Vriend heeft veel vriendinnen, wat vinden jullie hiervan?

20-01-2021 13:33 138 berichten
Beste Viva-leden,

Ik ben een vrouw van 33 jaar en mijn vriend is 35 jaar oud. We hebben nog niet zo lang met elkaar,
maar ik maak me zorgen over dat we niet zo goed bij elkaar passen.

Hoewel hij aan geeft een gezinnetje te willen starten, wil hij ook graag een actief sociaal leven. Ik ben zelf een rustiger
persoon en hoef niet vaak groepen mensen om me heen te hebben om me te vermaken. Daarnaast ben ik doordeweeks druk
met werk/koken/schoonmaak/sport en zie ik sociale activiteiten meer plaatsvinden in het weekend.

Nu is het zo dat hij ook een gemengde vriendengroep heeft, waarmee hij geregeld film/spelletjesavonden heeft.
Dit is heel belangrijk voor hem. Ik wil dat hij gelukkig is, maar ik merk dat ik het niet fijn vind dat zijn vriendinnen
bij ons langs zouden komen, als we later samenwonen, ook al is het in de gemengde vriendengroep. Met familie/koppeltjes
heb ik uiteraard geen problemen. Met zijn mannelijke vrienden ook niet, maar ik wil geen vriendinnen over de vloer.

Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie er moeite mee, geen moeite mee en wat zijn de afspraken die jullie hebben gemaakt met jullie vriend?

Alvast bedankt!

Amelia
Alle reacties Link kopieren
Dianaf, oh wat goed dat je er wel achter kwam wie die roddels verspreidde en ze erop hebt aangesproken!

Zo schadelijk kan dat zijn. Over mij is ook in de gayscene wel geroddeld, en dan door mensen die alleen maar mijn naam weten en mij helemaal niet eens kennen. En ook door een jaloerse ex van een vrouw die mij leuker vond. De wildste onzin werd er over mij rondgeluld. Zo schadelijk en klote!

Soms kwam ik daar dan achter doordat iemand wél zo lief en slim was om even bij mij persoonlijk te komen polsen of het waar was, bijvoorbeeld ging er een verhaal dat ik zelf roddels zou verspreiden over een specifieke vrouw die vreemdging. Ten eerste wist ik niet eens dat zij een vriendin had (dus dat ze überhaupt kon vreemdgaan), ten tweede was het gewoon onzin. Bizar, hoe mensen dan zulke verhalen uit hun duim zuigen om een vage bekende zwart te maken, waarom?

Vaak ook zag ik die jaloerse ex letterlijk vanaf een afstandje met uitgestrekte arm wijzen naar mij en staan smoezen met iemand die ik niet eens ken. Wie weet hoeveel ellende zij al heeft veroorzaakt, hoeveel vrouwen zij al tegen mij heeft opgezet, puur uit kift. Echt ziek.
Die vrouw is inmiddels ouder dan 50 en dit trieste gedrag met dat wijzend roddelen vertoonde ze in 2019 nog steeds, maar liefst 15 jaren (!!!) nadat haar ex haar had verlaten! En dat terwijl ik tijdens dat verbreken van hun relatie gewoon op vakantie was in het buitenland en helemaal geen contact meer had met die vrouw, want ik had juist geen zin in gedoe met iemand die al bezet is.

En dan mag ik nog van geluk spreken want ik stond er een paar jaar geleden bij toen een kennis van me bij haar keel werd gegrepen en doodsbedreigingen kreeg toegesist, ook door een jaloerse ex, en ook om iets uit een heel ver verleden waar mijn kennis geen schuld aan had en wat al jaren niet eens meer speelde. Er lopen best wel wat weirdo's rond. Die kennis heeft hiervan wel aangifte gedaan trouwens.
Oh trouwens die sneue vrouw die nog steeds over mij roddelt, heeft mij wel een keer een duw gegeven, ik was echt flabbergasted door zulk basisschoolgedrag. Maar toen sprongen mijn vrienden ertussen.

Wat mensen anderen allemaal wel niet aandoen omdat ze ZELF ongelukkig zijn. :cry:
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Rooosjee schreef:
21-01-2021 15:18
Ik vertrouw het juist niet als mijn vriend zijn vriendinnen / vrouwen niet zou uitnodigen bij ons thuis.
Precies, dan zou ik ook mijn wenkbrauw optrekken. Als ze zo leuk zijn dan wil je je partner er toch ook kennis mee laten maken?
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
21-01-2021 15:47
Dianaf, oh wat goed dat je er wel achter kwam wie die roddels verspreidde en ze erop hebt aangesproken!

[...]

Wat mensen anderen allemaal wel niet aandoen omdat ze ZELF ongelukkig zijn. :cry:
Ik ben niet zo confrontatiemijdend... :biggrin:
Sowieso heb ik een schurft aan kwaadsprekerij, maar die twee waren wel vaker bezig. Gewoon omdat een man en vrouw het goed konden vinden en met name lelijk over andere vrouwen die zij minder dan zichzelf vonden. Maar ik vond het vooral heel lullig voor die collega van mij, want hij had wel een vrouw thuis zitten en het zou rot zijn als zij wel twijfels zou krijgen. Ik kende bijna niemand privé en woonde ook niet in de buurt. Maar hij had dat wel.

Maar tjee, wat een doos bij jou! Dat mensen zoiets hun leven lang laten bepalen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare dingen maak jij mee, Patsy Stone. Is dat normaal in de gayscene? Eerlijk gezegd neem ik het altijd met een dikke korrel zout als iemand een negatief verhaal over een ander vertelt. Mensen verdienen een eerlijke kans, plus ik ga liever op mijn eigen indrukken af.
Alle reacties Link kopieren
Zijn vriendinnen zouden ook iets leuks kunnen toevoegen aan jouw leven.

Een ex die nog de speciale band wil houden of een vriend(in) die jou niet accepteert is wat anders dan gewoon leuke vriendschappen..

Richt je op de gezelligheid die er ook voor jou zal zijn.

Doe jezelf niet tekort. 😉
Alle reacties Link kopieren
@lollypopje en @blankepit, heel fijn dat jullie het ook zo zien. Na teleurstelling was ik voor boos op hem. Vanwege zijn gebrek aan ruggegraat, tov van zijn vrouw én van mij.
Het lijkt er absoluut op dat het contact meer voor mij betekende dan andersom. Dan schreef hij hoe leuk hij het zou vinden om me weer te zien, of hoe goed het was om van me te horen. Dat voelt onecht. Terwijl we altijd heel eerlijk en direct na elkaar waren, op heg botte af.
En tov van zijn vrouw dat hij laat bepalen wie hij mag zien, maar ook dat hij voor mijn gevoel niet echt heeft geprobeerd het foute beeld bij haar weg te nemen. Allemaal niet bepaald sterk qua karakter.
Daardoor wel het gevoel dat ik me in hem heb vergist als mens. Bewonderde hem erg en dat was niet romantisch, maar had misschien toch een te positief beeld van hem. Hij lijkt me op zn minsy er conflictvermijdend.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
21-01-2021 13:22
Wozes.
Ik snap ook echt niet dat hij dan bij haar wil blijven. Niet alleen vanwege het afwijzen van jullie vriendschap, maar dat hysterische gedoe is echt niet normaal.
Hij hield wel van het kwetsbare type. Dat is inderdaad geen leuke ontdekking maar er zat wel een patroon in, hij had altijd van die pieperige meisjes.
Alle reacties Link kopieren
Bellinis schreef:
21-01-2021 15:45
Jij liep ernaartoe en hij bleef gewoon zijn pizza eten? Maar inderdaad, wat een klucht. :rofl:
Nee, hij wist echt niet wat hij moest doen en hij is sowieso nogal het slome type dus ik was sneller. Hij stond wat onhandig op een afstandje.
Ze is ook alleen weggegaan, we gingen verder eten.
Ik was sowieso van plan verder te eten en hij schoof ook maar weer aan.
Was uiteraard daarna supergezellig (not).
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
21-01-2021 16:35
Ik ben niet zo confrontatiemijdend... :biggrin:
Sowieso heb ik een schurft aan kwaadsprekerij, maar die twee waren wel vaker bezig. Gewoon omdat een man en vrouw het goed konden vinden en met name lelijk over andere vrouwen die zij minder dan zichzelf vonden. Maar ik vond het vooral heel lullig voor die collega van mij, want hij had wel een vrouw thuis zitten en het zou rot zijn als zij wel twijfels zou krijgen. Ik kende bijna niemand privé en woonde ook niet in de buurt. Maar hij had dat wel.

Maar tjee, wat een doos bij jou! Dat mensen zoiets hun leven lang laten bepalen.
Ik was aangenomen in een mannenteam, en de manager vond het daarna heel spannend dat ik daadwerkelijk met die mannen ging samenwerken 🙄
En hij 'moest' toch wel even navragen of ik niet met mijn ultraknappe tig jaar jongere zeer gelovige en verloofde collega mijn baby had verwekt.
we zaten zo vaak's avonds gezellig op kantoor...
HET WERK WAS TOT 23 U, WE ZATEN DAAR OMRINGD DOOR ONS TEAM TE WERKEN.
Ik vond het voor mezelf nog wel een smeuïge roddel, maar zo sneu voor die arme jongen.
En we hebben echt nog lopen zoeken naar een eventuele keesplek, enige geschikte plek was heel ranzige kast met dweilen enzo, dat zou dan de enige plek zijn waar die brave jongen me dan te grazen zou kunnen nemen.
En het erge is dat een heel normale samenwerking ineens heel ongemakkelijk wordt.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
23-01-2021 16:14
Ik was aangenomen in een mannenteam, en de manager vond het daarna heel spannend dat ik daadwerkelijk met die mannen ging samenwerken 🙄
En hij 'moest' toch wel even navragen of ik niet met mijn ultraknappe tig jaar jongere zeer gelovige en verloofde collega mijn baby had verwekt.
we zaten zo vaak's avonds gezellig op kantoor...
HET WERK WAS TOT 23 U, WE ZATEN DAAR OMRINGD DOOR ONS TEAM TE WERKEN.
Ik vond het voor mezelf nog wel een smeuïge roddel, maar zo sneu voor die arme jongen.
En we hebben echt nog lopen zoeken naar een eventuele keesplek, enige geschikte plek was heel ranzige kast met dweilen enzo, dat zou dan de enige plek zijn waar die brave jongen me dan te grazen zou kunnen nemen.
En het erge is dat een heel normale samenwerking ineens heel ongemakkelijk wordt.
Mijn god. Wat een figuur. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me juist best een goed teken als hij ze thuis uitnodigt terwijl jij thuis bent. Dan willen ze jou in die vriendschap betrekken.
Misschien hou je er zelf ook nog wel leuke vriendinnen aan over. Maar door hem platonische vriendschappen te verbieden drijf je hem verder van je af.
Je kan natuurlijk wel zeggen ik wil niet elke dag mensen over de vloer vanwege je privacy.
Maar bepaalde mensen helemaal weren is een beetje raar tenzij je een goede reden heb om een persoon niet te mogen
Alle reacties Link kopieren
Oh wat apart. Maar TO, hij neukt die vriendinnen toch verder niet waar jij bij bent? Dan kan je misschien beter zorgen dat je dr vaak bij bent, zou ik doen hoor....
slekire schreef:
24-01-2021 12:53
Oh wat apart. Maar TO, hij neukt die vriendinnen toch verder niet waar jij bij bent?
:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven