vriend houdt mij uit zijn leven

18-10-2018 14:33 97 berichten
Hoi dames,

Ik (53) heb sinds 5 maanden een nieuwe relatie (52jr). Deze begon rommelig, omdat hij er vaart achter wilde zetten terwijl ik net uit een relatie kwam en mijn tijd nodig had om alles te verwerken. Maar inmiddels dus 5 maanden verder en een boel meegemaakt: Zo blijkt hij aan zwaar hartfalen te lijden en is hem helder gemaakt dat hij geen lang leven meer heeft. Daarnaast komt hij veelvuldig bij mij over de vloer maar houdt hij tegen dat ik bij hem thuis woon. Zijn reden: hij moet zeker zijn van mijn liefde voor hem voordat hij mij in zijn huis toelaat, omdat hij anders bang is dat ik niet voor hem maar voor zijn huis enz. ga. Zelf heb ik mijn leven uitstekend op de rit: eigen huis, vast inkomen, stabiel leven. Dus ik snap zijn angst niet echt. Ik ben niet uit op zijn bezittingen, integendeel, En inmiddels komt hij dus wel in mijn gezin maar weet ik niet hoe hij woont (met veel moeite wel een adres gekregen).
Naast dit "dingetje" heeft hij wat lastige trekjes): hij kan er niet tegen wanneer ik uit huis ben. Ik moet appen wanneer ik aangekomen ben en ook tussentijds (als ik bv met een vriendin lunch) laten weten dat ik aan hem denk. Ook is hij dan erg wantrouwend, ondervraagt me, fantaseert dat ik met andere mannen ben, verwijt me mijn bezoekjes of gesprekjes met anderen, en voelt zich chronisch tekort gedaan. Ook in contact met anderen merk ik dat er snel conflicten ontstaan en dat hij er dan vanuit gaat dat anderen erop uit zijn om hem te belazeren of benadelen.

Graag jullie objectieve mening, want ik begin zo langzamerhand overal aan te twijfelen....
anoniem_377690 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 17:05
Reden: teveel info waarin de betrokkenen herkenbaar zijn
38.01% gewijzigd
Gisselle schreef:
18-10-2018 15:08
Leuke vent!
Sarcasme-modus?
Trouwens, dit wordt er verstaan onder emotionele mishandeling (het zijn 9 punten, zie Minervacounseling, heb alleen die van toepassing er even uitgehaald, https://www.minervacounseling.nl/index. ... shandeling):

1. Gemene grapjes, voortdurende kritiek hebben of vernederingen

2. Je voelt je telkens schuldig

4. Je voortdurend bellen, SMSen of Appen

5. Het ligt aan jou!

6. Heftige jaloezie

9. Dreigen met verlating of zelfmoord
deze zet ik erbij omdat hij 'dreigt' met hartfalen. Ook erg benauwend.


Wat denk je ervan?
Alle reacties Link kopieren
Oké. Hij wil zijn huis pas laten zien als hij zeker weet dat het serieus is tussen jullie, maar wel verloven/ trouwen?
Heb je hem al gegoogled?
Wat een eng verhaal.... Jij mag niet in zijn huis, hij wil wel met jou en je zoon in een appen verloven... Echt, dit slaat helemaal nergens op.
Hetismogelijk schreef:
18-10-2018 15:11
Oké. Hij wil zijn huis pas laten zien als hij zeker weet dat het serieus is tussen jullie, maar wel verloven/ trouwen?
Heb je hem al gegoogled?
Mogen wij dat doen?? Toe, alsjeblieft???
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zijn adres. Ben je daar al weleens langs gegaan?

En zodra je zijn huis ziet zou je niet voor hem maar voor zijn huis gaan? :rofl: :rofl:
Beste allemaal,

Heel veel dank voor al jullie reacties!!
En jullie hebben allemaal gelijk, en dat wist ik... maar toch... wil je dan bevestiging hebben.... raar he?

Ik ga de goede raad opvolgen!
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
18-10-2018 15:16
Mogen wij dat doen?? Toe, alsjeblieft???
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gewoon een keer naar dat adres hebben gereden. Ik zou willen zien of hij daar ook echt woont en met wie?

Dat snelle verloven vind ik ook heel verdacht. Zeker i.c.m dat jou weghouden van zijn huis en familie.

Betaalt hij wel eens wat als hij bij jou is?
Alle reacties Link kopieren
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Alle reacties Link kopieren
Wil je nog Meer alarmbellen? Heel, heel snel wegwezen!!!!!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Suus1965 schreef:
18-10-2018 15:17
Beste allemaal,

Heel veel dank voor al jullie reacties!!
En jullie hebben allemaal gelijk, en dat wist ik... maar toch... wil je dan bevestiging hebben.... raar he?

Ik ga de goede raad opvolgen!


Goed zo!
En nou maar hopen, dat ie in zijn hol (huis) blijft en jou voor altijd met rust laat.
minnimouse schreef:
18-10-2018 15:17
Je hebt zijn adres. Ben je daar al weleens langs gegaan?

En zodra je zijn huis ziet zou je niet voor hem maar voor zijn huis gaan? :rofl: :rofl:
Een gewone eengezinswoning, net als de mijne.... dus ik snap het hele gedoe niet.
Alle reacties Link kopieren
veni vidi vici!
dat ging snel!
Alle reacties Link kopieren
Suus1965 schreef:
18-10-2018 15:19
Een gewone eengezinswoning, net als de mijne.... dus ik snap het hele gedoe niet.
Bel daar eens een keer aan. Bij voorkeur als hij aan het werk is. Of werkt hij niet?
Suus1965 schreef:
18-10-2018 15:17
Ik ga de goede raad opvolgen!
Wat ga je nu doen?
Het zoveelste gesprek met hem voeren, in de hoop dat hij verandert?
Alle reacties Link kopieren
Deze man heeft grote problemen met zijn eigenwaarde.
Hij moet eerst aan zichzelf werken.
Dit kun jij niet oplossen.
Het is bovendien geen wisselkantoor, jij ik jij ik.
Raar hoe hij over liefde denkt
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
18-10-2018 15:21
Wat ga je nu doen?
Het zoveelste gesprek met hem voeren, in de hoop dat hij verandert?
want?
die raad krijgt TO???
Ik ben gestopt met lezen na “Ik moet appen als...”

Gooi die man zo snel mogelijk uit leven. Je laat je toch niet de wet voorschrijven als volwassen vrouw?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
18-10-2018 15:21
Bel daar eens een keer aan. Bij voorkeur als hij aan het werk is. Of werkt hij niet?
+1
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
18-10-2018 15:21
Wat ga je nu doen?
Het zoveelste gesprek met hem voeren, in de hoop dat hij verandert?
Volgens mij heeft ze al geschreven, dat ze het uit gaat maken.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
18-10-2018 15:21
Bel daar eens een keer aan. Bij voorkeur als hij aan het werk is. Of werkt hij niet?
Dit.

En verder, gun jezelf een happy ever after en verbreek de relatie, hij klinkt heel eng!
Alle reacties Link kopieren
Dit is een heel raar figuur. Is hij er niet gewoon op uit om je kaal te plukken?
Nu is hij nog lief en zorgzaam, maar niet meer als je eenmaal met hem getrouwd bent. Google zijn naam eens.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Suus1965 schreef:
18-10-2018 15:19
Een gewone eengezinswoning, net als de mijne.... dus ik snap het hele gedoe niet.
Als hij bang is dat je meer aandacht hebt voor zijn huis dan voor hem, zal zijn huis wel aandacht nodig hebben :lightbulb:
Deze man heeft het emotionele niveau van een jongetje van 8. Jij bent 53, dan ben je volgens mij te oud en te wijs voor dit soort relatiedrama. Hij manipuleert je en jij laat dat toe.

Jij mag geen deel uitmaken van zijn leven. Is hij getrouwd, woont hij samen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven