Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad

25-05-2017 21:27 3014 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Dina :hug: Dikke knuffel!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Klubnika, ik herken wél heel erg wat je zegt. Juist die tegenstrijdigheid. Je valt als single buiten de boot, ook op onze leeftijd. Ik hoef nu niet per se een relatie, maar loop wel echt 'achter' op leeftijdsgenoten en ben dus bang dat er wel iets mis met mij moet zijn.

Als ik naar relaties om me heen kijk is het voor mij heel duidelijk dat ik zó'n relatie in ieder geval niet wil. Maar toch lijken zij die status van relatie allemaal als 'beter' te zien dan mijn minderwaardige single-status.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam overigens dit artikel tegen en herkende het allemaal heel erg. O.a. over waarom je nou net áltijd de verkeerde mannen treft die direct al zeggen "Ik ben nog niet toe aan een relatie" etc.

http://elitedaily.com/dating/lessons-fr ... g/1049495/

Misschien voor sommigen hier ook wel herkenbaar. Ik heb trouwens in tegenstelling tot sommige anderen hier wel altijd veel losse seks en scharrels gehad. Heb wel het idee dat dat mijn vertrouwen in mannen ook wel heel flink beschadigd heeft.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
27-05-2017 11:55
Ja... ZIJ. Het doet echt heel veel pijn, ik voel bijna een letterlijke pijn in mijn hart, en zo'n brok in mijn keel en tranen branden achter mijn ogen.
:hug:

en een bak chocolade-ijs misschien?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Fun76 schreef:
27-05-2017 11:59
Dat klopt wel.
Maar in dit soort vriendschappen voelde ik me niet echt happy.
Vervelend om te moeten vaststellen; maar als de klik er echt niet blijkt te zijn houdt het helaas op.
Hm, dat klinkt best fout, namelijk alsof je alleen in een vrouw geïnteresseerd bent als relatie- of seksmateriaal.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
27-05-2017 11:49
Ik ben zojuist weer afgewezen en heb een hug nodig.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
27-05-2017 11:49
Ik ben zojuist weer afgewezen en heb een hug nodig.
:hug: :hug: :hug:

Erg moedig van je dat je het geprobeerd hebt! Daar mag je gerust trots op zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vooral met het mooie weer nu... Stelletjes lopen samen hand in hand en romantisch voorbij op weg naar een parkje of lopen straks juist na afloop liefdevol terug. Dat gevoel mis ik wel.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
27-05-2017 12:06
Ik herken het ook heel erg, heb ook nog nooit een relatie gehad en de meeste mensen om me heen zijn zich allemaal aan settelen, hebben kinderen (of zijn er mee bezig), etc. Afspreken met vriendinnen gaat daardoor ook moeilijker want ze hebben meer verplichten, waren van plan iets met vriend te ondernemen etc. En op verjaardagen en kerst komt altijd de vraag of ik echt nog geen vriend heb. Sommigen raden internet daten aan en vinden dat ik maar eens gezellig moet gaan stappen want dan kom ik vast iemand tegen. Ik hou al niet van stappen en met wie moet ik gaan als iedereen het druk heeft? Voel me met kerst dus ook altijd best alleen want ik ben de enige zonder relatie en sommigen vinden dat raar/zielig maar tegelijkertijd wordt er geroepen: "Groot gelijk, begin er maar niet aan want je hebt er niks aan."

Niet dat ik wanhopig op zoek ben maar zou het ook wel eens leuk vinden dat iemand zomaar even een arm om me heen slaat, waar ik 's nachts gewoon lekker tegenaan kan kruipen als ik het koud heb in de winter en dat soort kleine dingetjes.
Wat vast staat is dat iemand sowieso niet goed kan doen in de ogen van een ander.
Waarschijnlijk zijn het wel allemaal goedbedoelde adviezen maar het zijn vooral de clichés die naar boven komen...
Specifiek in jouw post lees ik (onbewust) onbegrip voor jouw introversie.
Ze weten precies niet goed hoe ze ermee moeten omgaan en beginnen dan met die clichés...

Je sluit af met iets wat iedereen wel wil, of zelfs nodig heeft.
Zou je dat eigenlijk kunnen vragen aan iemand?
Lijkt me dat daar weinig kwaad mee berokkend kan worden. Het is louter open communicatie...
Al lijkt dat dan meer op een FWB... :roll:
Alle reacties Link kopieren
lola712 schreef:
27-05-2017 14:34
Ik heb het vooral met het mooie weer nu... Stelletjes lopen samen hand in hand en romantisch voorbij op weg naar een parkje of lopen straks juist na afloop liefdevol terug. Dat gevoel mis ik wel.
Ja erg hè, met dit weer is het opeens balen geblazen. Al mijn vrienden zijn met hun wederhelft op pad. Romantisch op een bootje, strand, terrasje.... Bleh.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op pad maar lees wel mee :hug:
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
27-05-2017 14:52
Ja erg hè, met dit weer is het opeens balen geblazen. Al mijn vrienden zijn met hun wederhelft op pad. Romantisch op een bootje, strand, terrasje.... Bleh.
ik heb eerst heerlijk op mijn balkonnetje in de zon gezeten, tot het wat te warm werd. Nu zit ik lekker binnen met alle ramen en deuren open, lekker windje erbij, net alsof je buiten zit. Wel in mijn eentje, dat dan weer wel. Nu en dan komt 1 van de katten lui langs wandelen, ze hoeven niet op schoot gelukkig, dat vinden zij ook veel te warm.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
27-05-2017 14:52
Ja erg hè, met dit weer is het opeens balen geblazen. Al mijn vrienden zijn met hun wederhelft op pad. Romantisch op een bootje, strand, terrasje.... Bleh.
Waarschijnlijk zullen we dan hetzelfde doen... ;) Maar ik heb dat ook als ik iemand heel lief met zijn of haar kinderen zie spelen terwijl ik absoluut niks met kinderen heb. Vraag me gewoon af of het ooit nog wel goed komt als het de eerste 26 jaar, waar het zogenaamd gemakkelijker is om relaties te krijgen, al niet is gelukt..
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde eerst alles lezen en dan pas reageren, maar kon het niet laten..
Dina wat een mooie OP, kon mezelf er zo in vinden... en verder, de reactie ven Belle....lijkt alsof ik dat zelf heb geschreven.

Ik zal mijn situatie even schetsen en dan lees en schrijf ik graag mee..
Ik ben 35, ik kan bijna zeggen dat ik nog nooit een relatie heb gehad. Ik heb 7 jaar geleden wel iets mee gemaakt wat bijna een relatie was, maar dat was meer een long distance relationship (voor wie wil loepen, heb er een topic over geschreven toen).
Behalve dat bijna, heb ik nooit een relatie gehad en alle "nog nooit" wat Belle beschrijft, voel ik dus ook (nooit samengewoond, nooit samen gekookt, nooit op vakantie samen, nooit naar een evenement enz).
Ik vind het wel moeilijk dat ik wel heb ervaren hoe het voelde om van iemand te houden en dat diegene "ik hou van je" zegt.. het is later allemaal in mijn gezicht ontploft met leugens en vreemdgaan, maar ik heb dus een beetje bijna liefde ervaren en wil dat weer ervaren, maar dat diegene nu voor mij kiest, zonder leugens, zonder er een andere relatie op na te houden. Ik was gebroken toendertijd, ben er overheen gekomen, heb weer gedate, ben zelfs weer verliefd geworden... maar echt een relatie was het nooit... ik ben al 3 jaar niet meer gedate (dus een date die langer dan 3 dates duurt), anderhalf jaar geen seks gehad, een jaar niet gezoend.
de muur om mij heen is nu een hoge toren, ik voel me best mislukt eigenlijk, en onaantrekkelijk (anders was ik niet alleen, denkt een gemeen stemmetje). Ik zie er leuk uit, hoor vaak dat ik erg mooi ben (soms voel ik dat inderdaad, maar soms voel ik me ook zo onaantrekkelijk), ik heb een goede carriere, werk in onderzoek en ben aan het promoveren, leuke hobbies (theater en ik dans flamenco), ik treed vaak op. Heb geweldige vrienden om mij heen... Ik weet eigenlijk niet wat er mis zou zijn met mij.. ik heb nog een aantal vriendinnen (35 plus singles) een paar hebben het al opgegeven... en vriendinnen die getrouwd zijn en al kinderen hebben, daar is de vriendschap niet zo sterk meer als dat het was toen zij nog vrijgezel waren.
Ik zit op een paar datingsites, maar degenen die ik leuk vindt, zijn vaak niet geinteresseerd of zijn toeristen... en de mannen die mij benaderen zijn heel vaak mijn type niet... zo leef ik mijn leven, ben ook helaas wat cynisch tegenover de liefde (ben zo vaak teleurgesteld en gekwetst), maar ergens geloof ik dat het nog goed gaat komen, dat ik mijn soulmate zal ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
Fijne OP. Ik kamp zelf ook met eeuwig vrijgezellen bestaan. Af en toe wel mannen voor langere tijd gedate maar nooit is daar een relatie uitgekomen. De laatste keer dat ik verliefd was, me intens gelukkig voelde, seks had, was drie jaar terug en dat doet me wel pijn. Ik onderneem misschien niet genoeg om de liefde te vinden. Ik heb al mensen uit elkaar zien gaan en nieuwe liefdes vinden in die tijd. Dan krijg ik spijt dat ik niet ook meer heb ondernomen om de liefde te vinden.

Ik date wel af en toe via Tinder maar meestal blijken dat dan toch niet mijn types te zijn. Ik ben nu begin 30 en de meeste mannen die ik in mijn leven ontmoet (en die ik zie zitten) hebben al een relatie.

Ik ben ook geen open type. Ik ben vrij prudent en neem weinig risico's. Ik zou nooit als eerste gaan flirten met een man.
Alle reacties Link kopieren
Nu ik alles heb gelezen nog een toevoeging:

Ik voel me inderdaad vaak sterk en onafhankelijk, maar soms "breek" ik wel hoor. Ik woon in een flat en de flat wordt gerenoveerd, er wordt van mij verwacht dat ik vrij neem van werk, want als ik niet thuis ben, is niemand thuis (behalve de kat)... alle grote beslissingen, moet ik alleen nemen...

Financieel is het ook niet makkelijk, alle financielen uitgaven alleen, ik sta overal alleen voor...mijn leuke carriere brengt helaas niet veel geld naar binnen :) maar ik leef wel goed, mijn hobbies, een keer per week uiteten, een keer per week een drankje in een bar/terras..

Ik heb een kinderwens, maar die is niet zo sterk dat ik het alleen ga doen. Ben met een alleenstaande moeder opgevoed, en ben bang dat het mij alleen niet lukt.. heb wel de nodige testen gedaan om mijn vruchtbaarheid te checken en mijn opties te bespreken met de dokter en werd toen behoorlijk verdrietig... Ik wilde altijd een kind met de man waar ik van zou houden en niet alleen.. alleen zwanger zijn, alleen bevallen, alleen opvoeden...
Alle reacties Link kopieren
nog iets: Ik denk dat de mensen om mij heen die (gelukkig) getrouwd zijn en kinderen hebben (ik woon in een land waar men niet veel samenwoond, samenwonen is een stap voor het huwelijk) zo veel geluk hebben gehad...
Wederzijdse liefde voelt als iets schaars.. maar dat zeg ik misschien omdat mijn liefde mij heeft ingeruild voor iemand die op mij lijkt, maar in zijn stad en land woont (en erover heeft gelogen), omdat ik vaak ben afgwezen of vaak mannen achter mij aan heb gehad waar ik totaal geen click mee had..

en ik denk dat de internet, met name smartphones en Tinder en OKcupid te romantiek hebben beschadigd.. Tinder en dergelijke zijn net een grote "meatmarket", een vrouw wordt uitgekozen vanwege de mooiste selfie...
Nu heb ik toevallig mooie selfies, en ook professionele foto's (ben plus size model geweest voor een aantal campagnes), maar ik hoor vaak dat ik te oud ben (vooral mannen mijn leeftijd willen een jongere vriendin), dat ik te ver weg woon (woon in een wereldstad, maar inwoners van een stad een uur van mij vandaan willen niet), of vinden dat ik te hoog ben opgeleid :(
Alle reacties Link kopieren
Mij wordt ook soms (niet vaak gelukkig) aangeraden om meer te gaan stappen. "Want op de bank kom je ze niet tegen." Ik houd helemaal niet van stappen. Waarom denken zoveel mensen dat je je soul-mate in een café vind? Ik kan het mis hebben, maar cafés associeer ik met dronken mensen. Ik drink geen alcohol, houd niet van harde muziek en drukte. En ik vind het zonde van mijn geld. Dure drankjes. Het enige wat ik doe in een café is overdag tijdens het shoppen b.v. dan even iets nuttigen. Bijtanken. Maar het café zelf heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
Met Kerst voelde ik me een paar jaar terug wel even een loser. Toen vierden we dat samen met de familie van mijn stiefvader. Kinderen en kleinkinderen. Ik was toen eind 20 en de twee oudste kleinkinderen waren 15 en 16. Die hadden al een jaar een relatie wat ook al tot schoonfamilie gerekend werd. Ik miste toen ook even een maatje om leuk mee te praten. Zat er een beetje verloren bij. Met elk familiefeestje was het vriendje of vriendinnetje erbij. Na 4 jaar hebben die 2 nog steeds dezelfde verkering. Ze gaan ook samen op vakantie. Ik ben nog nooit zonder mijn ouders op vakantie geweest. Helemaal alleen trekt me dan weer niet. Hoewel ik best een einzelgänger ben. Maar ik raak gauw de weg kwijt en ben een enorme chaoot.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
27-05-2017 16:43
Mij wordt ook soms (niet vaak gelukkig) aangeraden om meer te gaan stappen. "Want op de bank kom je ze niet tegen." Ik houd helemaal niet van stappen. Waarom denken zoveel mensen dat je je soul-mate in een café vind? Ik kan het mis hebben, maar cafés associeer ik met dronken mensen. Ik drink geen alcohol, houd niet van harde muziek en drukte. En ik vind het zonde van mijn geld.
Op de bank kom je ze zeker niet tegen, maar als je niet van kroegen houdt moet je daar ook vooral niet heen gaan.
Veel mensen raden het je aan, waarschijnlijk omdat in dergelijke toko's ook veel relaties ontstaan.
Verder moet je café's naar mijn idee niet per se associeren met dronken mensen -dat is best negatief- maar met mensen die gezellig op stap gaan met vrienden en daar graag een drankje bij doen. Daar kún je dronken van worden, maar dat is niet de basis.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
27-05-2017 12:45
Hm, dat klinkt best fout, namelijk alsof je alleen in een vrouw geïnteresseerd bent als relatie- of seksmateriaal.
Dat vind ik een hele nare opmerking en behoorlijk kwetsend.
Zelf heb ik wel degelijk vriendschappen met vrouwen en deze zijn wat mij betreft prima.
Alleen die vriendschappen die ik eerder omschreef pasten gewoon niet bij.me en hierin voelde ik geen klik.
Dat heeft niets met interesse te maken in een vrouw als seksmateriaal oid.
Alle reacties Link kopieren
Of de opmerking dat je nog jong bent en het vanzelf wel goedkomt... Daar heb je echt geen fluit aan als je al jaren alleen bent en de boot hebt gemist met leeftijdsgenoten.... Die lukt het schijnbaar wel dus doe je echt wat fout
Alle reacties Link kopieren
Hm. Krijg altijd een beetje een naar bijsmaakje in mijn mond als er over 'types' en 'kliks' wordt gesproken. Waarom? Omdat het 99 van de 100 keer gaat over types qua uiterlijk en fysieke kliks.

Er zijn tegenwoordig meer singles dan ooit. Zou dat werkelijk komen doordat mensen niemand meer kunnen vinden? Of eerder doordat mensen niet gauw genoegen nemen met wat zich aandient? Maar ja, om nou maar met iedereen die op je pad komt genoegen te nemen is ook zo wat hè?

Maar misschien interessant om jezelf eens de vraag te stellen en daar voor jezelf eerlijk antwoord op te geven. Krijg je geen relatie doordat je niemand kunt vinden en het dus niet voor je is weggelegd of wil je niet wat je tot nu toe hebt kunnen krijgen en gun je jezelf iets 'beters'? Heb je er vertrouwen in dat iets 'beters' zich aan zal dienen of juist niet en stemt dat mensen somber?
Alle reacties Link kopieren
Kwamkwammertijd schreef:
27-05-2017 22:55
Op de bank kom je ze zeker niet tegen, maar als je niet van kroegen houdt moet je daar ook vooral niet heen gaan.
Veel mensen raden het je aan, waarschijnlijk omdat in dergelijke toko's ook veel relaties ontstaan.
Verder moet je café's naar mijn idee niet per se associeren met dronken mensen -dat is best negatief- maar met mensen die gezellig op stap gaan met vrienden en daar graag een drankje bij doen. Daar kún je dronken van worden, maar dat is niet de basis.
Ik vind kroegen wel leuk. Vroeger ging ik naar een kroeg in de hoop iemand te vinden. Geleidelijk aan is de reden voor kroegbezoek veranderd. Het weer is goed; er zijn veel mensen op straat... Ik heb zin in een biertje met iets erbij, ongeveer 10 euro. Niet langer om daar iemand te vinden.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
watmoetikhiervandenken schreef:
28-05-2017 05:52
Hm. Krijg altijd een beetje een naar bijsmaakje in mijn mond als er over 'types' en 'kliks' wordt gesproken. Waarom? Omdat het 99 van de 100 keer gaat over types qua uiterlijk en fysieke kliks.

Er zijn tegenwoordig meer singles dan ooit. Zou dat werkelijk komen doordat mensen niemand meer kunnen vinden? Of eerder doordat mensen niet gauw genoegen nemen met wat zich aandient? Maar ja, om nou maar met iedereen die op je pad komt genoegen te nemen is ook zo wat hè?

Maar misschien interessant om jezelf eens de vraag te stellen en daar voor jezelf eerlijk antwoord op te geven. Krijg je geen relatie doordat je niemand kunt vinden en het dus niet voor je is weggelegd of wil je niet wat je tot nu toe hebt kunnen krijgen en gun je jezelf iets 'beters'? Heb je er vertrouwen in dat iets 'beters' zich aan zal dienen of juist niet en stemt dat mensen somber?
Volgens mij wordt vooral tegen vrouwen gezegd dat ze te kritisch zijn. En dan denk ik "Waarom niet?" Waarom zou je jezelf en misschien ook wel je (toekomstige) kinderen niet de beste gunnen? We leven in een tijd waarin je je kunt veroorloven om single te zijn - dat was vroeger vooral voor vrouwen wel anders - dus blijf dan vooral single tot je die ene echte leukerd tegenkomt. Zolang je geen mannen afwijst omdat ze een stomme bril op de neus hebben, lijkt mij daar niks mis mee.

En die 'klik' betekent dat niet gewoon 'he, jij bent leuk! Ik geloof dat ik verliefd op je wordt'?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Fun76 schreef:
28-05-2017 00:25
Dat vind ik een hele nare opmerking en behoorlijk kwetsend.
Zelf heb ik wel degelijk vriendschappen met vrouwen en deze zijn wat mij betreft prima.
Alleen die vriendschappen die ik eerder omschreef pasten gewoon niet bij.me en hierin voelde ik geen klik.
Dat heeft niets met interesse te maken in een vrouw als seksmateriaal oid.
Ok, sorry, dan heb ik het gewoon verkeerd opgevat.

Je hebt het steeds over 'een klik voelen' en die term wordt volgens mij doorgaans gebruikt wanneer je een relatie zoekt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven