Vriend doet vreemd

28-01-2020 20:00 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste topic. Ik zit namelijk ergens mee..
Eergister avond is mijn vriend bij me gekomen, we hadden het gezellig. Hij ging er blijkbaar vanuit dat ik al gegeten had. En bestelde alleen iets voor zichzelf. Daarna heb ik alleen gezegd leuk dat je ook aan mij dacht. Hij werd ontzettend chagrijnig, en toen ik onder de douche stond is hij uit het niks vertrokken zonder iets te zeggen of me een kus te geven..
Ik heb hem niet geappt omdat hij zo onverwachts wegging. En ik dacht ik laat hem wel ff. Nu is het inmiddels 1,5 dag later. Hij is overal actief op maar ik heb nog geen berichtje gehad. Dit is niks voor hem. Want normaal krijg ik elke dag wel een appje of belletje. Ik ben ook eigenwijs en wil hem niet appen omdat hij zo wegging. Toch appen of afwachtten tot hij weer normaal doet..
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet alsof je iets verkeerd hebt gedaan, ik vind zijn gedrag erg vreemd, beetje pubergedrag of er zit iets anders achter waardoor hij wegvlucht.
Alle reacties Link kopieren
Woman1997 schreef:
28-01-2020 23:09
Normaal verloopt onze communicatie goed, daarom liet ik hem ook ff zn gang gaan. En heb ik niet gelijk achter hem aan geappt. Maar nu 1,5 dag later vond ik het wel vreemd dat ik nog geen berichtje had
Hij weet dat hij op zijn donder krijgt van jou om iets onbenulligs. Zou jij dan daarvoor vrijwillig terug komen?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-01-2020 23:11
Hoe oud zijn jullie?
23
Doreia* schreef:
28-01-2020 23:10
Verwacht niet dat een ander weet wat jij weet, doet wat jij doet en voelt wat jij voelt.
Je schrijft zelf dat hij al dácht dat jij had gegeten. Dat was niet zo. Misverstand. Is dat nu zo erg?
Nee, niet zo erg. Ook niet zo erg dat zij zei ‘leuk dat je ook aan mij dacht’ toen het eten voor alleen hem werd bezorgd.
TO (en ik ook) vindt het wel raar dat hij zo maar vertrokken is toen zij stond te douchen en vervolgens niks meer van zich laat horen.
Hij heeft zich gewoon als een eikel gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Guttegut, nou is TO ' passief agressief' geweest. Haar opmerking was niet raar. Het gedrag van haar vriend is raar.
Asociaal.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
Afwachten natuurlijk. Hij is degene die vreemd gedrag vertoont en fout zat. Laat hem maar met excuses komen. Je bent z’n hondje niet, dus zeker niet achter hem aanlopen.
Javier schreef:
28-01-2020 23:21
Guttegut, nou is TO ' passief agressief' geweest. Haar opmerking was niet raar. Het gedrag van haar vriend is raar.
Asociaal.
+100
Alle reacties Link kopieren
Serieus, Doreia? :facepalm:

Het 'misverstand' over het eten is al een belletje maar dat hij plotseling weggaat zonder ook maar iets te zeggen, gewoon ineens weg is, pats boem foetsie, en vervolgens nergens meer op reageert van TO (en wel online is), is gewoon een gigantische rode vlag. Dit is geen leuke, lieve, fijne man voor een relatie, niet echt.....
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-01-2020 23:11
Hij weet dat hij op zijn donder krijgt van jou om iets onbenulligs. Zou jij dan daarvoor vrijwillig terug komen?
Iets onbenulligs?

Per ongeluk vergeten je vriendin te vragen of ze ook wat te eten wil, omdat je in de veronderstelling bent dat ze al gegeten heeft, is idd onbenullig (al vind ik het ook niet meer dan normaal om dat even te vragen).

Maar chagrijnig worden, weggaan zonder iets te zeggen en dagen niks meer van je laten horen omdat ze daar een (oke; misschien idd wat onhandige) opmerking over maakt? Nee, dat vind ik niet onbenullig. Sterker nog, ik zou nog wel 3x nadenken of ik wel een relatie wil met iemand die denkt zo met mij om te kunnen gaan.

TO, als ik jou was zou ik je dramaqueen even in z'n sop gaar laten koken :bye: (en ook proberen de volgende keer wat minder passief agressief te reageren; zijn reactie is niet terecht, maar Doreia heeft wel een punt dat op zo'n manier reageren niet echt constructief is)
Javier schreef:
28-01-2020 23:21
Guttegut, nou is TO ' passief agressief' geweest. Haar opmerking was niet raar. Het gedrag van haar vriend is raar.
Asociaal.
Jij bent het blijkbaar niet met mij eens. Ik ben van mening dat TO ook op een andere manier kan communiceren, en dat de manier waarop ze dat nu doet niet bijdraagt aan een leuke communicatie.
Los daarvan vind ik haar vriend onbeschoft door zomaar te vertrekken en door haar te negeren.
Alle reacties Link kopieren
Tja, Woman1997 moet zelf maar bedenken of ze nog toekomst ziet met hem... Waar ze alarmbellen en rode vlaggen ziet met deze man.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
Er wordt gedaan alsof haar reactie zo buitenproportioneel was. Dat was het niet. Reactie van haar vriend is gewoon bizar.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Is ie ongesteld
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
29-01-2020 00:41
Is ie ongesteld

Volgens mij is Javier ongesteld.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
28-01-2020 23:03
Hij is fout, hij bereid je al voor op hoe zijn karakter zal zijn, neem hier geen genoegen mee want het gaat van kwaad tot erger.
Ga niet sorry zeggen, aan zijn been hangen, appen of wat dan ook en accepteer niet zomaar sorry want het is een enorme rode vlag.
Dit is niet wat jij wil, wat er ook achter zit het is sowieso heel raar gedrag.
Niet op jezelf betrekken maar echt bij hem laten en je grenzen bedenken hierin
Exact!
En daarna gegeneerd worden. Dit is niet oké hoor.
Alle reacties Link kopieren
TO, ben jij iemand die lang chagrijnig kan blijven nadat zoiets als met het eten is gebeurd? Hebben jullie daar al eerder woorden over gehad?

Ik heb namelijk een vriendin die ook zo'n opmerking zou kunnen maken, en er dan de hele avond over door kan blijven gaan. Tsja, dan ga ik ook weg. Kom ik later wel terug, als ze weer uit die bui is.

Ik vind jouw berichtje naar hem, dat hij als hij zo doet niet terug hoeft te komen, niet echt van veel liefde getuigen. Stond jullie relatie al op breken? Want als jullie beiden zouden willen dat het goedkomt, zouden jullie allebei anders reageren denk ik. Hij zou eerder contact zoeken, jij zou vragen of jullie erover kunnen praten.
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
29-01-2020 00:50
Volgens mij is Javier ongesteld.
Wat een onzin zeg. Vind dat Javier groot gelijk heeft.

Je komt bij je vriendin, bestelt eten voor jezelf zonder haar te vragen of ze ook wat wil en loopt daarna als een kleuter weg als er wat van gezegd wordt.

Denk dat hij gehoopt had dat je tegen jezelf zou praten zoals hier op het forum door sommigen.... Dat het jouw fout is omdat jij een onhandige opmerking deed. En dat jij het goed moet maken door achter hem aan te gaan bellen en smeken om terug te komen. Verlaag jezelf niet tot dat niveau TO want dat is een hellend vlak!
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Heeft hij, toen hij er achter kwam dat jij dus nog niet gegeten had, zijn bestelde eten netjes met jou gedeeld? Dan was het klaar geweest neem ik aan. En als dat zo is en hij is alsnog daarna weggelopen toen jij ging douchen is er vast meer gebeurd tussen het eten en douchen in. Als het een pokkesfeer is dan wilt niemand blijven natuurlijk. Niet netjes overigens om zonder een woord weg te gaan. En vervolgens negeren jullie beiden elkaar voor 1,5 dag.. Van beide een onvolwassen reactie.

Ik ben bij dit soort berichten vaak wel benieuwd wat de kant van het verhaal van vriend zou zijn. Hoe heeft hij die avond beleefd. Je zou er achter kunnen komen door gewoon met elkaar te praten ipv verwijten en onschuld spelen. En als je er normaal over gecommuniceerd hebt en zijn kant is dat hij geen verklaring heeft voor deze actie, tja, daar is het gat van de deur.. tot ziens! Maar op deze manier blijft het waarschijnlijk een hij-zei zij-zei spelletje.
Alle reacties Link kopieren
Je komt bij je vriendin, bestelt eten voor jezelf zonder haar te vragen of ze ook wat wil en loopt daarna als een kleuter weg als er wat van gezegd wordt.
Dit.
En hij zet haar op de negeerstand.
Zelfs de basisprincipes van sociale omgang mis ik hier.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder dat je bij iemand op visite bent en dan niet even vraagt "wil jij ook nog iets". Hoeft niet een hele maaltijd te zijn maar kan ook zijn dat zij nog een dessert wil ofzo. Is gewoon normale sociaal gedrag.

Maar goed, ik weet niet hoe je hebt gereageerd naar hem en met welke toon, misschien is hij pissig en denkt hij later, ik ga weg.

Misschien ben jij constant passief agressief en denkt hij laat haar maar even uitwaaien.
Woman1997 schreef:
28-01-2020 23:07
Nee ging er meer om dat hij zomaar mijn huis verliet zonder wat te zeggen. En daarna niks meer van zich laat horen.
En dat is echt niet oke.

Wat was het droge berichtje van hem?
Moontje138 schreef:
29-01-2020 10:48
Wat een onzin zeg. Vind dat Javier groot gelijk heeft.

Je komt bij je vriendin, bestelt eten voor jezelf zonder haar te vragen of ze ook wat wil en loopt daarna als een kleuter weg als er wat van gezegd wordt.

Denk dat hij gehoopt had dat je tegen jezelf zou praten zoals hier op het forum door sommigen.... Dat het jouw fout is omdat jij een onhandige opmerking deed. En dat jij het goed moet maken door achter hem aan te gaan bellen en smeken om terug te komen. Verlaag jezelf niet tot dat niveau TO want dat is een hellend vlak!

Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven