Vriend heeft 'geweldige' klik met tijdelijk sportmaatje

18-01-2022 20:22 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

sinds kort doet mijn vriend aan hardlopen met een groepje vrienden. Tijdelijk schuift daar ook een dame bij aan, die bevriend is met 1 van die vrienden.

Gisteren kwam hij helemaal enthousiast thuis van het hardlopen. Hij had echt een 'superleuke' klik met die dame die aanhaakt, ze hebben tijdens het rennen en daarna nog even gepraat over dingen die gebeurt zijn in hun leven en hoe ze tegen bepaalde dingen aankijken. Daarin hadden ze overeenkomsten zei hij. Hij wist niet dat dat zo kon en ze hebben er op los gekletst. De tijd vloog voorbij (allemaal zijn woorden).
Nou ik vond dat natuurlijk een beetje apart om te horen. Ik vroeg ook of hij daar dan misschien meer mee wil, een vriendschap ofzo.
Daarop zei hij 'o nee joh, daar heb ik niet over nagedacht'. Hij zei dat er ook verder niks speelde, anders had hij wel haar nummer kunnen achterhalen maar dat heeft hij niet gedaan.
Daarin geloof ik hem wel,of althans, dat moet ik maar. Maar toch zit het me niet helemaal lekker, ook omdat ze elkaar nog tot een aantal maanden wekelijks gaan zien.

van me af laten glijden of is het toch een beetje vreemd?
Alle reacties Link kopieren
Wil je er iets achter zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Hij vertelt je dat hij een superleuke klik had met een vrouw die mee kwam rennen.

Leg de nadruk op ‘hij vertelt je’ en niet op ‘vrouw’.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
18-01-2022 20:25
Hij vertelt je dat hij een superleuke klik had met een vrouw die mee kwam rennen.

Leg de nadruk op ‘hij vertelt je’ en niet op ‘vrouw’.
haha je bespaart me typewerk!
Alle reacties Link kopieren
ik lees er niets vreemds in, als ze nummers hadden uitgewisseld had ik daar wel wat van gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt het je open en eerlijk. Had hij op dit moment meer in haar gezien had hij je vast niet verteld over hun superleuke klik maar dan had hij dit verzwegen.
Alle reacties Link kopieren
Toch een beetje vreemd. Geen idee wat je er verder mee moet of kunt, maar toch wel een beetje vreemd. Om nou thuis tegen je vriendin zo lyrisch te doen over een andere vrouw, vind ik niet erg kies. En ik beschouw mezelf niet als een jaloers type, maar ik zou het niet zo leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-01-2022 20:26
Toch een beetje vreemd. Geen idee wat je er verder mee moet of kunt, maar toch wel een beetje vreemd. Om nou thuis tegen je vriendin zo lyrisch te doen over een andere vrouw, vind ik niet erg kies. En ik beschouw mezelf niet als een jaloers type, maar ik zou het niet zo leuk vinden.
Eens. Ook dat zinnetje dat hij niet wist dat dat zo kon zou me niet heel lekker zitten. Ik snap wel dat het niet fijn op je is overgekomen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou er niet blij van worden
Alle reacties Link kopieren
Behalve je ogen en oren open houden kan je er weinig mee.

Maar ik zou niet happy worden van hoe hij erover praat.

Heeft hij de leeftijd voor een midlife-crisis?
Pas beginnen sporten, ineens andere vrouwen treffen, ...
wissewis wijzigde dit bericht op 18-01-2022 20:30
31.53% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-01-2022 20:26
Toch een beetje vreemd. Geen idee wat je er verder mee moet of kunt, maar toch wel een beetje vreemd. Om nou thuis tegen je vriendin zo lyrisch te doen over een andere vrouw, vind ik niet erg kies. En ik beschouw mezelf niet als een jaloers type, maar ik zou het niet zo leuk vinden.
Als mijn vriend zou vertellen dat hij "zo een leuke klik" zou hebben zou ik ook denken... eeeh waar ben je mee bezig jongen? Maar is misschien mijn eigen woordkeuze. Als hij xo zeggen dat hij leuk gekletst had met een aardige vrouw zou ik het normaal vinden maar helemaal lyrisch over een leuke klik... weet niet klinkt heel fout. En ik ben over het algemeen ook niet jaloers. Bij dit zou ik denken... goh laat ik nou ook eens zin hebben om te gaan hardlopen... volgende keer ga ik mee.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt altijd zeggen, lieverd denk je erom dat je niet verliefd op haar wordt of als het wel gebeurd, je me dat gewoon verteld en we dan kijken naar een oplossing voor ons?

Dan hou je het open en eerlijk en vraag je dat ook van hem, zonder enige beschuldiging.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
18-01-2022 20:26
Eens. Ook dat zinnetje dat hij niet wist dat dat zo kon zou me niet heel lekker zitten. Ik snap wel dat het niet fijn op je is overgekomen.
Nee, precies. Ik vind dat geen normale onschuldige conversatie over iemand die je toevallig ontmoet hebt. Ik vind dat meer lijken op het lyrische niet kunnen ophouden over iemand, wat verliefde mensen vertonen. Niet dat dat meteen betekent dat hij verliefd is, maar ik vind het zeker vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
18-01-2022 20:30
Je kunt altijd zeggen, lieverd denk je erom dat je niet verliefd op haar wordt of als het wel gebeurd, je me dat gewoon verteld en we dan kijken naar een oplossing voor ons?

Dan hou je het open en eerlijk en vraag je dat ook van hem, zonder enige beschuldiging.
Waarmee je zijn voelsprieten juist activeert. Dat klinkt stom, maar ik geloof echt dat dat zo kan werken.
En bovendien, hoe kan hij daar controle over hebben? Wat moet hij zeggen? Oké, ik zal erop letten dat ik niet verliefd word????
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel wat overdreven vinden als hij zo enthousiast zou doen om een vrouw. Hebben jullie een fijne relatie verder? Dan zou ik me geen zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-01-2022 20:26
Toch een beetje vreemd. Geen idee wat je er verder mee moet of kunt, maar toch wel een beetje vreemd. Om nou thuis tegen je vriendin zo lyrisch te doen over een andere vrouw, vind ik niet erg kies. En ik beschouw mezelf niet als een jaloers type, maar ik zou het niet zo leuk vinden.
Eens. Ten eerste kan hij bedenken dat het niet leuk voor TO is als hij zo over een andere vrouw praat. En ten tweede begint vreemdgaan vaak zo. Is het gewoon leuk en heel onschuldig, totdat ze elkaar steeds vaker zien en de gesprekken steeds persoonlijker worden en alles natuurlijk nieuw en spannend is. Ik ben echt geen jaloers type, vraag maar aan mijn man, maar bij dit soort verhalen gaan mijn alarmbellen wel rinkelen.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-01-2022 20:32
Waarmee je zijn voelsprieten juist activeert. Dat klinkt stom, maar ik geloof echt dat dat zo kan werken.
En bovendien, hoe kan hij daar controle over hebben? Wat moet hij zeggen? Oké, ik zal erop letten dat ik niet verliefd word????
Lijkt mij ook geen goed idee, nee.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
18-01-2022 20:26
ik lees er niets vreemds in, als ze nummers hadden uitgewisseld had ik daar wel wat van gevonden.
Hij kan natuurlijk heel makkelijk achter haar nummer komen. Zijn vriend kent haar. Dat hij nu nog geen nummers uitgewisseld zegt te hebben, wil niet zeggen dat dat niet zal gaan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet zo leuk vinden. Wel een goed teken dat ie t vertelt hoor, maar als ie dan zo mega enthousiast is snap ik dat je dat niet leuk vindt. Waarom heeft ie die leuke gesprekken niet met jou?

Ik had zelf ook ooit een erg leuke klik met een man, ging vooral ook over gezamenlijke interesse in sport. Eerst zagen we elkaar elke week, veel met elkaar gesproken. Maar dat werd uiteindelijk wel appen en gevoelens vanuit mijn kant. Niks verder mee gedaan maar man vond t niet zo leuk natuurlijk.
Denk dat de kans zeker aanwezig is dat als ie haar nu zo leuk vindt en ze elkaar vaak gaan zien, er gevoelens bij kunnen komen kijken. Maar dat ie er nu zo eerlijk over is is wel een goed teken. Ik hield t meer voor mezelf.. hij verbergt t niet voor je.
Ik wil je niet bang maken maar dit is dus woord voor woord hoe het bij mijn ex ging. Inclusief het "nee joh, ik hoef daar niets mee". Drie weken later waren we uit elkaar en ze woont nu met hem samen.

Overigens hoef jij daar verder niets mee hè, dit soort dingen heb je niet in de hand. Je kunt hem moeilijk vastbinden en verbieden met andere mensen om te gaan.

Hopelijk loopt het bij jou anders dan bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het niet per se als open en eerlijk. Ja, wat hij vertelde was ongetwijfeld open en eerlijk. Maar ik lees het niet zozeer als: ik wil open kaart spelen. Maar meer als: ik zit hier zo vol van dat ik het niet kan helpen om het erover te hebben. Meer zoals: waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Dat is niet hetzelfde als: hij is er zo open en eerlijk over.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-01-2022 20:38

Overigens hoef jij daar verder niets mee hè, dit soort dingen heb je niet in de hand. Je kunt hem moeilijk vastbinden en verbieden met andere mensen om te gaan.
Dit. Als iemand bij je weg wil, dan kan dat altijd gebeuren. Of je zegt: ik voel me hier niet prettig bij en ik heb liever dat je het me eerlijk vertelt als je iets met haar wil of iets wil onderzoeken, maar niet achter m'n rug om. Of je zegt: ik ga op mijn gevoel af en hier stopt de relatie voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er helemaal van af hoe het gegaan is, het gesprek. Als jij vroeg 'en? hoe was het?' en hij antwoord dat hij lekker heeft gelopen en dat er nog iemand was waar hij een goeie klik mee had' . Vind ik wat anders dan binnenstormen als een enthousiaste hond en meteen beginnen te kirren he gewéldig het wel niet was.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-01-2022 20:32
Waarmee je zijn voelsprieten juist activeert. Dat klinkt stom, maar ik geloof echt dat dat zo kan werken.
En bovendien, hoe kan hij daar controle over hebben? Wat moet hij zeggen? Oké, ik zal erop letten dat ik niet verliefd word????
Je kunt hem ook niet vastbinden en zijn ogen afplakken.
Je mag er vanuit gaan dat hij jullie relatie op de eerste plaats zet.
En zo niet, dan weet je ook genoeg.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
18-01-2022 20:44
Je kunt hem ook niet vastbinden en zijn ogen afplakken.
Je mag er vanuit gaan dat hij jullie relatie op de eerste plaats zet.
En zo niet, dan weet je ook genoeg.
Natuurlijk kun je dat niet. En inderdaad, je hebt weinig andere keus dan erop vertrouwen dat hij de relatie op de eerste plaats zet.
Maar hem dan zeggen dat hij wel moet opletten dat hij niet verliefd op haar gaat worden vind ik tamelijk zinloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven