Vriend (40er) woont met moeder [lege OP]

17-02-2026 16:36 47 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat maar oke
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-02-2026 19:23
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.35% gewijzigd
Als je doorgaat met deze man, krijg je dus je schoonmoeder in huis. In sommige families is dat heel gebruikelijk, maar je moet voor jezelf bepalen of je dat ziet zitten.
Gisteren waren jullie allebei nog 39 schreef je op het andere forum, gefeliciteerd met jullie verjaardag !
Daar heb je al veel reacties gehad toch?
Hij is ontzettend lief voor me, maar het is te veel om een nachtje extra te blijven om voor je te zorgen? Terwijl hij zich heel ongerust maakt....??!
Je hebt gisteren dit topic geopend op een ander forum. Alleen is je vriend nu een jaar ouder en duurt je je relatie 3 maanden korter.
Dit klinkt wel echt alsof het nog een moederskindje is en moeder haar zoon niet kwijt wil raken.

Er kunnen redenen zijn dat je nog of weer bij je ouders woont, maar omdat je moeder niet zonder je kan, is voor mij wel een reden dat ik de relatie zou afkappen.

Wil je het nog een kans geven dan zou ik in ieder geval een heel serieus gesprek houden over hoe hij de toekomst ziet.
vivapimpelmees schreef:
17-02-2026 16:41
Je hebt gisteren dit topic geopend op een ander forum. Alleen is je vriend nu een jaar ouder en duurt je je relatie 3 maanden korter.
Oh, helaas. Zie dit nu pas, had al gereageerd.
Succes TO, komt vast goed met al die andere reacties.
Zo’n topic hebben we pas nog gehad toch?
vivapimpelmees schreef:
Bevielen de reacties daar niet of heeft ze sowieso niet gereageerd?
Yoh, wat maken die details uit (duur relatie en leeftijd TO). Het gaat om de druk die schoonmoeder op de relatie legt.

Ik zou er geen zin in hebben. Maar het belangrijkst is hoe je vriend hierin staat. Waarom woont hij niet op zichzelf? (Komt dat door de woningmarkt of wil hij zijn moeder niet teleurstellen?)
Hoe ziet hij de toekomst voor zich?
Vindt hij z'n moeder een bemoeial of vergoelijkt hij de boel?
vivapimpelmees schreef:
Ik heb het al eerder gelezen in een nog weer iets andere vorm.
Ik gok dat de reacties niet heel veel anders zullen zijn deze keer.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Zijn moeder woonde bij hem toch of heb je er weer eentje op de kop getikt die bij/met zijn moeder woont?
Dit klinkt niet als een gezonde relatie met zijn moeder.

Ik zou ernstig overwegen of jij de strijd wil aangaan om hem los te weken, want het klinkt alsof hij al getrouwd is met zijn moeder.
Volgens mij inderdaad ook, maar dat waren beide ouders en die schuur/camper toch?
Ah een nieuw hoofdstuk in de datingsoap.
Tjezus, wat vals
Gerbera88 schreef:
17-02-2026 16:47
Volgens mij inderdaad ook, maar dat waren beide ouders en die schuur/camper toch?
Ja, met die camper in de schuur :lol:

Dit was hem: relaties/nieuwe-vriend-42-woont-bij-oud ... lit=wennen

Misschien dat TO er nog adviezen kan vinden, ondanks het feit dat die andere (?) TO de boel leeg getrokken heeft.
Graftak!
Nou, ik zal je 1 hint geven: het ligt niet aan zijn moeder hoor.
Nog los van wat ik vind van die veertiger die nog bij zijn moeder woont en elke zondag thuis wil eten. Ik vind het ook gek dat je zo afhankelijk bent van je vriend wanneer je ziek bent. Hoe deed je dat voorheen? En overdag, als hij naar zijn werk is, kun je toch ook flauwvallen?
Dit gaat niet beter worden. Hier heb je toch geen zin in?
Gerbera88 schreef:
17-02-2026 16:47
Ja ik dacht ook meteen dit klinkt bekend
Hij heeft inderdaad alles voor je over, dat straalt de hele OP uit. Pareltje gevonden!
Pelle schreef:
17-02-2026 16:59
Nog los van wat ik vind van die veertiger die nog bij zijn moeder woont en elke zondag thuis wil eten. Ik vind het ook gek dat je zo afhankelijk bent van je vriend wanneer je ziek bent. Hoe deed je dat voorheen? En overdag, als hij naar zijn werk is, kun je toch ook flauwvallen?

Ze moet natuurlijk wel alles inzetten om de wedstrijd van mams te winnen.
Nou TO, ik heb je even geloept maar je ramt je dates er wel doorheen hoor. Is het een optie om even een adempauze te nemen en pas weer serieus te gaan daten als je er eentje tegenkomt die geen overduidelijke lutser is?
Graftak!
Ik dit niet diezelfde hoerenloper die ook bij zijn moeder woonde?
Lady*Voldemort schreef:
17-02-2026 17:34
Nou TO, ik heb je even geloept maar je ramt je dates er wel doorheen hoor. Is het een optie om even een adempauze te nemen en pas weer serieus te gaan daten als je er eentje tegenkomt die geen overduidelijke lutser is?
En afgelopen oktober wilde ze er nog mee stoppen vanwege zijn vele vrouwelijke contacten .

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven