Vriend heeft veel vriendinnen, wat vinden jullie hiervan?

20-01-2021 13:33 138 berichten
Beste Viva-leden,

Ik ben een vrouw van 33 jaar en mijn vriend is 35 jaar oud. We hebben nog niet zo lang met elkaar,
maar ik maak me zorgen over dat we niet zo goed bij elkaar passen.

Hoewel hij aan geeft een gezinnetje te willen starten, wil hij ook graag een actief sociaal leven. Ik ben zelf een rustiger
persoon en hoef niet vaak groepen mensen om me heen te hebben om me te vermaken. Daarnaast ben ik doordeweeks druk
met werk/koken/schoonmaak/sport en zie ik sociale activiteiten meer plaatsvinden in het weekend.

Nu is het zo dat hij ook een gemengde vriendengroep heeft, waarmee hij geregeld film/spelletjesavonden heeft.
Dit is heel belangrijk voor hem. Ik wil dat hij gelukkig is, maar ik merk dat ik het niet fijn vind dat zijn vriendinnen
bij ons langs zouden komen, als we later samenwonen, ook al is het in de gemengde vriendengroep. Met familie/koppeltjes
heb ik uiteraard geen problemen. Met zijn mannelijke vrienden ook niet, maar ik wil geen vriendinnen over de vloer.

Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie er moeite mee, geen moeite mee en wat zijn de afspraken die jullie hebben gemaakt met jullie vriend?

Alvast bedankt!

Amelia
Alle reacties Link kopieren
Dat hij meer outgoing is dan jij zal waarschijnlijk niet veranderen. Als dat een probleem voor je is zou ik inderdaad nog eens nadenken over de relatie.

Vriendinnen over de vloer snap ik het probleem niet van, zeker niet in een gemengde vriendengroep. Als ik je bericht goed interpreteer kent hij die mensen al heel lang, als er wat spannends in zou zitten was dat alláng gebeurt. Verwacht dat nu niet meer, bespreek hooguit met je vriend waarom het jou onzeker maakt, dan kan hij je daarmee misschien wat vooruit helpen?
Je kan niet van hem verwachten dat hij zijn vriendschap met vrouwen opzegt, zeker niet in een gemengde vriendengroep...
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Als die single vrouwen hem hadden gewild hadden ze al wel hun best gedaan. Blijkbaar was dat niet het geval, dus hoef je daar niet bang voor te zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Amelia889 schreef:
20-01-2021 13:33
Nu is het zo dat hij ook een gemengde vriendengroep heeft, waarmee hij geregeld film/spelletjesavonden heeft.
Dit klink zo leuk, na al die topics over vrienden die alleen maar zitten te gamen.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk, To, ik schoot echt in de lach bij het lezen van je OP
Mannen zijn welkom, koppels ook, maar vrouwen zonder man niet, als jouw vriend ook thuis is.
Oplossing zoals in de Arabische wereld, die vrouwen zet je in een aparte kamer (best gezellig, hoor) en als je buitenshuis eten dan geldt ook de sharia, Mannen, koppels en families gezellig samen. Vrouwen achter het gordijn ;-D

Echt wat een gezelligheid. Hou je wel heel goed in de gaten dat de spelletjes avonden, escaperoom spelen, bbq vrouwonvriendelijk zijn!
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Redelijk bizar dit. Vriendinnen die hij had al lang voor jullie samen waren mogen zonder partner niet meer op een spelletjesavond komen voor een gemengd gezelschap? Zoek dan een man met alleen maar vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
20-01-2021 17:46
Dit klink zo leuk, na al die topics over vrienden die alleen maar zitten te gamen.
En dan is het nog niet goed. Toch maar op zoek naar een game-verslaafde dan, die heeft vast geen tijd voor vriendinnen die over de vloer komen.
Koekoek.
Ik begrijp je volkomen. Heb zelf mijn partner vanaf dag 1 vriendelijk verzocht om ontslag te nemen en sowieso de deur niet meer uit te gaan. Overal vrouwen; het is levens gevaarlijk. Heb ook weleens iemand gedate die vastzat; dat was echt de perfecte match. Toen hij vrijkwam ging het jammer genoeg mis, want toen wilde hij ineens zelf boodschappen doen. Dat ging mij echt veel te ver, want ook ik heb mijn grenzen.
JackyBee schreef:
20-01-2021 17:59
Ik begrijp je volkomen. Heb zelf mijn partner vanaf dag 1 vriendelijk verzocht om ontslag te nemen en sowieso de deur niet meer uit te gaan. Overal vrouwen; het is levens gevaarlijk. Heb ook weleens iemand gedate die vastzat; dat was echt de perfecte match. Toen hij vrijkwam ging het jammer genoeg mis, want toen wilde hij ineens zelf boodschappen doen. Dat ging mij echt veel te ver, want ook ik heb mijn grenzen.
Lucky you, met deze quarantaine.
Alle reacties Link kopieren
Nu al meteen duidelijk wie de broek aan heeft in de relatie, mijn god.
Oriander schreef:
20-01-2021 18:00
Lucky you, met deze quarantaine.
Nou eigenlijk geen verbetering. De regel hier was altijd: geen bezoek! En nu komt Rutte met een versoepeling! Best balen..
Alle reacties Link kopieren
Afspraken? Die hebben we hier niet over. Mijn man heeft ook veel vriendinnen, daar maak ik me echt niet druk om. Sowieso niet over vreemdgaan. Jaloezie is een bom onder je relatie, mocht hij vreemdgaan zie ik dan wel weer. Het is niet alsof je het kunt voorkomen ofzo.
En aangezien we al 15 jaar gelukkig getrouwd zijn en kinderen hebben, werkt het blijkbaar. Sowieso verbieden we elkaar bijna niks, wel dingen (zoals weekend weg met vrienden ofzo) in overleg sinds er kinderen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet hij verder wel een droomvent zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Slechte poging TO. Verzin even iets beters.
Ik zou een heel verhaal kunnen typen maar ik denk dat een: nee jullie passen niet bij elkaar wel volstaat.
Bizar dat vrouwen zonder begeleiding van een man niet welkom zouden zijn in jullie huis, kom jij uit de middeleeuwen ofzo
Star3 schreef:
20-01-2021 18:11
Slechte poging TO. Verzin even iets beters.
Ik vind het ook ongeloofwaardig, maar ik dacht dat ik niet mag zeggen volgens de forumregels.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
20-01-2021 18:21
Ik vind het ook ongeloofwaardig, maar ik dacht dat ik niet mag zeggen volgens de forumregels.
Mag ik wel zeggen dat ik het hier mee eens ben?

Deze OP is te bizar. Als het echt is, denk ik niet dat je ooit een echt fijne, toekomstbestendige langdurige relatie gaat vinden. Of het moet zijn met een man die ook niet wil dat jij mannelijke vrienden in huis haalt. Dan kunnen jullie lekker samen op de bank gaan zitten navelstaren.
Ik zou het uitmaken. Jij bent nu de vrouw in zijn leven.
Ik begrijp je wel zou dit zelf ook niet willen. Maak het uit nu het nog pril is.
Mijn vriend heeft dit ook ik zit er niet mee eigenlijk.
Ik vind jouw gedrag best wel abnormaal en zou er een punt achter zetten als ik je partner was
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
20-01-2021 17:00
:woa:

Nou dit.
Pffffffff wat een jaren ‘50 gedrag.
Vermoeiend om je vriend/vriendin geen vriendschappen te gunnen.
TO zou bij mij exit zijn.
Ik denk dat je vriend het geen probleem vindt. Hij zal wel met zijn vriendengroep elders afspreken. Meerdere keren per week als dat straks weer mag, want ze hebben wat in te halen dan natuurlijk. Zonder jou, want jij wilt de vriendinnen toch niet leren kennen.
Veel plezier alleen thuis op de bank he, terwijl hij lekker de hort op is.



En verder eens met Star3
Alle reacties Link kopieren
Jullie passen dus niet bij elkaar. En al pasten jullie wel bij elkaar, dan zou zo'n rare eis van je dat je geen vriendinnen van hem over de vloer wilt het de nek wel omdraaien. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Die vent is niet klaar voor een gezin én jullie matchen niet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven