Vriend heeft commentaar op dat ik alleen aan mezelf denk

23-03-2023 14:04 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
hoi allemaal,

Mijn vriend is maanden geleden bij mij ingetrokken. Dat leek hem fijn en leuk en mij uiteraard ook!
Alleen, van zijn kant gaat dat nu gepaard met een paar rare dingen.
Hij zegt nu de laatste weken heel vaak dat hij “heeft geïnvesteerd” door bij mij in te trekken en dat hij nu niet zo goed weet en voelt waar hij dan blijft in onze relatie. Dat doet me pijn want het is nog precies zoals het was voorheen, en volgens mij was en is het ook gewoon heel gebalanceerd en ik probeer op allerlei manieren te laten merken dat ik van hem hou en rekening met hem houdt.
Als voorbeeld: Als ik iets eet in de auto (wegens mijn diabetes) en ik vraag niet of hij ook iets wil, dan vindt hij dat asociaal en egoïstisch. Voor mij is dat eten even een moetje, terwijl als we thuis eten voor de gezelligheid, ik altijd aan hem vraag of hij iets wil eten, ik haal wat drinken voor hem als ik ook drinken haal etc. Als ik zijn telefoonlader heb gebruikt en hij vraagt waar die is en ik zeg “Ik denk ergens boven”, dan wordt hij chagrijnig omdat ik hem niet zelf voor hem ga zoeken en hij hem zelf moet vinden en pakken. Ik heb nu een paar keer muziek geluisterd tijdens het koken. Hij leest dan altijd, voor de ontspanning. Nu zegt hij van “Je luistert gewoon keihard muziek terwijl ik probeer te lezen, je houdt helemaal geen rekening met me”. Maar ik was me er oprecht niet bewust van was dat hij dat niet wilde. Hij heeft juist zelf vaak muziek opstaan tijdens het werken en ik had verwacht dat als hij er last van had, hij het wel zou zeggen.
Waar het op neer komt is dat hij vindt dat hij veel voor ons gedaan heeft door bij mij in te trekken en hij vindt andersom dat ik weinig rekening met hem houdt. Ik heb het gevoel dat hij opzoek is naar bepaalde dingen waarop hij een soort slachtoffer wil spelen of wil dat ik erken of hem wat schuldig ben omdat hij “helemaal bij mij ingetrokken” is en dat voelt heel vervelend. Wat zouden jullie doen?
splendid wijzigde dit bericht op 23-03-2023 14:07
12.14% gewijzigd
GeweldigWeer schreef:
23-03-2023 14:40
Mwah, ik niet, maar ook bij mij zit het er vanuit vroeger ingebakken altijd een ander te vragen of zij ook iets willen ongeacht de reden daarvan.
Ik ook. Maar ik kan me zo voorstellen dat wanneer je even een müslireep naar binnen moet schuiven je dat niet elke keer gaat vragen. Hij kan ook zelf vragen hem er ook eentje te geven hè.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij klinkt als een klein verwend ettertje dat je aan het manipuleren is.
Jaja.
Wel grappig om te lezen hoe iedereen anders omgaat met vragen of partner ook eten of drinken wilt.
Wij vragen het elkaar zelden, meestal loopt een van de 2 naar de keuken om iets te pakken en ziet de ander dat en vraagt dan of je iets meeneemt. De ene keer wordt het wel gevraagd en de ander keer niet.

Super irritant als je constant dat aan elkaar zou moeten vragen. Zal wel komen door hoe ik thuis ben opgegroeid :D. Als mijn pa ook maar dacht dat ik iets ging pakken of maken in de keuken was het ALTIJD, maar ook ALTIJD wat ga je maken, wat ga je pakken, mag ik ook wat SUPER irritant!! Zeker omdat hij uit zichzelf geen moeite deed om het dan te pakken of warm te maken. En vervolgens at hij de helft van mijn porties op.
Tja wat kon ik ervan zeggen hij betaalde er zelf voor haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
suikerspinx schreef:
23-03-2023 14:57
Wel grappig om te lezen hoe iedereen anders omgaat met vragen of partner ook eten of drinken wilt.
Wij vragen het elkaar zelden, meestal loopt een van de 2 naar de keuken om iets te pakken en ziet de ander dat en vraagt dan of je iets meeneemt. De ene keer wordt het wel gevraagd en de ander keer niet.

Super irritant als je constant dat aan elkaar zou moeten vragen. Zal wel komen door hoe ik thuis ben opgegroeid :D. Als mijn pa ook maar dacht dat ik iets ging pakken of maken in de keuken was het ALTIJD, maar ook ALTIJD wat ga je maken, wat ga je pakken, mag ik ook wat SUPER irritant!! Zeker omdat hij uit zichzelf geen moeite deed om het dan te pakken of warm te maken. En vervolgens at hij de helft van mijn porties op.
Tja wat kon ik ervan zeggen hij betaalde er zelf voor haha.
het is geen gevoel van moeten hoor, als ik 's avonds thee zet, dan vraag ik of hij ook een kopje wil.
kleine moeite. Beetje raar om na elkaar thee te gaan zetten, lijkt me?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
23-03-2023 14:51
Ik ook. Maar ik kan me zo voorstellen dat wanneer je even een müslireep naar binnen moet schuiven je dat niet elke keer gaat vragen. Hij kan ook zelf vragen hem er ook eentje te geven hè.
Of zijn eigen telefoonkabel even pakken, of ipv in totale stilte te willen lezen, zelf gaan koken.
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
23-03-2023 15:02
Of zijn eigen telefoonkabel even pakken, of ipv in totale stilte te willen lezen, zelf gaan koken.
Precies. Of oordoppen in. Of in een andere ruimte gaan zitten. Het universum hoeft ten slotte niet om hem te draaien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een jankerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
suikerspinx schreef:
23-03-2023 14:57
Wel grappig om te lezen hoe iedereen anders omgaat met vragen of partner ook eten of drinken wilt.
Wij vragen het elkaar zelden, meestal loopt een van de 2 naar de keuken om iets te pakken en ziet de ander dat en vraagt dan of je iets meeneemt. De ene keer wordt het wel gevraagd en de ander keer niet.

Super irritant als je constant dat aan elkaar zou moeten vragen. Zal wel komen door hoe ik thuis ben opgegroeid :D. Als mijn pa ook maar dacht dat ik iets ging pakken of maken in de keuken was het ALTIJD, maar ook ALTIJD wat ga je maken, wat ga je pakken, mag ik ook wat SUPER irritant!! Zeker omdat hij uit zichzelf geen moeite deed om het dan te pakken of warm te maken. En vervolgens at hij de helft van mijn porties op.
Tja wat kon ik ervan zeggen hij betaalde er zelf voor haha.
Ja, als pa het omgekeerd zelf nooit doet kan hij de boom in.

Ik bied altijd aan, maar krijg net zo goed aangereikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt vermoeiend allemaal.
Je kunt ook zeggen waar de telefoon lader is
Je kunt de muziek ook zachter zetten

Rekening met hem houden dus
Misschien is zijn kritiek wel terecht
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch maar even geloept. Ik vraag me inmiddels af of jij niet gewoon op elke slak zout legt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezien je andere topic denk ik dat er meer aan de hand is.
Het muziekluisteren had hij gewoon kunnen aangeven dan had je geweten dat hij er last van had.

Maar zelf vind ik het ook mega irritant als iemand iets van me leent en het niet terug geeft. Dat ik moet vragen waar het is als ik het nodig heb en iemand nonchalant zegt ik denk boven, het verder daarbij laat en ik het dan zelf moet gaan zoeken. Vind wel dat hij daar een punt heeft.
En hoeveel moeite is het als je wat eet te vragen of hij ook wat wil?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit soort irritaties vind ik echt kinderachtig gemiezemuis - is het verder gezellig, het samenwonen?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zoals je vriend zijn denk ik.

Dat ik zelf mijn oplader moet zoeken nadat jij hem gebruikt hebt vind ik lomp.

En dat je die muziek aanslingert terwijl ik met m'n boekje zit, zou ik ook niet blij van worden.

Maar ik woon niet voor niets alleen.

Misschien is samenwonen ook niet echt iets voor je vriend?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het eerste jaar samenwonen is nou eenmaal hard werken en niet romantisch.

Dit soort kleine verschillen voelen heel belangrijk aan en zul je samen een modus in moeten vinden.

Als jij mijn spullen gebruikt, wil ik ook dat je ze teruglegt of voor mij gaat zoeken. Ik ga niet lopen zoeken naar míjn spullen die jij hebt laten slingeren.

Wat betreft muziek luisteren vind ik het ook netjes om dat af te stemmen met de ander. Soms betekent dat dat iemand een koptelefoon op doet en soms betekent dat dat iemand in de slaapkamer gaat zitten lezen/Netflixen.

Je zult met elkaar moeten afstemmen en een beetje geven en nemen. Je zult ook figuurlijk ruimte voor hem moeten maken. Jij woonde daar al en je doet alles zoals je altijd deed. Jullie moeten het met zijn tweeën opnieuw uitvinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vage schreef:
23-03-2023 16:05
Ik zou zoals je vriend zijn denk ik.

Dat ik zelf mijn oplader moet zoeken nadat jij hem gebruikt hebt vind ik lomp.

En dat je die muziek aanslingert terwijl ik met m'n boekje zit, zou ik ook niet blij van worden.

Maar ik woon niet voor niets alleen.

Misschien is samenwonen ook niet echt iets voor je vriend?
Nouja, even wennen aan samenwonen, lijkt me niet gek. Misschien doet vriend ook dingen waar TO van denkt: ohh? Maar dan vraag je toch: mop, mag die muziek zachter, ik zit lekker in m'n boek. En als mijn vriend altijd mijn oplader leent en niet teruggeeft, zou ik een extra oplader kopen en aan hem geven, ook weer opgelost. Je woont toch samen omdat je het samen gezellig wilt maken, niet om elkaar vliegen af te vangen en te snarken op elkaar?
Wat eten we vanavond?
Leuk hè, samenwonen? ;-D
RikM schreef:
23-03-2023 16:16
Leuk hè, samenwonen? ;-D
:HA:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
23-03-2023 16:14
Het eerste jaar samenwonen is nou eenmaal hard werken en niet romantisch.
Dat geldt zeker niet voor iedereen. Zelf herken ik het namelijk absoluut niet.
Verder wel eens met de rest van je post.
Alle reacties Link kopieren Quote
stel dat het verder een leuke vent zou zijn, dan zou ik even om tafel gaan.
Aan elkaar uitspreken, hoe je het samenwonen kunt vergemakkelijken.
Dus: geleende spullen, leg je terug waar ze "horen" /je ze vond
Lezen, doe je boven
Koken om de beurt
etcetcetc
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
23-03-2023 16:14
Je woont toch samen omdat je het samen gezellig wilt maken, niet om elkaar vliegen af te vangen en te snarken op elkaar?
Wat een prachtwoord, snarken.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
23-03-2023 16:14
Het eerste jaar samenwonen is nou eenmaal hard werken en niet romantisch.

het eerste jaar is geweldig, elke dag wakker worden en je afvragen waarom dat vreselijk leuke mens, met jou wil zijn! (en de ander denkt hetzelfde)
alles wat je eet is heerlijk, samen dingen doen is geweldig, samen niks doen ook
de seks is hot

het gezeik komt pas na een jaar of 3 :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
23-03-2023 16:14
Het eerste jaar samenwonen is nou eenmaal hard werken en niet romantisch.

Dit soort kleine verschillen voelen heel belangrijk aan en zul je samen een modus in moeten vinden.

Als jij mijn spullen gebruikt, wil ik ook dat je ze teruglegt of voor mij gaat zoeken. Ik ga niet lopen zoeken naar míjn spullen die jij hebt laten slingeren.

Wat betreft muziek luisteren vind ik het ook netjes om dat af te stemmen met de ander. Soms betekent dat dat iemand een koptelefoon op doet en soms betekent dat dat iemand in de slaapkamer gaat zitten lezen/Netflixen.

Je zult met elkaar moeten afstemmen en een beetje geven en nemen. Je zult ook figuurlijk ruimte voor hem moeten maken. Jij woonde daar al en je doet alles zoals je altijd deed. Jullie moeten het met zijn tweeën opnieuw uitvinden.
Wat een onzin, dit.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je OP leest alsof jullie een stel pubers zijn die voor het eerst samenwonen en jullie nog geen idee hebben dat je je toch aan elkaar aan moet passen als je samen een huishouden deelt en vooral jij daar nogal egoïstisch instaat.

Maar jeetje, jullie zijn veel ouder... dan gaat er echt iets niet goed hoor. Van jou uit lees ik in elk geval heel weinig aanpassings- en inlevingsvermogen. Dat zul je wel op meer vlakken tegenkomen verwacht ik zo, wellicht handig om eens aan te gaan werken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
23-03-2023 16:26
het eerste jaar is geweldig, elke dag wakker worden en je afvragen waarom dat vreselijk leuke mens, met jou wil zijn! (en de ander denkt hetzelfde)
alles wat je eet is heerlijk, samen dingen doen is geweldig, samen niks doen ook
de seks is hot

het gezeik komt pas na een jaar of 3 :)
Ah daar ging het mis, ik ging pas na 3 jaar samenwonen :D

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven