Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Dina80 schreef:
10-12-2018 22:44
Dat het niet mag van mijn geloof is inderdaad een excuus, of beter gezegd: Het komt me stiekem wel goed uit.
Dat is wel duidelijk, maar als het geloof echt een reden was geweest dan had je nooit het initiatief genomen bij die collega. De andere excuses zijn een gevolg van die situatie.

Je moet het zelf weten. Er is niemand die jou dwingt een relatie aan te gaan of gevoelens te ontwikkelen voor iemand. Excuses heb je niet nodig. Ook niet wanneer je eigenlijk wel wil, maar niet durft.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
11-12-2018 18:18
Als een man duidelijk alleen als doel heeft om een vrouw te versieren, voelt de vrouw dat aan en zal ze hem afwijzen (behalve als ze die man zeer aantrekkelijk vinden).
Ook als ze het gevoel heeft dat de man op iedereen 'ja' zou zeggen (wat je in het programma first dates regelmatig ziet) dan vindt ze dat onaantrekkelijk.
Dus als je dit uitstraalt, zou dat je waarschijnlijk inderdaad bij voorbaat al kansloos maken, maar anders denk ik niet dat je bij voorbaat al kansloos bent, want iedere vrouw heeft weer een andere smaak van waar ze op valt.
Zelfs als ik een vrouw zou aanspreken die ik leuk vind dan doe ik alles aan om zo onschuldig en zo ongevaarlijk mogelijk over komen alsof ik totaal geen interesse heb. Ik denk dat het te maken heeft vele afwijzingen, het lijkt wel een soort fobie-achtig iets.
Ja, ik denk vaak zat dat ik blijkbaar niemands type ben. Waarschijnlijk is dit ook zo.
Ik kom over alsof ik wil vluchten, als een hert die verstijft stilstaat aan de grond genageld in het licht van een koplamp.
safrat schreef:
11-12-2018 18:40
Dat is wel duidelijk, maar als het geloof echt een reden was geweest dan had je nooit het initiatief genomen bij die collega. De andere excuses zijn een gevolg van die situatie.
Dat eerste daar heb je gelijk in.
Maar ik weet niet precies welke andere excuses je bedoelt.
Dina80 schreef:
11-12-2018 18:18
Als een man duidelijk alleen als doel heeft om een vrouw te versieren, voelt de vrouw dat aan en zal ze hem afwijzen (behalve als ze die man zeer aantrekkelijk vinden).
Ook als ze het gevoel heeft dat de man op iedereen 'ja' zou zeggen (wat je in het programma first dates regelmatig ziet) dan vindt ze dat onaantrekkelijk.
Dus als je dit uitstraalt, zou dat je waarschijnlijk inderdaad bij voorbaat al kansloos maken, maar anders denk ik niet dat je bij voorbaat al kansloos bent, want iedere vrouw heeft weer een andere smaak van waar ze op valt.
Dat is inderdaad een afknapper. Aan de andere kant: als een man 100 vrouwen vraagt zegt er vast wel eentje ja.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
11-12-2018 18:46
Dat is inderdaad een afknapper. Aan de andere kant: als een man 100 vrouwen vraagt zegt er vast wel eentje ja.
Ik weet niet, ik heb altijd het gevoel dat al zal ik een miljoen vrouwen vragen dan wijzen ze me allemaal af.
safrat schreef:
11-12-2018 18:40
Excuses heb je niet nodig. Ook niet wanneer je eigenlijk wel wil, maar niet durft.
Het is meer een onvermogen.
Ik kan net als Phantast niet met vrouwen praten.
phantast schreef:
11-12-2018 18:42
Zelfs als ik een vrouw zou aanspreken die ik leuk vind dan doe ik alles aan om zo onschuldig en zo ongevaarlijk mogelijk over komen alsof ik totaal geen interesse heb.
Maar ze hebben er een extra zintuig voor om dan toch je werkelijke beweegredenen aan te voelen.
Bij First dates zie je dat soms ook: Dan zie je al aan hoe de man op de barkruk zit, bij wijze van spreken nog voor de vrouw in beeld komt, dat aan het einde van het programma hij 'ja' gaat zeggen en de vrouw 'nee'.
Dina80 schreef:
11-12-2018 18:44
Dat eerste daar heb je gelijk in.
Maar ik weet niet precies welke andere excuses je bedoelt.
Dat je er niet meer voor open staat. Dat je niet meer zoekt. Dat je ongeschikt bent. Dat je eerst moet ontbitteren en zand naar de zee moet dragen.
phantast schreef:
11-12-2018 18:49
Ik weet niet, ik heb altijd het gevoel dat al zal ik een miljoen vrouwen vragen dan wijzen ze me allemaal af.
Ik zou zeggen: Probeer het, dan zit je gelijk niet meer hele dagen afgezonderd thuis. ;)
Met een miljoen ben je wel even bezig. ;)
phantast schreef:
11-12-2018 18:49
Ik weet niet, ik heb altijd het gevoel dat al zal ik een miljoen vrouwen vragen dan wijzen ze me allemaal af.
Meer vrouwen, meer kans. Dat is vrij simpel.
In de juiste vijver vang je altijd wel wat, maar het vissen moet je leren.
safrat schreef:
11-12-2018 18:54
Dat je er niet meer voor open staat. Dat je niet meer zoekt. Dat je ongeschikt bent. Dat je eerst moet ontbitteren en zand naar de zee moet dragen.
Niet kunnen praten met vrouwen maakt toch anders vrij ongeschikt, lijkt me.
Dina80 schreef:
11-12-2018 19:03
Niet kunnen praten met vrouwen maakt toch anders vrij ongeschikt, lijkt me.
Dat is onzin. Je kan wel praten met vrouwen. Je bent gewoon bang om weer afgewezen te worden en daarom zoek je je heil bij heterovrouwen, want als je dan afgewezen wordt gaat het om je geaardheid en niet om jouw persoonlijkheid.
safrat schreef:
11-12-2018 19:06
Dat is onzin. Je kan wel praten met vrouwen. Je bent gewoon bang om weer afgewezen te worden en daarom zoek je je heil bij heterovrouwen, want als je dan afgewezen wordt gaat het om je geaardheid en niet om jouw persoonlijkheid.
Nou, ik kan het technisch wel, maar ik kan het niet onderhouden.
Ik heb ook geen gewone vriendinnen.
En dat laatste had ik natuurlijk zelf ook allang geconcludeerd, maar zo voelt het niet: Ook als heterovrouwen me afwijzen, heb ik het gevoel dat ze dat ook zouden hebben gedaan als ze niet hetero waren geweest.
Ik ben trouwens ook al vaak afgewezen door lesbische vrouwen.
Dina80 schreef:
11-12-2018 19:12
Nou, ik kan het technisch wel, maar ik kan het niet onderhouden.
Ik heb ook geen gewone vriendinnen.
En dat laatste had ik natuurlijk zelf ook allang geconcludeerd, maar zo voelt het niet: Ook als heterovrouwen me afwijzen, heb ik het gevoel dat ze dat ook zouden hebben gedaan als ze niet hetero waren geweest.
Ik ben trouwens ook al vaak afgewezen door lesbische vrouwen.
Vroeger ja, maar je vermijdt lesbische vrouwen al vrij lang.

Contacten onderhouden met vrouwen vind ik ook een gedoe. Het koekje is heel snel op. Misschien ligt het ons niet. Met mannen heb ik dat niet. Jij wel?
safrat schreef:
11-12-2018 19:22
Contacten onderhouden met vrouwen vind ik ook een gedoe. Het koekje is heel snel op. Misschien ligt het ons niet. Met mannen heb ik dat niet. Jij wel?
Nee, met mannen kan ik wel gewoon blijven praten, en kan ik ook vriendschap mee opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
phantast schreef:
11-12-2018 18:42
Zelfs als ik een vrouw zou aanspreken die ik leuk vind dan doe ik alles aan om zo onschuldig en zo ongevaarlijk mogelijk over komen alsof ik totaal geen interesse heb. Ik denk dat het te maken heeft vele afwijzingen, het lijkt wel een soort fobie-achtig iets.
Ja, ik denk vaak zat dat ik blijkbaar niemands type ben. Waarschijnlijk is dit ook zo.
Ik kom over alsof ik wil vluchten, als een hert die verstijft stilstaat aan de grond genageld in het licht van een koplamp.

Als ik iemand heel leuk vond kon ik ook wel denken: ik wil door de grond zakken.
Of ik keek de andere kant op.
Toch ging ik het nooit uit de weg.
Ik ben wat dat betreft sociaal.
Jij ook wel toch? In je hart?
Later herstel je jezelf wel weer.
Ga niet te erg mee in die paniekaanval.
Ik heb er ook nooit commentaar op gehad. Hoe vreemd het misscien over kwam. Boeiend. We moesten er eigenijk wel om lachen.
eslarealidad wijzigde dit bericht op 11-12-2018 21:21
0.10% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
phantast schreef:
11-12-2018 18:11
Sorry voor de overduidelijke spelfouten en grammatica die zijn soms ook niet al te best. Ik las hier wat herkenbare dingen daarom besloot ik ook om een verhaal te typen. Ik weet niet of het durf is, wel acht ik mij bij voorbaat al kansloos.
Die spelfouten zijn me niet opgevallen. :)
Ze mogen mij wel wijzen op mijn spelfouten. Ik hou van taal. Dt enzo.
Al schrijf ik soms onsamenhangend.


Ik bedoel eigenlijk met durf dat je iemand gaat aanspreken of afspreken. Met de tijd.
Er zit een kans in, kun je beter denken.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
03-12-2018 19:15
Met taboe bedoel je waarschijnlijk het op latere leeftijd maagd zijn?

Dat lijkt mij nou niet het grootste probleem van Phantast. Hij heeft helemaal geen contacten. Daar zal hij eerst – met goede hulp! – aan moeten werken. Want dat hij nog nooit een relatie heeft gehad is een gevolg van het niet hebben van sociale contacten.
Ja dit is zo ontstaan door heel wat afwijzingen dat ik mijzelf al op vrij vroege leeftijd ging isoleren. Ik weet niet of dat juist is dat ik vanwege het uitblijven van sociale contacten geen relatie heb gekregen. Toen ik nog vrienden had merkte ik vooral op dat de vrouwelijke contacten die de levens kwamen van mijn vrienden me vooral negeerde. Ik vermoed dat dit komt omdat ik er niet al te best uitzag en ik ook nog eens onzeker was.
En toen ging ik vooral krachttraining doen maar dit had eigenlijk geen effect op mijn lichaam. Ik ben zo'n type persoon die kan eten wat die maar wil zonder ooit aan te komen. Ik heb nog nooit zwaarder gewogen dan 65 kilo. Dus mijn lichaam ontwikkelde ook niet echt. Daardoor heb ik dit niet doorgezet omdat resultaten uitbleven.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
11-12-2018 18:52
Maar ze hebben er een extra zintuig voor om dan toch je werkelijke beweegredenen aan te voelen.
Bij First dates zie je dat soms ook: Dan zie je al aan hoe de man op de barkruk zit, bij wijze van spreken nog voor de vrouw in beeld komt, dat aan het einde van het programma hij 'ja' gaat zeggen en de vrouw 'nee'.
Je ziet meestal aan een man zijn gezicht hoe hij over een vrouw denkt.
Ook aan de manieren. Bij een vrouw niet zo.
Dat is zo ja.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Eslarealidad schreef:
11-12-2018 21:31
Je ziet meestal aan een man zijn gezicht hoe hij over een vrouw denkt.
Ook aan de manieren. Bij een vrouw niet zo.
Dat is zo ja.
Wat dat betreft heb ik altijd een pokerface. Ik heb altijd last van vluchtgedrag. Bij mij kan je nooit aflezen wat ik denk , dat weet ik zeker omdat ik zo zelfbewust ben van mezelf ben ik dit onbewust gaan trainen. Ik kijk altijd zo emotieloos mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Eslarealidad schreef:
11-12-2018 20:26
Die spelfouten zijn me niet opgevallen. :)
Ze mogen mij wel wijzen op mijn spelfouten. Ik hou van taal. Dt enzo.
Al schrijf ik soms onsamenhangend.


Ik bedoel eigenlijk met durf dat je iemand gaat aanspreken of afspreken. Met de tijd.
Er zit een kans in, kun je beter denken.
Werkt mijn leeftijd niet in het nadeel? ik ben inmiddels 35 jaar en heb de indruk dat "mijn tijd" voorbij is.
phantast schreef:
12-12-2018 00:32
Werkt mijn leeftijd niet in het nadeel? ik ben inmiddels 35 jaar en heb de indruk dat "mijn tijd" voorbij is.
Het probleem is dat je in ervaring achterloopt.
Vrouwen verwachten van iemand van 35 bepaalde vaardigheden die jij nooit hebt opgedaan.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
12-12-2018 00:40
Het probleem is dat je in ervaring achterloopt.
Vrouwen verwachten van iemand van 35 bepaalde vaardigheden die jij nooit hebt opgedaan.
Ja dat begrijp ik, het is eigenlijk een onbegonnen en hopeloze taak om nog iets te proberen. Ik vind dat ik nooit kansen heb gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
12-12-2018 00:40
Het probleem is dat je in ervaring achterloopt.
Vrouwen verwachten van iemand van 35 bepaalde vaardigheden die jij nooit hebt opgedaan.
Bovendien ben ik er vrij verdrietig om dat ik die ervaring nooit heb mogen opdoen. Elke vrouw was onbereikbaar.
phantast schreef:
12-12-2018 01:06
Ik vind dat ik nooit kansen heb gekregen.
Van wie? Van vrouwen of van 'het leven'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven