Vreemd verzoek collega of niks achter zoeken?

woensdag 23 september 2020 om 12:29
Hoi iedereen,
Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.
Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.
Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.
Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.
ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.
Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.
Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.
Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.
Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.
ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.

woensdag 23 september 2020 om 14:03
Joh, ik zie hier mensen zo vaak debiel reageren en zich ontzettend slecht uitdrukken in taal, dat het me niet eens zou verbazen als hij het niet rot bedoelt.HoleyMalonely schreef: ↑23-09-2020 14:00Tuurlijk bestaan zulke mensen. Maar die zouden het dan toch ook begrijpen als TO daar nog niet aan toe is? En een stukje begripvoller reageren in plaats van boos worden?
Maar sowieso is dit allemaal niet relevant. TO wil niet en durft dat niet te zeggen. Dat is relevant en daar zou ze wat mee kunnen doen.
woensdag 23 september 2020 om 14:03
Dat zou eventueel nog kunnen, dat die man het niet slecht bedoelde, maar ze stuurt hem een heel vriendelijke sms en zijn reactie daarop is gewoon heel raar. Dan was zijn eerste aanbod ook niet zuiver, vrees ik.
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 23 september 2020 om 14:04
Heb je hier wel eens gezien hoeveel mensen niet in staat zijn om te schrijven wat ze bedoelen en te lezen wat er staat?doornroosje9 schreef: ↑23-09-2020 14:03Dat zou eventueel nog kunnen, dat die man het niet slecht bedoelde, maar ze stuurt hem een heel vriendelijke sms en zijn reactie daarop is gewoon heel raar. Dan was zijn eerste aanbod ook niet zuiver, vrees ik.
woensdag 23 september 2020 om 14:05
Ik vind met klem verzoeken om er niks over te zeggen tegen de anderen wel een relevante rode vlag. Om te benoemen dat dat niet normaal is én om mee te nemen in het stuk waarin ze aan zichzelf moet werken.LīlyRose schreef: ↑23-09-2020 14:03Joh, ik zie hier mensen zo vaak debiel reageren en zich ontzettend slecht uitdrukken in taal, dat het me niet eens zou verbazen als hij het niet rot bedoelt.
Maar sowieso is dit allemaal niet relevant. TO wil niet en durft dat niet te zeggen. Dat is relevant en daar zou ze wat mee kunnen doen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

woensdag 23 september 2020 om 14:05
Tja, ik zie het anders.doornroosje9 schreef: ↑23-09-2020 14:03Dat zou eventueel nog kunnen, dat die man het niet slecht bedoelde, maar ze stuurt hem een heel vriendelijke sms en zijn reactie daarop is gewoon heel raar. Dan was zijn eerste aanbod ook niet zuiver, vrees ik.

woensdag 23 september 2020 om 14:06

woensdag 23 september 2020 om 14:08
Op welke manier kan je zijn ‘jammer dat je me niet vertrouwt’ etc etc dan nog meer interpreteren?LīlyRose schreef: ↑23-09-2020 14:03Joh, ik zie hier mensen zo vaak debiel reageren en zich ontzettend slecht uitdrukken in taal, dat het me niet eens zou verbazen als hij het niet rot bedoelt.

woensdag 23 september 2020 om 14:11
Echt geen idee. Als je dat wil weten moet je het hem vragen.HoleyMalonely schreef: ↑23-09-2020 14:08Op welke manier kan je zijn ‘jammer dat je me niet vertrouwt’ etc etc dan nog meer interpreteren?
Daarbij, ze vertrouwt hem toch ook niet? Misschien vindt hij dat wel oprecht jammer. Maar ga verder vooral door met speculeren en heksen jagen. Erg helpend voor TO ook.

woensdag 23 september 2020 om 14:14
Ik denk idd dat dit het geval is.
Ik heb me misschien ook teveel laten meeslepen door alle berichten hier, hoe goedbedoeld ook. En ja, misschien loop ik daardoor een superleuk contact mis (hij is niet voor niets zo geliefd in zijn team en door echt alle collega's).
Maar het is nu wat het is, en ik laat het even zo. My loss, mocht het zo zijn dat hij het goed bedoelde.

woensdag 23 september 2020 om 14:15
Ik zou als man ook zoiets voor kunnen stellen aan een collega, een man of een vrouw, zonder bijbedoelingen.
Kennelijk gaan de meesten hier uit van het slechtste van de mens en krijgen ze kippenvel van het berichtje. Zegt veel over de.mensen hier, zoals de waard is?
De reactie op het bericht vind ik ook raar als dit de reactie is die ze heeft gestuurd en dit terugkrijgt, dit lijkt bijna op de reactie op iets anders.
Ik ken ook weinig mannen van halverwege 50 die dames van begin 20 aantrekkelijk vinden. Die baby werkt ook niet echt lustopwekkend en vraagt tijd. Dat zo'n stoeltje voor in de auto duur is hangt af voor wie, de ene vindt het duur, de ander niet. Dat blokkeren is een escalerende actie op niks af.
Als ik die collega was zou ik gewoon zelf vertellen wat er is gebeurd als jij me zou blokkeren. Op het werk puur gewoon zakelijk en verder geen woord meer. Als iemand zo over me denkt is dat voor mij een teken om je te negeren verder.

woensdag 23 september 2020 om 14:18
Ja, misschien doe ik dat dan wel als ik me weer beter voel. Momenteel bestaan mijn dagen toch vooral uit niks doen en therapie. Niet mijn ding, haha. Dus het idee van een dagje weg was best welkom.
O ja, voor degene met die badpak/naaktstrand opmerking: we zouden gewoon gaan wandelen en de dag afsluiten bij een strandtentje of iets. We zouden niet gaan zwemmen.

woensdag 23 september 2020 om 14:18
Kan natuurlijk ook gewoon zijn omdat het anders een roddel op de werkvloer kan worden. Als hij echt de bedoelingen had zoals die hier gesuggereerd worden had hij er vast wel meer tijd voor uitgetrokken om dit handiger aan te pakken.
woensdag 23 september 2020 om 14:19
Als hij het echt goed bedoeld, blijft het een fijne collega. Dan is het oké voor hem dat jij zegt dat het nu niet past in je leven. Dan mag jij je grenzen aangeven en zal hij zich daardoor niet afgewezen voelen.nd04a schreef: ↑23-09-2020 14:14Ik denk idd dat dit het geval is.
Ik heb me misschien ook teveel laten meeslepen door alle berichten hier, hoe goedbedoeld ook. En ja, misschien loop ik daardoor een superleuk contact mis (hij is niet voor niets zo geliefd in zijn team en door echt alle collega's).
Maar het is nu wat het is, en ik laat het even zo. My loss, mocht het zo zijn dat hij het goed bedoelde.
Dus als het echt een fijne vent is, dan kun je prima het contact aanhouden, maar wel op jouw tempo en op jouw manier.
Je schiet nu heel erg van links naar rechts.
Hips, hopsakee en pierlala.

woensdag 23 september 2020 om 14:19
Zegt hij dan dat ze mee MOET? Nee toch? Hij stelt het voor en gaat er wrs van uit dat volwassen vrouwen nee zeggen als ze daar geen zin in hebben.

woensdag 23 september 2020 om 14:20
Met een collega die je nauwelijks kent?
Meid, ik hoop oprecht dat je vrienden of familie hebt waar je een dagje mee kan opladen.

woensdag 23 september 2020 om 14:20
Het blokkeren heb ik in een opwelling gedaan, ik heb hem inmiddels gewoon gedeblokkeerd hoor. Het was inderdaad stom van me en op niets af.In_Tenebris schreef: ↑23-09-2020 14:15Ik zou als man ook zoiets voor kunnen stellen aan een collega, een man of een vrouw, zonder bijbedoelingen.
Kennelijk gaan de meesten hier uit van het slechtste van de mens en krijgen ze kippenvel van het berichtje. Zegt veel over de.mensen hier, zoals de waard is?
De reactie op het bericht vind ik ook raar als dit de reactie is die ze heeft gestuurd en dit terugkrijgt, dit lijkt bijna op de reactie op iets anders.
Ik ken ook weinig mannen van halverwege 50 die dames van begin 20 aantrekkelijk vinden. Die baby werkt ook niet echt lustopwekkend en vraagt tijd. Dat zo'n stoeltje voor in de auto duur is hangt af voor wie, de ene vindt het duur, de ander niet. Dat blokkeren is een escalerende actie op niks af.
Als ik die collega was zou ik gewoon zelf vertellen wat er is gebeurd als jij me zou blokkeren. Op het werk puur gewoon zakelijk en verder geen woord meer. Als iemand zo over me denkt is dat voor mij een teken om je te negeren verder.
Ik dacht zelf ook niet dat het hem om seks ging hoor, zeker omdat hij aangaf mijn kindje ook mee te willen nemen. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het echt een stomme actie vind van mezelf, haha.
Je onderbuikgevoel volgen zegt ook niet alles. bij mijn ex heb ik nooit een naar onderbuikgevoel gehad, en toch bleek hij niet zo aardig.