Vriend geeft te duur cadeau

13-08-2019 16:41 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Afgelopen weekend heeft een jongen waarmee ik een paar weken gedatet hebt gevraagd of ik een exclusieve relatie met hem wou, met andere woorden hij wilde dus mijn vriend zijn. Ik zei natuurlijk ja. Ik was zo gelukkig. Daarnaast gaf hij mij een mooi goud kettinkje als blijk van zijn waardering. Het was erg mooi en zag er heel duur uit. En tussen neus en lippen daar kwam ik erachter dat hij meer dan 300 euro er aan uitgegeven had. Ik vind dit echt te veel, zeker omdat wij nog geen seks hebben gehad.
Wat moet ik nu doen?
Ik voel mij erg lullig als ik het zal dragen en zeker omdat ik het geld niet heb om hem een net zo duur cadeau te geven.
En als ik het terug zou geven is hij misschien beledigd.
Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring?
(PS: Ik denk niet dat het een loverboy ding is, ben daar iets te oud voor, daarnaast heeft hij een baan in de ICT dus dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk)
“Ik vind dit echt te veel, zeker omdat wij nog geen seks hebben gehad.”
Wat heeft dat er nou mee te maken??

En waarom moet je hem net zo’n duur cadeau terug geven?
Alle reacties Link kopieren
Hij koopt je maagdelijkheid, het is een bruidsschat
Alle reacties Link kopieren
Dan houd je het een tijdje opgeborgen en dan ga je het over een paar maanden dragen. Of je geeft het terug als het uitgaat.
Alle reacties Link kopieren
Wie is er verantwoordelijk voor wat hij geeft?

Waarom zou jij nu tot iets verplicht zijn?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad wel meteen een duur cadeau, maar ik denk dat ik het lulliger zou vinden het níet te dragen.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon heel blij mee wezen! Geen seks betekent natuurlijk niet dat je geen mooi cadeautje mag krijgen. Ik ben zelf heel open in relaties en zou ook hebben gezegd tijdens het ontvangen dat het echt heel mooi is en veel te gek . (op een leuke toon) Dat ik graag wat terug zou geven, maar ik dat echt niet kan missen. Gewoon transparant blijven naar elkaar en je gevoel uiten. Dan houdt naar mijn mening je relatie het langste stand.

Oftewel van genieten!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-08-2019 16:45
Wie is er verantwoordelijk voor wat hij geeft?

Waarom zou jij nu tot iets verplicht zijn?
Ja hij, maar ik voel mij nu zo'n verwend kreng als ik hem niets geef
Alle reacties Link kopieren
Als de man in kwestie leuk is, voorlopig met hem verder gaan. Als de ketting leuk is, ketting dragen. Als de man in kwestie niet meer leuk is, relatie verbreken en eventueel ketting teruggeven.
Alle reacties Link kopieren
Is toch lief, leuk enzo ?
Hij geeft het en ook hij weet denk ik wel dat je nog geen sex met hem gehad hebt...
Je bent dat nu ook niet opeens verplicht. Waardeer het gewoon.
Hij is blijkbaar erg gek op je, geniet daarvan!
Alle reacties Link kopieren
Dus als je wel seks zou hebben gehad is het niet te duur?

Met andere woorden betaling Voir verrichte seksuele diensten is oké.?

Dat zou jou dan tot een hoer maken.
Alle reacties Link kopieren
Verder wat Wolkewitje zegt.
Alle reacties Link kopieren
bettiepage_2 schreef:
13-08-2019 16:43
“Ik vind dit echt te veel, zeker omdat wij nog geen seks hebben gehad.”
Wat heeft dat er nou mee te maken??

En waarom moet je hem net zo’n duur cadeau terug geven?
Meestal geven mannen geen cadeuas aan vrouwen waar ze maar oppervlakkig gedatet mee hebben zonder seks.

Het is wel feministisch.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-08-2019 16:48
Dus als je wel seks zou hebben gehad is het niet te duur?

Met andere woorden betaling Voir verrichte seksuele diensten is oké.?

Dat zou jou dan tot een hoer maken.
:lol:
Precies. Staat volkomen los van elkaar, sex en die ketting.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
13-08-2019 16:47
Is toch lief, leuk enzo ?
Hij geeft het en ook hij weet denk ik wel dat je nog geen sex met hem gehad hebt...
Je bent dat nu ook niet opeens verplicht. Waardeer het gewoon.
Hij is blijkbaar erg gek op je, geniet daarvan!
Ja denk je dat dat goed is, het voelt zo golddiggerig.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik heb je geloept en pas aub op. Je hebt hele traditionele ideeen over mannen en vrouwen rollen, dominantie, je durft soms je mening niet te geven omdat je denkt dat mensen je dan niet meer aardig vinden. Je komt uit een slechte relatie met een verslaafde.

Je bent echt een goed gelovige te lieve onzekere prooi voor iemand met kwade bedoelingen die jou straks misschien rare dingen laat doen voor dure cadeautjes.

Dit soort druk hoort niet na een paar weken daten. Geef het de ketting terug met de melding dat hij de druk op jou hiermee te groot maakt en dat je graag elkaar beter wilt leren kennen zonder dat daar direct dure cadeaus tegen over staan. Wordt hij boos of onredelijk, weigert hij het in de kast te leggen voor een beter moment (als een jaar bij elkaar bent bijvoorbeeld) dan is dit met alle respect niet de juiste persoon voor jou.

Jij mag voor jezelf opkomen wanneer je je gemanipuleerd voelt. Iemand die daar niet leuk op reageert daar wil jij geen relatie mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
WinterLenteZomerZon schreef:
13-08-2019 16:49
Meestal geven mannen geen cadeuas aan vrouwen waar ze maar oppervlakkig gedatet mee hebben zonder seks.

Het is wel feministisch.
Dan heb je dus een toppertje aan de haak geslagen deze keer!
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt een kadootje. Hij vraagt verkering en wil dat vieren met een kadootje. Hij kan het blijkbaar betalen. Sommige mensen doen dat als blijk van waardering. Maar waarom daar seks, loverboy of iets tegenover moet teruggegeven worden, snap ik niet. Sommige mensen verwachten niets als ze verkering willen of een kadootje geven. Haal er zelf niets bij alleen omdat het in het nieuws is dat mensen bijbedoelingen kunnen hebben, hoeft dat niet altijd zo te zijn.
Alle reacties Link kopieren
wat wel of niet seks hebben ertoe doet snap ik niet eigenlijk
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Viva Amber heeft ook gelijk.
Alle reacties Link kopieren
WinterLenteZomerZon schreef:
13-08-2019 16:47
Ja hij, maar ik voel mij nu zo'n verwend kreng als ik hem niets geef
Jij hebt er toch niet om gevraagd?

Dat gevoel zit in jou en iets zegt mij dat deze jongen dat heel goed weet en ook hoe hij daar gebruik van moet maken.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-08-2019 16:53
6.37% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het 't effect is van de kristallen. Ik zou er nog een paar bijkopen, want deze vent wil je natuurlijk wél houden.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-08-2019 16:50
TO, ik heb je geloept en pas aub op. Je hebt hele traditionele ideeen over mannen en vrouwen rollen, dominantie, je durft soms je mening niet te geven omdat je denkt dat mensen je dan niet meer aardig vinden. Je komt uit een slechte relatie met een verslaafde.

Je bent echt een goed gelovige te lieve onzekere prooi voor iemand met kwade bedoelingen die jou straks misschien rare dingen laat doen voor dure cadeautjes.

Dit soort druk hoort niet na een paar weken daten. Geef het de ketting terug met de melding dat hij de druk op jou hiermee te groot maakt en dat je graag elkaar beter wilt leren kennen zonder dat daar direct dure cadeaus tegen over staan. Wordt hij boos of onredelijk, weigert hij het in de kast te leggen voor een beter moment (als een jaar bij elkaar bent bijvoorbeeld) dan is dit met alle respect niet de juiste persoon voor jou.

Jij mag voor jezelf opkomen wanneer je je gemanipuleerd voelt. Iemand die daar niet leuk op reageert daar wil jij geen relatie mee.
Dit. Het is alsof hij je probeert te kopen. Google love bombing eens.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Seks hoef je toch niet met het cadeau te verbinden? Ik kan me voorstellen dat je je er een beetje ongemakkelijk bij voelt, maar ik zou er voor nu geen ding van maken. Als hij met cadeautjes blijft overladen zou je er wat van kunnen zeggen, maar nu zou ik het lekker dragen. En dat jij dat niet terug kan/wil doen is jouw probleem niet. Je kan een keer lekker voor hem koken, iets organiseren, etc. En dat hoeft ook geen 300 euro te kosten.
baggal wijzigde dit bericht op 14-08-2019 15:05
0.11% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-08-2019 16:50
TO, ik heb je geloept en pas aub op. Je hebt hele traditionele ideeen over mannen en vrouwen rollen, dominantie, je durft soms je mening niet te geven omdat je denkt dat mensen je dan niet meer aardig vinden. Je komt uit een slechte relatie met een verslaafde.

Je bent echt een goed gelovige te lieve onzekere prooi voor iemand met kwade bedoelingen die jou straks misschien rare dingen laat doen voor dure cadeautjes.

Dit soort druk hoort niet na een paar weken daten. Geef het de ketting terug met de melding dat hij de druk op jou hiermee te groot maakt en dat je graag elkaar beter wilt leren kennen zonder dat daar direct dure cadeaus tegen over staan. Wordt hij boos of onredelijk, weigert hij het in de kast te leggen voor een beter moment (als een jaar bij elkaar bent bijvoorbeeld) dan is dit met alle respect niet de juiste persoon voor jou.

Jij mag voor jezelf opkomen wanneer je je gemanipuleerd voelt. Iemand die daar niet leuk op reageert daar wil jij geen relatie mee.
Ja, maar hij is een goede man en werkt fulltime, dus ik denk dat hij geen kwaad in de zin heeft. Daarnaast is hij biseksueel, dus niet zo'n macho hetero man. Dus ik denk dat ik hem wel aankan als het misgaat. Maar dankje wel voor de waarschuwing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven