Voorzichtige vlinders voor een vriend

12-03-2024 09:42 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoog en breed volwassen en toch zo’n topic, wordt de liefde dan nooit makkelijker?!

Sinds een tijd vrijgezel en sinds een lange tijd bevriend met een man die ik ken via een gezamenlijke hobby. Ik kan niet eens echt de vinger erop leggen hoe, wat, wanneer precies maar de laatste tijd lijkt er ineens iets aan ons contact veranderd.
En ik zit me hier maar af te vragen: zijn we nou aan het flirten?

Aanwijzingen: we hebben ineens ook één op één contact buiten de hobby om. Gaan binnenkort samen naar een concert - kwamen er achter dat we dat allebei wilden zien en toen eigenlijk direct kaartjes gekocht. Sinds kort regelmatig een korte omhelzing wanneer we elkaar zien, waar dat eerst gewoon hallo zeggen was. En wellicht als klap op de vuurpijl: een tijdje geleden had ik iets te vieren en toen stuurde hij me een bos bloemen.

En ineens kijk ik heel erg uit naar de keren dat we elkaar weer zien (meestal zo’n 1x per week bij die hobby dus) en word ik vrolijk wanneer ik een appje van hem krijg.

Zijn dit vlinders? Zijn we aan het flirten, of is dit gewoon een zich verdiepende vriendschap?
Hoe breek ik eventueel uit die friendzone?

Hij is overigens erg aangenaam om naar de kijken, dat was me natuurlijk jaren geleden ook al opgevallen maar nu ineens extra lijkt het wel.
Oh en hij is zeker weten vrijgezel, hij vertelde namelijk laatst nog over zijn onsuccesvolle date via een datingapp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraag gewoon of hij een keer zin heeft om wat te drinken of bij je te komen eten? En kijk hoe dat gaat. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk TO!
Is dat concert al snel? Als dat nog even duurt zou ik vragen of hij een keer samen wat wil drinken en anders voorstellen om voor het concert eerste een hapje te eten ofzo. Dan maar eens zien waar dit naartoe gaat.
anything that is unrelated to elephants = Irrelephant
Alle reacties Link kopieren Quote
en bespreek het gewoon, vertel hem hoe leuk je het vindt, dat jullie vriendschap zich verdiept
Vertel hem hoe blij je daarmee bent

En obv zijn antwoorden kun je dan OF verder de diepte in OF heb je door, dat hij het puur als vriendschap ziet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word blij van je topic. Klinkt inderdaad als flirten. Ik wens je veel lentekriebels.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
De term Friendzone is verzonnen en heeft ook als je er goed over nadenkt een beetje enge smaak. Ik zou die term niet gebruiken.

Jullie zijn vrienden en jij bent een beetje verliefd aan het worden. Enige wat je kan doen is na het concert het er eens over hebben.
Eh, leuk toch? Wat is het probleem?
Alle reacties Link kopieren Quote
We zijn al een keer iets gaan drinken! Maar toen had ik eigenlijk nog niet echt iets door en dacht ik pas toen ik weer buiten stond: verrek dat was eigenlijk wel erg gezellig.

En de week daarna vroeg hij na de hobby of ik zin had om samen te eten maar ik was moe en moest de volgende dag vroeg op dus zei nee. En bedacht me pas toen ik stond te koken thuis dat dat eigenlijk best een gemiste kans was.

Terugkijkend zijn er twee opties:
a) ik ben al een paar keer niet ingegaan op zijn advances
b) ik zoek er met terugwerkende kracht te veel achter dat er niet is

Hij is heel attent maar dat is hij ook naar anderen. Zou het zo zonde vinden iets te zeggen en dan de vriendschap ongemakkelijk te maken - en ik ben volgens mij ook echt heel slecht in flirten en flirten herkennen.

Het concert is volgende week
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook geen verstand van dit soort dingen maar ik lees graag mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
12-03-2024 11:27
We zijn al een keer iets gaan drinken! Maar toen had ik eigenlijk nog niet echt iets door en dacht ik pas toen ik weer buiten stond: verrek dat was eigenlijk wel erg gezellig.

En de week daarna vroeg hij na de hobby of ik zin had om samen te eten maar ik was moe en moest de volgende dag vroeg op dus zei nee. En bedacht me pas toen ik stond te koken thuis dat dat eigenlijk best een gemiste kans was.

Terugkijkend zijn er twee opties:
a) ik ben al een paar keer niet ingegaan op zijn advances
b) ik zoek er met terugwerkende kracht te veel achter dat er niet is

Hij is heel attent maar dat is hij ook naar anderen. Zou het zo zonde vinden iets te zeggen en dan de vriendschap ongemakkelijk te maken - en ik ben volgens mij ook echt heel slecht in flirten en flirten herkennen.

Het concert is volgende week

Ik zou het niet gaan overanalyseren, daar schiet je niet zoveel mee op. Stel volgende keer zelf voor om wat te gaan eten, probeer een beetje te flirten en kijk waar het naar toe gaat. Als dat niet opschiet, kun je altijd nog een keer melden dat je hem leuk vindt
poeszie wijzigde dit bericht op 12-03-2024 11:40
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
12-03-2024 11:27
We zijn al een keer iets gaan drinken! Maar toen had ik eigenlijk nog niet echt iets door en dacht ik pas toen ik weer buiten stond: verrek dat was eigenlijk wel erg gezellig.

En de week daarna vroeg hij na de hobby of ik zin had om samen te eten maar ik was moe en moest de volgende dag vroeg op dus zei nee. En bedacht me pas toen ik stond te koken thuis dat dat eigenlijk best een gemiste kans was.

Terugkijkend zijn er twee opties:
a) ik ben al een paar keer niet ingegaan op zijn advances
b) ik zoek er met terugwerkende kracht te veel achter dat er niet is

Hij is heel attent maar dat is hij ook naar anderen. Zou het zo zonde vinden iets te zeggen en dan de vriendschap ongemakkelijk te maken - en ik ben volgens mij ook echt heel slecht in flirten en flirten herkennen.

Het concert is volgende week
Pfff, je zoekt problemen waar ze niet zijn.
Een paar tips waar je misschien iets aan hebt:
1) als er meer in zit en jullie elkaar echt leuk vinden, dan zal hij heus niet meteen afhaken omdat jij een keer niet op zijn avances bent ingegaan. (Haakt hij om die reden wel af dan was het maar om 1 ding te doen, of vindt hij je niet leuk genoeg.)
2) flirt eens met hem en kijk wat er gebeurt.
3) spreek vaker met hem af, leer hem beter kennen en ontdek wat jij zelf voor hem voelt ipv te focussen op wat hij mogelijk voor jou voelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liehiiiiief :heart:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Stel zelf voor om ergens een hapje te gaan eten voor je samen naar het concert gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Analyseren ben ik goed in hoor! 🧐
Flirten daarentegen… 😅

Hoe doe je dat zonder jezelf voor paal te zetten? Ik bedoel letterlijk: wat zeg of doe je dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
12-03-2024 11:44
Stel zelf voor om ergens een hapje te gaan eten voor je samen naar het concert gaat.
Dit!
anything that is unrelated to elephants = Irrelephant
Miura schreef:
12-03-2024 11:59
Analyseren ben ik goed in hoor! 🧐
Flirten daarentegen… 😅

Hoe doe je dat zonder jezelf voor paal te zetten? Ik bedoel letterlijk: wat zeg of doe je dan?
Geen idee, maar als ik je goed begrijp is hij toch al bezig avances te maken? Gewoon jezelf zijn zou mijn advies zijn (en aangezien ik totaal geen ervaring heb, is dat vermoedelijk een slecht advies :D )
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
12-03-2024 11:59
Analyseren ben ik goed in hoor! 🧐
Flirten daarentegen… 😅

Hoe doe je dat zonder jezelf voor paal te zetten? Ik bedoel letterlijk: wat zeg of doe je dan?
Door het niet als voor-paal-zetten te zien
Alle reacties Link kopieren Quote
Wild zwiepen met je haar en knipogen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
12-03-2024 11:59
Analyseren ben ik goed in hoor! 🧐
Flirten daarentegen… 😅

Hoe doe je dat zonder jezelf voor paal te zetten? Ik bedoel letterlijk: wat zeg of doe je dan?
Tja, dat kan van alles zijn, afhankelijk van de sfeer en situatie. Wat er zoal in me opkomt:
- plaag hem eens of daag hem uit
- lach naar hem
- geef hem een compliment
- raak hem eens voorzichtig aan (op elleboog, schouder of andere neutrale plek)
- maak een dubbelzinnige opmerking (uiteraard alleen als de situatie ernaar is, dus niet forceren)
- speel een beetje met je haar
- kijk hem wat langer/brutaler aan dan je normaal zou doen
Daveotion schreef:
12-03-2024 12:09
Tja, dat kan van alles zijn, afhankelijk van de sfeer en situatie. Wat er zoal in me opkomt:
- plaag hem eens of daag hem uit
- lach naar hem
- geef hem een compliment
- raak hem eens voorzichtig aan (op elleboog, schouder of andere neutrale plek)
- maak een dubbelzinnige opmerking (uiteraard alleen als de situatie ernaar is, dus niet forceren)
- speel een beetje met je haar
- kijk hem wat langer/brutaler aan dan je normaal zou doen
Ik zou toch pleiten voor: ben gewoon jezelf.

Persoonlijk zou ik deze dingen of niet opmerken, of er de zenuwen van krijgen :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Daveotion schreef:
12-03-2024 12:09
Tja, dat kan van alles zijn, afhankelijk van de sfeer en situatie. Wat er zoal in me opkomt:
- plaag hem eens of daag hem uit
- lach naar hem
- geef hem een compliment
- raak hem eens voorzichtig aan (op elleboog, schouder of andere neutrale plek)
- maak een dubbelzinnige opmerking (uiteraard alleen als de situatie ernaar is, dus niet forceren)
- speel een beetje met je haar
- kijk hem wat langer/brutaler aan dan je normaal zou doen
Vreselijk dit. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet flirten als dat niet bij je past, dan wordt het gekunsteld en dat is echt heel stommig. Blijf maar gewoon lekker dichtbij jezelf.

Ik zou het stap voor stap nemen, lekker samen naar dat concert, eventueel een drankje daarna en als het echt goed voelt zou je voorzichtig kunnen vertellen dat je hem eigenlijk best wel heel leuk vindt.
Als je een mep op je schouder krijgt met de woorden "meid, dat vind ik nou ook!" dan weet je eigenlijk wel een beetje waar je aan toe bent.

Is hij zichtbaar gevleid en vertelt hij jou dat het gevoel wederzijds is dan zit je goed!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
12-03-2024 12:22
Niet flirten als dat niet bij je past, dan wordt het gekunsteld en dat is echt heel stommig. Blijf maar gewoon lekker dichtbij jezelf.

Ik zou het stap voor stap nemen, lekker samen naar dat concert, eventueel een drankje daarna en als het echt goed voelt zou je voorzichtig kunnen vertellen dat je hem eigenlijk best wel heel leuk vindt.
Als je een mep op je schouder krijgt met de woorden "meid, dat vind ik nou ook!" dan weet je eigenlijk wel een beetje waar je aan toe bent.

Is hij zichtbaar gevleid en vertelt hij jou dat het gevoel wederzijds is dan zit je goed!

Hier sluit ik me bij aan. Flirten is voor mij juist iets dat op dat moment als natuurlijk voelt om te doen om net een stapje verder te gaan in het contact dan normaal. Vind ik ook moeilijk uit te leggen

Ik zou zeker niet die geijkte trucjes doen die vaak aan vrouwen worden genoemd, zoals je haar naar achter gooien, hem complimenteren, en extra lachen om zijn grapjes. Alsof je een dommig vrouwtje moet spelen om interesse te wekken
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
12-03-2024 12:29

Ik zou zeker niet die geijkte trucjes doen die vaak aan vrouwen worden genoemd, zoals je haar naar achter gooien, hem complimenteren, en extra lachen om zijn grapjes. Alsof je een dommig vrouwtje moet spelen om interesse te wekken
Als dit je natuurlijk afgaat is het prima. Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik met mijn haar zit te spelen of wat aanrakeriger word als ik iemand leuk vind.
Maar nogmaals, als dat bij je past is het prima, als je het erom doet krijgt het iets clownesk.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
12-03-2024 12:35
Als dit je natuurlijk afgaat is het prima. Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik met mijn haar zit te spelen of wat aanrakeriger word als ik iemand leuk vind.
Maar nogmaals, als dat bij je past is het prima, als je het erom doet krijgt het iets clownesk.

Precies. Ik bedoelde ook, dat als je het inzet als trucje, het sowieso niet werkt en gespeeld over komt

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven