Vriend heeft 'bijzonder' app contact met ex-vrouw

13-11-2019 16:34 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben sinds 3 jaar een (lat) relatie. Daarvoor hadden we allebei een huwelijk/relatie van ruim 30 jaar. Al 3 jaar waren we heel gelukkig met elkaar (dacht ik....) en maakten we toekomstplannen voor ons samen.

Nu blijkt dat mijn partner al jaren (sinds hun scheiding) een 'bijzondere' manier van communiceren heeft met zijn ex-vrouw. Zij appen elkaar niet dagelijks maar wel heel regelmatig. Ieder appje begint met 'schatje', 'liefje', 'lieverd' etc etc. En ieder appje wordt afgesloten met hartjes en kusjes etc. Verder schrijven ze heel liefdevol naar elkaar 'Zo fijn om je weer even gesproken te hebben', 'Ik denk nog bijna dagelijks aan je', 'Wat zag je er weer mooi uit' etc. Ze sturen elkaar foto's van dingen die hen aan elkaar doen denken en zijn erg geïnteresseerd in elkaars doen en laten,

Ik heb hier veel moeite mee. Zeker omdat hij aangaf dat ze alleen app contact hadden over de kinderen (uitwonend en studerend) en dat dit heel incidenteel is en redelijk 'zakelijk'. Nu blijkt dit helemaal niet te kloppen.

Ik ben benieuwd of ik overtrokken reageer of dat dit echt rare teksten zijn om naar elkaar te sturen als je al jaren gescheiden bent.

Overigens ben ik niet bang dat hij vreemgaat met haar, uit alle berichten bleek duidelijk dat ze elkaar niet vaak zien. Het gaat mij puur om de uitingen die ze over en weer doen én het feit dat hij hierover gelogen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
13-11-2019 18:18
Ik vind het vooral bijzonder dat jij jezelf moet afvragen of dit door de beugel kan.
Wil je het op een presenteerblaadje?
Moeten ze onder je neus liggen te krikken voordat de boodschap aankomt?
Serieus.
Wake up and smell the horseshit.
De topics hier worden steeds frapanter.
Vrouwen gedogen veel te veel in een relatie waardoor ze van gekkigheid niet meer weten wanneer er een grens overschreden wordt en waar uberhaupt een grens hoort te liggen.

Succes ermee hoor.
Helemaal eens met deze post.
justagirly schreef:
13-11-2019 20:11
Maar dan ga je toch niet zo met hem om als in dit verhaal?
Als je uit elkaar gaat is die liefde toch voorbij? Los van wat ooit was.
Kun je helemaal niet maken als je al in een nieuwe relatie zit lijkt mij.

Dat weet ik dus niet.
Ik denk zelf dat iemand met wie ik kinderen heb gekregen en dertig jaar mee heb doorgebracht
(en ik heb mooie tijden met man meegemaakt en man heeft ervoor gezorgd dat ik ben wie ik ben op een positieve manier)
een aparte plek in mijn hart blijft innemen. Net zoals ik elke dag aan mijn moeder, lieve vriendin, etc denk zou ik dat ook met ex kunnen hebben.
Ik vind wel nu ik doorlees dat het raar is dat dit niet openlijk gebeurd.
De mensen die ik ken die hecht zijn met hun ex eisen zo'n beetje dat hun nieuwe partner hierin leuk meedoet. To heeft hier niet eens de kans voor gehad en dat zou me steken
Dat iemand die zo belangrijk is blijkbaar mij niet hoeft te leren kennen. Dan ben je al tot een soort rol in de coulissen veroordeeld, zo zou ik het voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ken jij zijn ex trouwens, TO? En hoe reageert ze op jou?
justagirly schreef:
13-11-2019 20:11
Maar dan ga je toch niet zo met hem om als in dit verhaal?
Als je uit elkaar gaat is die liefde toch voorbij? Los van wat ooit was.
Kun je helemaal niet maken als je al in een nieuwe relatie zit lijkt mij.

Dat weet ik dus niet.
Ik denk zelf dat iemand met wie ik kinderen heb gekregen en dertig jaar mee heb doorgebracht
(en ik heb mooie tijden met man meegemaakt en man heeft ervoor gezorgd dat ik ben wie ik ben op een positieve manier)
een aparte plek in mijn hart blijft innemen. Net zoals ik elke dag aan mijn moeder, lieve vriendin, etc denk zou ik dat ook met ex kunnen hebben.
Ik vind wel nu ik doorlees dat het raar is dat dit niet openlijk gebeurd.
De mensen die ik ken die hecht zijn met hun ex eisen zo'n beetje dat hun nieuwe partner hierin leuk meedoet. To heeft hier niet eens de kans voor gehad en dat zou me steken
Dat iemand die zo belangrijk is blijkbaar mij niet hoeft te leren kennen. Dan ben je al tot een soort rol in de coulissen veroordeeld, zo zou ik het voelen.
Als je heel intiem was 30 jaar lang is eens per week appen ook heel sporadisch en zakelijk. Ik denk niet dat hij loog. Hij heeft veel herinneringen aan haar, 30 jaar is misschien wel zijn halve leven. Ik denk nog dagelijks aan ex. Als kind iets doet of zegt. Als de ander die zo op hem lijkt dat gezicht van hem opzet. Een liedje of een gerecht. We zijn gescheiden omdat we niet (meer) bij elkaar wilde zijn. Toch hou ik wel van hem en wens ik hem het allerbeste. We waren heel close de jaren na de scheiding heeft hij mij eigenlijk erdoorheen gesleept. Mijn nieuwe partner heeft zijn positie geaccepteerd. Zijn nieuwe partner helaas niet. Door haar jaloezie en gestook heeft ze hem uit een harmonieus geheel getrokken. Hij heeft dat toegelaten uiteraard. Zij is nu weer vertrokken. Maar de prettige omgang is ruw verstoord. Jammer voor mij, voor hem maar vooral voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt wel heel mooi LoveLucy en Het-groepje.
Zo kan scheiden dus ook...
Maar ook eerlijk en open, dat mist TO idd.
Ik zou er zelf niet blij van worden als partner naar ex zulke dingen stuurt.
Een goede omgang, goed contact mooie herinneringen, ja, prima, juist mooi dat het zo kan. Maar schatje ik denk elke dag aan je? Zulke teksten? :nope:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-11-2019 17:29
Hoera... de heksenjacht is geopend!!!
waar rook is, is een brandstapel
Deze is echt heel leuk! :rofl:

Sorry TO dit was even offtopic
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
13-11-2019 21:05
ik vind dit inderdaad nogal respectloos naar TO. Dat kun je echt niet maken om dergelijke liefkozingen naar andere vrouwen te sturen.
Nou dit.

Ik zou er simpelweg niet van gediend zijn, of dit nou uit gewoonte voortkomt of uit genegenheid. Dit soort uitspraken reserveer je naar mijn mening voor je geliefde.
Hij is niet eerlijk en hij wist prima dat dit op deze manier communiceren slecht zou vallen anders had hij er niet over gelogen of verborgen gehouden. 30 Jaar getrouwd met haar geweest? Hij zal niet de eerste vent zijn die in zijn midlifecrisis wil scheiden om daarna er achter te komen dat zijn huwelijk toch wel fijn was.

Jij hebt ook de leeftijd dat je zou moeten weten dat dit soort "geintjes" geen vergissing is of dat hij "niet wist hoe het op jou zou overkomen". Het lijkt een klein leugentje maar het is wel een heel veel zeggende, ik zou hier geen zin in hebben. Waarschijnlijk ben je rond de 50 jaar, heb je echt zin om je de komende aren af te vragen of hij niet veel liever terug zou gaan naar zijn ex? Zonde van je tijd en je wat je waard bent. Het is wel enorm lullig voor je. :hug:
Gokje : Zij wilde scheiden, hij niet. Hij is nooit gestopt met van haar te houden, zij vind zijn adoratie en de extra aandacht wel lekker, daarom blijft ze hem voeren.
Het lijkt erop dat hij na een jaar het alleen zijn zat was, het was tegen die tijd ook wel duidelijk dat ex echt niet meer terug zou komen en daarop is hij aan TO blijven plakken.

Allemaal aannames mijnerzijds natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
13-11-2019 21:45
Ken jij zijn ex trouwens, TO? En hoe reageert ze op jou?
Nee nooit ontmoet. Wel eens voorgesteld maar hoefde niet voor haar en voor mijn vriend hoorde ik dan terug. Ik meen nu te begrijpen waarom. Ik denk dat het te confronterend was voor hen om de nieuwe partners te ontmoeten. Maar dat is mijn interpretatie natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Francien2019 schreef:
14-11-2019 08:49
Gokje : Zij wilde scheiden, hij niet. Hij is nooit gestopt met van haar te houden, zij vind zijn adoratie en de extra aandacht wel lekker, daarom blijft ze hem voeren.
Het lijkt erop dat hij na een jaar het alleen zijn zat was, het was tegen die tijd ook wel duidelijk dat ex echt niet meer terug zou komen en daarop is hij aan TO blijven plakken.

Allemaal aannames mijnerzijds natuurlijk.
De scheiding kwam van zijn kant en kwam na jaren kwakkelen en therapie. Uiteindelijk had hij een ander (niet ik) en dat zette de boel op scherp. Zij was niet de oorzaak van de scheiding maar wel het gevolg van een relatie die al een aantal jaren niet lekker zat.
Alle reacties Link kopieren
Hij stuurt haar een foto als hij op zakenreis is met een restaurant met haar naam erop. Met de tekst 'ik heb je gevonden'.
Zij stuurt terug 'haha zelfs daar'.
Waarop hij reageert 'overal schat' en zij vervolgens 'dat is mooi en fijn, houden zo'.
Zijn reactie 'zeker fijn en blijft zo'
En dan na letterlijk iedere appje twee hartjes/kusjes smileys.

Ik ben inmiddels weer een dag verder en heb behoorlijk wat heen en weer geappt en gebeld en gepraat (lastig ivm werk nu om af te spreken). Blijkbaar heeft hij nog 'gevoelens' voor zijn ex. Geeft hij zelf ook aan. Hij bedoelt daar niets mee en wil haar niet terug zegt hij. Hij snapt dat het niet okee is en wil met iemand (therapeut of zo denk ik) onderzoeken waar dit gevoel vandaan komt en hoe hij ervan af komt. Want hij wil een toekomst met mij en wil mij niet kwijt omdat hij van me houdt.

Ik weet het even niet meer. Zo niet okee dit en zo niet hoe we de afgelopen jaren met elkaar omgingen. Na een mislukte relatie van bijna 30 jaar was ik dolblij om de 'liefde van mijn leven' te hebben ontmoet. Ik was gelukkig, blij en dankbaar dat dit nog op mijn pad kwam. Hij sprak hetzelfde uit en voelt het nog zo zegt ie. Ik weet niet hoe hij dat kan rijmen met dit soort appjes en berichtjes.

Ze appten niet vaak (1 x per week of 14 dagen wat appjes heen en weer en that's it) maar toch. De tone of voice is té fout voor woorden in mijn idee. Desalniettemin was er nooit sprake van met elkaar afspreken (buiten activiteiten met kids om waar je nou eenmaal in zit als je samen kinderen hebt, diploma uitreikingen en dat soort dingen bedoel ik dan).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier in deze fase van mijn leven geen zin meer in hebben. Ze spraken nooit af zeg je. Waarom heb ik het gevoel dat zij dit juist afhield en hij, zodra ze met haar vingers zou knippen, als een hondje zou komen aandraven. Aanname, ik weet het, maar nee dit zou hij van mij als vrijgezel mogen gaan uitvogelen. En een therapeut moet hem van die gevoelens gaan afhelpen? Kom op zeg, hij moet gewoon stoppen met die onzin, ballen kweken en een keus maken.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Als je dertig jaar lief en leed met iemand gedeeld hebt, en je gaat goed uit elkaar, is het toch doodzonde om daar niet minstens een goede vriendschap aan over te houden?

Ik ben nog steeds dol op het grootste deel van mijn exen, al hoef ik er echt geen relatie meer mee. Ik heb ze niet voor niks ooit uitgekozen, het zijn leuke mensen met wie ik veel heb gedeeld.
Persoonlijk vind ik het heel gezond als iemand met meer dan één persoon een nauwe band kan onderhouden. Relaties ontwikkelen zich en maken verschillende stadia door. Dat hoeft helemaal geen bedreiging te zijn voor je huidige partner. Integendeel, het is een teken dat iemand mensen als unieke personen ziet, en niet als het vervangbare relatie-instrument van dit moment. Hij gaat niet vreemd, dus laat hem lekker zelf bepalen hoe hij met zijn ex omgaat.

Vanwege je eigen onzekerheid wil je hem iets waardevols afpakken en hem dwingen om een jarenlange band te verbreken. Dat is waarschijnlijk een grotere bedreiging voor je relatie dan die ex. Waarom moet hij iets opgeven waarvoor jij niets hoeft in te leveren? Kun je alleen rustig slapen als hij aan de ketting ligt?
Hij had misschien opener moeten zijn over dat contact, maar je leest zelf in de reacties dat er met veel mensen niet te praten valt over dit soort dingen.

Ik denk dat je beter zelf naar een therapeut kunt gaan als je relatie je lief is.
Alle reacties Link kopieren
Hij had tijdens hun huwelijk al tijdelijk een ander (het ging zo slecht toen blabla...) en ze willen elkaars nieuwe partners niet ontmoeten en ik denk dat jij gelijk hebt waarom.
Nee ik zou t wel weten.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
14-11-2019 12:19
Als je dertig jaar lief en leed met iemand gedeeld hebt, en je gaat goed uit elkaar, is het toch doodzonde om daar niet minstens een goede vriendschap aan over te houden?

Ik ben nog steeds dol op het grootste deel van mijn exen, al hoef ik er echt geen relatie meer mee. Ik heb ze niet voor niks ooit uitgekozen, het zijn leuke mensen met wie ik veel heb gedeeld.
Persoonlijk vind ik het heel gezond als iemand met meer dan één persoon een nauwe band kan onderhouden. Relaties ontwikkelen zich en maken verschillende stadia door. Dat hoeft helemaal geen bedreiging te zijn voor je huidige partner. Integendeel, het is een teken dat iemand mensen als unieke personen ziet, en niet als het vervangbare relatie-instrument van dit moment. Hij gaat niet vreemd, dus laat hem lekker zelf bepalen hoe hij met zijn ex omgaat.

Vanwege je eigen onzekerheid wil je hem iets waardevols afpakken en hem dwingen om een jarenlange band te verbreken. Dat is waarschijnlijk een grotere bedreiging voor je relatie dan die ex. Waarom moet hij iets opgeven waarvoor jij niets hoeft in te leveren? Kun je alleen rustig slapen als hij aan de ketting ligt?
Hij had misschien opener moeten zijn over dat contact, maar je leest zelf in de reacties dat er met veel mensen niet te praten valt over dit soort dingen.

Ik denk dat je beter zelf naar een therapeut kunt gaan als je relatie je lief is.
Pardon? Is je leesbril stuk?
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je. Ik snap alleen niet waarom je zoiets via de app bespreekt! Ik snap dat het hoog zit, maar waarom niet even wachten tot je elkaar weer ziet en er rustig over kunt praten. Uit de reacties van je partner maak ik al op dat hij inziet dat er iets moet veranderen, dat is toch een fijn uitgangspunt om kalm verder te praten als jullie elkaar weer zien.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Vitamini schreef:
14-11-2019 12:14
Ik zou hier in deze fase van mijn leven geen zin meer in hebben. Ze spraken nooit af zeg je. Waarom heb ik het gevoel dat zij dit juist afhield en hij, zodra ze met haar vingers zou knippen, als een hondje zou komen aandraven. Aanname, ik weet het, maar nee dit zou hij van mij als vrijgezel mogen gaan uitvogelen. En een therapeut moet hem van die gevoelens gaan afhelpen? Kom op zeg, hij moet gewoon stoppen met die onzin, ballen kweken en een keus maken.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Hij had een ander dus hij is vreemd gegaan in zijn vorige relatie? Trouw en respect zijn zeg maar niet echt zijn ding?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zolang hij niet kiest is hij geen relatiemateriaal. En zo te lezen is kiezen niet echt zijn sterkste kant. In een goede relatie is ex=exit.
Je zou jezelf helemaal niet af moeten vragen of dit wel kan. Waar is je eigenwaarde?
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
14-11-2019 12:19
Als je dertig jaar lief en leed met iemand gedeeld hebt, en je gaat goed uit elkaar, is het toch doodzonde om daar niet minstens een goede vriendschap aan over te houden?

Ik ben nog steeds dol op het grootste deel van mijn exen, al hoef ik er echt geen relatie meer mee. Ik heb ze niet voor niks ooit uitgekozen, het zijn leuke mensen met wie ik veel heb gedeeld.
Persoonlijk vind ik het heel gezond als iemand met meer dan één persoon een nauwe band kan onderhouden. Relaties ontwikkelen zich en maken verschillende stadia door. Dat hoeft helemaal geen bedreiging te zijn voor je huidige partner. Integendeel, het is een teken dat iemand mensen als unieke personen ziet, en niet als het vervangbare relatie-instrument van dit moment. Hij gaat niet vreemd, dus laat hem lekker zelf bepalen hoe hij met zijn ex omgaat.

Vanwege je eigen onzekerheid wil je hem iets waardevols afpakken en hem dwingen om een jarenlange band te verbreken. Dat is waarschijnlijk een grotere bedreiging voor je relatie dan die ex. Waarom moet hij iets opgeven waarvoor jij niets hoeft in te leveren? Kun je alleen rustig slapen als hij aan de ketting ligt?
Hij had misschien opener moeten zijn over dat contact, maar je leest zelf in de reacties dat er met veel mensen niet te praten valt over dit soort dingen.

Ik denk dat je beter zelf naar een therapeut kunt gaan als je relatie je lief is.
:wtf: De relatie tussen hem en zijn ex is..... over, uit, voorbij.
Wat heeft dat te maken met "relaties die zich ontwikkelen en verschillende stadia?" Hij heeft nu een relatie met TO, (die absoluut geen therapie nodig heeft) laat hem DIE relatie ontwikkelen?!
Bizar dat je haar therapie aanraadt.
Alle reacties Link kopieren
Nu is TO al onzeker omdat ze niet duld dat vriend zo intiem met zijn ex appt. Het moet niet gekker worden.

TO hij wil therapie? En als hij nu gewoon begint met afstand te nemen van zijn ex en enkel met haar contact op te nemen als het echt nodig is? Dan zal zijn gevoel vanzelf veranderen. Nu voedt hij zijn liefde voor haar nog steeds.
Of is hij zo erg gehecht aan haar dat hij dat niet zonder hulp kan?

Besef jij dat je 2de viool speelt?
Had dat met ex ook hoor, achter mijn rug zocht hij steeds contact met de vrouw die hem afwees en waar zijn hart bij lag. Ik was er enkel om de leegte een beetje op te vullen. Jij ook?
Misschien wil hij enkel met jou verder omdat zij niet met hem wil?
Altijdgelukkig schreef:
14-11-2019 10:59
Nee nooit ontmoet. Wel eens voorgesteld maar hoefde niet voor haar en voor mijn vriend hoorde ik dan terug. Ik meen nu te begrijpen waarom. Ik denk dat het te confronterend was voor hen om de nieuwe partners te ontmoeten. Maar dat is mijn interpretatie natuurlijk.
dit deel vind ik het enige vreemde. De rest van het verhaal zit ik op 1 lijn met snarky.
ik vind het niet raar om hecht te zijn met je ex na zo'n lange relatie, en man en ik appen heel wat hartjes en kus smileys af naar anderen en appen ook rustig dat we aan iemand denken.
ik zou afknappen op dat 'ik weet niet wat voor gevoel ik heb en ga in therapie' verhaal, te vaag. En dat to erbuiten laten vind ik ook gek.
ik denk wel dat snarky een punt heeft met 'kijk maar naar de reacties hier'.
de mensen die ik ken (en inspirerend vind in hun ouderschap en hoe met exen om te gaan) hebben allemaal vele mensen versleten die niet goed om konden gaan met hun band met hun ex.
Ikzelf zou eerder wantrouwig worden als iemand na 30 jaar relatie hun ex zouden behandelen als een vijandige vreemde. er zit heel veel tussen dat en een goede verstandhouding en wat je verstandhouding dan ook is, wees er duidelijk over.
ik vind de vage houding en bijna schaamte eromheen heel onsexy.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
14-11-2019 12:35
In een goede relatie is ex=exit.
Nou...
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik zie mijn exen nog af en toe en dat is elke keer erg gezellig. En als je samen kinderen op te voeden hebt, is een positief contact helemaal een enorme pre. Maar goed, we appen dan niet schatje liefje ik mis je ik denk elke dag aan je naar elkaar. Dat is toch 100 procent over de grens? Ook bij niet-exen trouwens.
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven