Vreemdgaan: vertellen of niet?

22-04-2021 21:26 110 berichten
Naar aanleiding van een topic over vreemdgaan vroeg ik me af wat jij zou doen als je zeker weet dat de partner van je beste vriend(in) of van een familielid vreemdgaat. Zou je het vertellen of niet? En waarom wel/niet?

Zelf weet ik van iemand die heel dichtbij staat dat ze vreemdgaat. Haar partner ken ik ook heel goed. Ik houd de informatie voor me omdat ik niet vind dat het aan mij is om zoiets te vertellen. Hun relatie, hun verantwoordelijkheid.

Als ik anderen hoor dan kiezen ze er voor om het wel te vertellen. Hoe staan jullie er in?
Alle reacties Link kopieren
Of dat ook echt zo is weet je pas wanneer je het vertelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-04-2021 20:14
Of dat ook echt zo is weet je pas wanneer je het vertelt.
Das verder ook niet mijn probleem.

Iemand die ken maakte ooit mee dat zijn hele vriendengroep wist dat zijn vriendin een affaire had, maar ze vonden het allemaal niet hun plaats om zich ermee te bemoeien. Die gast was in 1 klap zijn vriendin en vriendengroep kwijt.
Mumper schreef:
23-04-2021 20:29
Das verder ook niet mijn probleem.

Iemand die ken maakte ooit mee dat zijn hele vriendengroep wist dat zijn vriendin een affaire had, maar ze vonden het allemaal niet hun plaats om zich ermee te bemoeien. Die gast was in 1 klap zijn vriendin en vriendengroep kwijt.
Precies dit. Verschrikkelijk.
viva-amber schreef:
23-04-2021 19:37
Een ander hoeft dat niet voor iemand te bepalen.
Waarom wil je zo graag je eigen normen opdringen in een relatie waar jij geen deel van uitmaakt?
Wees de moraal-politie in je eigen relatie, maar niet in de relatie van iedereen om je heen.

Er staan trouwens in Iran nog vacatures open bij de goede-zeden-politie mocht je geintereseerd zijn.
Danku. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen. Maar ben nu 4,5/5 je gescheiden.
Toen we uit elkaar waren hoorde ik over de escapades van mijn ex. En kwam tot de conclusie dat veel mensen er af wisten. Mensen die ik tot mijn vriendenkring rekende en die dus nooit het lef hadden om mij in te lichten (en dus hem de hand boven het hoofd hielden..)
Dus ben je een echte vriend, dan trek je je mond open imo
Alle reacties Link kopieren
Toen ik echt net samen was met mijn man, kwam ik de vrouw van zijn beste vriend stomdronken tegen in een kroeg. Zoenend en dansend met een andere vent.
Ik heb haar aangesproken, maar ze was te dronken om mij uberhaupt te herkennen, volgens mij. De dag erna heb ik het met man besproken, ik vond het meer zijn zaak, maar hebben toen niks gezegd omdat zij in een moeilijke tijd zaten (beste vriend was ook al vreemdgegaan) en plus dat ze 2 kleine kinderen hadden samen. Daar wilden we geen bom onder leggen. Uiteindelijk zijn we 8 jaar verder, in die 8 jaar is de bom gebarsten en is alles uitgekomen, zijn ze in therapie gegaan en nu weer heel gelukkig samen.

Als het zou gaan om een van mijn eigen goede vriendinnen, zou ik het wel zeggen. Ik twijfel alleen tussen anoniem een mail sturen of de partner confronteren - ik heb het hart op de tong en ben al meer dan eens eerlijk geweest in het leven, maar mijn ervaring dat the messenger toch zeker wel wordt neergeschoten wanneer je met nieuws komt waar men niet blij van wordt.
-
Alle reacties Link kopieren
CrazyDiamond1980 schreef:
23-04-2021 12:23
Ik wil de vraag even anders stellen. Stel: ik weet van jullie partners dat ze vreemdgaan. Zou je dan willen dat jou ging vertellen? Ik ben benieuwd of de antwoorden hetzelfde zullen zijn.

Ik zou het n.l. wel graag weten, alleen al om zelf de keus te hebben om het te geloven of niet en de keus wat ik er mee wil doen. Die keuze heeft je partner namelijk weg genomen.
Heeft man een affaire? Dan ja, zeker.
Heeft man een keer een scheve schaats gereden en heeft hij er oprecht spijt van en zal het niet nog eens doen? Dan niet. Ik ben heel gelukkig in mijn relatie, laat hem maar rondlopen met het schuldgevoel ipv mij er mee opzadelen. Als het echter vaker gebeurt, of meerdere mensen weten ervan, zou ik het weer wel willen weten.
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden een topic geopend over of ik moest vertellen dat de man van een goede vriendin avances had gemaakt. Er was niets gebeurd en ik heb het ook direct afgekapt. Uiteindelijk heb ik het toch verteld, omdat die vriendin expliciet tegen mij had gezegd dat ze van haar vriendinnen altijd eerlijkheid verwacht.

Ik heb dit onderwerp (zonder het hele verhaal over de man van die vriendin uit de doeken te doen) daarna weleens besproken met vriendinnen: wil je het eigenlijk wel weten als jouw man vreemd zou gaan. Dat leverde interessante gesprekken op. Ik ben blij dat ik ze heb gevoerd want bij een paar vriendinnen weet ik nu wat te doen als ik weet van overspel in hun relatie. Voor mensen die niet mijn vriendinnen of vrienden zijn, hou ik gewoon mijn mond. Dan is het niet mijn plaats om iets met die informatie te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit eens een vriendin van wie ik wist dat haar vriend vreemd ging. Zij wist het overigens zelf ook, want ze vertelde me hier verhalen over. Volgens haar lag het telkens aan die meisjes en was haar vriend slachtoffer. Toen hij op een gegeven moment ook bij mij probeerde, heb ik haar geconfronteerd. Ze zei dat ik me dingen inbeeldde en beschuldigde me dat ik hem verleidde/verliefd op hem was. Die vriendschap is nu voorbij, dankzij die situatie. Ze zijn nog steeds samen, en hij bedriegt haar nog regelmatig.

Dus in alle eerlijkheid: ik bemoei me er niet meer mee. Zo al genoeg drama in mijn eigen leven.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Wat had je dan verwacht?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven