Vriend en foto's van collega

16-10-2018 09:08 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok... ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken en of ik overdrijf... dus ik zou graag jullie mening horen.
Ik heb op de telefoon van mijn vriend gezien dat hij stiekem foto's heeft gemaakt van een vrouwelijke collega... vooral van haar billen en benen en buik (ze had een kort truitje aan waardoor je net een stukje buik zag). De foto's waren gemaakt in een supermarkt waar ze samen wat voor de lunch gingen kopen.
Dit is toch not done? Ik heb hem hiermee geconfronteerd... eerst zei hij dat hij niet wist wie dat was op de foto's (tuurlijk...) en daarna gaf hij toe dat hij ze stiekem gemaakt had.
Hoe zouden jullie hier op reageren?
Phineas schreef:
16-10-2018 18:55
Strafbaar? Dat betwijfel ik, eerlijk gezegd.
Zou zoiets niet strafbaar zijn als die collega erachter kwam en melding maakt van seksuele intimidatie (want het is een foto van haar billen)? Daarom dacht ik dat het strafbaar was.
Phineas schreef:
16-10-2018 18:55
Zou van mij overigens best mogen, hoor. Ook voor andere foto's die zonder toestemming van de betrokkene gemaakt zijn. Foto's maken is tegenwoordig veel te makkelijk.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
16-10-2018 21:26
Zou zoiets niet strafbaar zijn als die collega erachter kwam en melding maakt van seksuele intimidatie (want het is een foto van haar billen)? Daarom dacht ik dat het strafbaar was.
Wattuh? Ze laat toch zelf haar billen zien?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
16-10-2018 21:19
Ik ben dan ook van mening dat er een nieuwe DSM IV-diagnose moet komen voor vrouwen die van mening zijn dat mannen niet mogen denken wat ze denken, uitsluitend omdat ze mannen zijn.

Ik denk echter niet dat ik daar hier de handen voor op elkaar krijg. Voor het instellen van een gedachten-politie dan weer wel.
Niemand heeft het hier over wat gedachtes. Dit gaat om het creepy voyeuristische foto's maken van andere vrouwen zonder hun toestemming. Dat is wel even wat anders.
Vanzai schreef:
16-10-2018 21:28
Wattuh? Ze laat toch zelf haar billen zien?

Ik ging er eigenlijk vanuit dat die billen wel bedekt waren omdat ze in een supermarkt was.
Alle reacties Link kopieren
Innia schreef:
16-10-2018 21:29
Niemand heeft het hier over wat gedachtes. Dit gaat om het creepy voyeuristische foto's maken van andere vrouwen zonder hun toestemming. Dat is wel even wat anders.
Oh. Ik dacht het ging om de TO die de mening van derden nodig heeft om zelf een mening te kunnen vormen over haar vriend, die zij wel kent maar wij niet. Waar zij een relatie mee heeft, maar wij niet.

Mea culpa
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
16-10-2018 21:30
Ik ging er eigenlijk vanuit dat die billen wel bedekt waren omdat ze in een supermarkt was.
Wat? :-o Een foto van bedekte billen! Sharia now!
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
16-10-2018 21:30
Ik ging er eigenlijk vanuit dat die billen wel bedekt waren omdat ze in een supermarkt was.
Wat? :-o Een foto van bedekte billen! Sharia now!
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
16-10-2018 21:33
Wat? :-o Een foto van bedekte billen! Sharia now!
Even de context lezen :bye:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik mijn gedachten over zowel de OP als de commentaren als volgt kan samenvatten;

‘Stel je niet zo vreselijk aan’

en

‘Het is jouw relatie, niet de mijne’.

Maar goed, dat vind ik van 95% van de topics op de relatiepijler.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me een beetje over de reacties dat dit zeer ziekelijk gedrag is. Ik heb namelijk zelf ook wel eens op het terras gezeten. En als ik dan aan het appen met een vriendin over die lekkere vent die op datzelfde terras zit, durf ik ook stiekem een foto te maken om deze door te sturen. Moet ik nu opgenomen worden in een instelling? Ben ik ziek?
Ik heb ook wel eens foto's van een vreemde dame op de laptop van mijn vriend gezien. Waarschijnlijk een foto die hij naar zijn maten heeft geappt omdat hij aan het appen was over dat lekkere wijf aan het zwembad en hij z'n maten wilde voorzien van beeld bij de woorden. Is hij nu gestoord? En wat zegt het over mij dat we nog samen zijn? (die foto's stammen uit de tijd voordat wij samen waren, ik zou het vervelend vinden als hij dat nog deed terwijl wij al wel samen zijn, maar zelfs als ie dat nu doet is dat geen directe reden voor een breuk)

Tsja.......
Alle reacties Link kopieren
manisha-362 schreef:
17-10-2018 11:06
Ik verbaas me een beetje over de reacties dat dit zeer ziekelijk gedrag is. Ik heb namelijk zelf ook wel eens op het terras gezeten. En als ik dan aan het appen met een vriendin over die lekkere vent die op datzelfde terras zit, durf ik ook stiekem een foto te maken om deze door te sturen. Moet ik nu opgenomen worden in een instelling? Ben ik ziek?
Ik heb ook wel eens foto's van een vreemde dame op de laptop van mijn vriend gezien. Waarschijnlijk een foto die hij naar zijn maten heeft geappt omdat hij aan het appen was over dat lekkere wijf aan het zwembad en hij z'n maten wilde voorzien van beeld bij de woorden. Is hij nu gestoord? En wat zegt het over mij dat we nog samen zijn? (die foto's stammen uit de tijd voordat wij samen waren, ik zou het vervelend vinden als hij dat nog deed terwijl wij al wel samen zijn, maar zelfs als ie dat nu doet is dat geen directe reden voor een breuk)

Tsja.......
Niet perse ziekelijk, en ik vind hierom de relatie verbreken ook een stap te ver, maar ik vind het niet ok als jij iemand ongevraagd fotografeert en die foto's ook nog eens gaat doorsturen.
In jouw ogen mss onschuldig maar je weet uiteindelijk niet wat een ander weer doet met die foto's.
Een foto van een leuke vent vind ik iets anders dan een foto van de billen van een leuke vent. Maar het blijft in mijn mening rieken naar voyeurisme.

En foto's maken van een onbekende of de billen van je collega vind ik ook wat anders.


Edit: het probleem zit vooral in dat je niet weet wat er met de foto's kan worden gedaan. Itt twintig jaar geleden kunnen de foto's van jou of je billen op rare websites belanden. Of doorgestuurd worden naar een heel netwerk vrienden.

Nog meer edit: ik neem ook aan dat jij en je vriend daar geen speciale app voor downloaden om stiekem foto's mee te maken. Daarin zit bij mij het probleem. Zo'n app download je niet om één keer een foto te maken van een onbekende die er aantrekkelijk uitziet.
manisha-362 schreef:
17-10-2018 11:06
Ik verbaas me een beetje over de reacties dat dit zeer ziekelijk gedrag is. Ik heb namelijk zelf ook wel eens op het terras gezeten. En als ik dan aan het appen met een vriendin over die lekkere vent die op datzelfde terras zit, durf ik ook stiekem een foto te maken om deze door te sturen. Moet ik nu opgenomen worden in een instelling? Ben ik ziek?
Ik heb ook wel eens foto's van een vreemde dame op de laptop van mijn vriend gezien. Waarschijnlijk een foto die hij naar zijn maten heeft geappt omdat hij aan het appen was over dat lekkere wijf aan het zwembad en hij z'n maten wilde voorzien van beeld bij de woorden. Is hij nu gestoord? En wat zegt het over mij dat we nog samen zijn? (die foto's stammen uit de tijd voordat wij samen waren, ik zou het vervelend vinden als hij dat nog deed terwijl wij al wel samen zijn, maar zelfs als ie dat nu doet is dat geen directe reden voor een breuk)

Tsja.......

Is ook raar. Nog raarder als je dan foto's van zijn kont en bobbel in de broek gaat maken.

Met een vage app die je daar speciaal voor hebt geinstaleerd. Nog raarder en ja ziekelijk.
Misschien is dit mosterd maar: uitmaken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een zieke geest.
ik geef mn bek ook maar een douw
manisha-362 schreef:
17-10-2018 11:06
Ik verbaas me een beetje over de reacties dat dit zeer ziekelijk gedrag is. Ik heb namelijk zelf ook wel eens op het terras gezeten. En als ik dan aan het appen met een vriendin over die lekkere vent die op datzelfde terras zit, durf ik ook stiekem een foto te maken om deze door te sturen. Moet ik nu opgenomen worden in een instelling? Ben ik ziek?
Ik heb ook wel eens foto's van een vreemde dame op de laptop van mijn vriend gezien. Waarschijnlijk een foto die hij naar zijn maten heeft geappt omdat hij aan het appen was over dat lekkere wijf aan het zwembad en hij z'n maten wilde voorzien van beeld bij de woorden. Is hij nu gestoord? En wat zegt het over mij dat we nog samen zijn? (die foto's stammen uit de tijd voordat wij samen waren, ik zou het vervelend vinden als hij dat nog deed terwijl wij al wel samen zijn, maar zelfs als ie dat nu doet is dat geen directe reden voor een breuk)

Tsja.......
Mooie illustratie van mijn punt dat het tegenwoordig veel te makkelijk is om te pas en te onpas foto's te maken.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik vermoed dat er van mij ook wel eens foto's gemaakt zijn. Zullen geen belastende foto's zijn, misschien wel eens in bikini, maar wat moet er met die foto's gedaan worden dan wat heel erg belastend voor mij kan zijn? Behalve dat ze, heel misschien, op een website of in een netwerk kunnen belanden waar mannen erop geilen? Achja... Als dat het is.

Misschien denk ik er luchtig over hoor, ik heb gelukkig nog nooit iets akeligs meegemaakt met foto's die niet uit hadden mogen lekken, maar ik zie niet heel veel verkeerds in een random foto van een random persoon op straat geschoten.

Tuurlijk is het lichtelijk vulgair als een vent foto's van billen, borsten etc. gaat maken, maar ik mag toch aannemen dat die collega niet halfnaakt door de supermarkt ging? Anders werkt vriendlief van TO ook wel in een erg vreemde branche, dat het normaal is om halfnaakt op het werk te verschijnen. En indien hij in zo'n branche werkt, zullen er vast vaker foto's gemaakt zijn van die mevrouw ;)

Een app om stiekem foto's te kunnen maken zou ik ook wel van een andere orde vinden dan een foto gemaakt met de mobiel om naar bekenden door te sturen. Dan zit er weinig zuivers achter zou ik denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit topic de discussie niet eens waard is.
TO vergeeft haar vriend, is al gezwicht voor zijn tirade van: 'Oh' MG, what was I thinking?!'', en ze blijft bij hem.. dat is werkelijk op je natte sokken al aan te voelen.
Haar keuze en haar goed recht..
Ik herhaal het echter nog maar eens.. ''Wanneer je iemand zijn ware gezicht gezien hebt, ken hem dan!''
En soms zal de tijd het ook gewoon moeten uitwijzen.
Alle reacties Link kopieren
sanne_w123 schreef:
16-10-2018 15:23
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga vanavond met mijn vriend praten, hij heeft zijn afspraak voor vanavond afgezegd om mij uitleg te kunnen geven. Ik wil eerst horen wat hij te zeggen heeft.

Ik vind het, zoals hier ook een aantal keer gezegd wordt, ook vervelend voor de betreffende collega. Zo respectloos...
en... hoe ging het gesprek Sanne?
Lorem Ipsum
manisha-362 schreef:
17-10-2018 11:56
Tsja, ik vermoed dat er van mij ook wel eens foto's gemaakt zijn. Zullen geen belastende foto's zijn, misschien wel eens in bikini, maar wat moet er met die foto's gedaan worden dan wat heel erg belastend voor mij kan zijn? Behalve dat ze, heel misschien, op een website of in een netwerk kunnen belanden waar mannen erop geilen? Achja... Als dat het is.

Misschien denk ik er luchtig over hoor, ik heb gelukkig nog nooit iets akeligs meegemaakt met foto's die niet uit hadden mogen lekken, maar ik zie niet heel veel verkeerds in een random foto van een random persoon op straat geschoten.

Tuurlijk is het lichtelijk vulgair als een vent foto's van billen, borsten etc. gaat maken, maar ik mag toch aannemen dat die collega niet halfnaakt door de supermarkt ging? Anders werkt vriendlief van TO ook wel in een erg vreemde branche, dat het normaal is om halfnaakt op het werk te verschijnen. En indien hij in zo'n branche werkt, zullen er vast vaker foto's gemaakt zijn van die mevrouw ;)

Een app om stiekem foto's te kunnen maken zou ik ook wel van een andere orde vinden dan een foto gemaakt met de mobiel om naar bekenden door te sturen. Dan zit er weinig zuivers achter zou ik denken.
Tja, dat jij dat prima vind betekend niet dat dat het is. Of dat anderen dat ook prima vinden.

Ik zou een vent/vrouw die foto's van anderen omdat ze er lekker uit zien en dat gaat doorsturen of voor zichzelf maakt niet hoeven. Of dat bikini foto's zijn van anderen dan je partner, die lekker vent op terras of van een kont van de collega in een supermarkt.

Ook zonder die speciale app ben je dan niet helemaal tof.
Met een speciale app ben je extra el creapo.

Ik zou er niet geil van worden van zo'n type.
Een totale afknapper.
Ana_Isabel** schreef:
16-10-2018 15:25
Zo zou ik reageren :hello:
Bij de voordeur.
:hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven