Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad

25-05-2017 21:27 3014 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
ooitverlegen schreef:
21-07-2017 11:18
Ik baseerde mijn reactie op dit gegeven: Ook terwijl ze met andere klanten bezig was.
Ik heb meerdere malen meegemaakt dat kassières dat bij mij deden, ook terwijl ze met andere klanten bezig was.
Dat kan soms ook een blik van verstandhouding betekenen.
Zo was er laatst een heel trage klant in de rij voor me. Terwijl die heel traag de boodschappen inpakte, zocht de kassière steeds oogcontact met mij, glimlachte. Dat vatte ik op als een non-verbale uiting waarmee ze iets wilde zeggen als: 'Sorry dat je wat langer moet wachten, ik vind ook dat het traag gaat, maar kan dit niet hardop zeggen omdat ik ook klantvriendelijk moet zijn voor trage klanten'.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
21-07-2017 11:21
Haha, alsof ik dat nog uit mijn hoofd weet in de snelheid dat dit topic zich ontwikkelt en de vele pagina's.
Ik zou het niet eens bij benadering weten, maar ik weet zeker dat ik dit soort situaties vaker heb gelezen.
Die situaties komen héél veel voor. Wat het voor mij lastig maakt is dat ik ooit echt een flirt had met een kassiére. Daar had ik altijd oogcontact mee, ook van een grote afstand buiten de winkel.

Opzoeken is onmogelijk, weet het. Tijd voor een eigen forum, dan zijn alle problemen opgelost. Ik ken een hele mooie die wel uitbreiding kan gebruiken.
Maar ook zonder dat er iets bijzonders gebeurde in de rij, heb ik wel een paar keer meegemaakt dat ik veelvuldig oogcontact had met kassières, ze langdurig naar me glimlachten, etc. maar dit heb ik nooit als flirten opgevat.
Nu ben ik natuurlijk geen flirt-expert, ik ben notabene de TO van dit topic, maar zeggen dat de kassière uit het voorbeeld duidelijk flirtte vind ik niet dat je kan zeggen tegen een onzekere jongeman, omdat je hem daar m.i. valse hoop mee geeft.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
21-07-2017 11:26
Ik heb meerdere malen meegemaakt dat kassières dat bij mij deden, ook terwijl ze met andere klanten bezig was.
Dat kan soms ook een blik van verstandhouding betekenen.
Zo was er laatst een heel trage klant in de rij voor me. Terwijl die heel traag de boodschappen inpakte, zocht de kassière steeds oogcontact met mij, glimlachte. Dat vatte ik op als een non-verbale uiting waarmee ze iets wilde zeggen als: 'Sorry dat je wat langer moet wachten, ik vind ook dat het traag gaat, maar kan dit niet hardop zeggen omdat ik ook klantvriendelijk moet zijn voor trage klanten'.
Goede beschrijving, dit ken ik ook. Lijkt een beetje op situaties in het verkeer waarbij oogcontact wordt gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
21-07-2017 09:47
Dat is niet bijzonder, maar wel dat je overwegend reageert op topics die met JOU te maken hebben.
Kijk maar eens naar je berichten op de laatste tientallen pagina's; bijna alle berichten gaan over jezelf, terwijl de meeste anderen hier afwisselend over hun eigen ervaringen vertellen en interesse in de verhalen van anderen tonen.
Daarmee zeg ik niet dat jij NOOIT interesse in anderen toont, maar bij de meeste andere deelnemers in dit topic is het meer in balans, en lijkt er meer wederkerigheid.
Hmmm, ik kan een paar redenen bedenken maar die verklaren de rode draad niet in het topic.
Al ga ik er vermoedelijk wel vanuit dat anderen betere zaken kunnen zeggen dan ik.
Dat ik qua reactie om emotionele situaties minder geplaatst ben dan anderen (o.a. door het formele karakter van m'n posts).
Dus op dat vlak trek ik mezelf terug uit de interactie.
Dan vermeld ik het wel duidelijk dat ik er weinig op weet terug te zeggen, het verklaart de korte reacties op dat moment.

Maar dat het de rode draad is in m'n berichten, dan is dat weer een no-go.
Als in allesbehalve (een) interessant(e) (eigenschap).
Verklaart wel waarom er af en toe totaal niet op ingegaan wordt.
De meeste berichten in andere topics schrijf ik als eigen ervaring in de hoop dat iemand anders er iets mee kan door het vanuit een ander perspectief te bekijken. De TO ziet zijn verhaal en perspectief en geraakt erdoor verstard. Dan is het interessant als iemand, bij wijze van spreken ook een linker- of rechterkant laat zien. Stel je voor dat iemand op de snelweg rijdt maar nooit de afslagen ziet. Hij/Zij blijft continue in dezelfde richting rijden maar mist wel vele andere zaken.

Dus een slechte karaktereigenschap in combinatie met een minderwaardigheidscomplex?
Het ene is er sowieso waarbij het andere het versterkt?
Het wordt erger met de dag :-[

(Ik probeer nu enkel uit te vogelen waar dit gegeven vandaan komt, al vrees ik dan dat het aan de wortel ligt.)
Dit bericht gaat trouwens totaal niet over mezelf hoor :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
21-07-2017 11:30
Maar ook zonder dat er iets bijzonders gebeurde in de rij, heb ik wel een paar keer meegemaakt dat ik veelvuldig oogcontact had met kassières, ze langdurig naar me glimlachten, etc. maar dit heb ik nooit als flirten opgevat.
Nu ben ik natuurlijk geen flirt-expert, ik ben notabene de TO van dit topic, maar zeggen dat de kassière uit het voorbeeld duidelijk flirtte vind ik niet dat je kan zeggen tegen een onzekere jongeman, omdat je hem daar m.i. valse hoop mee geeft.
Mee eens, ik laat het duidelijk vallen. Ik heb op een ander forum wel eens in een topic gezeten van een jongeman die zo'n contact had gelegd maar ken de details niet meer precies. In het algemeen kan wel gezegd worden dat romantisch contact leggen met totaal onbekende personen heel moeilijk is. Niet zonder reden ontstaan de meeste relaties in situaties waarbij je elkaar vaker ziet en rustig kunt leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
21-07-2017 11:38
Mee eens, ik laat het duidelijk vallen. Ik heb op een ander forum wel eens in een topic gezeten van een jongeman die zo'n contact had gelegd maar ken de details niet meer precies. In het algemeen kan wel gezegd worden dat romantisch contact leggen met totaal onbekende personen heel moeilijk is. Niet zonder reden ontstaan de meeste relaties in situaties waarbij je elkaar vaker ziet en rustig kunt leren kennen.
Dat gaat helaas moeilijk. Als je geen meisjes kent en de meisjes die ik ken van werk allemaal al een vriend hebben of niet mijn type zijn
Alle reacties Link kopieren
tijdjes123 schreef:
21-07-2017 12:04
Dat gaat helaas moeilijk. Als je geen meisjes kent en de meisjes die ik ken van werk allemaal al een vriend hebben of niet mijn type zijn
Als je ook niet uitgaat of een vrije tijdsbesteding hebt waar je meiden leert kennen ga je om je heen kijken of je in het wild iemand tegenkomt, herkenbaar. Je wilt het ook graag zien omdat het uit deze beperking ontstaat. De meesten kiezen in dit geval voor Internet, dan weet je in ieder geval zeker dat je beide op zoek bent.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
21-07-2017 12:14
Als je ook niet uitgaat of een vrije tijdsbesteding hebt waar je meiden leert kennen ga je om je heen kijken of je in het wild iemand tegenkomt, herkenbaar. Je wilt het ook graag zien omdat het uit deze beperking ontstaat. De meesten kiezen in dit geval voor Internet, dan weet je in ieder geval zeker dat je beide op zoek bent.
Ik ga soms wel uit. maar ik drink geen alcohol. dus dat maakt het zoizo lastig. vrienden van mij hebben er soms wel een onenightstand door de alcohol. en die zeggen dat het ook makkelijker gaat als je alcohol drinkt.
Alle reacties Link kopieren
tijdjes123 schreef:
21-07-2017 13:42
Ik ga soms wel uit. maar ik drink geen alcohol. dus dat maakt het zoizo lastig. vrienden van mij hebben er soms wel een onenightstand door de alcohol. en die zeggen dat het ook makkelijker gaat als je alcohol drinkt.
Alcohol is zo oud als de weg naar Rome wat gemakkelijker te worden met meiden aanspreken en bovenstaande. Ik ga je niet aanraden om het dan ook maar te doen als het niet bij je past. Ook zijn veel van die benevelde versier gesprekjes geen hoogstandjes in contact.

Als zich met uitgaan een kans voordoet waarbij je wel wil maar geen stap durft te zetten kun je altijd een vriend vragen je te aan te sporen. Verwacht er niet gelijk alles van en bedenk dat we allemaal gewoon mensen zijn, ook die leuke meid!
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
20-07-2017 21:45
Komt die oncomfortabelheid ook niet voort uit de spanning voor een eventuele relatie? Als je nog nooit een relatie hebt gehad dat moet elke aanzet daartoe toch hartstikke spannend zijn?
Nee, ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. Ik voel me in het algemeen niet prettig als mensen te dicht bij komen. Dan ga ik me letterlijk en figuurlijk terug trekken.

Dus eigenlijk zal een lat-relatie ook niet werken denk ik. Te veel, te vaak, te dichtbij.

1x een scharrel gehad en dat werkte om meer redenen niet, maar ook omdat ik hem eigenlijk helemaal niet zo toeliet in mijn leven. Waardoor ik het aan de ene kant niet leuk vond - ik sloot hem uit, maar ondertussen deden we wel dingen samen, maar dat is niet leuk als je iemand eigenlijk niet toelaat - en aan de andere kant ook niet wilde veranderen - want iemand wel toelaten ging me veel te ver.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
@tonkje: Dit en je eerdere berichten zijn wel duidelijk. Omdat je niet duidelijk iets mist in je leven zoals het nu is voel je ook geen reden om iets te doen aan bovenstaand "probleem" toch?
Alle reacties Link kopieren
watmoetikhiervandenken schreef:
20-07-2017 22:13
Ik denk dat dit veel minder eng zal zijn op het moment dat je voor jou de juiste persoon hiervoor tegenkomt.
Hoezo dat?

Ik heb het ook met vrienden en familie: hoe closer het wordt, hoe meer ik mij afsluit of de neiging heb nu maar wat minder af te spreken, want zo is het wel genoeg.
Waarom zou dat ineens anders zijn bij 'de juiste persoon'?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
21-07-2017 14:23
@tonkje: Dit en je eerdere berichten zijn wel duidelijk. Omdat je niet duidelijk iets mist in je leven zoals het nu is voel je ook geen reden om iets te doen aan bovenstaand "probleem" toch?
Nee, ik ervaar het niet als een probleem. Dus terecht dat jij er al "" omheen zette.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
21-07-2017 14:29
Nee, ik ervaar het niet als een probleem. Dus terecht dat jij er al "" omheen zette.
Juist geconcludeerd dus. Dat geeft wel rust in de tent dan (op de katten na). En ondanks dat je geen verandering nastreeft ben je wel altijd actief in dit soort topics, leuk!
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
21-07-2017 13:58
Alcohol is zo oud als de weg naar Rome wat gemakkelijker te worden met meiden aanspreken en bovenstaande. Ik ga je niet aanraden om het dan ook maar te doen als het niet bij je past. Ook zijn veel van die benevelde versier gesprekjes geen hoogstandjes in contact.

Als zich met uitgaan een kans voordoet waarbij je wel wil maar geen stap durft te zetten kun je altijd een vriend vragen je te aan te sporen. Verwacht er niet gelijk alles van en bedenk dat we allemaal gewoon mensen zijn, ook die leuke meid!
de meiden zijn meestal in een groep. dus durf er dan inderdaad echt niet op af te stappen.
ik drink geen alcohol i.v.m medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
JonasV91 schreef:
20-07-2017 22:24
Volgens mij sla ik die zaken over omdat ze logisch lijken. Het is logisch dat een gebroken been als pijnlijk en buitengewoon praktisch ervaren wordt. Waarom het dan nog eens expliciet vermelden als het toch duidelijk is? Om contact te leggen. Hmmm...
Je legt contact, je toont interesse, je laat zien dat je met iemand meeleeft en je voorkomt dat iemand denkt 'wat een ongeïnteresseerde botte boer, hij vroeg niet eens naar mijn gebroken been!'
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tijdjes123 schreef:
21-07-2017 14:38
de meiden zijn meestal in een groep. dus durf er dan inderdaad echt niet op af te stappen.
ik drink geen alcohol i.v.m medicijnen.
Berucht probleem. Tja, dan veroorzaken ze zelf niet benaderbaar te zijn. Dansvloer dan?
Je kunt er samen met een vriend op af stappen en met de hele groep kennismaken. Dan kunnen ze onderling niet op haar letten en is het allemaal wat relaxter.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
21-07-2017 14:37
Juist geconcludeerd dus. Dat geeft wel rust in de tent dan (op de katten na). En ondanks dat je geen verandering nastreeft ben je wel altijd actief in dit soort topics, leuk!

Dank je.

Het is natuurlijk wel boeiend voor mij om te zien hoe anderen ermee omgaan. Ik lees soms met grote verbazing hoeveel moeite sommigen ermee hebben en ik hoop dat ik nooit gezegd heb "laat het anders maar gewoon zitten joh en blijf lekker alleen." want de meeste mensen willen helemaal niet alleen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
21-07-2017 14:54
Dank je.

Het is natuurlijk wel boeiend voor mij om te zien hoe anderen ermee omgaan. Ik lees soms met grote verbazing hoeveel moeite sommigen ermee hebben en ik hoop dat ik nooit gezegd heb "laat het anders maar gewoon zitten joh en blijf lekker alleen." want de meeste mensen willen helemaal niet alleen.
Ik wilde het al eens eerder gezegd hebben dus hierbij.

Zeker en ook zo verschillend! Dat ga jij echt niet zeggen, zeker niet na deze post ;)
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 21-07-2017 15:32
0.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
21-07-2017 14:42
Je legt contact, je toont interesse, je laat zien dat je met iemand meeleeft en je voorkomt dat iemand denkt 'wat een ongeïnteresseerde botte boer, hij vroeg niet eens naar mijn gebroken been!'
Ik heb veelal het idee dat die 'interesse' helemaal niet zo oprecht is en eerder gezien wordt als een verplichting.
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Wellicht ligt het er ook aan dat ik vaak niet de behoefte aan dergelijke vragen van anderen uit.

Ik zal wel 'fucked-up' zijn.
tonkje schreef:
21-07-2017 14:54
Het is natuurlijk wel boeiend voor mij om te zien hoe anderen ermee omgaan. Ik lees soms met grote verbazing hoeveel moeite sommigen ermee hebben en ik hoop dat ik nooit gezegd heb "laat het anders maar gewoon zitten joh en blijf lekker alleen." want de meeste mensen willen helemaal niet alleen.
Ik vermoed dat er velen dat denken maar niet willen schrijven/uitspreken.
Om de één of andere reden denk ik dat ze nog gelijk hebben ook...
Alle reacties Link kopieren
JonasV91 schreef:
21-07-2017 15:10
Ik heb veelal het idee dat die 'interesse' helemaal niet zo oprecht is en eerder gezien wordt als een verplichting.
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Wellicht ligt het er ook aan dat ik vaak niet de behoefte aan dergelijke vragen van anderen uit.

Ik zal wel 'fucked-up' zijn.
Het ligt op een schaal tussen uit 100% gevoel van plicht en 100% oprecht. In het geval van toneelspel blijft er voor de ontvanger in ieder geval over dat hij of zij eraan denkt. Het valt dan toch weer onder een soort small talk. Maar de meeste mensen gaan niet uitgebreid zitten analyseren hoeveel procent oprecht de interesse is.

Nee, jij bent niet fucked-up, wel anders dan gemiddeld :)
JonasV91 schreef:
21-07-2017 15:10
Ik vermoed dat er velen dat denken maar niet willen schrijven/uitspreken.
Om de één of andere reden denk ik dat ze nog gelijk hebben ook...
Niet iedereen heeft veel geduld met problemen bij een ander maar als je dit goed uitlegt krijg je daar wel begrip voor.
Alle reacties Link kopieren
JonasV91 schreef:
21-07-2017 15:10
Ik heb veelal het idee dat die 'interesse' helemaal niet zo oprecht is en eerder gezien wordt als een verplichting.
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Wellicht ligt het er ook aan dat ik vaak niet de behoefte aan dergelijke vragen van anderen uit.

Ik zal wel 'fucked-up' zijn.
De interesse zal zonder meer niet altijd oprecht zijn, maar het zijn gewoon omgangsvormen waar je je aan hoort te houden. Fucked up zal ik het niet noemen als je er niet aan meedoet, maar onhandig is het wel, vooral voor jou denk ik. Maar ook voor de mensen die met jou te maken hebben. Jij gedraagt je in dit opzicht anders dan wat mensen verwachten en daardoor kunnen anderen zich ongemakkelijk gaan voelen.

Bij het leven horen nu eenmaal dingen die je misschien idioot vindt of niet leuk, tja, zo is het nu eenmaal denk ik dan.

Dat 3x zoenen, daar houd ik helemaal niet van. Ik doe soms nog pogingen om het bij een hand te houden, maar je moet dan wel heel erg duidelijk laten merken dat je niet gaat zoenen en dat is ook weer zo wat. Je hele arm uitsteken als teken 'ik ga je een hand geven en niet zoenen' komt niet over. Je moet het echt zeggen en dat leidt dan weer tot vragen als je een beetje pech hebt. Liefst zou ik continu mijn neus wat rood make-uppen zodat ik kan zeggen snotverkouden te zijn. :)
Maar meestal zoen ik dan toch maar, ook al vind ik het niks. Weg van de minste weerstand. Misschien slap van me, maar het wordt zo vermoeiend anders.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
21-07-2017 16:14
..... Dat 3x zoenen, daar houd ik helemaal niet van. Ik doe soms ....
De jaarlijkse zoenronde rond oud&nieuw in het dorp was lange tijd de enige intimiteit die ik kende. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige vrouwen/meisjes ongemakkelijk was. Ik vond het soms ook wel ongemakkelijk, maar ik hunkerde ook naar intimiteit, hoe karig drie zoenen ook lijken.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
21-07-2017 14:44
Berucht probleem. Tja, dan veroorzaken ze zelf niet benaderbaar te zijn. Dansvloer dan?
Je kunt er samen met een vriend op af stappen en met de hele groep kennismaken. Dan kunnen ze onderling niet op haar letten en is het allemaal wat relaxter.
Ik heb dan alleen
Wat ga ik zeggen. Ik ben in een grote groep niet echt e3n prater en ookal was het 1 op 1 zou ik nog niet weten wat ik moet zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven