Vriend ging vreemd maar ik wil hem terug

14-07-2018 07:14 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds ongeveer een jaar was ik samen met mijn vriend. Hij heeft afgelopen maandag een koopcontract voor onze toekomstige woning getekend en waren heel gelukkig samen. Nu ben ik er gisteren achter gekomen, via facebook-berichtjes die ik van een meisje ontving, dat hij al jaren contact heeft met een meid met wie hij aan sexting doet en tijdens onze relatie een paar keer af heeft gesproken. Tijdens zijn vorige relatie is hij ook met haar vreemdgegaan. Zij ziet blijkbaar meerdere mannen en het is voor haar alleen voor de seks, geen gevoelens of relatie. Hij heeft na lang uithoren en liegen toegegeven dat hij inderdaad op die manier appte en dat de keren dat ze hebben afgesproken de intentie hadden om seks te hebben maar dat dit uiteindelijk niet gebeurt is omdat hij ergens wist dat hij heel fout bezig was. Sinds een maand heeft hij haar geblokkeerd en hebben ze geen contract meer, vandaar dat ze contact met mij opnam.

Sinds gisteren is de relatie daarom verbroken. Mijn ex heeft erg veel spijt, houdt echt van me en had oprechte plannen met me om te gaan trouwen (heeft met zijn moeder ook al een verlovingsring uitgezocht). We zijn afgelopen jaar naar Londen, Singapore, op wintersport en naar Disneyland geweest en hebben ontzettend genoten van de tijd samen. Sinds een paar maanden woonden we ook samen, dat wilde hij ook heel graag. We zijn samen met zijn gezin tot de conclusie gekomen dat hij narcistische kernmerken heeft (waarschijnlijk door zijn verschrikkelijke jeugd ontstaan) die zich niet alleen in dit voorval uitte maar in meerdere dingen. Hij gaat nu met een psycholoog aan de slag om zichzelf beter te maken en aan mij te laten zien dat hij kan veranderen.

Ik weet momenteel niet zo goed wat ik met mezelf aan moet. Het liefst zou ik met hem dit traject aan gaan, zorgen dat hij beter wordt en we opnieuw met onze relatie kunnen beginnen, zonder leugens en bedrog. Maar ergens weet ik ook dat eens een bedrieger altijd een bedrieger is en dat narcistische kenmerken erg moeilijk te behandelen zijn. Heeft iemand tips wat ik met deze situatie aan moet of zelf in deze situatie gezeten?
anoniem_372891 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 07:48
10.92% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
14-07-2018 07:47
Waarom reageer ik trouwens weer zo vol overgave op een nieuwe TO met een eerste topic?
Omdat je zo lief en empathisch bent :flirting:

:rolling:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou weggaan daar je niet financieel verbonden bent. Hij gaat al jaren met die vrouw vreemd dat gaat echt niet over. Hij deed het in zijn vorige relatie ook. Sommige mensen zijn gewoon niet trouw en blijken achter af niet zo leuk. Dat is geen ziekte. Je niet elke vervelend gedrag maar medicaliseren en hem dan aan een dokter geven en roepen maak hem svp ff beter.

Wat is er is met jou dat jij denkt dat e.a. zo in elkaar zit?
Volgens mij kun je ergens niet geloven dat je de verkeerde hebt gekozen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
14-07-2018 07:47
Waarom reageer ik trouwens weer zo vol overgave op een nieuwe TO met een eerste topic?
Ik ben heel blij dat je dat doet, dat je mijn oogkleppen die ik overduidelijk op heb probeert af te zetten.. Ik ga komende week een afspraak maken zodat ik ook zelf met een professional kan praten. Misschien dat dat ook helpt om dit inderdaad een plekje te geven en mijn eigen ik weer te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er het beste aan doet om afscheid te nemen van deze man. Hij is er alleen voor zichzelf. Daar hoorde jij bij (waarschijnlijk knap, iets hoger IQ dan gemiddeld, leuke baan... noem maar op). Laat hem een ander zoeken en die ophemelen en in de zeik nemen. Daar ben jij te goed voor, zeg!

Sterkte, het is naar :hug:
MarR_123 schreef:
14-07-2018 07:52
Omdat je zo lief en empathisch bent :flirting:

:rolling:

Je maakt mijn hele ochtend goed :jump:
Waarom moet jullie relatie eigenlijk monogaam zijn? Voor de rest is het ook niet echt gelijkwaardig. Hij is de grote man die het geld verdient en status heeft en jij hobbelt er achter aan.
Je maakt het jezelf makkelijker als je met hem afspreekt dat hij gewoon mag neuken wie hij wil. En jij bent dan zijn vriendin voor de buitenwereld. Voor het plaatje
Alle reacties Link kopieren
Je titel is ‘vriend ging vreemd’ maar hij beweert dat ‘de keren (..) dat ze hadden afgesproken om seks te hebben, dit er niet van is gekomen omdat hij inzag dat hij fout bezig was’

Hebben ze nou wel of niet lichaamssappen uitgewisseld?

Of weet je eigenlijk ook wel dat hij er over liegt?
himalaya wijzigde dit bericht op 14-07-2018 07:58
9.76% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Anna-200212 schreef:
14-07-2018 07:23
Daarentegen hemelt hij mij alleen maar op, ook wanneer hij denkt dat ik het niet hoor, is hij lief en meelevend en iemand die heel veel om mij, zijn vrienden en zijn familie geeft. Dat maakt het eigenlijk juist zo dubbel.. omdat dat weer totaal niet strookt met narcisme.
Dat past wel bij narcisme. Alles of niets. Eerst iemand ophemelen, je bent fantastisch en de bomen groeien tot in de hemel. Totdat het omslaat.

Maar los van wel of geen narcisme, als hij zoveel om jou geeft had hij toch überhaupt niet met haar af hoeven te spreken? Als hij dat nu al doet terwijl hij zo gek op jou is, hoe denk je dan dat het gaat als je een tijd samen bent en de eerste verliefdheid tussen jullie minder is geworden?

Maar je zegt jullie hebben net een huis gekocht en hij heeft getekend? Staat het alleen op zijn naam?
pizzazz wijzigde dit bericht op 14-07-2018 08:02
Reden: Verkeerd gelezen
5.66% gewijzigd
Overigens zit ik alles even in een tijdlijn te plaatsen. Als ik het goed begrijp ben je er gisteren achter gekomen dat hij vreemd gaat, heb je hem geconfronteerd, lang uitgehoord, overlegd met zijn familie over een diagnose en is de relatie verbroken. En na één nacht slapen open je een topic omdat je hem terug wil.

Klopt dit?
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 08:02
10.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@himalaya Er zijn verschillende manieren om vreemd te gaan, bij iedereen ligt de grens ergens anders.
Ik vind sexting ook vreemdgaan, maar goed, dat hoeft voor jou niet zo te zijn.
Zullen we een topic openen om uit te zoeken wanneer vreemdgaan vreemdgaan is voor iedereen :devil:

@Dymphnatan :hello: ik ben klaar voor vandaag. Nu al een TOP dag :yes:
anoniem_369741 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 08:04
Reden: typfoutje
1.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
14-07-2018 08:00
Overigens zit ik alles even in een tijdlijn te plaatsen. Als ik het goed begrijp heb je hem gister geconfronteerd, lang uitgehoord, overlegd met zijn familie over een diagnose en is de relatie verbroken. En na één nacht slapen open je een topic omdat je hem terug wil.

Klopt dit?
Ja, dat klopt precies.. Het maakt me momenteel echt gek en ik hoopte hier misschien advies te vinden van mensen die buiten mijn leefomgeving staan, het meest eerlijk zijn.. Ik weet ook wel dat dat belachelijk is maar ik weet momenteel niet goed wat ik moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
14-07-2018 08:00
Overigens zit ik alles even in een tijdlijn te plaatsen. Als ik het goed begrijp ben je er gisteren achter gekomen dat hij vreemd gaat, heb je hem geconfronteerd, lang uitgehoord, overlegd met zijn familie over een diagnose en is de relatie verbroken. En na één nacht slapen open je een topic omdat je hem terug wil.

Klopt dit?

It’s amaaaaazing!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Anna-200212 schreef:
14-07-2018 08:03
Ja, dat klopt precies.. Het maakt me momenteel echt gek en ik hoopte hier misschien advies te vinden van mensen die buiten mijn leefomgeving staan, het meest eerlijk zijn.. Ik weet ook wel dat dat belachelijk is maar ik weet momenteel niet goed wat ik moet doen.
Ik ben er eergisteren achter gekomen dat hij vreemd is gegaan trouwens, niet dat dat in de tijdlijn nou zo ontzettend veel uit maakt. Ik zit nog vol in mijn eerste verdriet en ontkenning.
Misschien mosterd, heb niet alles gelezen, maar weet je wat ik denk?

Ik denk niet dat hij je ophemelt omdat hij zoveel van je houdt, maar omdat hij nu eenmaal graag hoog van de toren blaast.
'Ik heb een goede baan, haal bergen met geld binnen, heb een eigen huis en dan heb ik ook nog een de perfecte vrouw. Kijk mij eens fantastisch zijn.'
Hij hemelt je niet op omdat hij het meent, maar om indruk te maken.
Denk je dat hij nog steeds zo trots op je gaat zijn als je bijvoorbeeld 10 kilo aankomt, of erger, als je meer gaat verdienen dan hij?

Als hij echt van je zou houden om jou zou hij nooit contact hebben gezocht met die andere vrouw.

Nee, hij houdt van je om hem.
Anna-200212 schreef:
14-07-2018 08:04
Ik ben er eergisteren achter gekomen dat hij vreemd is gegaan trouwens, niet dat dat in de tijdlijn nou zo ontzettend veel uit maakt. Ik zit nog vol in mijn eerste verdriet en ontkenning.

Nou ja, ik zou zelf alleen maar op het randje van instorten staan en me alleen maar bezig houden met waar ik nu moet wonen en hoe ik de komende week door moet komen. Dat soort dingen.
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 08:10
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zit je. En daarom wil je ook terug. Maar doe het maar niet. Je hebt prima onder woorden gebracht waarom je weg bent. En dat is een goede motivatie om weg te gaan, en te blijven.
Haal je spullen en start opnieuw. Hij is het niet waard
Alle reacties Link kopieren
Maar dan ben je hem toch amper kwijt?

Ik denk dat je ervan uit kunt gaan, dat hij niet gaat veranderen. Jullie hadden amper een relatie en hij ging rustig naar een oude vlam, met de bedoeling seks met haar te hebben. Als je dat in het begin al doet, het stadium waarin je zo verliefd zou moeten zijn, dat je alleen bij het object van je liefde wilt zijn (of dat wil jij toch voor hem zijn, zo belangrijk?) dan gaat hij hier niet mee ophouden.

Misschien een jaar, misschien langer. Maar op een gegeven moment zit jij niet lekker in je vel, misschien ben je zwanger en continu misselijk, heb je pijn, wat dan ook. En dan is er die andere vrouw, die het gewoon lekker vindt om seks met verschillende mannen te hebben en daar eerlijk voor uit komt.

Kun je dat aan, dat hij altijd naar haar of een ander zal gaan? Dan 'neem je hem terug'. Kun je de gedachte alleen al niet aan? Dan houd je afstand.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
14-07-2018 08:09
Nou ja, ik zou zelf alleen maar op het randje van instorten staan en me alleen maar bezig houden met waar ik nu moet wonen en hoe ik de komende week door moet komen. Dat soort dingen.
Ja dat klopt, ik heb na de confrontatie meteen al mijn spullen meegenomen (ik woonde nog niet zo lang bij hem dus de belangrijkste dingen en kleding ed) paste in mijn auto. Ik woon nu weer bij mijn ouders en heb ook meteen mijn post en alles weer omgezet. Qua administratie en alles ben ik dus van hem af. Maar hoe ik de komende weken door ga komen, hoe ik vandaag door ga komen... geen idee..
Goed dat je ook nog in één moeite door alles administratief even hebt afgehandeld!
Alle reacties Link kopieren
Wat hij zegt over dat meisje lijkt ook niet echt te kloppen.

Ze hebben al jaren contact en hij is al eens met haar vreemdgegaan in een vorige relatie. Hij gaat daar gewoon mee door tijdens jullie relatie. Dus hij weet echt wel waar hij mee bezig is. Dan spreken ze meerdere (!) keren af waarbij hij volgens hem elke keer toch maar niet verder wil gaan omdat hij zoveel om je geeft ...??

En dan dat meisje, volgens hem zijn er geen gevoelens vanuit haar en doet ze dat met meerdere mannen. Waarom zou ze dan contact met jou opnemen als hij haar blokt? Zonder gevoelens voor hem zou dat haar niet zoveel moeten schelen.

Ik denk dat je nog steeds niet de waarheid van hem hebt gehoord.
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
14-07-2018 08:07
Misschien mosterd, heb niet alles gelezen, maar weet je wat ik denk?

Ik denk niet dat hij je ophemelt omdat hij zoveel van je houdt, maar omdat hij nu eenmaal graag hoog van de toren blaast.
'Ik heb een goede baan, haal bergen met geld binnen, heb een eigen huis en dan heb ik ook nog een de perfecte vrouw. Kijk mij eens fantastisch zijn.'
Hij hemelt je niet op omdat hij het meent, maar om indruk te maken.
Denk je dat hij nog steeds zo trots op je gaat zijn als je bijvoorbeeld 10 kilo aankomt, of erger, als je meer gaat verdienen dan hij?

Als hij echt van je zou houden om jou zou hij nooit contact hebben gezocht met die andere vrouw.

Nee, hij houdt van je om hem.

Mooi gezegd.
En jij houdt van het beeld, dat hij je voorschotelde, maar wie hij kennelijk niet is.

Je houdt van de man, die hij zou kunnen zijn. De man, die jij graag wilt dat hij is. Een droombeeld. Een prins op een paard.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Anna-200212 schreef:
14-07-2018 08:11
Ja dat klopt, ik heb na de confrontatie meteen al mijn spullen meegenomen (ik woonde nog niet zo lang bij hem dus de belangrijkste dingen en kleding ed) paste in mijn auto. Ik woon nu weer bij mijn ouders en heb ook meteen mijn post en alles weer omgezet. Qua administratie en alles ben ik dus van hem af. Maar hoe ik de komende weken door ga komen, hoe ik vandaag door ga komen... geen idee..
Wow, dat is nog eens een rationele actie van je!
Jij komt er wel, zeker zonder hem.
Tis nu heel heftig, maar het komt goed. Door de zure appel heen bijten.
Ga met vriendinnen afspreken, doe leuke dingen, jank 5 uur lang. Eet chocolade en drink thee.
Op een dag voel je dat je er klaar mee bent. Tijd is je vriend (zei ik uit ervaring...).
:hug:
Sneu.
Pfoeh, en dat allemaal sinds eergisteren? En dan nog naar een nieuw forum komen en zoiets posten? O_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven