Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
In mijn boeken niet, maar ik lees geen liefdesromans. Ik weet het niet. Het hangt van de praktische bezwaren af, denk ik.
Dina80 schreef:
28-04-2018 18:44
Die van die maand? Die was (leek) behoorlijk sterk van beide kanten, maar er waren praktische bezwaren.
En breekt heel sterke verliefdheid niet door praktische bezwaren heen? Of is dat alleen in boeken?

Hangt volgens mij een beetje samen met leeftijd en ervaring. Als je ouder bent ga je minder snel investeren in een verliefdheid die al redelijk kansloos lijkt.
Alle reacties Link kopieren
JXL schreef:
28-04-2018 17:17
Bedankt voor jullie reacties, Eslarealidad en Francieneke.

Eslarealidad;
Goed om te lezen dat jij daten minder eng vind.
Heb je recentelijk nog weleens gedate oid?
EDIT; lees net dat je een date hebt. Leuk joh!

Francieneke;
Ben wel iemand die erg veel in zijn comfort-zone zit (niet te verwarren met isolement oid).
Ergens ben ik hier best wel content mee.
Toch ervaar ik regelmatig wel het gemis van intimiteit (eenzaamheid in de liefde).
Sta dan ook best wel open voor een relatie.
Toch moet het ook weer niet zo zijn dat alles hiervoor moet wijken en dat ik mij hier helemaal van afhankelijk wil stellen.
Is soms wel enigszins lastig.
Ben verder wel tevreden ook over mijn sociale netwerk.

Ik vind daten niet eng omdat ik niet gelijk thuis afspreek.
Lekker op een terrasje of ergens binnen waar muziek is.
Wat vind jij er eng aan? :D
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Dymphnatam schreef:
28-04-2018 18:47
Hangt volgens mij een beetje samen met leeftijd en ervaring. Als je ouder bent ga je minder snel investeren in een verliefdheid die al redelijk kansloos lijkt.
We waren toen twintigers, maar zij was wel qua type heel praktisch ingesteld. Ze had (net als ik) nog niet veel ervaring, maar toch leek ze exact te weten wat ze wel en niet wilde. Daarom verbaasde het me ook zo dat ze zich in het begin toch liet meeslepen door haar gevoelens. Ze zei dat ze zo erg verliefd op me was dat ze niet aan die praktische bezwaren kon/wilde denken, maar na een paar weken dacht ze er blijkbaar alsnog aan.
safrat schreef:
28-04-2018 18:47
In mijn boeken niet, maar ik lees geen liefdesromans. Ik weet het niet. Het hangt van de praktische bezwaren af, denk ik.
Ik weet het ook niet. Ik weet het gewoon echt niet. Ik snap helemaal niets van de liefde.
Eslarealidad schreef:
28-04-2018 18:52
Ik vind daten niet eng omdat ik niet gelijk thuis afspreek.
Lekker op een terrasje of ergens binnen waar muziek is.
Wat vind jij er eng aan? :D
Bang dat er geen goede match is.
Dat het gesprek niet loopt.
En ook dat ik me geen houding meer weet te geven en niet mijn grenzen stel en deze aangeef (als het contact echt niet meer leuk is oid)
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
28-04-2018 17:11
Hoe is het met je date? Hebben jullie nog samen Koningsdag gevierd? :cheer2:
Haha nee dat niet.
Morgen kom ik hem wel weer tegen. Kijken hoe het voelt.
Ik zie je daar wel, zeg ik ook.
Wauw wat een klik hè? :$
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
JXL schreef:
28-04-2018 18:55
Bang dat er geen goede match is.
Dat het gesprek niet loopt.
En ook dat ik me geen houding meer weet te geven en niet mijn grenzen stel en deze aangeef (als het contact echt niet meer leuk is oid)
Heb je dat als je op een terrasje zit?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
JXL schreef:
28-04-2018 18:55
Dat het gesprek niet loopt.
Wanneer je in stilte prettig samen kunt zijn, weet je dat het goed zit.
Waarom zijn er altijd woorden nodig om een contact als goed te bestempelen?
Waarom moeten mensen voortdurend praten?
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
28-04-2018 18:57
Wanneer je in stilte prettig samen kunt zijn, weet je dat het goed zit.
Waarom zijn er altijd woorden nodig om een contact als goed te bestempelen?
Waarom moeten mensen voortdurend praten?
Daar heb jij gelijk in.
Er moeten ook stiltes kunnen vallen.
En vooral humor, ik heb me rot gelachen met mijn dates.
Tot buikpijn aan toe.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
28-04-2018 17:57
Nou dames en heer,

Vanavond ga ik dan toch eindelijk mijn online man IRL ontmoeten. En ik ben zenuwachtig een beetje. En ik heb er eigenlijk niet echt zin meer in. Wat nou als ie tegenvalt? En hij is 9 jaar ouder. Dan ben ik toch bang dat ik ineens een oudere man voor me zie of zo.
Ik zou toch blij zijn als het weer achter de rug is allemaal. Eigenlijk heb ik nooit echt zin om te daten
Heey Mick87, maak er een leuke stapavond van!
Een leuke herinnering. :D
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ik ben verbitterd. :rolling:
Dina80 schreef:
28-04-2018 19:11
Ik ben verbitterd. :rolling:
Ja. Maar dat mag je zijn als je zo oud bent als jezelf, toch?
safrat schreef:
28-04-2018 19:19
Ja. Maar dat mag je zijn als je zo oud bent als jezelf, toch?
Yep, maar werkelijk echt geen dag eerder!
Wel jammer dat je verbitterd bent. Is niet nodig.
Dina80 schreef:
28-04-2018 18:57
Wanneer je in stilte prettig samen kunt zijn, weet je dat het goed zit.
Waarom zijn er altijd woorden nodig om een contact als goed te bestempelen?
Waarom moeten mensen voortdurend praten?
Daar ben ik het volledig mee eens.
Zelf kan ik een prater zijn, maar soms ook totaal niet.
Hangt ook af van de persoon met wie ik ben.
Eslarealidad schreef:
28-04-2018 18:57
Heb je dat als je op een terrasje zit?
Mwoah; niet echt gauw.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
28-04-2018 19:11
Ik ben verbitterd. :rolling:
:rose: :rose: :rose: x10.
:hug:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Dina, ik denk dat praktische bezwaren - mits redelijk - niet onoverkomelijk zijn als je er voor wilt gaan, maar ik denk ook dat praktische bezwaren al snel worden gebruikt als reden om op te geven. Een beetje te vergelijken met geen klik zonder uitleg als reden om het contact te verbreken.

Welke bezwaren had jouw vriendin?
Alle reacties Link kopieren
JXL schreef:
28-04-2018 19:30
Mwoah; niet echt gauw.
Dan zou je daar kunnen afspreken om te daten.
Minder eng. :)
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
28-04-2018 20:57
Dan zou je daar kunnen afspreken om te daten.
Minder eng. :)
Dat is zeker het overwegen waard!
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook wel als ik ging daten, het verkeerde soort spanning en weinig zin om te gaan. Eens aangekomen is dat wel op slag weer over. Niks liever dan 1-op-1 nochtans maar het leren kennen van nieuwe mensen is nu eenmaal zo mijn ding niet.
Alle reacties Link kopieren
De date was wel gezellig. Maar meer eigenlijk ook niet. Er was iets aparts aan die man waar ik niet helemaal de vinger op kon leggen. En hij stelde soms best serieuze vragen. Zoals: "Heb je al eens samengewoond?" etc. Daar hou ik niet zo van. Hoewel het natuurlijk best een normale vraag is op een date.

Een vervolg zit er niet in. Maar weer leuke gesprekken kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
29-04-2018 11:38
De date was wel gezellig. Maar meer eigenlijk ook niet. Er was iets aparts aan die man waar ik niet helemaal de vinger op kon leggen. En hij stelde soms best serieuze vragen. Zoals: "Heb je al eens samengewoond?" etc. Daar hou ik niet zo van. Hoewel het natuurlijk best een normale vraag is op een date.

Een vervolg zit er niet in. Maar weer leuke gesprekken kunnen hebben.
Ja, best wel een normale vraag.
Maar misschien voor jou niet. :)
Dat kan natuurlijk.
Omdat het je raakt?

Het was dus eigenlijk gewoon gezellig om uit te gaan.
Meer niet.
Zo kun je het ook zien.
Doe ik dan.
Gewoon gezellig.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Josken schreef:
29-04-2018 09:57
Ik had dat ook wel als ik ging daten, het verkeerde soort spanning en weinig zin om te gaan. Eens aangekomen is dat wel op slag weer over. Niks liever dan 1-op-1 nochtans maar het leren kennen van nieuwe mensen is nu eenmaal zo mijn ding niet.
Ik heb 2 mannen gedate die aan het trillen waren met hun handen en lijf.
Merkte ik vooral toen 1 mijn hand pakte en de ander ging wat bij de bar bestellen. Waren verschillende dates.
Dan is dat wel wat jij zegt een verkeerd soort van spanning.
Ook was het gezellig. Dat viel me op.
Vond ik wel erg voor die 2 mannen.
Was niet nodig geweest.
Wat hersenen allemaal kunnen aanrichten hè?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven