Vriend geeft geen seksuele complimenten

18-02-2020 08:04 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik me ingelogd heb op dit forum en dus meteen mn eerste topic.

Ik zit met een probleempje, mn vriend heeft zich nooit echt seksueel uitgesproken over een andere vrouw. Ook niet echt over mij. Ons seksleven is gewoon goed maar ik dacht dat het niets voor hem was en daar was ik ook oke mee.

Nu heeft hij laatst een opmerking gemaakt bij zijn vrienden dat hij een ander meisje “wel graag zou willen doen”. In vorige relaties kon ik dit soort opmerkingen heel goed hebben maar bij hem kwam het heel hard aan.

Ik denk dat dat komt omdat het achter mijn rug om gebeurde en omdat ik lichamelijk nog nooit bevestiging heb gehad. Alleen als ik een onzekerheid uitsprak zei hij van ja het is prima hoor maar hij heeft nooit gezegd dat hij zin in me had of uit zichzelf iets over mij of mijn bedpresraties gezegd. Soms als het klaar was “dat was fijn he” en dat was het. Hij kan me over mn dagelijkse prestaties wel gewoon complimenteren, dat ik iets goed heb gedaan ofzo.

Ik vind het helemaal niet fijn en misschien wat zeurderig dat ik zijn opmerking zo zwaar op heb gevat, maar het was denk ik erg pijnlijk dat de eerste “seks opmerking” die ik ooit gemerkt heb over een ander ging.

Ik heb er over gepraat en het hem ook vergeven en hij begreep mij, maar krijg het niet uit mn hoofd en word er nog steeds erg verdrietig van. Waarom ik dit schrijf? Ik weet het niet, ik wil het even kwijt of misschien heeft iemand een tip of hetzelfde mee gemaakt.

Doei!
anoniem_395802 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 08:10
Reden: Stukje tekst vergeten
6.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jongens onder elkaar zeggen volgens mij wel vaker zulke dingen.
Alle reacties Link kopieren
De opmerking die hij heeft gedaan zegt waarschijnlijk niet zoveel over jou. Gewoon een domme opmerking die hij heeft gemaakt bij zijn vrienden met een biertje op. Je zoekt er te veel achter. Je klinkt daarnaast ook als iemand die best wel wat bevestiging nodig heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je vriend wil jou toch ook doen? Hij doet je immers.
Ja, je hebt een beetje een lullo te pakken. Mans gedoe. Of hij meent het. Kan ook.


Meisjes pakken klinkt sowieso nogal holbewonerachtig. Alsof dat meisje niet nog wat in te brengen heeft.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 09:20
15.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat een afknapper vinden
Alle reacties Link kopieren
Wat zei je vriend dan, toen je hem liet weten dat je graag seksuele complimenten krijgt?

Het zijn je eigen gedachten waar je ongelukkig van wordt. Je vult voor je vriend in hoe hij denkt en trekt daar wellicht onjuiste conclusies uit. Probeer andere gedachten toe te laten.
pearle schreef:
18-02-2020 09:19
Ik zou dat een afknapper vinden
Ik ook.

Maar bljkbaar is dat heel normaal dat mannen zo zijn onder elkaar. Dus mag je dat niet ongeil vinden.
Alle reacties Link kopieren
Geef jij hem wel complimenten over zijn bedprestaties?

Overigens is 'haar zou ik wel willen doen' nou niet echt een compliment.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
18-02-2020 09:21
Ik ook.

Maar bljkbaar is dat heel normaal dat mannen zo zijn onder elkaar. Dus mag je dat niet ongeil vinden.

Tuurlijk mag je dat wel ongeil vinden. Er is een reden dat mannen alleen zulke dingen zeggen als er geen vrouwen bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet jij wat hij zegt bij zijn vrienden?
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Wat. Een. LUL.

Zo dat is eruit, dan kan je nu weer verder :-D
julius schreef:
18-02-2020 09:23
Geef jij hem wel complimenten over zijn bedprestaties?

Overigens is 'haar zou ik wel willen doen' nou niet echt een compliment.
Dit dus.

Ik hoop niet dat mijn vrienden ooit doorvertellen aan onze vrouwen wat een onzin we af en toe uitkramen in een 'mannen-onder-elkaar'-setting.



Maar TO, serieus, je hebt het hem 'vergeven'? Mijn hemel...
Alle reacties Link kopieren
Je dacht dat het niets voor hem was en daar was je ok mee?

Bijzonder..

Elkaar de hele tijd complimenten geven klinkt wat raar, maar ik wil wel begeerd worden door mijn partner.
Skawa schreef:
18-02-2020 09:28
Hoe weet jij wat hij zegt bij zijn vrienden?
Deze vraag ik me ook af, zal ook nog wel een verhaaltje aan hangen?
Wie heeft dat aan jou doorgebrieft TO?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, het is inderdaad een typische mannenopmerking, waarbij ik er bij exen niets achter zocht. Dus wat dat betreft wel fijn dat jullie mij met beiden benen op de grond zetten.

Ik geef hem wel bevestiging op dat gebied en dat vindt hij volgens mij ook fijn. Ik weet niet zo goed waarom ik er nu zo zwaar aan til en dat ook graag terug zou willen.

Zijn antwoord was dat hij er niet gemakkelijk over praat, mij niet wil objectiveren en dat hij het jammer vindt dat hij mij pijn gedaan heeft, dus dat is wel enorm lief van hem .

Het bericht zag ik omdat ik iets op zijn telefoon moest opzoeken (dat is helemaal geen verboden terrein voor beiden overigens, is vaak naar elkaar toe uitgesproken) en toen zag ik het staan.

Afijn, ik voel dat ik er door jullie opmerkingen weer wat realistischer in sta en dat doet me goed. Het gevoel gaat af en toe met me aan de haal.
Luci_Morgenster schreef:
18-02-2020 09:19
Ja, je hebt een beetje een lullo te pakken. Mans gedoe. Of hij meent het. Kan ook.


Meisjes pakken klinkt sowieso nogal holbewonerachtig. Alsof dat meisje niet nog wat in te brengen heeft.
Alsof er van 'pakken' überhaupt sprake is. Zie het als samen delen van emotie, maar dan op een puberale, mannelijke manier. Die man van TO is gewoon een hartstikke toffe peer die af en toe, één keer per maand wellicht, wat stoom uit moet blazen bij zijn vrienden.
Het is vooral een bepaald type typische mannenopmerking ( al maken beplaade type vrouwen ze ook ). Heeft vooral met type mens te maken.

Lekker appen met zijn maten over seks met andere vrouwen.
Ja, echt een leuke man hoor. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Niet te zwaar aan tillen.
Vrouwen onderling kunnen er ook wat van!
Die zijn in de regel alleen wat meer genuanceerd in hoe ze het uitdrukken.
Het zijn toch veelal loze woorden moet je maar denken.
Dus hij heeft met zijn vrienden een groepsapp en dan denk je die ga ik eens doorlezen.
Ja zo vind je altijd wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
18-02-2020 09:46
Dus hij heeft met zijn vrienden een groepsapp en dan denk je die ga ik eens doorlezen.
Ja zo vind je altijd wel wat.
Oh dat mag je best denken hoor. Hij vroeg me of ik even op wilde zoeken hoelaat we hadden afgesproken om ergens te zijn.

Overigens ben ik niet van leer getrokken ofzo, het was de dag later dat het een beetje begon te knagen en ik het ter sprake bracht.
Ik denk dat je twee dingen los van elkaar moet zien.
A- hij vond een andere dame lekker en heeft daar wat over gezegd, kan gebeuren
B- je hebt wat meer nodig dan 'fijn he' tijdens of rondom de sex. Ikzelf vind het wel belangrijk dat er wat enthousiasme is in bed en ik vind het ook leuk om complimenten te krijgen of het idee dat ik de ander 'helemaal gek maak'. Als je dat gevoel niet hebt is het zaak zelf een tandje harder te gaan, en als dat niet werkt het gesprek aan te gaan.
Ik bedoel, ik heb ook niet de meest complimenteuze te pakken hier maar doe ik een leuk lingerietje aan dan merk en zie ik wel waardering en enthousiasme.
Als je dat mist is dat het probleem, niet dat appje.
Dat ie jou niet wil objectiveren snap ik enigzins wel. Hoevaak krijgen we (vooral mannen) niet te horen laatste tijd dat dat uit den boze/fout/verkeerd/een zonde is? De één is daar wat gevoeliger voor dan de ander.

Ik denk dat het zal helpen om regelmatig aan te geven dat jij er echter okee mee bent, van hem. Verder ken ik hem natuurlijk niet, 't is maar een idee.
Ha ok, en die afspraak stond in die groepsapp. Nee dan begrijp ik het.
Sasje-roos schreef:
18-02-2020 09:38


Afijn, ik voel dat ik er door jullie opmerkingen weer wat realistischer in sta en dat doet me goed. Het gevoel gaat af en toe met me aan de haal.


Dus je had het hem niet echt vergeven. Je zei dat wel tegen hem maar het voelde niet zo voor jou. Wat heeft dat 'vergeven' dan voor zin?

Dat hij een bepaald ander meisje zou kunnen doen zegt niets over jou verder. Hij vergelijkt haar niet met jou, hij wil niet haar wel doen en jou niet doen, hij zegt niet dat zij beter/leuker/liever/geiler is. Je betrekt het op jezelf terwijl het los staat van jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven