Vraag aan de vrouwen

28-06-2020 12:10 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag vrouwen.
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar ik heb als man een vraag.

Ik ben samen met de allerleukste en liefste vrouw die er bestaat maar we stuiten op een discussie die nu zo ver gaat dat we er niet meer uitkomen.

Mijn vrouw ziet er altijd perfect uit, superleuke kleding en altijd verzorgt. Op dit moment zijn we ook 6 maanden zwanger van ons eerste kindje samen. Daarnaast hebben we nog 5 kinderen uit onze vorige relatie. Ze houd van haar lichaam en draagt eigenlijk altijd rokjes. Dit is geen probleem voor mij maar soms heeft ze een jurk/rok aan waarbij ze nog niet voorover kan leunen zonder dat alles te zien is. Dit gebeurt ook thuis en daar heb ik geen probleem mee, wel als er visite is. Ik verbied haar dit absoluut niet maar wijs haar er wel op dat ze in sommige kleding rekening moet houden met wat ze laat zien. Zeker omdat ze het zelf vaak niet in de gaten heeft en dat kan ik haar niet kwalijk nemen maar ben van mening dat ik als man zijnde hier wel iets van mag zeggen. Ik ben een man en weet als geen ander dat mannen iedere kans zullen benutten om een glimp onder de rok van een vrouw op te vangen. Dit is iets waar ik misschien wel jaloers op ben maar ik vind het geen prettige gedachte. Dit probeer ik haar duidelijk te maken maar stuit dan op een hele heftige reactie vanuit haar. Er worden dan dingen geroepen als dat ik ziekelijk jaloers ben, haar in haar vrijheid belemmer en de controle wil hebben. Dit is niet mijn punt dat ik wil maken.

Hoe denken jullie vrouwen over zo een kwestie?
Mag ik als man hier begrip voor vragen of is dit een taboe en moet ik maar de andere kant opkijken als ik zie dat andere mannen alles kunnen zien?
Ik ben heel benieuwd.
Alvast dank!
Alle reacties Link kopieren
goudenmaantje schreef:
28-06-2020 12:45

Dus nu mogen er opeens geen nieuwe kinderen meer worden geboren? Ben je koekkoek ofzo?
TO zit wel aan zijn tax
genoeg is genoeg hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het knap dat jij zwanger bent. En raar dat jij blijkbaar alle mannen kent en dat die allemaal zitten te wachten op het zien van een onderbroek. Hoog hihi gehalte terwijl je blijkbaar toch al aan je zesde koter bezig bent.
Oh wacht! :idee: dat komt natuurlijk omdat zij veel onderbroek toont!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
makreel schreef:
28-06-2020 12:50
Dit zegt alles over jou en niks over je vrouw, haar rok en de visite.
Niet waar. Als iets in je gezicht tentoon wordt gesteld kijken mensen er automatisch naar.
Is vaak niet eens bewust, maar een reflex.

Ik heb het zelfs een keer gehad met een vrouwelijke collega met enorme borsten die er half uithingen op werk.
Ik heb helemaal niks met vrouwen op seksueel gebied, maar ze ging tegenover me zitten en begon een heel verhaal.
Borsten hingen over de tafel.
Halverwege heb ik haar gestopt met de opmerking dat ik geen woord had gehoord wat ze zei omdat haar borsten zo afleidend waren.
Als vrouw van TO bukt met een rokje aan zo klein als een ceintuur kijkt de visite daarnaar. Iedereen kijkt daarnaar.
Maar dat vindt ze denk ik dan wel prettig ofzo, anders zou ze er ondertussen wel rekening mee gehouden hebben.
Helaas vindt man van TO het minder.
Doet ze dit pas sinds ze zwanger is?
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
28-06-2020 13:01
Doet ze dit pas sinds ze zwanger is?
Waarschijnlijk hangen die rokjes iets anders nu ze zwanger is. TO: flasht ze de voorkant?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
als mijn ondergoed zichtbaar was, zou mijn lieftallige wederhelft me erop wijze
en daarna is het aan mij, of ik me er een reet van aantrek (pun intended)
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
28-06-2020 13:07
Waarschijnlijk hangen die rokjes iets anders nu ze zwanger is. TO: flasht ze de voorkant?
Juist. Die taille komt steeds hoger te liggen. Als ze acht maanden zwanger is, hoeft ze niet eens meer te bukken om haar onderbroek te showen.

(wat weer heel mooi is van Moeder Natuur, want bukken wordt ook steeds lastiger)
[...]

On topic : als je iets stoort, mag je dat zeker aangeven . Wat je vrouw ermee doet is aan haar .
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-06-2020 17:04
Reden: Quote verwijderd, ongepast
58.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
28-06-2020 13:13
Wat kan jij weer zeiken zeg .

On topic : als je iets stoort, mag je dat zeker aangeven . Wat je vrouw ermee doet is aan haar .
Je neemt het wel erg serieus hè?
Alle reacties Link kopieren
Je bent ziekelijk jaloers, belemmerd haar in haar vrijheid en wil de controle hebben. De kleding van je vrouw is niet iets waar jij zeggenschap over hebt. Over of je met haar in een relatie wil blijven wel. En ik heb vervolgens weer zeggenschap over mijn mening daarover.
Ah weer een topic over bukken en spreiden, jottum.
"Mijn vrouw ziet er altijd perfect uit"
"[…[] maar soms heeft ze een jurk/rok aan waarbij ze nog niet voorover kan leunen zonder dat alles te zien is."

Dus ze ziet er niet altijd perfect uit. Wonderlijk toch altijd, die paradoxen in topics.

En gefeliciteerd TO. Je bent de eerste man die zwanger is geworden!
Alle reacties Link kopieren
Is dit een zwangerschapskwaal of deed ze dit eerder ook al?
Alle reacties Link kopieren
Wat een zondagmiddag topic, lekker belangrijk allemaal.

Nou, komt ie: je hebt een ordinair geklede vrouw aan de 'haak' geslagen, en nu is ze zwanger en alles.
Dezelfde rokjes zullen nu slechter en slechter gaan passen, je zult meer en meer gaan zien. Eigenlijk alles.
Maar er komt een moment dat ze haar sokken niet meer aankrijgt, misschien dat dat dan meer van jou gading is, blote voeten?
Alle reacties Link kopieren
Pff wat zitten er trieste reacties tussen maar goed. Ik vraag simpelweg iets aanleg het volgens mij heel netjes uit. Ja zij is degene die zwanger is. Foutje van mij in de tekst.

Enige vraag was of ik er iets van mag zeggen. Zij is degene die er wel of niet iets mee doet. Ik ben n oet boos en zoals ik al zei ze mag alles van mij dragen zonder commentaar. Alleen was de vraag of ik er als man iets van mag zeggen en of ze dan het recht heeft om mij uit te maken voor van alles ipv mijn reactie te accepteren en zelf bepalen wat ze ermee doet. Dat is toch communiceren in een relatie?
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
28-06-2020 13:01
Niet waar. Als iets in je gezicht tentoon wordt gesteld kijken mensen er automatisch naar.
Is vaak niet eens bewust, maar een reflex.

Ik heb het zelfs een keer gehad met een vrouwelijke collega met enorme borsten die er half uithingen op werk.
Ik heb helemaal niks met vrouwen op seksueel gebied, maar ze ging tegenover me zitten en begon een heel verhaal.
Borsten hingen over de tafel.
Halverwege heb ik haar gestopt met de opmerking dat ik geen woord had gehoord wat ze zei omdat haar borsten zo afleidend waren.
Als vrouw van TO bukt met een rokje aan zo klein als een ceintuur kijkt de visite daarnaar. Iedereen kijkt daarnaar.
Maar dat vindt ze denk ik dan wel prettig ofzo, anders zou ze er ondertussen wel rekening mee gehouden hebben.
Helaas vindt man van TO het minder.
Hij zegt dat mannen er alles aan zullen doen om een blik onder het rokje van een vrouw te kunnen werpen. Jij zegt: als het in je gezicht wordt gedrukt, is er moeilijk niet naar te kijken. Dat is dus precies het tegenovergestelde van wat TO zegt.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Mayk2020 schreef:
28-06-2020 13:41
Pff wat zitten er trieste reacties tussen maar goed. Ik vraag simpelweg iets aanleg het volgens mij heel netjes uit. Ja zij is degene die zwanger is. Foutje van mij in de tekst.

Enige vraag was of ik er iets van mag zeggen. Zij is degene die er wel of niet iets mee doet. Ik ben n oet boos en zoals ik al zei ze mag alles van mij dragen zonder commentaar. Alleen was de vraag of ik er als man iets van mag zeggen en of ze dan het recht heeft om mij uit te maken voor van alles ipv mijn reactie te accepteren en zelf bepalen wat ze ermee doet. Dat is toch communiceren in een relatie?

Het lijkt me in geen enkele situatie wenselijk om voor van alles en nog wat uitgemaakt te worden. Dus het gedrag van je vrouw vind ik wat dat betreft bijzonder en aan de communicatie kan dan dus wel het een en ander verbeterd worden.

Verder denk ik dat je er best wat van mag zeggen, maar als zij er niks mee wil doen dan houdt het op. Dan heb je dus blijkbaar (qua kledingstijl/-gedrag) een ordinair type aan de haak geslagen.
rainydays wijzigde dit bericht op 28-06-2020 13:47
Reden: Verduidelijking
1.25% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Mayk2020 schreef:
28-06-2020 13:41
Pff wat zitten er trieste reacties tussen maar goed. Ik vraag simpelweg iets aanleg het volgens mij heel netjes uit. Ja zij is degene die zwanger is. Foutje van mij in de tekst.

Enige vraag was of ik er iets van mag zeggen. Zij is degene die er wel of niet iets mee doet. Ik ben n oet boos en zoals ik al zei ze mag alles van mij dragen zonder commentaar. Alleen was de vraag of ik er als man iets van mag zeggen en of ze dan het recht heeft om mij uit te maken voor van alles ipv mijn reactie te accepteren en zelf bepalen wat ze ermee doet. Dat is toch communiceren in een relatie?
waar maakt ze je dan allemaal voor uit als je er wat van zegt?

Tuurlijk heeft ze het recht om aan te trekken wat ze wil.
Net zoals dat anderen het recht hebben er wat van te vinden.

Mijn mening, ik vind het niet kunnen om iedereen te flashen.
Ik zou er ongemakkelijk door worden als ik ongevraagd iemands doos te zien kreeg nietsvermoedend bij een kopje koffie op visite.
Waarom is dat nodig, krijgt ze niet genoeg aandacht?
Alle reacties Link kopieren
Mayk2020 schreef:
28-06-2020 13:41
Pff wat zitten er trieste reacties tussen maar goed. Ik vraag simpelweg iets aanleg het volgens mij heel netjes uit. Ja zij is degene die zwanger is. Foutje van mij in de tekst.

Enige vraag was of ik er iets van mag zeggen. Zij is degene die er wel of niet iets mee doet. Ik ben n oet boos en zoals ik al zei ze mag alles van mij dragen zonder commentaar. Alleen was de vraag of ik er als man iets van mag zeggen en of ze dan het recht heeft om mij uit te maken voor van alles ipv mijn reactie te accepteren en zelf bepalen wat ze ermee doet. Dat is toch communiceren in een relatie?
Nogmaals het hangt ervan af hoe je het zegt. Natuurlijk vertel je het elkaar als je een onderbroek ziet of er een gulp open staat.

Maar als je vrouw thuis een keer bukt met een kort jurkje aan en jij vertelt haar daarom dat ze uitlokt dat allerlei mannen op straat naar haar kont kijken en dat jij daar jaloers van wordt, dan sla je door. Hoe vaak bukt ze nou helemaal?

Jij hebt alleen vandaag al meer tijd aan haar bukkende kont besteed dan dat die de afgelopen tien jaar zichtbaar is geweest voor buitenstaanders.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze wel in de gaten hoeveel ze laat zien als ze bukt? Misschien denkt ze dat je overdrijft. Maak eens een foto hoe het eruit ziet als ze bukt en laat haar dat zien. Daarna direkt weer verwijderen natuurlijk.

Ik vind datje gerust iets mag zeggen en dat het aan haar is wat ze er mee wil doen.
makreel schreef:
28-06-2020 13:45
Hij zegt dat mannen er alles aan zullen doen om een blik onder het rokje van een vrouw te kunnen werpen. Jij zegt: als het in je gezicht wordt gedrukt, is er moeilijk niet naar te kijken. Dat is dus precies het tegenovergestelde van wat TO zegt.
Ik snap je punt.
Sommige mannen doen extra hun best om onder een rokje te kunnen kijken, niet allemaal nee.
Maar wat ik wilde zeggen is dat vrouw van TO het erg makkelijk maakt om onder het rokje te kijken.
Sterker nog, je hebt eigenlijk geen keus. Het onder het rokje staat de vaatwasser voor je neus in te ruimen namelijk.
Sommige mannen zullen dan proberen weg te kijken inderdaad. Lijkt me erg ongemakkelijk allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje moeite met te snappen wat er nu eigenlijk gebeurt, doordat je niet meer uitlegt dan dat "alles te zien is". Maar wat betekent dat?

Als een vrouw met een rok bukt dan komt volgens mij de voorkant van de rok lager te zitten en de achterkant komt wat omhoog. Met andere woorden: ze heeft dermate korte rokjes aan dat bij bukken een stukje van de slip om haar billen zichtbaar wordt? Lijkt me erg kort en zou ik ook minder gepast vinden als ze de gastvrouw moet zijn en het bezoek trakteert op dat uitzicht. Kun je gewoon wat van zeggen. Maak anders een paar foto's en laat haar zien wat ze haar bezoek voorschotelt in die situatie.

Dat ze zwanger is heeft er wat mij betreft niks mee te maken.

Dat je partner zich zo over the top opwindt over jouw mening zou ik persoonlijk veel verontrustender vinden en kan ik niet rijmen met "de leukste en liefste vrouw die er bestaat". Dat belooft wat...
knuddestudder wijzigde dit bericht op 28-06-2020 14:00
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moet nu ineens aan het topic over Barbie/Samantha denken.... TO, ben jij Gerrit? :idee:
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
Mayk2020 schreef:
28-06-2020 13:41
Pff wat zitten er trieste reacties tussen maar goed. Ik vraag simpelweg iets aanleg het volgens mij heel netjes uit. Ja zij is degene die zwanger is. Foutje van mij in de tekst.

Enige vraag was of ik er iets van mag zeggen. Zij is degene die er wel of niet iets mee doet. Ik ben n oet boos en zoals ik al zei ze mag alles van mij dragen zonder commentaar. Alleen was de vraag of ik er als man iets van mag zeggen en of ze dan het recht heeft om mij uit te maken voor van alles ipv mijn reactie te accepteren en zelf bepalen wat ze ermee doet. Dat is toch communiceren in een relatie?
Ligt er ook wel aan, wat jij zei
Schat, weet je dat je wat inkijk hebt is toch anders dan

Schat wil je je kut niet aan de hele buurt tonen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven