Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Voor een vrouw kan het soms wel vervelend zijn om 'toegankelijkheid' uit te stralen. Er waren periodes in mijn leven, vooral toen ik jonger was, dat mannen altijd op mij afstapten als er ook nog andere vrouwen in de buurt waren, omdat ik blijkbaar uitstraalde dat ik niet onvriendelijk reageer. Op het station gebeurde dat vaak.
Soms stapten ze zelfs met me mee de trein in omdat ze vriendelijke signalen van desinteresse niet zagen of wilden zien, en gingen dan ook mee de wagon in en bij me zitten. Voor een man is het niet leuk als een versierpoging niet lukt, maar voor een vrouw is het ook niet leuk als ze moet afwijzen. Dus het heeft wel twee kanten.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
16-12-2018 11:53
Ja, alleen wil het durven natuurlijk nog niet zeggen dat de vrouw 'ja' gaat zeggen, maar je komt inderdaad wel beter uit de verf als je durft.
Als ze zo'n onervaren man tegenover zo'n zelfbewuste vrouw zetten is hij eigenlijk al bij voorbaat kansloos.
Uiteraard maar inderdaad duidelijk meer kans. Zelfbewustzijn is wel het sleutelwoord dat vaak terugkomt in dit onderwerp.

Ik zit trouwens ook mee te lezen in het topic: bah-zo-klaar-met-daten. Heel informatief.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 11:55
Helaas niet gezien en ook niet op de schijf. Zit die nog in uitzending gemist?
Ja, ik zal even voor je kijken welke aflevering het was.
De aflevering waarin die man met die witte haren zijn tweede date had, is aflevering 29.
Dina80 schreef:
16-12-2018 12:02
Voor een vrouw kan het soms wel vervelend zijn om 'toegankelijkheid' uit te stralen. Er waren periodes in mijn leven, vooral toen ik jonger was, dat mannen altijd op mij afstapten als er ook nog andere vrouwen in de buurt waren, omdat ik blijkbaar uitstraalde dat ik niet onvriendelijk reageer. Op het station gebeurde dat vaak.
Soms stapten ze zelfs met me mee de trein in omdat ze vriendelijke signalen van desinteresse niet zagen of wilden zien, en gingen dan ook mee de wagon in en bij me zitten. Voor een man is het niet leuk als een versierpoging niet lukt, maar voor een vrouw is het ook niet leuk als ze moet afwijzen. Dus het heeft wel twee kanten.
Dat is echt opdringerig, dan moest je jezelf dus eigenlijk meer afschermen. Dat doe ik ook als ik niet aangesproken wil worden door een verkoper in de stad maar leuk is dat niet. Ik heb mij er een keer enorm over verbaasd hoe vaak en hoeveel mannen vrouwen in het openbaar aanspreken! Een vrouw op een forum (hier?) schreef daar eens over en daar viel mij echt de mond van open.

Ik weet nu van een vriend in Duitsland dat hij bezig is met oefenen hierin. Vind dat ergens wel een ongemakkelijk idee maar aan de andere kant gaat het wel helpen losser te worden.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 12:13
Dat is echt opdringerig, dan moest je jezelf dus eigenlijk meer afschermen. Dat doe ik ook als ik niet aangesproken wil worden door een verkoper in de stad maar leuk is dat niet.
Ja, maar een verkoper in de stad zie je vaak al van afstand en er zijn er maar een paar van per plek.
En op het station zijn veel mannen, en ik wist dan toch niet welke me ging aanspreken.
Ik kon ook moeilijk de hele tijd alert zijn en me afschermen voor eventueel aanspreken.
Ik heb ook weleens die verhalen gelezen van vrouwen die daarover vertelden, en die overkwamen dat nog veel vaker dan het mij is overkomen, en ik vond zelf al dat het opvallend veel gebeurde, met name op het station en in de trein.
ooitverlegen schreef:
Ik weet nu van een vriend in Duitsland dat hij bezig is met oefenen hierin. Vind dat ergens wel een ongemakkelijk idee maar aan de andere kant gaat het wel helpen losser te worden.
Wat gaat hij oefenen?
Dina80 schreef:
16-12-2018 12:04
De aflevering waarin die man met die witte haren zijn tweede date had, is aflevering 29.
Gevonden thnx! Leuk hoe hij aan het eind reageert op haar ja. De date zelf voel je wel spanning inzitten maar aan beide kanten gelijk dat is goed. Ik zit nu wel in een ander topic te reageren haha.
Dina80 schreef:
16-12-2018 12:29
Wat gaat hij oefenen?
Ook buiten, winkel station etc. Hij leert uiteraard ook wanneer iemand er niet voor open staat.
Dat is naast andere trainingen zoals op de Schüle für Schüchterne Männer.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 12:39
Ook buiten, winkel station etc. Hij leert uiteraard ook wanneer iemand er niet voor open staat.
Het is wel goed van hem dat hij oefent, maar hij zal wel in eerste instantie het bij de toegankelijkst uitziende vrouwen proberen, en dat is dan weer vervelend voor die vrouwen, omdat ze dat misschien heel vaak meemaken en helemaal geen zin hebben om te moeten afwijzen als ze moe uit hun werk op het station staan. Dus hij moet dan wel ook de meer subtiele signalen van desinteresse leren, als een vrouw te vriendelijk is om onvriendelijk of duidelijker te zijn.
Er is ook wel een verschil tussen gewoon aanspreken en aanspreken waarbij een versierpoging er dik bovenop ligt. En ook een verschil tussen gewoon een kort praatje en meegaan in een wagon en twee uur lang blijven praten.
Dina80 schreef:
16-12-2018 12:43
Het is wel goed van hem dat hij oefent, maar hij zal wel in eerste instantie het bij de toegankelijkst uitziende vrouwen proberen, en dat is dan weer vervelend voor die vrouwen, omdat ze dat misschien heel vaak meemaken en helemaal geen zin hebben om te moeten afwijzen als ze moe uit hun werk op het station staan. Dus hij moet dan wel ook de meer subtiele signalen van desinteresse leren, als een vrouw te vriendelijk is om onvriendelijk of duidelijker te zijn.
Ik mag er een beetje vanuit gaan dat hij het lezen van lichaamstaal leert aangezien hij een hele periode ervoor persoonlijke coaching had van een wingman (en zijn vriendin). Hij zegt zelf ook dat als hij moe is het niet gaat dus dat werkt twee kanten uit. Helaas ben ik er zelf niet bij geweest maar een gezamenlijke vriendin heeft hem al wel bezocht (uiteraard niet in zo'n situatie).
Dina80 schreef:
16-12-2018 12:47
Er is ook wel een verschil tussen gewoon aanspreken en aanspreken waarbij een versierpoging er dik bovenop ligt. En ook een verschil tussen gewoon een kort praatje en meegaan in een wagon en twee uur lang blijven praten.
Uiteraard! Op één of andere manier zie ik een versierpoging op straat eigenlijk niet zo bij hem, wel een flirt. Twee uur gaat hem niet worden want het is in de stad. Maar in twee uur heb je veel meer kans iemand te leren kennen. Zo heb ik een oude vriend in Duitsland die ik heb ontmoet in de trein, dat was ook twee uur.
Toch blijf ik het ergens wel 'oneerlijk' vinden dat altijd de vriendelijke en toegankelijke vrouwen het moeten 'oplossen' en het 'doelwit' zijn van de oefeningen.
Dan bedoel ik zozeer mezelf, maar meer in het algemeen. Het is wel begrijpelijk, ik spreek zelf ook eerder een aardige vrouw aan, maar mannen lijken toch veel vaker te 'oefenen'. Dat baseer ik ook op de verhalen van die vrouwen waar jij naar refereerde, dat soort verhalen hoor je toch niet vaak andersom.
Oefenen doe ik niet meer trouwens.
Dina80 schreef:
16-12-2018 12:02
Ja, goed uitgelegd die 2 kanten.
Het is ook niet leuk voor een vrouw.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Dina80 schreef:
16-12-2018 12:47
Ja er is verschil.
Tussen sjans hebben of een kort praatje of tot mee aan de deur lopen.
Ik kan naar binnen gaan. Snel.
In de trein helemaal erg.
Gelukkig kon ik snel uitstappen.
Zit je dan 2 uur lang met een heel ander gevoel.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Dina80 schreef:
16-12-2018 13:08
Toch blijf ik het ergens wel 'oneerlijk' vinden dat altijd de vriendelijke en toegankelijke vrouwen het moeten 'oplossen' en het 'doelwit' zijn van de oefeningen.
Dan bedoel ik zozeer mezelf, maar meer in het algemeen. Het is wel begrijpelijk, ik spreek zelf ook eerder een aardige vrouw aan, maar mannen lijken toch veel vaker te 'oefenen'. Dat baseer ik ook op de verhalen van die vrouwen waar jij naar refereerde, dat soort verhalen hoor je toch niet vaak andersom.
Oefenen doe ik niet meer trouwens.
Nu schets je een situatie van overlast door oefenende mannen. Ik denk dat het nu over mannen gaat die echt op meer uit zijn dan een kort gesprekje om verlegenheid af te bouwen. Zij zijn eerder "te" gemakkelijk in contact met het idee als ik het probeer dan lukt het wel een keer. Mogelijk klopt dat ook nog?

Weet ik, het moet ook niet als forceren aanvoelen. Je moet doen wat bij je past.
ja, ik zei al: Het maakt nogal uit of het gewoon een kort gesprekje is om van verlegenheid af te komen of dat het echt een indringende versierpoging is.
Eslarealidad schreef:
16-12-2018 13:41
Ja er is verschil.
Tussen sjans hebben of een kort praatje of tot mee aan de deur lopen.
Ik kan naar binnen gaan. Snel.
In de trein helemaal erg.
Gelukkig kon ik snel uitstappen.
Zit je dan 2 uur lang met een heel ander gevoel.
Het moet geen creepy stalking worden!
Maar zelfs met alleen de onschuldige gesprekjs vind ik het nog steeds een beetje alsof aardige vrouwen 'gestraft' worden voor hun aardigheid doordat zij dan die gesprekjes moeten gaan voeren of afwimpelen, dat zij dus degene zijn die de ander van de verlegenheid moeten afhelpen, terwijl de onaardige vrouwen dan rust hebben.
Ik leg het niet zo goed uit misschien, maar het is misschien wel net zoiets dat aardige mensen ook een promotie minder snel krijgen dan een heel assertief persoon.
Dat is gewoon niet eerlijk verdeelt, maar het is nou eenmaal niet eerlijk in de wereld, zoals Tonkje al zei. Het is dan ook niet bedoeld als klagen, maar meer als constatering. Ik vind dit soort onderwerpen ook wel interessant om over te discussiëren.
ooitverlegen schreef:
Dat is echt opdringerig, dan moest je jezelf dus eigenlijk meer afschermen. Dat doe ik ook als ik niet aangesproken wil worden door een verkoper in de stad maar leuk is dat niet. Ik heb mij er een keer enorm over verbaasd hoe vaak en hoeveel mannen vrouwen in het openbaar aanspreken! Een vrouw op een forum (hier?) schreef daar eens over en daar viel mij echt de mond van open.

Tegen een verkoper zeg ik vriendelijk nee. Ik heb haast. :D
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 13:55
Het moet geen creepy stalking worden!
Ik en zelf ook mans genoeg hoor :) maar het is gewoon ongemakkelijk.
Zo een man of jongen denkt dat hij scoort.
Dina80 schreef:
16-12-2018 13:54
ja, ik zei al: Het maakt nogal uit of het gewoon een kort gesprekje is om van verlegenheid af te komen of dat het echt een indringende versierpoging is.
Misschien werd ik dan gebruikt om van verlegenheid af te komen. :proud:
Eslarealidad schreef:
16-12-2018 14:04
Tegen een verkoper zeg ik vriendelijk nee. Ik heb haast. :D
Duim omhoog! De laatste keer dat ik mij herinner vermeed ik hem of ik kijk er langsheen tijdens het lopen. Ligt er een beetje aan als ik het op kan brengen of tijd heb praat ik er ook wel mee. Het is ook niet dat ik standaard alles afwijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven