Vreemde berichten

09-07-2020 23:35 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.

Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.

Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.

Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.

Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.

Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.

Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?

Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd
Murrmurr schreef:
10-07-2020 15:14
Dan is 'ie er dus wel goed in, want ze liegen ALLEMAAL
:'( :'( :'(
Misschien leg ik de lat te hoog maar ik zou een relatie willen waarin dit soort berichten er niet in zouden slagen ons uit elkaar te drijven doordat ik de ander ga wantrouwen. Net als TO's relatie dus. Vandaar misschien de jaloezie?
Mijn man heeft inderdaad een slechte pokerface maar hij kan iets makkelijk geheim houden totdat ik er naar ga vragen.
Hoe reageerde to's man dan precies toen die berichtjes begonnen? Een zenuwachtige lach of het gesprek in andere banen leiden zegt al genoeg. Of hij is een psychopatische leugenaar en hij gelooft zelf in z'n leugens. Dat kan natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-07-2020 14:29
Ja hoor, we woonden in een doodlopende straat waar we vanuit mijn vriendinnetje haar dakraam op haar zolderkamer hele kranten maakten over wat iedereen uitspookte, als rechercheur/journalisten. Er was nog geen internet dus we hadden verder geen fuck te doen.
Wat doet je vriend voor werk TO? Is hij toevallig docent? Ik kan me ook nog wel wat narigheid herinneren uit mijn middelbare schooltijd jegens leraren. Dat verklaart alleen niet hoe deze persoon van die sproet weet, maar ja veel mensen weten het, dus als ze iemand kennen die met hem voetbalt ofzo ..

Verder lijkt het er inderdaad op dat hij/zij je vriend beter kent dan jou. Ze hebben blijkbaar vriends prive telefoonnummer. Of is het gecombineerd zakelijk/prive? Dan kan er ook werkmatig nog wat aan de hand zijn. Ik moet nu even heel vaag blijven ivm privacy. Ik ken iemand die af en toe op een gehandicapt meisje past. In de dienstverlening naar haar zat een erg leuke knul die heel leuk met haar om ging. puur beroepsmatig uiteraard. Het meisje is dusdanig gehandicapt dat een normale relatie er niet in zit. Het meisje ziet dat niet en heeft regelmatig een crush op iemand, die stalkt ze dan ook enorm online. De jongeman had haar geaccepteerd op instagram, uit beleefdheid/medelijden denk ik, maar na een aantal maanden verwijderd. Daar heeft ze hem plat over gemaild en hele verhalen op haar social media geschreven. De jongen had ook een relatie, maar zij was ervan overtuigd dat hij het uitgemaakt met haar, terwijl er niks was.

Jouw telefoonnummer hebben ze op de site van je werk gevonden, dus het was iemand die wist waar je werkte. Dat duidt op een bekende van je vriend, maar niet van jou. Anders hadden ze je prive-nummer wel gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-07-2020 15:20
Misschien leg ik de lat te hoog maar ik zou een relatie willen waarin dit soort berichten er niet in zouden slagen ons uit elkaar te drijven doordat ik de ander ga wantrouwen. Net als TO's relatie dus. Vandaar misschien de jaloezie?

Dit vind ik heel goed opgemerkt.
Pindakaasjes schreef:
10-07-2020 15:37
Dit vind ik heel goed opgemerkt.
Dank je. Nu nog waarmaken :)
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-07-2020 15:08
Dus wantrouw je hem tot de ware toedracht duidelijk wordt. Wat als dat nooit gebeurt?

Wig gedreven, actie geslaagd
Precies, dus hij is schuldig tot het tegendeel bewezen is. En dat is natuurlijk sowieso erg moeilijk te bewijzen, want je kunt het misschien wel heel goed verborgen houden. Lijkt me lastig om zo in een relatie te staan.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-07-2020 14:13
Hij zou onderweg kunnen uitglijden over een bananenschil
Lig je dan met je sproet openlijk te kijk op straat
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-07-2020 15:44
Dank je. Nu nog waarmaken :)

Haha, dat snap ik.
Maar een goed voornemen is alvast een klein beginnetje.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-07-2020 13:31
IEDEREEN weet van de sproet!
Zelfs wij!
Peertjes schreef:
10-07-2020 16:27
Lig je dan met je sproet openlijk te kijk op straat
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak moet TO eigenlijk nog zeggen dat ze geen enkele signalen van vreemdgaan ziet aan haar vriend? Manomanoman, echt stuitend. Hij wil nota bene zelf naar de politie stappen, prima houding. Met alle verwarde personen en verhalen van stalking, vind ik een doorgedraaide kennis echt veeeeeeel waarschijnlijker dan die eeuwige 'hij gaat vreemd'-grammofoonplaat. Maai mijn kop er maar af, maar dit gezuig doet TO's relatie al helemaal geen goed.

Tegenover die mannen die vreemdgaan, staan even zo veel vrouwen die daar op in gaan, dus dames van Viva, eh... zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Macarinata schreef:
10-07-2020 17:35
Maai mijn kop er maar af, maar dit gezuig doet TO's relatie al helemaal geen goed.
Gelukkig lijkt TO zich vooralsnog het hoofd niet echt op hol te laten maken. Niet door de berichtjes en ook niet door het forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het tieners zijn. Mensen uit elkaar proberen te drijven door details vrij te geven over een sproet (wat iedereen blijkbaar weet) en kattige dingen zeggen tegen TO, wijst inderdaad op een jaloerse vrouw, maar dat kan ook ‘de grap’ zijn. Het meest verdachte vind ik over de kinderwens en de miskramen? Daar kan je een vrouw het meest mee kwetsen, en dat weten andere vrouwen maar al te goed.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties allemaal.

Op het werk hebben ze gelukkig vandaag voor mij al een nieuw nummer kunnen regelen ipv volgende week pas. Ontving dit nieuwe nummer wat later op de dag en voor die tijd nog wel een stuk of 30 berichten gehad. Vriend ook zoiets. Ik las trouwens ergens dat mensen voor die anonieme berichten waarschijnlijk moeten betalen. Mijn advies aan deze man of vrouw zou zijn iets lekkers te gaan kopen voor de vrijdag avond ipv geld spenderen aan deze ongein.

Mijn vriend en ik hebben net samen een melding gedaan bij de politie waarbij we om en om wat verteld hebben en berichten laten zien. Vriend wilde zijn telefoon inleveren zodat ze het kunnen uitzoeken. De politie vertelde uiteraard dat dit niet op die manier werkt, maar vriend probeerde het alsnog.
De politie vertelde nog wat dingen, maar die vermeld ik bewust niet hier. Stel dat deze persoon mee kan lezen op viva wil ik niet dat hij/zij dat stuk ook kan lezen.

We gaan nu samen van de avond genieten. Spreken over vreemdgaan of vragen stellen daarover daar begin ik niet aan. Heb totaal geen vermoedens daarvan en onze relatie is gebaseerd op vertrouwen. Een persoon die nogal in de war is, kan er echt niet voor zorgen dat mijn vertrouwen van 8 jaar binnen 2/3 dagen verdwenen is :)

Wel jammer dat we nog niet weten wie het is, maar misschien komen we daar nog wel achter. Hoe doet Peter R de Vries dat toch.

Een hele fijne avond allemaal en ik zal nog laten horen wat de eventuele vorderingen zijn!
Fijn dat je een nieuw nummer hebt, dan word jij in ieder geval niet meer gestoord met berichtjes. Vriends telefoon uit en lekker samen weekend vieren!
Bedankt voor de update TO en fijn dat je een andere telefoon hebt. Hoop dat ze die fucker/s te pakken krijgen. En goed dat je je niet gek laat maken.
Alle reacties Link kopieren
wat een klotegedoe joh TO

ik heb ook eens zoiets meegemaakt, niet zo erg als jij maar wel lastig gevallen door iemand. Dit was een vrouw die mijn man als haar beste vriend zag (en meer terwijl ze zelf ook een vriend had..
zij stuurde anoniem van die rare smsjes naar mij..
en heb van nog een andere vrouw (waarvan de partner haar ook kende) gehoord dat zij ook anonieme berichtjes had gehad..
deze gestoorde is uiteindelijk ontslagen en na een aangetekende brief van mij naar haar (op aanraden van de politie toen wij wisten dat zij erachter zat) is het opgehouden. ze was veel te bang dat haar vriend achter de waarheid zou komen
Alle reacties Link kopieren
Goedzo TO. Vind knap dat jullie zo rustig kunnen blijven, ik zou in alle staten zijn maarja kom er maar eens achter welke mafkees dit doet.

In alle berichten die nog gekomen zijn, zijn daar nog andere specifieke dingen gezegd waardoor je misschien in een bepaalde richting kunt denken waar het vandaan zou kunnen komen?

Ik hoop voor je dat dit snel stopt.
Ik geloof er niks van dat je vriend is vreemdgegaan. Dit kan gelijk welke wacko zijn, zowel een ex, client of zelfs "vriend(in)" die jaloers op je is. Ik hoop dat het snel stopt, hou alles goed bij voor de politie
Alle reacties Link kopieren
Farizia schreef:
10-07-2020 22:49
Ik geloof er niks van dat je vriend is vreemdgegaan. Dit kan gelijk welke wacko zijn, zowel een ex, client of zelfs "vriend(in)" die jaloers op je is. Ik hoop dat het snel stopt, hou alles goed bij voor de politie
Eens. Of in ieder geval: ik zou hem vertrouwen tot er echt dingen tegen hem pleiten. En dat is nu echt niet het geval. Een vriendin van mij en haar ex krijgen ook steeds berichten en dan met dingen die zij met mannen zou hebben gedaan en zo. Er is helemaal niets van waar en het is ook nog eens haar ex, maar die gelooft het helemaal en is in alle staten. In een relatie of huwelijk kan zoiets alles om zeep helpen als je het zomaar gelooft. En dan heeft die persoon zijn of haar zin.
En.

Die.

Sproet.

Dan?????????????????????
Alle reacties Link kopieren
Daar weten dus allerlei mensen van, en in dit geval heeft een gestoorde kennis dat opgevangen.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan, TO.
Mocht het niet stoppen en echt de spuigaten uitlopen dan kun je altijd nog overwegen om een privédetective in de arm te nemen.
Macarinata schreef:
11-07-2020 00:19
Daar weten dus allerlei mensen van, en in dit geval heeft een gestoorde kennis dat opgevangen.
:@@: :@@: :@@:

Tuurlijk!! :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven