Vreemd verzoek collega of niks achter zoeken?

23-09-2020 12:29 488 berichten
Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.

Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.

Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.

Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.

ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.
nd04a schreef:
23-09-2020 13:49
Ik bedacht me net dat het wel erg overtrokken is. Een berichtje kan geen kwaad, hij stalkt me niet of iets. En ook bedacht ik me dat ik hem straks weer onder ogen kom, en mensen heus wel weten wanneer ze zijn geblokkeerd. Dat zou voor een rare sfeer kunnen zorgen.
Meid. Die man stuurt je een heel raar berichtje net. Je hebt namelijk helemaal niet gezegd dat je hem niet vertrouwt.

Je hebt gezegd dat je geen behoefte hebt aan zijn voorstel.

Hij reageert heel raar. Hij zorgt voor de rare sfeer, niet jij.
doornroosje9 schreef:
Dit was echt geen leuk, spontaan, gezellig voorstel hoor. Ik ben goed van vertrouwen, maar zelfs ik kreeg er rillingen bij.
Geen idee. Ik ken die man niet. Ik weet niet hoe TO normaal met hem communiceert en hoe vaak ze over haar gewicht loopt te zemelen.
Hij doet een voorstel, misschien hoopt hij op meer, dat mag toch? Wie weet is die man tot over zijn oren verliefd.
Maar omdat TO geen nee durft ze zeggen wordt iedereen hysterisch en is hij al een pedo die ook de moeders verkracht.
doornroosje9 schreef:
23-09-2020 13:33
Wat? Stop hier eens mee zeg. De eerste man die tegen mij over overgewicht zou beginnen als ik wat zwaarder zou zijn, zou een serieus giftige blik krijgen, de opmerking dat hij onmiddellijk zijn mond moet houden en moet oprotten en als het telefonisch is, kreeg hij de hoorn erop.

Jeetje zeg, wat een idioten lopen er toch rond.
Ik heb zo de indruk dat TO zelf een veel groter probleem maakt van haar gewicht dan haar collega.
Alle reacties Link kopieren
nd04a schreef:
Ik bedacht me net dat het wel erg overtrokken is. Een berichtje kan geen kwaad, hij stalkt me niet of iets. En ook bedacht ik me dat ik hem straks weer onder ogen kom, en mensen heus wel weten wanneer ze zijn geblokkeerd. Dat zou voor een rare sfeer kunnen zorgen.
Ook prima, echt. Doe wat jij wil en waar jij je goed bij voelt. En voel je absoluut niet verplicht om nog op verdere sms'jes van hem te reageren als je dat niet wil.
Life is short. Eat dessert first.
LīlyRose schreef:
23-09-2020 13:46
Misschien is het wel een vriendelijke vent die het goed bedoelt, maar maken de hysterische Viva dames er weer wat vies van.
Nee dat denk ik niet. Hij is to al aan het gaslighten.
'jammer dat je zo slecht van vertrouwen bent' en 'niet blij' zijn. Zo gedraagt iemand zich niet, die zijn zieke collega wil opvrolijken.
Dit gaat om HEM.
nd04a schreef:
Had je eerder contact met hem, prive?
Nee toch?
Dan lekker geblokt laten en een evt rare sfeer op werk is niet jou schuld hé.
Hij heeft jou gebeld, vult vanalles voor je in en gaat sputteren als je nee zegt.
Daarom zeg ik, melden.
Been there, done that, got the T-shirt.
HoleyMalonely schreef:
23-09-2020 13:51
Meid. Die man stuurt je een heel raar berichtje net. Je hebt namelijk helemaal niet gezegd dat je hem niet vertrouwt.

Je hebt gezegd dat je geen behoefte hebt aan zijn voorstel.

Hij reageert heel raar. Hij zorgt voor de rare sfeer, niet jij.
Juist. Gaslighten.
LīlyRose schreef:
23-09-2020 13:51
Geen idee. Ik ken die man niet. Ik weet niet hoe TO normaal met hem communiceert en hoe vaak ze over haar gewicht loopt te zemelen.
Hij doet een voorstel, misschien hoopt hij op meer, dat mag toch? Wie weet is die man tot over zijn oren verliefd.
Maar omdat TO geen nee durft ze zeggen wordt iedereen hysterisch en is hij al een pedo die ook de moeders verkracht.
Want het is echt supergepast om avances te maken bij een collega die notabene ziek thuis zit?
Braose schreef:
23-09-2020 13:52
Ik heb zo de indruk dat TO zelf een veel groter probleem maakt van haar gewicht dan haar collega.
Ja, dat denk ik ook hoor, maar waarom begint iemand in godsnaam over je gewicht als hij ergens met jou naartoe wil gaan? Ik vind het ontzettend raar dit.
Life is short. Eat dessert first.
Het-groepje schreef:
23-09-2020 13:53
Nee dat denk ik niet. Hij is to al aan het gaslighten.
'jammer dat je zo slecht van vertrouwen bent' en 'niet blij' zijn. Zo gedraagt iemand zich niet, die zijn zieke collega wil opvrolijken.
Dit gaat om HEM.

Exact.
Vervelend, dwingend gedrag.

Ik zou dit ook aangeven bij een leidinggevende.
Hips, hopsakee en pierlala.
Braose schreef:
23-09-2020 13:52
Ik heb het op mijn werk echt nog nooit over mijn gewicht gehad, ook niet met andere collega's.
Een vent van in de 50 die een jonge kwetsbare vrouw mee wil nemen, spoort niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
LīlyRose schreef:
23-09-2020 13:48
TO durft geen nee te zeggen op een normaal aanbod en die man is gelijk de smerige viezerik die gemeld moet worden bij de baas. Bizar.

Beter gaat TO wat aan haar assertiviteit doen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Je zou als man nog eens een keer iets aardigs willen doen voor een collega die ziek is.
Fijn om te horen dat je nee hebt gezegd!

Persoonlijk vind ik dat je niet eens een reden had hoeven op geven in je berichtje :)
Je bent veel te lief.
En (na mijn idee) wat onzeker.
Niet zijn! Ik denk dat je met je onderbuik gevoel goed zat! Luister er altijd na! Doe ik ook ;)
Als het niet goed voelt = niet doen

Ik wens je beterschap met de hele situatie!
HoleyMalonely schreef:
23-09-2020 13:54
Want het is echt supergepast om avances te maken bij een collega die notabene ziek thuis zit?
Zeg ik dat? Maar dan ben je gelijk een verkrachter? Of misschien gewoon sociaal onhandig, niet zo intelligent, etc?
Hoe vaak ik op dit forum wel niet lees dat iets anders bedoeld is dan wat er staat...
anoniem_399691 wijzigde dit bericht op 23-09-2020 13:57
0.27% gewijzigd
Nou, héél gebruikelijk is het natuurlijk niet om iemand met wie je geen nauw contact hebt uit te nodigen voor een bezoekje aan het strand 110 km verderop en dan en passant ook nog even een autostoel voor het kindje te kopen, toch LilyRose? Het is nogal een effort zo, qua tijd en geld. Ik denk dat we het er over eens zijn dat dat vanuit het niets ineens wel erg veel moeite is voor een vaag contact? En dat hij haar nu verwijt slecht van vertrouwen te zijn, zegt ook veel. Anders had hij namelijk wel écht de lucht geklaard, ipv zeggen dat te doen en vervolgens het tegenovergestelde te doen.
Hij is niet eens n directe collega.
Stuur n kaartje of een kadootje voor haar fn kind ofzo.
Niet dit. Dit is raar
Been there, done that, got the T-shirt.
meisje85 schreef:
23-09-2020 13:57
Nou, héél gebruikelijk is het natuurlijk niet om iemand met wie je geen nauw contact hebt uit te nodigen voor een bezoekje aan het strand 110 km verderop en dan en passant ook nog even een autostoel voor het kindje te kopen, toch LilyRose? Het is nogal een effort zo, qua tijd en geld. Ik denk dat we het er over eens zijn dat dat vanuit het niets ineens wel erg veel moeite is voor een vaag contact? En dat hij haar nu verwijt slecht van vertrouwen te zijn, zegt ook veel. Anders had hij namelijk wel écht de lucht geklaard, ipv zeggen dat te doen en vervolgens het tegenovergestelde te doen.
Gebruikelijk, nee? Maar zulke mensen bestaan wel, zonder dat ze gelijk vrouwen gaan verkrachten of op zolder opsluiten.
Braose schreef:
23-09-2020 13:55

Je zou als man nog eens een keer iets aardigs willen doen voor een collega die ziek is.
Jij vind het ‘iets aardigs’ om een collega die je amper kent;
- op te gaan bellen op haar privé nummer terwijl ze ziek is
- te vragen naar de specifieke klachten
- over haar gewicht te beginnen
- haar aan te bieden om haar weet ik veel hoeveel kilometers mee te nemen naar het strand
- daarvoor een autostoel voor haar kind te kopen

En als ze dan aangeeft dat ze daar geen behoefte aan heeft OMDAT ZE BEZIG IS MET HAAR HERSTEL boos te worden?

Iets aardigs vind ik een bloemetje sturen. Of een kaartje. Of iemand uitnodigen voor een bakkie zodra diegenen er aan toe is.
Eerst praten over je overgewicht en dan naar het strand willen. Die man kickt op vrouwen met meer gewicht en wil ze heel graag in badpak zien. Of gaat je vertellen dat jullie eigenlijk naar een naaktstrand op weg zijn (lijkt me trouwens niet echt de tijd van het jaar voor, maar ja als je heel geobsedeerd bent..)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Braose schreef:
23-09-2020 13:55

Dan vraag je toch belangstellend of je iets kunt doen wat past bij die collega? Een tas boodschappen doen, of een kop koffie.

Maar dit is een plan voor een hele dag weg, met aankoop van kinderzitje ingegrepen. Hartstikke grensoverschrijdend, want hun contact was er helemaal niet naar.
En als TO niet toehapt, reageert hij gepikeerd en met verwijzingen naar vertrouwen en ondankbaarheid.
Doeiii.
Hips, hopsakee en pierlala.
To, het lijkt me een heel goed idee dat je straks in je therapie weer oppikt waar je al mee bezig bent geweest. Dan kun je weer wat meer leren vertrouwen op jouw eigen intuitie. En hopelijk krijg je dan meer zelfvertrouwen. Je hebt veel meegemaakt, sterkte met alles!
doornroosje9 schreef:
Dit was echt geen leuk, spontaan, gezellig voorstel hoor. Ik ben goed van vertrouwen, maar zelfs ik kreeg er rillingen bij.
Ik ook. Het voorstel op zich niet, maar de manier van communiceren.
Nu ook weer. Ze stuurt een heel normaal bericht terug en BAM ze moet maar even verdedigen waarom ze hem niet vertrouwt.
Nou, precies hierom zou ik dus niet willen afspreken. Negatieve insteek en zo gaat alles wat je niet wil.
Vast ook zo'n knakker die roept dat hij zo fysiek is en lekker spontaan, en 'niet tegen mensen kan die niet spontaan zijn' en dan loop je dan gearmd of word je de hele tijd geknuffeld, brrrr.
LīlyRose schreef:
23-09-2020 13:58
Gebruikelijk, nee? Maar zulke mensen bestaan wel, zonder dat ze gelijk vrouwen gaan verkrachten of op zolder opsluiten.
Tuurlijk bestaan zulke mensen. Maar die zouden het dan toch ook begrijpen als TO daar nog niet aan toe is? En een stukje begripvoller reageren in plaats van boos worden?
anoniem_399996 wijzigde dit bericht op 23-09-2020 14:01
0.14% gewijzigd
Merl0t schreef:
23-09-2020 13:59
Dan vraag je toch belangstellend of je iets kunt doen wat past bij die collega? Een tas boodschappen doen, of een kop koffie.

Maar dit is een plan voor een hele dag weg, met aankoop van kinderzitje ingegrepen. Hartstikke grensoverschrijdend, want hun contact was er helemaal niet naar.
En als TO niet toehapt, reageert hij gepikeerd en met verwijzingen naar vertrouwen en ondankbaarheid.
Doeiii.
Tja, ik zie dat anders en vind dat menige forumster allerlei conclusies trekt die heel negatief zijn, terwijl ze die man helemaal niet kennen. Zoals ik al zei: het enige wat telt is dat to niet met hem weg wil en dat heeft ze nu ook gecommuniceerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven