Vriend benauwd me

25-08-2019 10:38 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva’ers,

Ik heb een hele lieve zorgzame vriend. We wonen inmiddels bijna een jaar samen en het gaat prima (beiden 25 jr). Er is alleen één issue en dat blijft terugkeren, waardoor ik ook aan mezelf ga twijfelen.

Ik ben een heel sociaal/outgoing iemand en dat is ook echt waar ik mijn energie/plezier uithaal (vooral nu ik het op mijn werk niet zo leuk vind). Het weekend is dan ook altijd veel te kort en plan ik vol met leuke activiteiten.

Mijn vriend is totaal niet zo. Zijn leven draait voor een groot deel om mij en hij heeft verder niet zoveel vrienden. Heb ik verder geen problemen mee.

Echter, het probleem is nu steeds dat als ik dingen heb gepland in het weekend ik daarna een sacherijnige vriend heb die gaat klagen dat ik hem alleen heb gelaten e.d. en dat ik het ‘hele weekend ben weggeweest’. Dit geldt tevens voor het huidige weekend. Doordeweeks ben ik de hele week thuis geweest. Ik heb vrijdagavond een uur gesport met een vriend, gisteravond ben ik met mijn vriendinnen op stap geweest en bij één van hen blijven slapen. Vandaag werkt mijn vriend overdag de hele dag, dus ik ga zo naar het strand met een vriendin, waar ik ook met haar wat blijf eten. Samengevat ben ik dus een groot deel van de vrijdagavond en zaterdag overdag samen met hem geweest.

Wat ik plan fluctueert per weekend en ik houd er heus rekening mee dat ik niet elk weekend elke avond weg ben, maar soms loopt het zo. Ik vind eigenlijk dat je elkaar daarin los moet laten. Ik wil heel graag ook mijn eigen leven houden. Elke keer als ik een drukke week of druk weekend heb gehad eindigt het in een ruzie..

Inmiddels ga ik hierdoor ook aan mezelf twijfelen en ben heel erg benieuwd naar jullie objectieve blik op dit verhaal.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-08-2019 08:07
Loep even
Ook dat ja...vriend werd bedreigt met werkloosheid en zij twijfelt al lang aan de relatie.

Niet zo leuk werk, zorgen over relatie/geld, een te duur huurhuis, .....etc

Je kan 2 dagen per week vluchten in een druk sociaal leven of het aanpakken zodat je niet alleen in het weekend af en toe gelukkig bent maar ook doordeweeks. Wanneer er zoveel in je leven niet zo leuk is dan is het tijd om iets te veranderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
maar wat wil je vriend dan precies?

kun je aangeven wat de kern is?
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven