef: ↑20-05-2018 14:43Sorry ik las je verkeerd met polsen via iemand. Op tiener leeftijd kan dat nog wel maar bij volwassen getuigt dat niet van een stevig karakter. Ik bedoelde een koppelingsactie door een derde van twee die elkaar niet of nauwelijks kenden.
Hij had niet op haar moeten vertrouwen. Met deze kennis ben ik blij dat ik jaren eerder zo'n "kans" heb verprutst ook al was het de eerste en enige kans. Ze is Nederlands en de verhoudingen waren daarna allesbehalve geschikt dit te willen. Hij blijft uiteraard de vader en het kind zal t.z.t. contact kunnen zoeken afhankelijk van het verhaal dat moeder erover vertelt.
Over welke kennis heb je het nou? Er is ook nog eentje bij wie je hebt ingegrepen en die kennis is daardoor een relatie misgelopen of alimentatieplicht?
Te zijner tijd... en dan nog misschien.
Ik denk dat de verstandhouding nooit slecht genoeg is om dat als reden aan te voeren. Je hebt daarin niks te willen. Tenzij mishandeling of iets in die trant. Maar dat de ouders niet goed met elkaar overweg kunnen en het kind daarom zijn of haar vader niet kan zien vind ik te bizar voor woorden.
zondag 20 mei 2018 om 15:11
Dat vind ik ook wel.
Ik kreeg dingen te horen die pijn deden als ik weer thuis kwam van het daten en ik het ging overdenken en dan zocht ik weer een antwoord in mijn hoofd.
Een frisse start met een ander is beter. Die ergens rondloopt al jaren.

zondag 20 mei 2018 om 15:15
Je hebt mogelijkheden genoeg.Eslarealidad schreef: ↑20-05-2018 15:11Dat vind ik ook wel.
Ik kreeg dingen te horen die pijn deden als ik weer thuis kwam van het daten en ik het ging overdenken en dan zocht ik weer een antwoord in mijn hoofd.
Een frisse start met een ander is beter. Die ergens rondloopt al jaren.![]()
Plankman
De man die niet weet dat hij date
En de kleine jonge man
Kies maar eentje.

zondag 20 mei 2018 om 15:24
Mensen bij elkaar brengen die elkaar anders zouden missen is zeker een goede zaak. Heb je dit zovaak meegemaakt dat je schrijft alle variaties al te hebben gehad? Ik leef onder een steen haha.safrat schreef: ↑20-05-2018 15:08Met een koppelingsactie is niets mis. Ik bedoel echt dingen zoals: "Hij zou best met jou koffie willen drinken. Wat vind je daarvan?" Ik heb inmiddels alle variaties wel gehad.
Over welke kennis heb je het nou? Er is ook nog eentje bij wie je hebt ingegrepen en die kennis is daardoor een relatie misgelopen of alimentatieplicht?
Te zijner tijd... en dan nog misschien.
Ik denk dat de verstandhouding nooit slecht genoeg is om dat als reden aan te voeren. Je hebt daarin niks te willen. Tenzij mishandeling of iets in die trant. Maar dat de ouders niet goed met elkaar overweg kunnen en het kind daarom zijn of haar vader niet kan zien vind ik te bizar voor woorden.
Net over die met Nederlandse vrouw, ik heb in beide overigens geen rol gehad. Ja dat is triest maar waar.
zondag 20 mei 2018 om 16:00
2 zijn er 9 en 10 jaar jonger en de andere is te saai voor mij.
Val echt in slaap.
Ik ben daar ook niet meer mee bezig.
Ik chat nu met een man die 3 jaar jonger is en ik zei dat ik het bij chatten even hou.
Snapt hij wel en hij gaat wel door met veroveren.
Wil bij mij koken en ik wil dat niet.
Ken je niet eens.
Oké zegt hij doe je ook niet gelijk. Eerst daten.
Het zal allemaal wel aan mij liggen.
Voel me er een beetje bedroeft onder.
Droeftoeter Esla.
zondag 20 mei 2018 om 16:21
Als je dit over elkaar zou kunnen voelen.
Voor altijd.
Ben ik nu onrealistisch? Ja, ik maak dit niet mee met een partner.
Voor kort wel. Een paar jaar.
Ik ken beiden kanten, de ander maakt het uit of ikzelf.
Daarom ben ik moe van het zoeken naar de ware. Al jaren...ja, op het moment even. Dan maar single. De ware bestaat misschien niet eens.
https://youtu.be/7jEaIDqHl74
Voor altijd.
Ben ik nu onrealistisch? Ja, ik maak dit niet mee met een partner.
Voor kort wel. Een paar jaar.
Ik ken beiden kanten, de ander maakt het uit of ikzelf.
Daarom ben ik moe van het zoeken naar de ware. Al jaren...ja, op het moment even. Dan maar single. De ware bestaat misschien niet eens.
https://youtu.be/7jEaIDqHl74

zondag 20 mei 2018 om 17:08
Ik heb het vaak meegemaakt, ja. Ik weet niet waarom die mannen het via via spelen. Soms zijn ze ook heel direct. Het is niet een speciaal type die het zo doet.ooitverlegen schreef: ↑20-05-2018 15:24Mensen bij elkaar brengen die elkaar anders zouden missen is zeker een goede zaak. Heb je dit zovaak meegemaakt dat je schrijft alle variaties al te hebben gehad? Ik leef onder een steen haha.
Net over die met Nederlandse vrouw, ik heb in beide overigens geen rol gehad. Ja dat is triest maar waar.
Ik las kennis als een kennis en niet als wetenschap. Ik dacht dat je een poging verhinderd had, omdat je daarna schreef over de enige en laatste keer.
Die kennis van jou heeft dus geen omgangsregeling afgedwongen en in het andere geval werd de omgang gefrustreerd of eigenlijk in beide gevallen. Dat is wel sneu. Voor vader en kind.
Koppelen is denk ik wel een goede methode voor verlegen mensen, zolang het een beetje ongedwongen gaat. Ook nog lastig om dat voor elkaar te krijgen.
zondag 20 mei 2018 om 17:13
Dit nummer gaf en geeft mij júist kracht.
Goed nummer, leuke man, zijn manier van doen.
https://youtu.be/OpQFFLBMEPI

zondag 20 mei 2018 om 17:18
Waarom dan bij jou? Dat zou ik ook niet willen. Bij de ander wel. Heel verleidelijk voor mij, zo'n voorstel.Eslarealidad schreef: ↑20-05-2018 16:002 zijn er 9 en 10 jaar jonger en de andere is te saai voor mij.
Val echt in slaap.
Ik ben daar ook niet meer mee bezig.
Ik chat nu met een man die 3 jaar jonger is en ik zei dat ik het bij chatten even hou.
Snapt hij wel en hij gaat wel door met veroveren.
Wil bij mij koken en ik wil dat niet.
Ken je niet eens.
Oké zegt hij doe je ook niet gelijk. Eerst daten.
Het zal allemaal wel aan mij liggen.
Voel me er een beetje bedroeft onder.
Droeftoeter Esla.

Volgens mij heb ik nog nooit nee gezegd op een kookvoorstel. Ook vriendschappelijk niet. Als het bij mij zou moeten zou ik denken dat die man een relatie heeft.
Die saaie man is de man die je al weken ontmoet in een kroegje toch? Hoe komt het dat je er nu toch klaar mee bent? Ik dacht dat je het nog even aankeek? Eindeloos wachten op de klik enzo.
Je hebt wat met jongere mannen of andersom eigenlijk. Zij wat met jou. Ik doe niet mee aan die hype.

zondag 20 mei 2018 om 17:22
Ben die andere nog aan het kijkenEslarealidad schreef: ↑20-05-2018 17:13Dit nummer gaf en geeft mij júist kracht.
zondag 20 mei 2018 om 17:59
Nee hoor, niks voor mij als ik net met iemand chat.safrat schreef: ↑20-05-2018 17:18Waarom dan bij jou? Dat zou ik ook niet willen. Bij de ander wel. Heel verleidelijk voor mij, zo'n voorstel.![]()
Volgens mij heb ik nog nooit nee gezegd op een kookvoorstel. Ook vriendschappelijk niet. Als het bij mij zou moeten zou ik denken dat die man een relatie heeft.
Die saaie man is de man die je al weken ontmoet in een kroegje toch? Hoe komt het dat je er nu toch klaar mee bent? Ik dacht dat je het nog even aankeek? Eindeloos wachten op de klik enzo.
Je hebt wat met jongere mannen of andersom eigenlijk. Zij wat met jou. Ik doe niet mee aan die hype.
Eerst in de drukte afspreken.
Die andere man voel ik niks voor.
Gewoon aardig.
Als ik dan weet dat ik wel verliefd kan worden omdat ik het soms naar boven kan halen bij bijvoorbeeld zo een filmpje dan denk ik ja met zo een man zou ik willen daten. Dan wat ouder.
Zijn momentopnames.
Verliefdheid maak jezelf aan.
Helemaal zelf.
Ik heb dat niet bij die man.
Maak het dan ook niet aan.

Jongere mannen hebben dat met mij, ik juist niet. Nooit gehad.
Schreef ik eerder.
De keuze is nu anders.

zondag 20 mei 2018 om 18:21
Ja, je doet het zelf, maar de ander heeft daar ook een aandeel in. Je kan ook iemand verliefd op je laten worden en dat moet dus andersom ook kunnen. Een verliefdheid neemt vaak af als je geen bevestiging krijgt. Je kan verliefd worden op iemand omdat diegene verliefd is op jou. Je maakt het nu niet aan omdat er iets niet goed zit. Geen echte bevestiging waarschijnlijk? Of geen duidelijkheid.Eslarealidad schreef: ↑20-05-2018 17:59Nee hoor, niks voor mij als ik net met iemand chat.
Eerst in de drukte afspreken.
Die andere man voel ik niks voor.
Gewoon aardig.
Als ik dan weet dat ik wel verliefd kan worden omdat ik het soms naar boven kan halen bij bijvoorbeeld zo een filmpje dan denk ik ja met zo een man zou ik willen daten. Dan wat ouder.
Zijn momentopnames.
Verliefdheid maak jezelf aan.
Helemaal zelf.
Ik heb dat niet bij die man.
Maak het dan ook niet aan.![]()
Jongere mannen hebben dat met mij, ik juist niet. Nooit gehad.
Schreef ik eerder.
De keuze is nu anders.![]()
Die man in dat filmpje is mijn type qua uiterlijk. We vallen op dezelfde mannen.
Hoe jong waren die jonge mannen van jou?

Misschien kom je in gelegenheden met wat jonger publiek? Dan is het aanbod niet zo gek.
zondag 20 mei 2018 om 18:25
Ik lees hier wat over koppelen of gekoppeld worden. Ik merk dat ik er echt een hekel aan heb als ik gekoppeld wordt aan iemand. Dan voelt het meteen zo gedwongen voor mij en klap ik dicht, terwijl ik normaal altijd mijn woordje klaar heb.
Zelf mensen koppelen vind ik dan wel weer leuk, en ben ik ook wel redelijk succesvol in. Toch jammer dat t bij mezelf niet echt wil lukken
Zelf mensen koppelen vind ik dan wel weer leuk, en ben ik ook wel redelijk succesvol in. Toch jammer dat t bij mezelf niet echt wil lukken

"After all this time?" "Always."