Vriend heeft me zonder reden uit huis gezet

19-07-2019 17:53 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend waar ik al ongeveer een jaar mee samen ben & al een half jaar mee samenwoon is woensdagavond thuis gekomen van werk en zei: ‘Ik wil dat je naar je ouders gaat, ik hoef je niet te zien, het is te druk in mijn hoofd’. Nu heb ik hem gister en vandaag even gesproken, ook omdat ik gewoon vind dat ik een verklaring verdien. Hij zegt dat hij het allemaal niet meer weet en alleen wil zijn. Ook zegt hij dat hij niet meer zeker weet of hij een relatie wil & hij heeft mijn sleutel van ons huis nu ook afgenomen. We hebben nu afgesproken dat wij tot maandag niet meer spreken en ik even bij mijn ouders blijf. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Hij voelde zich al een tijdje rot, maar impliceerde steeds dat het niet aan onze relatie lag. Nu is dit dus een aardige klap voor mij. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik ben er kapot van. Ik houd echt heel veel van hem en zie mijn toekomst ook samen. Ik weet niet wat ik zou moeten zeggen of hoe dit gaat aflopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet gewoon niet wat ik met deze onzekerheid aanmoet.
Wat een klootzak zeg. Snel dumpen die gast en een eigen huis zoeken. Wie doet dat nou zo?
Alle reacties Link kopieren
Je zegt "ons huis". Zijn probleem. Hij gaat maar naar zijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Dat recht heeft hij maar hij hoeft wat mij betreft niets meer te overdenken want ik zou hem niet meer moeten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ben je bij hem ingetrokken of is dit jullie huis? Want anders zou ik het sowieso niet accepteren dat hij je buiten heeft gezet. Kom nou, als hij alleen wil zijn, huurt ie maar een hotelkamer. Sowieso vind ik het heel onbeschoft om zo met iemand anders om te gaan, ook als het zijn huis is.
Je klinkt vooral verdrietig, ben je ook kwaad? Dat zou wel terecht zijn. Want dit verdient inderdaad niemand.
Het enige wat je denk ik kan doen, is de regie terugnemen. Desnoods geef je hem tot maandag, maar dan wordt er gepraat en mag hij uitgebreid gaan uitleggen wat er nou allemaal aan de hand is.
Als iemand mij zo ijskoud de deur uitwerkt, kom ik niet meer terug.
op wiens naam staat dat huis?
Alle reacties Link kopieren
Ohh dat is wel vrij abrupt.. niet netjes van hem.

Even praktisch, is het zijn of jullie huis? Niet gevoelsmatig maar op papier bedoel ik dan. Hebben jullie een gedeelde rekening of iets anders waar je nu even actie op moet ondernemen?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Ons huis of zijn huis? Dat maakt wel 'n verschil.
redbulletje schreef:
19-07-2019 18:24
Ons huis of zijn huis? Dat maakt wel 'n verschil.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn te hard van stapel gelopen. Binnen 6 maanden samenwonen op jonge leeftijd brengt vaak spijt. Vooral bij jongere mannen. Ze beseffen zich ineens dat " dit het is" en dan willen ze gewoon eigenlijk hun vrijheid terug. Hij moet gewoon eens een aantal jaren lekker volwassen worden in zn eentje . Lullig voor jou, want jij zag het al helemaal zitten. Het is natuurlijk ook een onvolwassen klotestreek om het op deze manier te doen. Moet je jezelf afvragen hoeveel jij jezelf waard vindt, om dit normaal te vinden en te accepteren van iemand. dat is geen houden van hoor, maar daar dat zal je over een aantal jaar misschien wat beter begrijpen.

Hou wat meer van jezelf dan van hem, dat is het belangrijkste. Laat niet zo over je heen lopen om maar in een relatie te kunnen blijven. Zelfliefde is veel belangrijker in dit leven.
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet zonder reden. Een stomme reden en er zijn nettere oplossingen, dat wel, maar het is wel een reden.
.
De relatie zou wat mij betreft over zijn. Een plek waar ik elk moment op straat gezet kan worden omdat mijn partner het “ druk in zijn hoofd heeft “ zou niet meer als een veilig thuis voelen.

En ondanks dat ik regelmatig last heb van druk on mijn hoofd met een officiële diagnose, is het nog nooit in mijn drukke hoofd opgekomen om degene waarmee ik samenwoon op straat te zetten.

Dus rest nu de praktische afwikkeling. Op wiens naam staat het huis, kan diegene het alleen betalen, kan de ander makkelijk iets anders vinden, hoe worden de spullen verdeeld enz.
Universeinmotion schreef:
19-07-2019 18:27
Jullie zijn te hard van stapel gelopen. Binnen 6 maanden samenwonen op jonge leeftijd brengt vaak spijt. Vooral bij jongere mannen. Ze beseffen zich ineens dat " dit het is" en dan willen ze gewoon eigenlijk hun vrijheid terug. Hij moet gewoon eens een aantal jaren lekker volwassen worden in zn eentje . Lullig voor jou, want jij zag het al helemaal zitten. Het is natuurlijk ook een onvolwassen klotestreek om het op deze manier te doen. Moet je jezelf afvragen hoeveel jij jezelf waard vindt, om dit normaal te vinden en te accepteren van iemand. dat is geen houden van hoor, maar daar dat zal je over een aantal jaar misschien wat beter begrijpen.

Hou wat meer van jezelf dan van hem, dat is het belangrijkste. Laat niet zo over je heen lopen om maar in een relatie te kunnen blijven. Zelfliefde is veel belangrijker in dit leven.
Hij is te snel gaan samenwonen dan.
Wat ontzettend erg voor je! Zo hoort niemand met je om te gaan.

Voor mij zou de relatie over zijn. Dit is niet iemand die van je houdt of om je geeft. Als als je voor jezelf beslist dat dit te ver is gegaan, en de relatie over is, dan is de onzekerheid ook voorbij.
Wel belangrijk om dan nu praktische zaken te gaan regelen, eventuele gezamenlijke rekening opzeggen, en -inderdaad- van wie is het huis?
Alle reacties Link kopieren
Niet om lullig te doen, maar dat samenwonen, is dat zo besproken (leuk! we gaan lekker samenwonen, zijn we het allebei over eens, doen we!), of is het zo dat jij meer en meer bij hem bent blijven hangen en het toen maar samenwonen bent gaan noemen? Oftewel, was dit, zo snel, al wel de bedoeling?
Life is a bitch (and I'm helping her).
Zo die kon wat mij betreft meteen wieberen, zo laat ik me niet behandelen.
Hoezo heeft hij jou sleutel van jullie huis afgepakt? Of is het zijn huis en ben je bij hem ingetrokken?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-07-2019 18:24
Ons huis of zijn huis? Dat maakt wel 'n verschil.
Het is op papier zijn huis. Maar al mijn spullen staan er. Voor mijn werk, maar ook meubels enzo.
Alle reacties Link kopieren
Hij geeft net veel redenen, het is te druk, hij wil alleen zijn, hij wil momenteel geen relatie.
Of dat de echte reden is laten we in het midden.


Feit is dat hij niet meer wil, neem rustig de tijd om te bedenken of je nu terug naar je ouders gaat of een eigen plek gaat zoeken. Hij kan je niet van de ene op de andere dag buiten zetten als jij officieel op dat adres ingeschreven staat.
Attraverso schreef:
19-07-2019 18:42
Hij kan je niet van de ene op de andere dag buiten zetten als jij officieel op dat adres ingeschreven staat.

Als je op het huurcontract staat. Ingeschreven staan bij de gemeente geeft je geen rechten.
Justmelivingmylife schreef:
19-07-2019 18:41
Het is op papier zijn huis. Maar al mijn spullen staan er. Voor mijn werk, maar ook meubels enzo.
Trommel dit weekend wat familie/vrienden op en huur een bestel busje en ga je spullen ophalen. Dom dat je hebt toegestaan dat hij jou sleutel afpakte want nu kun je niet meer bij jou spullen.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 18:59
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
19-07-2019 18:37
Niet om lullig te doen, maar dat samenwonen, is dat zo besproken (leuk! we gaan lekker samenwonen, zijn we het allebei over eens, doen we!), of is het zo dat jij meer en meer bij hem bent blijven hangen en het toen maar samenwonen bent gaan noemen? Oftewel, was dit, zo snel, al wel de bedoeling?
Wij hebben een half jaar geleden besloten echt samen te wonen. Ik was er natuurlijk ook best vaak, hij had het namelijk al. We hebben toen alles overgegooid van het huis van mijn ouders naar zijn huis. Ik heb er echt een half jaar ‘full time’ gewoond.
Je spullen ophalen en bij je ouders gaan wonen, maximaal 6 maanden. Maar een break betekent eigenlijk meestal dat het gewoon over is.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-07-2019 18:45
Trommel dit weekend wat familie/vrienden op en huur een bestel busje en ga je spullen ophalen. Dom da je hebt toegestaan dat hij jou sleutel afpakte wat nu kun je niet meer bij jou spullen.
Indd die sleutel had hij kunnen ruilen voor mijn spullen. Sterkte en succes to wat een lambal zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat een kneus zeg. Ik zou er helemaal klaar mee zijn als ik jou was.

Idd jouw spullen snel op gaan halen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven