Vriend gebruikt stoel als kledingkast

21-01-2020 22:42 130 berichten
Dag dames,

Ik ben nu een half jaar samen met mijn vriend en kom daar ook zeer regelmatig over de vloer (4/5 dagen per week).

Nu heeft hij een woonstudio en pontificaal in het midden staat een lederen stoel die hij structureel als kledingkast gebruikt. Alle gewassen kleding gaat op de stapel. De stapel is zo groot dat er regelmatig kledingstukken van af vallen en op de grond belanden zodat ik niet meer weet wat schoon en vies is. Hij noemt het zijn ‘systeem’.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wat netter oogt en hij zijn echte kledingkast nieuw leven in blaast? Heb ik ook iets te zeggen in het huishouden als ik er zo veel ben? Ik moet er niet aan denken dat dit straks gebeurd als we ooit gaan samenwonen.

Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
wittereiger schreef:
22-01-2020 00:14
Beter haal je de deuren er vanaf. Kun je het van een afstandje in de kast tiefen.

dat doe ik al zo ongeveer.
wij slapen nooit.
Ik vind het altijd wel fijn als alle was gevouwen in de kasten ligt. Ik neem me vaak voor om dat vaker te doen, we zitten nu op ca vier keer per jaar.
Mijn vriend (waarmee ik niet samenwoon) is extreem ordelijk, leuke tegenpool. Ik probeer dus wel op te letten in zijn huis, maar ga niet mee in rare dingen als vaste plekken voor theedoeken of vouwwijze voor gele doekjes. Je leert ermee leven.
Alle reacties Link kopieren
koop een kledingkast als huwelijkscadeau, tot dan moet je het maar even aanzien.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-01-2020 00:21
Ik vind het altijd wel fijn als alle was gevouwen in de kasten ligt. Ik neem me vaak voor om dat vaker te doen, we zitten nu op ca vier keer per jaar.
Mijn vriend (waarmee ik niet samenwoon) is extreem ordelijk, leuke tegenpool. Ik probeer dus wel op te letten in zijn huis, maar ga niet mee in rare dingen als vaste plekken voor theedoeken of vouwwijze voor gele doekjes. Je leert ermee leven.

hoe krijg je in vredesnaam die gele doekjes opgevouwen? dat vind ik echt knap.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wen er maar aan... :|

Wat ik in elk geval doe is de kleding van man die overal rondslingert in de woonkamer 's avondsop één eetkamerstoel hangen.

Op mijn vrije dag kieper ik de inhoud van die stoel op zijn kant van het bed.

Als hij gaat piepen of dit-en-dat al gewassen is, verwijs ik hem naar de wasmand in de bijkeuken. Wat dáárin ligt wordt gewassen.

Hij mag niet meer aan re wasmachine komen. Slim van hem.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
22-01-2020 00:22
hoe krijg je in vredesnaam die gele doekjes opgevouwen? dat vind ik echt knap.

Die zitten ook opgevouwen in een pakje als je ze koopt toch? Nou zo dus :proud:
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
22-01-2020 00:22
hoe krijg je in vredesnaam die gele doekjes opgevouwen? dat vind ik echt knap.
als je ze strijkt dan kun je die opvouwen
Alle reacties Link kopieren
maar bij mij liggen die doeken en keukenhanddoeken bijeen gefrommeld in een lade in de keuke...die strijken en opvouwen vind ik nutteloos werk
Alle reacties Link kopieren
Maak jezelf blij en koop zo'n vouwplankje, dan is in elk geval duidelijk dat de nette stapeltjes van jou zijn.


Afbeelding



https://images.app.goo.gl/4HztJF8nS8y9dT7U8
snoesje666 wijzigde dit bericht op 22-01-2020 00:39
19.57% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
22-01-2020 00:35
als je ze strijkt dan kun je die opvouwen
strijken?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-01-2020 00:21
Ik vind het altijd wel fijn als alle was gevouwen in de kasten ligt. Ik neem me vaak voor om dat vaker te doen, we zitten nu op ca vier keer per jaar.
Mijn vriend (waarmee ik niet samenwoon) is extreem ordelijk, leuke tegenpool. Ik probeer dus wel op te letten in zijn huis, maar ga niet mee in rare dingen als vaste plekken voor theedoeken of vouwwijze voor gele doekjes. Je leert ermee leven.
4 keer per jaar de kleding in de kast? En waar laat je de vaatdoekjes, theedoeken, washandjes ed dan als ze geen vaste plek hebben?
Alle reacties Link kopieren
Theedoeken moet je niet strijken, dan nemen ze minder vocht op.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Die vaatdoekjes kan je gewoon opvouwen zonder te strijken.

Overigens strijk ik vrijwel niets. Strak opvouwen en in de kast gaan de evt kreukels er ook uit.
Alle reacties Link kopieren
Het is zijn huis en zijn kleding. Hoezo wil jij je daarmee bemoeien? Je kan gewoon zeggen van 'joh dit gaan we niet doen als we gaan samenwonen in de toekomst, dus geniet er nog maar ff van'. Dan bereid je hem alvast voor dat dit niet gewenst is bij samenwonen. Maar, ja voor nu kan je er niks mee. Het is niet jouw huis.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
22-01-2020 00:39
4 keer per jaar de kleding in de kast? En waar laat je de vaatdoekjes, theedoeken, washandjes ed dan als ze geen vaste plek hebben?
In de schone wasmand, samen met alle sokken. Gewoon graaien.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het kan altijd erger. Ik heb 3 stoelen én een rekje :lol:

Ben wel voornemens om het op te gaan ruimen.....

Mijn keukendoeken, handdoeken en washandjes liggen overigens wel opgevouwen in een kast.
Ik zou gewoon stoppen met daar 4/5 dagen per week te zijn.

Tot dat het ordelijker is / de stoel op zijn minst niet meer in 't midden van 't appartement staat zou ik nog maximaal 1 keer per week komen en anders komt ie maar naar mij.
Emma93 schreef:
21-01-2020 23:55
Tip: gooi al zijn kleding in een vuilniszak en zet het buiten en ga zelf op de stoel zitten. Jij gaat weer van de stoel af als hij alles heeft opgeruimd. Bij een volgende keer gooi je de kleren gewoon weg.
Als ik die vriend was zou ik na zo'n incident die meid hoogstpersoonlijk aan de straat zetten. In een vuilniszak het liefst
Waarom moet je weten wat schoon is??
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
21-01-2020 23:33
Ja, TO. Word zijn huishoudster. Mooie rol voor de toekomst.
Ik vind jou echt een aanwinst voor het forum.
Aah ik ben dus niet de enige die dat doet :rofl:
Grote irritatie van ex-partner. Ik ben gewoon niet goed met eigen kleding in de kast pakken. Kleding van dochter ligt keurig opgevouwen in de kast. M’n eigen kleding ligt in een wasmand en daar pluk ik telkens wat uit. Voor het idee heb ik wel een kledingkast, maar daar ligt vrijwel niks in.
Ik zou daar ook niet tegen kunnen to. Mijn man gebruikt een hele kamer voor zijn gedragen kleren. Ik ga daar niet in graaien als ik de was doe, wat niet in de mand zit, wordt niet uitgewassen.
Na het wassen gaat alles direct de kast in. En die kamer is zijn probleem. :mrgreen:
Zet de stoel met kleding en al in de kast. Deur dicht. Opgelost.
Iedereen heeft toch zo’n stoel?

Behalve ik want ik heb onlangs het systeem gehackt; ik heb nu haken aan de slaapkamermuur. Zelfde gebruik, maar ziet er opgeruimder uit 💪
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
21-01-2020 23:28
En zelf de kleding in zijn kast leggen? (Als hij die heeft)
Rot toch op. Huisvrouwtje spelen is zo 1950

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven