Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
justme_37 schreef:
29-05-2018 23:55

Ze heeft het wel overleefd

Gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
30-05-2018 07:07
Gelukkig.
Zeg dat wel.

Het was al laat maar ik zat echt te knippen met mijn ogen.
ooitverlegen schreef:
30-05-2018 07:25
Zeg dat wel.

Een FOK!verhaal op viva. :D
Best bijzonder.
safrat schreef:
30-05-2018 07:42
Een FOK!verhaal op viva. :D
Best bijzonder.
Nou lees ik daar niet vaak maar vraag me af of je daar zoiets tegenkomt.

Het geeft wel een nieuwe dimensie aan het topic @(
ooitverlegen schreef:
30-05-2018 07:51
Nou lees ik daar niet vaak maar vraag me af of je daar zoiets tegenkomt.

Het geeft wel een nieuwe dimensie aan het topic @(
Ik dacht gelijk aan een zolderkamerautist die mee schrijft in het keldertje. Ik ben er zelf nooit geweest.
safrat schreef:
30-05-2018 08:04
Ik dacht gelijk aan een zolderkamer autist die mee schrijft in het keldertje. Ik ben er zelf nooit geweest.
Dat betwijfel ik maar misschien wil justme er later nog op terugblikken.
justme_37 schreef:
29-05-2018 23:55
Vandaag weer die prostituee laten komen voor het laatst wat ze verhuist naar het buitenland.

En toen dacht ik fuck it, ik ga mijn frustraties botvieren op haar. Ik sloeg haar overal,....

... en ze vond het erg fijn zei ze achteraf
Wauw, ik kan het bijna niet geloven. Ontzettend moedig dat je je zo durfde te laten gaan. Ik merkte bij het lezen dat ik zelf opgewonden raakte.

Je bent geen beauty, maar dat hoeft dus ook niet.
safrat schreef:
28-05-2018 22:06
Ben je recalcitrant?
Soms wel, maar niet wat dit betreft. Dit kwam in me op om het misschien wel te kunnen uitleggen. Maar, met deze vraag, realiseer ik me eigenlijk dat ik datgene aan het doen ben, waarvan de test me bewust heeft gemaakt om juist niet te doen: dat is namelijk mezelf uitleggen aan mensen die me nooit zullen begrijpen.
Maar ook om iemand die ik eigenlijk niet begrijp proberen uit te leggen aan zichzelf.

Ik zei eerder dat ik wel snel denk en reageer, maar dat ik ook vaak zwijg of alleen "ok" zeg. Dat had ik ook moeten doen toen jij zei dat jij denkt dat complimenten mij wel raken, maar ik was enthousiast, omdat ik het leuk vind om mbti erbij te betrekken.

Dat geldt ook voor het restaurantgedeelte en al die berichten. Omdat de gesprekken op zich niet zo slecht lopen en er zelden conflicten tussen ons zijn, omdat het nooit echt persoonlijk is, heeft me dat de perceptie gegeven dat we redelijk hetzelfde zijn, maar dat is totaal niet zo. We denken eigenlijk heel vaak compleet verschillend en dat is juist waardoor ik die test zo waardevol vind: ik voorkom heel veel conflicten, omdat ik mensen die echt anders zijn dan ik niet probeer te benaderen vanuit hoe ik ben.

Dat is overigens m.i. de broedgrond van het merendeel van conflicten en discussies tussen mensen. Het projecteren van jezelf op een ander. Daar ontstaat dus ook dit wellus nietus. Jij projecteert jouw persoonlijkheid op mij, maar ik kan nooit uitleggen dat het echt niet zo is, want we zijn echt verschillend daar in.

Dus beschouw de laatste berichten over MBTI, maar als niet geschreven, dat is beter. Ik heb in ieder geval weer iets geleerd dus dat is sowieso waardevol voor me.
Even nieuwsgierig en voorzichtig vraagje hoor: mag er in dit topic ook worden gepost door mensen die (heel lang geleden) wel een relatie hebben gehad :-$?

Zo nee, dan ren ik gauw weer naar buiten ;)
Er is daarin geen regel hoor, iedereen die zich hier thuis voelt mag hier schrijven. Ik ben al helemaal geen nog nooit een relatie gehad maar blijf hardnekkig aan het onderwerp plakken. Zolang het een beetje on topic is mag alles toch?
ooitverlegen schreef:
30-05-2018 07:25
Zeg dat wel.

Ik had niet in details moeten treden dus ik heb de post verwijderd,er zat nog adrenaline in mijn lichaam toen ik dat stukje postte.
Dank je, ooitverlegen :)

Ik heb er zelfs al een eigen topic over gehad (nee, ik ben geen wanhopige/boze jankert zoals soms op Viva komt binnenvallen :biggrin: ) maar gewoon lekker luchtig met anderen meekletsen lijkt me gezellig.
ooitverlegen schreef:
30-05-2018 09:17
Dat betwijfel ik maar misschien wil justme er later nog op terugblikken.
Zoals ik al aangaf had ik niet in details moeten treden. Maar zo is het wel gegaan, precies zo.

Ik ben haar type dus niet, ik probeer te denken en geloven dat ik dan niet meteen onaantrekkelijk ben in de ogen van alle anderen al voelt het wel zo.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 30-05-2018 09:53
1.53% gewijzigd
safrat schreef:
30-05-2018 07:07
Gelukkig.
Dat stukje had ik speciaal voor jouw getypt want ik wist dat je er sarcastisch op zal reageren.
justme_37 schreef:
30-05-2018 09:47
Ik had niet in details moeten treden dus ik heb de post verwijderd,er zat nog adrenaline in mijn lichaam toen ik dat stukje postte.

Ik ben haar type dus niet, ik probeer te denken en geloven dat ik dan niet meteen onaantrekkelijk ben in de ogen van alle anderen al voelt het wel zo.
Het leek me al dat het een probleem zou kunnen worden. Misschien wil je het herschrijven zodat anderen hier weten wat je hebt ervaren?

Die gedachte is juist maar zal voor jou wel heel moeilijk zijn om te geloven.
Sheldon-Lee-Cooper schreef:
30-05-2018 09:48
Dank je, ooitverlegen :)

Ik heb er zelfs al een eigen topic over gehad (nee, ik ben geen wanhopige/boze jankert zoals soms op Viva komt binnenvallen :biggrin: ) maar gewoon lekker luchtig met anderen meekletsen lijkt me gezellig.
Geen dank maar ik denk dat ik dat van Dina wel mag zeggen :)

Dan ga ik die nog teruglezen. Die gezelligheid maakt het een mooi topic denk ik.
ooitverlegen schreef:
30-05-2018 09:51
Het leek me al dat het een probleem zou kunnen worden. Misschien wil je het herschrijven zodat anderen hier weten wat je hebt ervaren?

Die gedachte is juist maar zal voor jou wel heel moeilijk zijn om te geloven.
Ja want ik heb de andere kant nooit ervaren daarom voelt het zo en is het misschien wel zo.

Kan het wel even kort samenvatting.

Prostituee laten komen die mijn vertelde dat ik haar type niet was maar dat het haar niks uitmaakte (gaat om de cash natuurlijk)
En ze hield nogal van het ruigere werk om het nog maar zacht uit te drukken.

En nu voel ik mij klote omdat het voelt als een afwijzing.
30-05-2018 09:33
Even nieuwsgierig en voorzichtig vraagje hoor: mag er in dit topic ook worden gepost door mensen die (heel lang geleden) wel een relatie hebben gehad :-$?

Zo nee, dan ren ik gauw weer naar buiten ;)
Daar hoor ik eigenlijk ook wel bij.
Eigenlijk voel ik mij echter haast weer een soort van maagd; of beter gezegd her-maagd.
Zo lang is het al geleden dat ik überhaupt iets van een relatie heb gehad.......
justme_37 schreef:
30-05-2018 09:47
Ik heb het gelezen en het kwam op mij nogal eng over. Heb je vaker momenten dat je je zelfbeheersing verliest? Misschien is het verstandiger als je daar eerst eens iets aan doet voor je een keer agressief wordt bij iemand die daar niet zo goed mee om kan gaan als de dame met wie je nu te maken had :)
inkijk74 schreef:
30-05-2018 09:24
Wauw, ik kan het bijna niet geloven. Ontzettend moedig dat je je zo durfde te laten gaan. Ik merkte bij het lezen dat ik zelf opgewonden raakte.

Je bent geen beauty, maar dat hoeft dus ook niet.
Nee ik ben geen beauty maar ze doet dan ook alles voor de cash.

Ja ik was het medelijden zat, ik had het wel even gehad met haar "innerlijk telt, je bent mooi van binnen, ik kan alleen niet verliefd op je worden want je bent mijn type niet, ik val op halfbloedjes"
JXL schreef:
30-05-2018 10:00
Daar hoor ik eigenlijk ook wel bij.
Eigenlijk voel ik mij echter haast weer een soort van maagd; of beter gezegd her-maagd.
Zo lang is het al geleden dat ik überhaupt iets van een relatie heb gehad.......
Ik voel me zeker geen (her)maagd :A: , maar ik vermoed dat veel mensen net als in dit topic voornamelijk een knuffel, samen op de bank zitten, iemand hebben om mee te kletsen (anders dan vrienden) missen?
spell68 schreef:
30-05-2018 09:33
Soms wel, maar niet wat dit betreft. Dit kwam in me op om het misschien wel te kunnen uitleggen. Maar, met deze vraag, realiseer ik me eigenlijk dat ik datgene aan het doen ben, waarvan de test me bewust heeft gemaakt om juist niet te doen: dat is namelijk mezelf uitleggen aan mensen die me nooit zullen begrijpen.
Maar ook om iemand die ik eigenlijk niet begrijp proberen uit te leggen aan zichzelf.

Ik zei eerder dat ik wel snel denk en reageer, maar dat ik ook vaak zwijg of alleen "ok" zeg. Dat had ik ook moeten doen toen jij zei dat jij denkt dat complimenten mij wel raken, maar ik was enthousiast, omdat ik het leuk vind om mbti erbij te betrekken.

Dat geldt ook voor het restaurantgedeelte en al die berichten. Omdat de gesprekken op zich niet zo slecht lopen en er zelden conflicten tussen ons zijn, omdat het nooit echt persoonlijk is, heeft me dat de perceptie gegeven dat we redelijk hetzelfde zijn, maar dat is totaal niet zo. We denken eigenlijk heel vaak compleet verschillend en dat is juist waardoor ik die test zo waardevol vind: ik voorkom heel veel conflicten, omdat ik mensen die echt anders zijn dan ik niet probeer te benaderen vanuit hoe ik ben.

Dat is overigens m.i. de broedgrond van het merendeel van conflicten en discussies tussen mensen. Het projecteren van jezelf op een ander. Daar ontstaat dus ook dit wellus nietus. Jij projecteert jouw persoonlijkheid op mij, maar ik kan nooit uitleggen dat het echt niet zo is, want we zijn echt verschillend daar in.

Dus beschouw de laatste berichten over MBTI, maar als niet geschreven, dat is beter. Ik heb in ieder geval weer iets geleerd dus dat is sowieso waardevol voor me.
Je vat mijn vraag over het recalcitrant zijn anders op. Ik stelde die vraag niet met het achterliggende idee dat je gewoon niet toe wil geven. Het was meer bedoeld ter voorbereiding. Ik weet namelijk al dat jij recalcitrant bent.

Als jij het hebt over complimenten en of dat jou al dan niet raakt dan interpreteer jij dat volgens mij alsof ik vind dat je blij zou moeten worden van een compliment, maar dat is niet zo. Voor mij heeft alles een gevolg. Actie en reactie en zelfs niet reageren is een reactie. Een leven zonder beïnvloeding van anderen lijkt mij simpelweg niet mogelijk. Ook al denk je dat je hartstikke autonoom bent.

Als we het dan hebben over recalcitrant zijn: een recalcitrant persoon is makkelijk te manipuleren. Je hoeft alleen maar het tegenovergestelde te beweren/ willen of wat dan ook. Ook dat is beïnvloeding. Sommige mensen zeggen: ik trek me niets aan wat een ander vindt of zegt. Maar ook daar zit een beïnvloeding is, ook al doe je dan niet wat de ander verwacht.

Over die projectie: ik zie dat niet. Voor mij is het niet persoonlijk. Wij hebben geen conflict. Hoe kom je daarbij?

Dat wij heel anders zijn wist ik al bij de eerste post die ik las van jou. Ik heb daar geen kennis van MBTI voor nodig. :)
30-05-2018 10:00
Ik heb het gelezen en het kwam op mij nogal eng over. Heb je vaker momenten dat je je zelfbeheersing verliest? Misschien is het verstandiger als je daar eerst eens iets aan doet voor je een keer agressief wordt bij iemand die daar niet zo goed mee om kan gaan als de dame met wie je nu te maken had :)
Nee het was niet zo dat ik mijn zelfbeheersing verloor. Ik vroeg gewoon aan haar wat zij nou eigenlijk fijn vind en toen heb ik me wel laten gaan maar het was niet zo dat ik mijn zelfbeheersing verloor daar was nooit sprake van. Zij kon er goed mee omgaan, sterker nog ze vond het juist geweldig. Ze vindt het fijn om bang te zijn en een beetje in paniek te raken.

Moet zeggen achteraf dat het ook niet helemaal mijn ding is.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 30-05-2018 10:09
4.57% gewijzigd
Eslarealidad schreef:
29-05-2018 12:47
Ambivert, dat zou veel kunnen verklaren. Dankje!
Ik ben me aan het verdiepen.
Daarom vind ik een test soms moeilijk te beantwoorden.
Ik kan een introvert of een extravert antwoord geven.
Ligt aan mijn bui.
Welke test bedoelen jullie eigenlijk?

Ja, bij mij is het eigenlijk ook al bijna 7 jaar geleden. Het is alweer de zoveelste zomer.
De jaargetijden zijn steeds minder hard geworden.
Het tegenovergestelde van jou: ik ben echt niet blij dat ik dat mee hebt gemaakt. Het verdriet was te erg. Ik had naar mijn alarmbellen moeten luisteren. Ik heb niet voor niks intuïtie meegekregen. Ik heb wel geleerd om als er ooit een volgende keer komt, ik dat niet ga negeren. Ik heb hele leuke tijden meegemaakt maar door die alarmbellen opzij te zetten ben ik mezelf toen kwijtgeraakt.
Ik had rare acties. Ik deed het zelf natuurlijk.
Voorheen had ik meer 'klasse'. :sun:
Dat is me allemaal afgenomen...door mij.
Niemand anders kan dat doen.
Alleen ik.
Goed dat je bent gestopt met roken! Ja, is ook een compliment. :lol:
Wat ik wel een voordeel vond is dat ik bijna 10 kilo was afgevallen, door die eetrem.

Als ik een compliment krijg kan ik daar ook onhandig op reageren.
Die plankman gaf ik ook eens een compliment, ik vertel het gewoon, zat daar en ik liep voorbij. Wat is hij toch mannelijk, dacht ik.
Misschien dat dan bij mij die extraverte kant ;-) naar boven kwam opeens.
Ik zei; hey schoonheid!
Hij lachen en gelijk kwam die introverte kant bij mij naar boven.
Je zou best eens gelijk kunnen hebben met ambivert.
Ja, veel mensen laten hun intuïtie of gewaarwording varen, wanneer hun emoties sterk zijn, dus dat zou je jezelf niet kwalijk moeten nemen, zeker niet wanneer je dat voor het eerst meemaakt. Maar je zou daar een les uit moeten trekken en er zijn er maar weinig die dat eigenlijk doen.

Maar hoe bedoel je dat je meer klasse had? Vind je zelf dat je ten negatieve veranderd bent? Gedurende het leven zijn er dingen die je gaan raken. Ik denk niet dat het reëel is om te verwachten dat je altijd je uitbundige zelf zult blijven. Leren van ervaringen komt met een prijs en die is vaak verlies van onschuld en onwetendheid.

Dingen zijn altijd erger op het moment dat je ze meemaakt, ook omdat je dan nog niet kunt zien welke winsten je gaat boeken door die pijn. Dat zie ik nu wel, daarom vind ik het niet erg. Ik was overigens 8 kilo afgevallen door de stress, ik woog nog maar 69, maar mijn lichaamssamenstelling was heel anders dan nu en ik weeg nu 71. Ik verloor veel spiermassa toen.

Dij pijn zal bij jou misschien erg zijn geweest, maar je hebt het wel overleefd en je bent geheeld dus je bent er op een gezonde manier mee omgegaan. Er zijn er genoeg die dat niet kunnen zeggen. Heb je voor jezelf het idee dat je er sterker uit bent gekomen?

Ik kan heel goed complimenten accepteren hoor. Ik zal een compliment ook nooit tegenspreken of bagatelliseren, omdat ik dan de complimentgever daarmee ook bagatelliseer en dat weerhoudt die persoon er misschien van om in de toekomst nog complimenten uit te delen aan anderen. En aangezien veel mensen ze wel graag horen, zou ik dat lullig vinden.

Weet je zeker dat je introvert in die complimentsituatie niet verwart met verlegenheid op dat moment, omdat je onbekend was met zo'n situatie?

Overigens is niemand volledig introvert of extravert. De test die ik bedoel is de Meyers-Briggs type indicator test. Hij staat op:

https://www.16personalities.com/nl/pers ... heidstypen

Bij de uitslag staat onderin op de pagina bij de disclaimer dan nog een link naar de Engelse beschrijving, deze is veel uitgebreider.

Ik zou echt niet weten wat jij bent als ik een gok moest doen, maar dat doe ik wel, lastig lastig: ESTJ of ENFP.

Ik ben benieuwd!
justme_37 schreef:
30-05-2018 09:51
Dat stukje had ik speciaal voor jouw getypt want ik wist dat je er sarcastisch op zal reageren.
Fijn dat je met mij rekening houdt.
Ik voel me echt heel speciaal nu. :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven